Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 944 620
  • 23 564

msg

Jäsen
Sitä vaan voi kuvitella millainen parku ja hermoilu alkaa liigan alkamisviikolla, kun iso massa alkaa tilailla katseluoikeuksia. Olettaisin noin 80% koko tilauskannasta tulevan sisään juuri noina muutamana päivänä. Suomalaisilla kun on tapana hoidella nämä asiat viime hetkellä.

Jos ja kun oikeuksien haltija haluaa ensisijaisesti olla operaattori, jolle sisältö on väline myydä operaattorin tuotteita, niin tämä nykyinen myynti- ja laskutusmalli on ihan perusteltua. Näin myös valinta olla toimimatta niin kuin tavanomainen suoratoistopalvelu on ihan ymmärrettävää.
Jos siis riittäisi, että luo tunnuksen ja naputtelee luottokortin, niin eipä luulisi näillä tilausmäärillä olevan mikään mahdoton paikka. Näinhä toimivat ainakin Viaplay, Spotify ja Netflix ja varmaan lähes kaikki muutkin tuoratoistopalvelut.
Jotenkin voisi kuvitella, että joku olisi talon sisälläkin tällaista vaihtoehtoa tuonut esille, mutta ilmeisesti halu on saada myytyä muutakin kuin vain sitä liigaa?
 

Telia

Jäsen
On tosiaan ihan uskomatonta, ettei luottotiedoton henkilö pysty ostamaan etukäteen maksettua Liiga tuotetta, josta kuka vain pääsee joka tapauksessa eroon koska vain. Ei Telian tarvitse kehittää mitään lahjakortti-ideoita. Muuttaa vain toistaiseksi voimassa olevat Liiga paketit myytäväksi ilman luottotietojen tarkistusta.

Määräaikaiset paketit voisi Telia sitten halutessaan myydä vain mallikelpoisille kansalaisille. Tosin tämäkään päätös ei olisi taloudellisesti järkevä.

Liigan tilaaminen ulkomailla asuville tai luottotiedottomille

Tästä aiheesta olen kommentoinut palstalla aiemminkin, mutta nämä viestit on hukkunut jo kaiken muun keskustelun sekaan. Luottotietomerkintä ei automaattisesti tarkoita, että tilaus ei voisi onnistua. Kannattaa siis yrittää Liigan tilaamista telia.fi verkkokaupan kautta ja mikäli tilaus ei sieltä onnistu, niin asiaa voi vielä varmistella meidän asiakaspalvelun kautta. Näitä ehtoja on hieman viilattu Liigan vuoksi, mutta toki voi edelleen tulla vastaan tilanteita, että tilaus ei onnistu.

Ulkomailla asuvilla ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta tilata Liigan paketteja. Tämä johtuu siitä, että meillä on käytössä liittymissä ja tv-palveluissa vain jälkikäteinen laskutus, joka edellyttää henkilötunnuksen ja virallisen osoitteen Suomessa.

Täällä on jopa jotkut spekuloinut, että meitä ei kiinnostaisi tai ei haluta kehittää palveluita. Tämä ei pidä paikkaansa, kun näihin tapauksiin etsitään kyllä ratkaisuja. Meitä todellakin kiinnostaa palvella kaikkia asiakkaita mahdollisimman hyvin ja siitä syystä olemme myös aktiivisesti tällä palstalla ja somessa läsnä, jotta saamme kokoajan tärkeätä palautetta. Tällä hetkellä ei ole vain tarjota vielä konkreettisia vastauksia uusille maksutavoille, joten en uskalla lähteä spekuloimaan.

Niko / Telia
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitä vaan voi kuvitella millainen parku ja hermoilu alkaa liigan alkamisviikolla, kun iso massa alkaa tilailla katseluoikeuksia. Olettaisin noin 80% koko tilauskannasta tulevan sisään juuri noina muutamana päivänä. Suomalaisilla kun on tapana hoidella nämä asiat viime hetkellä.

Tämä ei tavallaan täysin ole Telian syytä, mutta erittäin kiinnostava asia seurata, koska noin siinä tapahtuu. Ei peruskäyttäjää kiinnosta jääkiekon syksyn juttuja miettiä keskellä kesää.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
HTML5 on rajapintana sellanen, että käyttöjärjestelmärajoitteita ei ole. Sehän sen idea on ja sen takia se kehitettiin flässien ja silverlaittien aikakauden ongelmienratkaisuksi. Geneerinen html kieleen sisältyvä streamauksen pulikka.


Hienoa jos tulee, mitä nopsempaa, sen parempi. Ratkaisee monia nimenomaan käyttäjänpään (erilasia hardwareja ja käyttiksiä jne.) ongelmia
Juu, tiedän kyllä miksi tuota on kehitetty ja paljon sen hyötyjä. Mutta siitä itsellä ei ole tarkempaa tietoa että mitä kaikkia rajoituksia tuohon pystytään rakentemaan, pelkästään drm:n avulla saataisiin karsittua paljon laitteita pois. Eli lähdetäänkö tuosta tekemään oikeasti sellaista mitä varten HTML5 on kehitetty, vai lähdetäänkö tuota rajoittamaan/heikentämään huomattavasti (tätä en epäilisi muuten, mutta silverlight, lisäpalikka selaimeen ja ohjelman asennus koneeseen on jo sen luokkaista toimintaa, että tälläistäkin voi epäillä).

Toki toivon että tuo toteutetaan asiallisesti.
 

shaminy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestarit'13, Honkey Donkey Honkanen, Ape ja Pena
Tämä kyllä monen palvelun osalta on juuri näin, mutta tällä hetkellä ei Liigan osalta ole mahdollista tai sitten Telian asiakaspalvelijat antavat väärää tietoa.
Aikoinaan 2000 luvun alussa, kun itselläni oli luottotiedot menneet, niin netin ja kännykän hankkiminen onnistui maksamalla silloiselle Soneralle 200 euroa vakuusmaksua. Eiköhän onnistu nytkin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Aikoinaan 2000 luvun alussa, kun itselläni oli luottotiedot menneet, niin netin ja kännykän hankkiminen onnistui maksamalla silloiselle Soneralle 200 euroa vakuusmaksua. Eiköhän onnistu nytkin.
Onnistuu kyllä, mutta Liigan hankkiminen ei tunnu onnistuvan. Kuten näissäkin parissa ketjussa muutama on kirjoittanut, niin asiakaspalvelijat eivät tarjoa moista vaihtoehtoa. Joko sellaista vaihtoehtoa ei ole, mitä suuresti ihmettelen, tai sitten kyseisillä asiakaspalvelijoilla ei ole asiasta oikeaa tietoa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onnistuu kyllä, mutta Liigan hankkiminen ei tunnu onnistuvan. Kuten näissäkin parissa ketjussa muutama on kirjoittanut, niin asiakaspalvelijat eivät tarjoa moista vaihtoehtoa. Joko sellaista vaihtoehtoa ei ole, mitä suuresti ihmettelen, tai sitten kyseisillä asiakaspalvelijoilla ei ole asiasta oikeaa tietoa.

Näissä on kyse siitä, että eivät halua kasaa ongelma-asiakkaita ja siksi sitä vaihtoehtoa ei haluta kertoa. Jos jossain palvelussa asiakas tilaa vain vähän ja lähtee sillat polttaen, niin firma on tyytyväinen kuinka päästiin tuostakin eroon. Asiakas luulee voittaneensa ja kirjoittaa nettiin onneksi en ole enää noiden asiakas. Vaikka vastustaja siinä vain voitti.

Ylemmältä taholta ei kielletä kertomasta tästäkin vaihtoehdosta, mutta se tehdään selväksi, että älä tuota tyrkytä.

Esimerkiksi se on vähän tiedetty asia, että R-kioskin kyllä pitää ottaa pullopalautuksia vastaan, mutta eivät suostu ottamaan vedoten ties mihin. Eihän sinne kukaan juuri viekään, kun luullaan kuinka ne on pakko viedä lähiprismaan, vaikka ei ole.
 

Telia

Jäsen
Onnistuu kyllä, mutta Liigan hankkiminen ei tunnu onnistuvan. Kuten näissäkin parissa ketjussa muutama on kirjoittanut, niin asiakaspalvelijat eivät tarjoa moista vaihtoehtoa. Joko sellaista vaihtoehtoa ei ole, mitä suuresti ihmettelen, tai sitten kyseisillä asiakaspalvelijoilla ei ole asiasta oikeaa tietoa.

Järjestelmä tekee luottotietotarkistukset automaattisesti ja antaa asiakasneuvojalle selkeän tuloksen, että miten tilauksen kanssa toimitaan. Ei siis ole mahdollista, että tässä olisi jotakin osaamiseen liittyvää haastetta. Liittymien ja kanavien suhteen tilausprosessit on hieman erilaiset. Meillä on selvityksessä muita uudenlaisia maksutapoja.

Niko / Telia
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Yritin tilata pakettia mutta hankalaksi on tehty tilaaminen. Eli haluttu paketti ostoskoriin ja tunnistautuminen pankkitunnuksilla. Sen jälkeen onkin hankalampaa. Ei kai se enää herran vuonna 2018 voi olla näin vaikeeta?
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Yritin tilata pakettia mutta hankalaksi on tehty tilaaminen. Eli haluttu paketti ostoskoriin ja tunnistautuminen pankkitunnuksilla. Sen jälkeen onkin hankalampaa. Ei kai se enää herran vuonna 2018 voi olla näin vaikeeta?

Kyllä tuohon pitäisi saada nopeasti parannusta ennen kuin suuret massat alkavat tätä tilata. Kyllä siinä voi heikkohermoisimmat luovuttaa helposti. Varsinkin ne joille pelien katsominen ei ole mikään täysin must juttu. Ja jos vaikka esim. 5% tai jopa 10% heittää hanskat tiskiin siitä suuresta massasta, niin tulee jo isot tappiot Telialle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tuo tilausprosessin parantaminen pitäisi olla prioriteettilistan kärkipaikoilla. On ihan selvää, että Telia ottaa isosti takkiin, jos tilausprosessi on niin hankala, että asiakkailla menee siihen hermot, osa jättää tilauksen lopulta tekemättä ja asiakaspalvelu on aivan tukossa, joka puolestaan saa ihmiset entistäkin vihaisemmiksi.

Tuntuu jopa varsin oudolta, että siihen ei ole panostettu kunnolla heti lähtökuopista alkaen, vaan näitä ongelmia täytyy nyt sitten lähteä ratkomaan, kun alkaa olla liian myöhäistä. Tokihan se voi olla, että taustalla on tapahtunut ja jotain merkittäviä muutoksia saadaan ennen kauden alkua aikaiseksi, mutta tällä hetkellä ei näytä hyvältä.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Vaikeampaa tuntuu Telialta kuin Soneralta olevan ostaa yhtään mitään ainakaan nettisivujen kautta. Myöskään digiboksin linkitys kun ei onnistunut kahdella ensimmäisellä yrityksellä, niin olen nyt luovuttanut vähintään kesäksi. Asiakaspalvelu-chat on lupausten mukaan auki 24/7, mutta öisin jonot ovat niinkin pitkiä, että uusia jonottajia ei huolita letkan perälle. Näin siellä eilenkin narrattiin, eikä ollut edes aprillipäivä.

Soneran asiakaspalvelu toimi. Uskoin, että asiakkaan kannalta vain nimi muuttuu, mutta mitenhän lienee. Oudon monta kompastelua on ollut lyhyen ajan sisään omalla kohdallani. Voihan kyseessä olla huono tuurikin, mutta eipä herätä erityistä luottamusta jatkoa ajatellen.

Tuon olin kirjoittanut tähän ketjuun 30.5.2017, eli ei ole uusi ongelma tuo hankala tilaaminen. Omalta kohdalta sen verran tilannepäivitystä, että chatin kautta homma on sittemmin toiminut hyvin. Ainoa juttu vaan se, että viisi kertaa tuon edellisen viestin jälkeen on käynyt niin, että kun olen muutellut kanavapaketteja, niin laskutus on jatkunut pidempään kuin oli sovittu. Viisi kertaa, eli lähes joka kerta. En tiedä mistä johtuu, mutta onneksi homma on saatu uudella chat-sessiolla aina korjattua, kun todistusaineisto on helposti saatavilla omilla sivuilla.

Tässä vain tullaan tuohon asiakaspalvelun kuormittumiseen, mistä edellä mainittiin, kun tuskin olen kuitenkaan ainutlaatuinen tapaus. Ja kun osa porukasta ylimääräisiä laskuja varmaan makseleekin, niin varmasti kannattavaa tuo lisächättäily silti. Soneran aikana en muista tuollaisia laskutusongelmia olleen ainakaan omalla kohdallani. En tiedä mikä muuttui, mutta suosittelen kaikkia tarkastamaan laskunsa varsinkin tilausten päättyessä.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
sain tilauksen vihdoin tehtyä ja tilausvahvistus tuli sähköpostiin. nyt kun yrittää kirjautua teliatv palveluun ilmoittaa, että väärä käyttäjätunnus tai salasana vaikka on oikein.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
sain tilauksen vihdoin tehtyä ja tilausvahvistus tuli sähköpostiin. nyt kun yrittää kirjautua teliatv palveluun ilmoittaa, että väärä käyttäjätunnus tai salasana vaikka on oikein.
Teitkö Telia-TV:hen myös jo tunnukset? Sähköpostissa oli ohjeet. Ne täytyy tehdä erikseen.

Todella sekava juttu kuten muutkin ovat valittaneet, joutuu tekemään sekä soneran että Telia-TV:n tunnarit että saa Liigan näkymään. Luulisi että näkyy myös myynnissä tämä sekavuus. Aivan perseestä suorastaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tokihan se voi olla, että taustalla on tapahtunut ja jotain merkittäviä muutoksia saadaan ennen kauden alkua aikaiseksi, mutta tällä hetkellä ei näytä hyvältä.

Arhinmäki laulaa takinkääntölaulun Kas näin heiluu takki, takki heiluu näin. - YouTube

Ongelma on paljon isompi mitä Telia edes ymmärtää. Asiakkaalla pitää voida olla oikeus tilata paketti vaikka vartti ennen peliä. Se ei ole mikään marginaaliryhmä, että joku kerää kaveriporukan kasaan ilmoittaen "mä otan ton Telian paketin, tulkaa tänne kattoo peliä."

Sitten porukka saapuu kaljakasseineen ja peliä ei saakaan helposti tai kenties ollenkaan näkymään. Sitten mennään tuskastuneena pubiin pelaamaan biljardia.

Miten näiden näyttämimen ravintoloissa muutenkaan menee. Onkohan ne saaneet tilattua.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Taitaa olla niin, että ainoat pelit tulen katsomaan hallilla ensi kaudella.

Aivan jumalaton paskapulju tuo telia.

Asiakaspalelu todella tietämätöntä ja samoin myyjät aivan pihalla.

Viime syksyllä möivät iso-äidilleni tuon paskaboksin ja 4 eri myyjää vakuutteli, että siinä on yle-areena, mutta ei siinä ollut. Tämän varmisti joku heidän telia-guru, jolle soittaminen maksoi 3e/minuutti. Lisäksi ei tuossa boksissa ollut edes langatonta verkkoa mahdollista käyttää ilman lisälaitetta.
 

Telia

Jäsen
Tilaaminen herättää keskustelua ja varmasti tämä meidän tilausputki voisi olla helpompikin.

Laitetaan selkeät tilausohjeet vielä uudelleen. Nopeimmillaan tämä prosessi menee läpi ihan muutamassa minuutissa ja palvelut on käytössä.

Minulla on jo Telian TV-palvelu käytössä
  1. Kirjaudu telia.fi sivujen kautta nettipankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella sisään
  2. Valitse Liittymäni ja palveluni -> Telia TV
  3. Valitse Kanavapaketit ja laita täppä kohtaan Saatavilla
  4. Klikkaa Urheilu-kategoriaa ja valitse haluamasi passi
  5. Avautuvalla sivulla hyväksy ehdot ja lähetä tilaus. Saat vahvistuksen sähköpostiisi.

Tarvitsen myös TV-palvelun

Telia TV –sovellus + Liiga
  1. Tilaa Liiga ja Telia TV -tunnus verkkokaupastamme
  2. Valitse haluamasi passi ja lisää se ostoskoriin
  3. Tarkista ostoskori, tunnistaudu ja seuraa verkkokaupan ohjeita
  4. Saat tilauksen jälkeen kaksi sähköpostia. Toisessa on tilausvahvistus ja toisessa linkki, jonka kautta saat luotua tunnukset Telia TV -sovellukseen.
  5. Asenna sovellus App Storesta tai Google Play –sovelluskaupasta ja kirjaudu tunnuksilla palveluun.
Telia.fi sivuille (omien liittymien hallintaan) on eri tunnistautuminen/tunnukset, kuin sitten Telia TV -sovellukseen. Tämä siitä syystä, että yhdellä asiakkaalla voisi olla monta Telia TV tiliä/tunnusta käytössään yhden asiakkuuden alla.

Toivottavasti nämä ohjeet selkiyttää asiaa hieman ja tarvittaessa lisää ohjeita löytyy täältä.

Niko / Telia
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Tämä ketju on paisunut kuin pullataikina, joten totesin helpommaksi kysyä..

Eli, kun hankin nyt telia-tvn oman joukkueen seuraamiseen, niin voiko rouva katsoa samaan aikaan omalla tabletilla myös joukkueen peliä, vai blokataanko hänet tylysti ja joutuu tilaamaan toisen(oman) paketin?

Toinen on tuo laskutus. Ei voi olla niin, että taannutaan 80-luvulle laskutuksessa. Eikö voi maksaa suoraan luottokortilla, kuten ruudulla tehtiin?

@Telia
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Miten näiden näyttämimen ravintoloissa muutenkaan menee. Onkohan ne saaneet tilattua.

Ravintoloille on selkeä tilauslomake, jolla homma hoituu kuntoon. Käytännössä täältä pääsee hankkimaan Liigan omaan ravintolaan näkyville.
Varmasti pelejä näkyy siis eri ravintoloissa myös alkavalla kaudella :)

Niko / Telia
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihan periaatteesta en tilaa vielä mitään. Yhdet tunnukset pitää riittää ja selaimen kautta pitää olla katsottavissa ilman mitään appseja tai lisäosia jos ei kerta ruudun tapaista AndroidTV ohjelmaa tule. Ylimääräisten muuten tarpeettomien laitteiden, esim. tuo digiboksi, tyrkyttäminen on vielä syvemmältä. Minä en kaipaa mitään muuta kuin oikeuden katsoa pelejä ilman mitään ylimääräisiä kikkareita.
Seuraan tilannetta, mutta en pidätä henkeäni...
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Ihan periaatteesta en tilaa vielä mitään. Yhdet tunnukset pitää riittää ja selaimen kautta pitää olla katsottavissa ilman mitään appseja tai lisäosia jos ei kerta ruudun tapaista AndroidTV ohjelmaa tule. Ylimääräisten muuten tarpeettomien laitteiden, esim. tuo digiboksi, tyrkyttäminen on vielä syvemmältä. Minä en kaipaa mitään muuta kuin oikeuden katsoa pelejä ilman mitään ylimääräisiä kikkareita.
Seuraan tilannetta, mutta en pidätä henkeäni...

Tälle vahva komppaus. Telian kannattaisi olla tarkkana sen kanssa, millaisiin käytäntöihin katsojat ovat tottuneet Ruudun aikana. Kaikki mahdollinen ylimääräinen vaiva Ruudun varsin toimiviin systeemeihin verrattuna on vain laiskuutta Telialta.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Pitkään asian kanssa painittuani olen tullut siihen lopputulokseen, että paketti jää tilaamatta.

Olen viimeiset 3 kautta tottunut siihen, että näen Kärppien pelit Samsungin TV:stä olemassa olevalla nettiyhteydelläni Ruudun hienosti toimineen Smart-TV -applikaation kautta. Kuluttajana koen, että elämykseni kärsii Telian nykyisen tarjoaman (Samsung Smart TV -applikaatio puuttuu), joten en koe asiakseni alkaa maksamaan huonommasta katsojakokemuksesta.

Kuulun siis siihen kategoriaan kuluttajia, että en tarvitse studioita, introja, taustatarinoita jne koska suomalaista jääkiekkoa seuraan niin läheltä, ja niin paljon. Ainoa mikä merkitsee, on että pystyn seuraamaan Kärppiä haluamallani tavalla.

Olkoot se tapa Ari Stenius ja Radio City alkavalla kaudella. Palataan asiaan kun voin ladata applikaation Samsungille, ja homma rokkaa.

Tsemppiä Telialle joka tapauksessa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös