Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 944 741
  • 23 564

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tuo nyt aivan käsittämätöntä paskaa, että henkilö voi käydä ostamassa katseluoikeuden peliin, mutta siinä vaiheessa kun tätä jo maksettua katseluoikeutta ollaan käyttämässä tekee palveluntarjoaja päätöksen, että ei se nyt vaan käy.

Mieti nyt vaikka tilannetta, että käyt ostamassa käteisellä 15k€ auton autokauppiaalta. Auto on uusi, verot ja vakuutukset ja kaikki mahdollinen kunnossa. Auto tuodaan sinulle kotipihaan suoraan tehtaalta. Hyppäät autoon sisään ja yrität käynnistää sen, mutta mitään ei tapahdu. Auton sinulle toimittanut tehtaan edustaja ilmoittaa, että koska sinulla kuulemma on vanha maksuhäiriömerkintä rekisterissä, sinun ei voida antaa ajaa autolla. Mitään ei ole tehtävissä, vaikka olet sen auton kokonaan jo maksanut. Ei vain pysty, koska ehdot.

Eihän tässä ole mitään järkeä. Paitsi tietenkin varmaan palveluntarjoajan mielestä, koska ei osata korjata ongelmaa.

No ei se nyt ihan mene... Ei palveluntarjoaja mitään päätöksiä sen jälkeen tee, kun henkilö x on käynyt ostamassa katseluoikeuden. Tuo on ollut päätöksenä Telialla koko ajan.
Sitä voi sitten pohtia, että pitäisikö esim. ottelupassin pienissä teksteissä selkeästi lukea tuosta ja/tai R-Kioskin myyjän mainita asiasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitähän ns. vittua täällä taas tapahtuu. En olisi ruvennutkaan Felialle maksamaan vielä, mutta kyllä se oli etäkannattajalle kerrottu kuinka tietenkin voi ostaa ärrältä kupongin ja tietenkin se toimii.

Viiden vuoden päästä sitten. Miten edes tuurilla ja sattumalta mikään ei onnistu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä onko Olli Eronen vielä saanut selostuksistaan palautetta, mutta kaveri on kyllä niin läpinäkyvästi Hifkin puolella selostaessaan Kärpät-Hifk -välieräpelejä, että oikein pahaa tekee. Käsittämätöntä, että joku kehtaa mieltää itsensä ammattilaiseksi, eikä osaa yhtään peittää puolueellisuuttaan.
Piti Helsingin matsi katsoa ilman ääniä. Ei sitä vain pystynyt kuuntelemaan näin Kärppäkannattajana.
Muttaaa, eihän koko maassa ole muita kuin Kärppäfaneja ja sitten niitä jotka ovat Hifkin puolella?

Tuo että R-kioskilta ostettua passiakaan ei pysty katsomaan jos on mh-merkintä, on silkkaa paskaa, varsinkin jos aspakaan ei asialle mitään voi. Eikös Telia joskus ilmoittanut että nämä merkinnät katsotaan tapauskohtaisesti. Miten ihmeessä se voi sitten olla näin?
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Telia TV sovellus on maksuton palvelu, mutta sieltä voit halutessasi ostaa lisää urheilua, suosikkisarjoja tai vuokrata uusimpia elokuvia. Siksi Telia TV sovellusta aktivoidessa sinun tulee tunnistautua pankkitunnuksilla hyväksyttyä luottopäätöstä varten. Jos olet täysi-ikäinen, ja sinulla on osoite Suomessa, ja sinulla ei ole maksuhäiriöitä, luottopäätös syntyy automaattisesti."

En tiedä, voisiko kuluttaja-asiamieheltä, tietosuojavaltuutetulta tms. tiedustella, onko palvelu välttämättä luonteeltaan sellainen, että siihen vaaditaan luottopäätöstä ja vahvaa tunnistautumista. Kyllä mä voin ostaa leffoja vaikka iTunesista, mutta ei siihen vastaavaa tarvita. Halutessaan Telia voisi luoda mahdollisuuden tunnistautua vahvasti palveluun, jolloin asiakas voi ostaa ja vuokrata laskulla, tai sitten syöttää luottokorttitiedot ja maksaa ostokset sillä. Jokainen voi mielessään pohtia, miksi Telia ei tällaista mahdollisuutta halua tarjota.

Oli lähetykset mitä oli, niin tuskin kukaan voi kieltää, että kaikki palvelun hankintaan, asiakkuuteen jne. liittyvä on Telialta mennyt jotakuinkin niin perseelleen kuin tämän kokoluokan toimijalta ylipäänsä voi...
 
4

444

No ei se nyt ihan mene... Ei palveluntarjoaja mitään päätöksiä sen jälkeen tee, kun henkilö x on käynyt ostamassa katseluoikeuden. Tuo on ollut päätöksenä Telialla koko ajan.
Sitä voi sitten pohtia, että pitäisikö esim. ottelupassin pienissä teksteissä selkeästi lukea tuosta ja/tai R-Kioskin myyjän mainita asiasta.
Onhan se kieltämättä vähän hassu tilanne, että kuluttajan tulisi olla tietoinen noin merkittävästä rajoitteesta siinä vaiheessa, kun on ostamassa ottelun katsomisen mahdollistavaa koodia. Tähän ei mielestäni päde edes sanonta ”olisi pitänyt tietää”, koska kyse on tänä päivänä hyvin poikkeuksellisesta rajoitteesta: voit maksaa ja ostaa, mutta et käyttää, vaikka käyttäminen tässä tapauksessa ei edellytäkään luottosopimusta. Kaiken takana tässä on Telian aataminaikainen päätös, että kaikki myydään laskulla nykypäivän normin eli luottokortin sijaan. Siis kun puhutaan suoratoistopalvelusta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onhan se kieltämättä vähän hassu tilanne, että kuluttajan tulisi olla tietoinen noin merkittävästä rajoitteesta siinä vaiheessa, kun on ostamassa ottelun katsomisen mahdollistavaa koodia. Tähän ei mielestäni päde edes sanonta ”olisi pitänyt tietää”

No ei todellakaan päde. Vaikka esimerkiksi turistit ovat mitätön asiakassektori, niin sellaistakin tuossa koijataan ja kunnolla.

Välillä ei reissussa jaksa humpata koko iltaa tai etsiä kisapubia, mutta näköjään tuolta kioskilta saakin koodin, niin voi mennä hotellille katsomaan. Mikähän tämä jääkiekko edes on, mutta taksikuski tiesi kertoa illalla on iso peli, niin otetaan tästä tämä koodi mukaan. Hintakin on aivan maltillinen, kun lomallahan tässä ollaan.

Tilanne ei ole ollenkaan vähän hassu.
 

Telia

Jäsen
Onhan se kieltämättä vähän hassu tilanne, että kuluttajan tulisi olla tietoinen noin merkittävästä rajoitteesta siinä vaiheessa, kun on ostamassa ottelun katsomisen mahdollistavaa koodia. Tähän ei mielestäni päde edes sanonta ”olisi pitänyt tietää”, koska kyse on tänä päivänä hyvin poikkeuksellisesta rajoitteesta: voit maksaa ja ostaa, mutta et käyttää, vaikka käyttäminen tässä tapauksessa ei edellytäkään luottosopimusta. Kaiken takana tässä on Telian aataminaikainen päätös, että kaikki myydään laskulla nykypäivän normin eli luottokortin sijaan. Siis kun puhutaan suoratoistopalvelusta.

Pelipassien käytöstä, aktivoinnista ja rajoitteista on kerrottu kattavasti ja avoimesti meidän nettisivuilla. Mikäli joku passin ostanut ei saa palvelua käyttöön tai haluaa muutoin palauttaa ostetun Pelipassin, niin näissä tilanteissa kannattaa olla aina yhteydessä myyntipisteelle. Telia TV -palvelun käyttöönotossa tsekataan aina luottotiedot ja tämä johtuu tosiaan siitä, että palvelusta voi heti aktivoinnin jälkeen vuokrata leffoja ja tilailla muita kanavapaketteja käyttöön. Kaikki nämä laskutetaan aina jälkeenpäin.

Niko / Telia
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelipassien käytöstä, aktivoinnista ja rajoitteista on kerrottu kattavasti ja avoimesti meidän nettisivuilla. Mikäli joku passin ostanut ei saa palvelua käyttöön tai haluaa muutoin palauttaa ostetun Pelipassin, niin näissä tilanteissa kannattaa olla aina yhteydessä myyntipisteelle. Telia TV -palvelun käyttöönotossa tsekataan aina luottotiedot ja tämä johtuu tosiaan siitä, että palvelusta voi heti aktivoinnin jälkeen vuokrata leffoja ja tilailla muita kanavapaketteja käyttöön. Kaikki nämä laskutetaan aina jälkeenpäin.

Niko / Telia

Tämä kaikki tuli kyllä keskustelussa selväksi, ei olisi tarvinnut toistaa. Tulikohan Telialle selväksi, että monen keskustelijan mielestä tämä tapa rakentaa palvelu ei vastaa nykyajan vaatimuksia?
 
4

444

Pelipassien käytöstä, aktivoinnista ja rajoitteista on kerrottu kattavasti ja avoimesti meidän nettisivuilla. Mikäli joku passin ostanut ei saa palvelua käyttöön tai haluaa muutoin palauttaa ostetun Pelipassin, niin näissä tilanteissa kannattaa olla aina yhteydessä myyntipisteelle. Telia TV -palvelun käyttöönotossa tsekataan aina luottotiedot ja tämä johtuu tosiaan siitä, että palvelusta voi heti aktivoinnin jälkeen vuokrata leffoja ja tilailla muita kanavapaketteja käyttöön. Kaikki nämä laskutetaan aina jälkeenpäin.

Niko / Telia
On teidän oma valintanne, että palvelun aktivointi on kuin Pandoran lippaan avaaminen, jonka jälkeen ihan kaikki mahdollinen on tarjolla. Tässä vaiheessa voisi myös myöntää, että ihan ei tullut mietittyä loppuun asti tuota yksittäisten pelien myyntiä muilla myyntipisteillä. On teidän oma valintanne, että kaikki - ihan kaikki - myydään laskulla. Tuo laskutus on ainoa syy sille, että luottotiedot pitää tarkistaa joka ikinen kerta, kun uusi asiakas haluaa palvelun käyttöönsä. Mahdollistamalla korttimaksut poistuisi tarve tarkistella luottotietoja, mikä puolestaan avaisi myös joskus muinoin luottotietonsa menettäneille mahdollisuuden tilata palvelu itselleen. Näillä henkilöillä ei välttämättä ole tänä päivänä mitään ongelmia hoitaa raha-asioitaan, mutta joskus muinoin ovat tehneet virheitä. Mikäli luottoyhtiö on kokenut tämän henkilön osaavan hoitaa asiansa sen pitäisi riittää myös suoratoistopalvelua tarjoavalle yhtiölle.
Korttimaksujen mahdollistaminen myös avaisi mahdollisuuden seurata omilla tiedoillaan suomalaista jääkiekkoilun pääsarjaa myös sellaisille henkilöille, joilla ei ole pysyvää osoitetta Suomessa. Jälleen kerran aivan käsittämätön rajoite, joka on peruja siitä aataminaikaisesta päätöksestä, että vain laskulla.

Mitään järjellistä perustetta tälle spedeilylle ei ole. Asiat vaan pitää saada tehdä vähän eri tavalla kuin miten muut tekevät.
 

Knap

Jäsen
Tää on oikeesti ihan vitun käsittämätöntä. Kukaan ei ole maksanut tällaisen tuotteen takia, mä en ainakaan haluaisi maksaa 25 euroa siitä, että en kuule edes ääniä. Telian olisi ehkä ihan hyvä miettiä jonkinlaista korvausta, etenkin pitkäaikaisemmille tilaajille.
 

Telia

Jäsen
Tää on oikeesti ihan vitun käsittämätöntä. Kukaan ei ole maksanut tällaisen tuotteen takia, mä en ainakaan haluaisi maksaa 25 euroa siitä, että en kuule edes ääniä. Telian olisi ehkä ihan hyvä miettiä jonkinlaista korvausta, etenkin pitkäaikaisemmille tilaajille.

Millä laitteella ei kuulu äänet? Itsellä tuossa rullaan win 10 sovellus ja joka kanavalla äänet toiminnassa.

Niko / Telia
 

Knap

Jäsen
Millä laitteella ei kuulu äänet? Itsellä tuossa rullaan win 10 sovellus ja joka kanavalla äänet toiminnassa.

Niko / Telia
Nyt kuuluu kyllä. Mutta lähetyksen alussa Nyholm sai kyllä höpötellä kyllä ääneti. Chromecastilla siis peilattuna televisioon, ja siis on tuo ottelulähetys eikä Liigalive-lähetys.

E: Sori, päästin teidät liian helpolla. Jantta tuli ruutuun ääneti, sitten alkoi joku toisto kuulumaan ja Jantankin ääni kuuluu taustalla. Oikeasti, voi jumalauta, mun liigan katselukokemuksen tää on todellakin mullistanut!!!
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Millä laitteella ei kuulu äänet? Itsellä tuossa rullaan win 10 sovellus ja joka kanavalla äänet toiminnassa.

Niko / Telia
Hävisi taas ja kun tuli takaisin, Jantan ääni jumiutui. MITEN VOI OLLA NÄIN VAIKEAA???
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Matti Helimo vienyt Telian äänet? Hieno homma, voitte syyttää itseänne, kun päästitte Masan kanavillenne. Vittu.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Ensimmäinen kerta kun itsellä Telian kanssa ongelmia, äänet ja kuva ei tule synkassa. Nyholmin mukaan on menossa näyte Erosesta mutta ruudulla pyörii IFK:n kokoonpanot,
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
On tämä kyllä niin saatanallista spedeilyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös