Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 480 262
  • 21 702

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Etkö siis ole saanut yhtään laskua Telialta koko syksynä? Saat siis katsella jääkiekkoa ilmaiseksi, mistä sinä sitten korvausta haet?

Itsehän sain ensimmäisen laskuni Telialta vasta tämän vuoden puolella. Vitsin juju piilee siinä, että irtisanoin Telia-TV:n jo lokakuun puolivälissä. En siis pitäisi mahdottomana, että @Diesel ei ole vielä saanut ainuttakaan laskua telialta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsehän sain ensimmäisen laskuni Telialta vasta tämän vuoden puolella. Vitsin juju piilee siinä, että irtisanoin Telia-TV:n jo lokakuun puolivälissä. En siis pitäisi mahdottomana, että @Diesel ei ole vielä saanut ainuttakaan laskua telialta.

Mistä hän sitten hakee korvausta?

Minulle lasku on tullut säännöllisesti sähköpostiin.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Mistä hän sitten hakee korvausta?

Minulle lasku on tullut säännöllisesti sähköpostiin.

Ehkä siitä menetetystä katseluajasta, josta hän epäilemättä joutuu tulevaisuudessa maksamaan? Villi arvaus.

Hienoa, että sinulle on tullut sähköpostiin säännöllisesti lasku ja kaikki on muutenkin toiminut hienosti. Moni muu ei ole yhtä onnellisessa tilanteessa.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt laittoi Telian Carita viestiä että hyvityspyyntö on käsitelty ja hyvitys näkyy jollain tulevalla laskulla. Jännä nähdä mitä sieltä tulee, mutta pisteet Telialle nopeasta käsittelystä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minulle lasku on tullut säännöllisesti sähköpostiin.

Hienoa, että sinulle on tullut sähköpostiin säännöllisesti lasku ja kaikki on muutenkin toiminut hienosti. Moni muu ei ole yhtä onnellisessa tilanteessa.

Kertoisitko kannattajapoika nyt oman agendasi. On täysin faktatarkastettua kuinka homma kusee ja pahasti. Silti sinä vain liputat kuinka homma toimii.

Sinulle tuli ja sinä. Hienoa. Varmaan Göteborgin toimistollakin toimii ja siksi ei tarvitse millekään asialle mitään tehdä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kertoisitko kannattajapoika nyt oman agendasi.
Kerrotko omasi myös? Olet kirjoittanut 179 viestiä tähän ketjuun, melkein sata enemmän kuin TosiFani, etkä ilmeisesti edes käytä palvelua.

Ei minullakaan ole laskujen tai tuotteen kanssa ollut ongelmia. Tai no kröhöm, lähes joka laskusta saanut chätätä perään, mutta ei varsinaisesti tähän Liiga-palveluun liittyen vaan muihin tarjoustuotteisiin, ja aina ne on oiottu. Muuten ei ole ollut ongelmia kuin se viimeviikkoinen laaja ongelma ja Porin katkennut piuha syksyllä, siinä se. Chromecastilla toimii oikein hyvin ja appillakin hyvin.
Mutta mm kuvaksessa paljon kehitettävää. Anekdoottina joku linkkasi Lukon osioon videon junnupelin maalivahtisuorituksesta, käsittääkseni joku harrastelija oli sen kuvannut kiinteällä kameralla jossain hämyisessä harkkahallissa, ja oli aika tragikoomista huomata että tuo kuvakulma on paljon parempi kuin se sinne tänne myöhässä suihkiva kulmakamerajantteri josta Telia maksaa isot rahat. Esimerkki: HIFK B - HPK B (8-1) Nordis 23.11.2018 Mikkonen
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kertoisitko kannattajapoika nyt oman agendasi. On täysin faktatarkastettua kuinka homma kusee ja pahasti. Silti sinä vain liputat kuinka homma toimii.

Sinulle tuli ja sinä. Hienoa. Varmaan Göteborgin toimistollakin toimii ja siksi ei tarvitse millekään asialle mitään tehdä.

Minulla ja kavereillani homma on toiminut asiallisesti, minusta hyvästä palvelusta voi antaa myös positiivista palautetta. Tämä ketju kun tuntuu olevan pienen piirin itkumuuri, asiakasnumero nyt viimeksi. Jos ei osaa laskusta omaa asiakasnumeroa katsoa, voi jättää hyvityksen hakematta.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Lähes 70 vuotias isäukkoni tilasi ennen kautta aluksi HIFK-passin ja myöhemmin vaihtoi sen Liiga-passiksi. Tuossa vuodenvaihteessa kun hänen sairauksiensa vuoksi otin hänen pankkiasiat hoidettavakseni huomasin, että häneltä on veloitettu koko kauden ajan sekä HIFK-passista että Liiga-passista. Eli vuodenvaihteeseen mennessä ylimääräistä oli veloitettu lähes 60 euroa. Olin siltä istumalta yhteydessä @Telia asiakaspalveluun chattipalvelun kautta. Ko. asiakaspalvelija ei meinannut aluksi hyvittää yhtään mitään ja sitten tarjoutui hyvittämään tasan 50 euroa. Kysyin, että mitenkäs ne loput vajaa 10 euroa, että mihin ne jäävät.
Tämän asian käsittely on vielä kesken ja katsotaan saadaanko koko summa takaisin vai ryöstääkö @Telia pieneltä kuluttajalta tällä tavalla pennosia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kerrotko omasi myös? Olet kirjoittanut 179 viestiä tähän ketjuun, melkein sata enemmän kuin TosiFani, etkä ilmeisesti edes käytä palvelua.

Siis mitä pitäisi kertoa. En tietenkään käytä palvelua, koska sitä ei Itämeren toiselle rannalle myydä, vaikka rahaa olisi.

Ei ole mitään agendaa muuta kuin saisiko sen saman palvelun mitä toisessa palvelussa oli viime kaudella.

No ei saa. Mukavaa kuinka stalkkailet viestimääriä. Käyttäisit saman energian palvelun parantamiseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis mitä pitäisi kertoa. En tietenkään käytä palvelua, koska sitä ei Itämeren toiselle rannalle myydä, vaikka rahaa olisi.

Ei ole mitään agendaa muuta kuin saisiko sen saman palvelun mitä toisessa palvelussa oli viime kaudella.

No ei saa. Mukavaa kuinka stalkkailet viestimääriä. Käyttäisit saman energian palvelun parantamiseen.
Kertakaikkiaan erikoinen viesti, kun ensin olet kysellyt toisen - minusta ihan vilpittömästi tänne kirjoittavan - käyttäjän agendan perään. Viestimäärän "stalkkailu" nyt ei ihan kauhean erikoinen toimenpide ole, yksi klikkaus. Olen tyytyväinen palveluun, miksi siihen käyttäisin energiaa. Kuvauksesta olen urputtanut varmaan yli kymmenen viestiä.
On ihan selvää että Telia on mokannut sinunkaltaisten ulkomailla asuvien asiakkaitten kanssa, mutta ihan oikeasti niitä ulkosuomalaisia on todella vähän, joilla ei sen verran kavereita tai läheisiä Suomessa ole, että se Liigan tilaaminen ei vaan onnistu. Kökkö hommahan se on, mutta tahdon asia lopulta.
 

tii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Haluaisin katsoa jälkikäteen Liigakirjastosta ohjelmia, mutta sen käytettävyys on edelleen surkea kun päivämäärät ja lyhyet jaksokohtaiset selosteet puuttuvat, enkä näe suoraan hakuvaiheessa mitkä olen jo katsonut. Tästä syystä hyvät ohjelmat jäävät katsomatta mielenkiinnosta huolimatta kun en vain jaksa aukoa yritys ja erehdys menetelmällä montaa jaksoa peräkkäin.
 

tii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lisäksi on alkanut pahasti nyppimään se loputtoman pitkä alkusoitto, jota on jokaisen jälkilähetyksenkin alussa aivan liian pitkään. Mikä ihme sen funktio voi olla, katsojaa se ei ainakan palvele.
 
En ole tätä ketjua hirveästi ehtinyt lukemaan, mutta onko Telialta tullut viimeaikoina mitään tietoa mahdollisista uusista laitetuista tms.?
Tässä ketjussa jo aikoinaan kysellytkin, mutta käytössä siis Android-TV, jossa sisäänrakennettu Chromecast. Kuvanlaatu tätä käyttäen täysin käyttökelvotonta kuraa. Kun pistän läppäristäni (Macbook Pro 15") HDMI:llä televisioon, niin kuvanlaatu on myös aivan hirveää. Netin nopeudesta ei ole kiinni, koska 100M kuitu. Eikä myöskään koneen tehoista. Ainut vaihtoehto tällä hetkellä on siis katsoa puhelimen näytöltä, jos haluaa tarkkaa kuvaa. Vanhemmillani käytössä perus Chromecast ja kuvanlaatu on hyvä, jopa melko huonolla 4G yhteydellä.

Onko tähän tulossa mitään muutosta? Ruutu toimii, Netflix toimii, Viaplay toimii jne... Kaikki toimivat, paitsi TeliaTV (jos siis kyseessä sisäänrakennettu Chromecast). Toki ei Chromecast ihan mielettömästi maksa, muttei sitä viitsisi hankkia, koska toimii kaikilla muilla. Kysehän on ilmeisesti siitä, ettei built-in Chromecast tue 50Hz:n taajuutta, mutta onko se ihan mahdotonta lisätä ominaisuutta, että käyttäjä voisi valita taajuuden, joka sopisi sisäänrakennettuun castiin? Tai tehdä sovellus Android-televisioon? Luulisi, ettei se olisi Telian kokoiselle firmalle mikään mahdottomuus.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Lähes 70 vuotias isäukkoni tilasi ennen kautta aluksi HIFK-passin ja myöhemmin vaihtoi sen Liiga-passiksi. Tuossa vuodenvaihteessa kun hänen sairauksiensa vuoksi otin hänen pankkiasiat hoidettavakseni huomasin, että häneltä on veloitettu koko kauden ajan sekä HIFK-passista että Liiga-passista.
Tuo on aivan vitun törkeää @Telia huomioiden asiakkaan ikä ja terveystilanne. Kuluttaja-asiamieheen vain yhteyttä, koska kyseessä ovat ns. päällekkäiset palvelut ja aivan selkeästi Telian oma vika.

Multa koetettiin taannoin laskuttaa toimimattomasta netistä kolmen kuukauden laskut. Oli onneksi todistusaineistoa, joka osoitti heidän valehdelleen liittymän toimivuuden suhteen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä ihmettä, onko Turussakin ollut ennenkin näin haalea kuva? Sekä telkkarissa että pädillä. Vai onko vika siis silmissäni kun eilen Nordiksella sama homma.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mikä helvetti siinä on, että kuva pysyy "terävänä" ehkä 2 minuuttia, jonka jälkeen menee sutuksi. Eikö Telialla tosiaan kaista meinaa riittää vai mitä perhanaa?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikä helvetti siinä on, että kuva pysyy "terävänä" ehkä 2 minuuttia, jonka jälkeen menee sutuksi. Eikö Telialla tosiaan kaista meinaa riittää vai mitä perhanaa?
Tuollaiset ongelmat ovat harvoin nettinopeudesta kiinni. Paljon todennäköisempää, että wlanissa on ruuhkaa. Toki, jos ei ole naapureita, niin sitten syy on jossain muualla.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisäksi on alkanut pahasti nyppimään se loputtoman pitkä alkusoitto, jota on jokaisen jälkilähetyksenkin alussa aivan liian pitkään. Mikä ihme sen funktio voi olla, katsojaa se ei ainakan palvele.
Mun mielestä se että jokainen jälkilähetys samanpituinen oli jotain ihme itkujen tuloksia siitä kuinka lähetyksen pituus paljastaisi mahdollisesti lopputuloksen jonka vuoksi telia päätyi siihen että lähetyksiin lisätään sisällöksi tuota heidän omaa musiikkia ja kuvaa jotta lähetykset ovat aina samanpituisia eikä siitä arvaa lopputulosta. Käsittämätöntä pelleilyä sanon minä
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Lähes 70 vuotias isäukkoni tilasi ennen kautta aluksi HIFK-passin ja myöhemmin vaihtoi sen Liiga-passiksi. Tuossa vuodenvaihteessa kun hänen sairauksiensa vuoksi otin hänen pankkiasiat hoidettavakseni huomasin, että häneltä on veloitettu koko kauden ajan sekä HIFK-passista että Liiga-passista. Eli vuodenvaihteeseen mennessä ylimääräistä oli veloitettu lähes 60 euroa. Olin siltä istumalta yhteydessä @Telia asiakaspalveluun chattipalvelun kautta. Ko. asiakaspalvelija ei meinannut aluksi hyvittää yhtään mitään ja sitten tarjoutui hyvittämään tasan 50 euroa. Kysyin, että mitenkäs ne loput vajaa 10 euroa, että mihin ne jäävät.
Tämän asian käsittely on vielä kesken ja katsotaan saadaanko koko summa takaisin vai ryöstääkö @Telia pieneltä kuluttajalta tällä tavalla pennosia.
Veikkaan, että ei ole ainoa (vanhempaan väestöön kuuluva) tai muukaan jolle näin on käynyt. Maksetaan vain koska lasku tulee ja se pitää hoitaa pois. Näin on heidän agendansa yleensä. Ei sen tarkemmin katsella sisältöjä tai kohtia, että meneekö oikein. Ja kun tämä käy useammalle niin kyllä taas Telia kiittää. Karua edes ruveta vänkäämään tuosta asiasta vielä. Heille vain kärpäsenpaska joku 60e hyvitys. Miten tuo voi olla edes mahdollista, että sieltä vedetään kahta paket
En ole tätä ketjua hirveästi ehtinyt lukemaan, mutta onko Telialta tullut viimeaikoina mitään tietoa mahdollisista uusista laitetuista tms.?
Tässä ketjussa jo aikoinaan kysellytkin, mutta käytössä siis Android-TV, jossa sisäänrakennettu Chromecast. Kuvanlaatu tätä käyttäen täysin käyttökelvotonta kuraa. Kun pistän läppäristäni (Macbook Pro 15") HDMI:llä televisioon, niin kuvanlaatu on myös aivan hirveää. Netin nopeudesta ei ole kiinni, koska 100M kuitu. Eikä myöskään koneen tehoista. Ainut vaihtoehto tällä hetkellä on siis katsoa puhelimen näytöltä, jos haluaa tarkkaa kuvaa. Vanhemmillani käytössä perus Chromecast ja kuvanlaatu on hyvä, jopa melko huonolla 4G yhteydellä.

Onko tähän tulossa mitään muutosta? Ruutu toimii, Netflix toimii, Viaplay toimii jne... Kaikki toimivat, paitsi TeliaTV (jos siis kyseessä sisäänrakennettu Chromecast). Toki ei Chromecast ihan mielettömästi maksa, muttei sitä viitsisi hankkia, koska toimii kaikilla muilla. Kysehän on ilmeisesti siitä, ettei built-in Chromecast tue 50Hz:n taajuutta, mutta onko se ihan mahdotonta lisätä ominaisuutta, että käyttäjä voisi valita taajuuden, joka sopisi sisäänrakennettuun castiin? Tai tehdä sovellus Android-televisioon? Luulisi, ettei se olisi Telian kokoiselle firmalle mikään mahdottomuus.
Nimenomaan tuo 50hz on siinä syynä. Telia ei tue tuota. Eikä osaa sitä säätää. Näin ollen sisäänrakennetulla ei tule toimimaan. Eikä ole tulossa tv appia.

Jos sille applelle on Telia tv sovellus lataa se. Pitäisi kuvan olla hyvää. Mikäli ei. Hae suosiolla chromecast. Maksaako 30-40e ja sen avulla voi vaikka katsoa mökillä, reissussa jne töllöstä peliä. Ei tarvitse luurin ruudulta väijjyä. Itsellä chromecast + oneplus5 ja homma toiminut lähes aina. Mutta ei aina koska Telia.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tuollaiset ongelmat ovat harvoin nettinopeudesta kiinni. Paljon todennäköisempää, että wlanissa on ruuhkaa. Toki, jos ei ole naapureita, niin sitten syy on jossain muualla.
Syy on siinä, että Telian softa on koodattu aivan päin persettä. Ei missään muussa.

Satamegainen linja ja yhteys piuhalla ei edes ratkaise tuota ongelmaa. Mutta se varmistaa, että ongelma ei ole langattomassa verkossa.
 

Telia

Jäsen
@SouthernSun76 en valitettavasti pysty tarkemmin kommentoida yksittäisten asiakkaiden laskutusta, mutta kuulostaa todella ikävältä tilanteelta. Pyrimme korjaamaan kaikki virheelliset laskut, eikä toimintapaamme kuulu tarkoituksenmukaisesti veloittaa aiheettomista kanavapaketeista tai muistakaan tuotteista. Uskon kyllä, että asia saadaan selvitettyä asiakaspalvelun kautta, mutta pahoittelut vielä minun puolestani että tuollainen moka on päässyt meidän puolelta käymään.

@Strongbow @benicio Haaleaa/harmaata kuvaa on harmiteltu tuolta Gatorade Centerin suunnilta aiemminkin. Areenan valaistuksen ja alkushow'n aikana käytetystä usvasta ilmeisesti syntyy jonkinlainen harmaaefekti kun kosteaa ilmamassaa pakkaantuu hallin kattoon pelin aikana.

@yläjuusto Erilaiset TV-valmistajat ja niiden sisäänrakennetut chromecastit ja ohjelmistot ovat haaste, koska niitä on niin iso kirjo että toimivuus täytyy varmistaa kaikille ennen kuin sovellusta voisi julkaista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Syy on siinä, että Telian softa on koodattu aivan päin persettä. Ei missään muussa.

Satamegainen linja ja yhteys piuhalla ei edes ratkaise tuota ongelmaa. Mutta se varmistaa, että ongelma ei ole langattomassa verkossa.
Joku alan ihminen voisi selittää tällaiselle puoli-maallikolle, missä kohtaa se paska softa heittää kuvanlaadun pikselimössön puolelle. Se mitä minä ymmärrän striimeistä, niin mulla ei castauksen aloittamisen jälkeen ole välissä yhtään softakikkaretta, joka vaikuttaisi asiaan. Puhelin käynnistää striimin ja sen jälkeen homma on kiinni a) riittävästä kaistasta ja b) jitteristä. Tässä oletan, ettei pakettihävikkiä ole. Kaistaa tuo striimi syö sen viitisen megaa, mitä olen käppyröitä nuuskinut reitittimestä. Jitteri on kurissa päätellen siitä, että mulla on äärimmäisen harvoin kuvanlaadussa heittoja.

Ja heti perään ristiriitainen havainto, joka sotii järkeilyäni vastaan. Viaplayn castaus tökkii ja pahenee asteittain, jos käynnistän sen Chrome-selaimella. Maallikkona en tiedä, onko se castausta vai välilehden peilausta. Jälkimmäinen selittäisi ilmiön jollain tasolla. En tiedä, tapahtuuko tuota aina, vai luulenko vain. Aika harvoin olen tuota menetelmää käyttänyt.

Jotain tuo puhelin kyllä juttelee chromecastille, koska sillä voi kelata lähetystä (jälkilähetysten katselussa ainakin). Mutta ei kai se koko ajan siellä huutele väliin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös