Olen itse sikäli muutosvastarintainen, että olen kyllästynyt tähän sopimusten ja laitteistojen jatkuvaan päivittämiseen ja niiden kanssa säätämiseen.
Ensin tuli digiaika ja kalliit tallentavat digiboksit kanavakortteineen. Jotkut kanavakortit tarvitsivat lisäpalikan jos halusi katsoa televisiosta joissa sisäänrakennettu digiboksim Joskus paukkui kovalevyt ja toisinaan ei pelittänyt maksukanavat.
Sitten tuli uusi Smart-TV ja Elisa Viihde. Enää ei tallenneltu liigamatseja. Ja palvelut ei toiminut alkuunkaan. Nyt Smart-TV on poistumassa. Elisa Viihde laitteisto on uusittu kolmesti v.2012 alkaen. Osa laitteista vaihdettu kolmeen kertaan vastaavaan malliin (modeemi tai digiboksi). Välillä kyykkäs laitteet, välillä UrhoTV ja joskus jopa molemmat.
Sitten tuli liiga Ruutuun/Neloseen ja hommat on päällisin puolin toiminut. Ainut vaan, että matseja ei edelleenkään tallennella.
Tällä välillä muut urheilulajit vaihtavat TV-oikeuksia kuin sukkia. Välillä oli fudiksen ja NHL:n katsomiseen Canal/CMore ja sitten vaihdetaankin Viasatiin. Hankin Chromecastin samalla. Viasatin hankkiminen Elisa Viihteeseen oli virhe. Ei voi katsoa puhelimella jälkikäteen. Olisi pitänyt olla ViaPlay.
Chromecast kyykkäilee välillä. Syytä en tiedä. Selvityksen alla. Ei häiritse mainittavasti.
HBO Nordic tuli hankittua. Ei toimi samoilla tunnuksilla Elisa Viihteessä kuin puhelimessa. Vaan piti ostaa toinen Chromecast, kun ei jaksa repiä jatkuvasti irti ja kiikuttaa huoneiden väliä. HBO tunnuksilla ei voi kirjautua Elisa Viihteen HBO:hon, vaan olisi pitänyt hankkia Viihteeseen oma maksullinen HBO. Mutta Ruutu ja Netflix toimii kyllä samoilla kirjautumistunnuksilla Elisa Viihteessä kuin puhelimessa. Samankaktaisia palveluita kuitenkin. Vissiin, yllätys, yllätys, sopimuskikkailuja?
No, sitten on kuvaan astumassa tämä PPV hölmöily. Ajattelin viikonloppuna katsoa Heleniuksen ja etenkin Joshuan matsi, kun on Viasat. Ei onnistu. Olisi pitänyt ostaa 30e(?) maksava pay-vitun-per-view. Kanavan palvelusta joka minulla on jo. Tähän on varmasti syynsä miksi PPV. En sitä tiedä. Kertokaa.
Nyt vaihtuu taas liigan kotiosoite. Kilpailevalle operaattorille. Ei siinä. Saahan sen hankittua varmasti Elisaan. Millä ehdoilla? En tiedä vielä. Tuleeko uusi appi puhelimeen?
Ei jaksais enää.
Joku täällä öyhötti että "uli uli on se rankkaa asentaa appeja ja laittaa piuha kiinni seinään". Oli se v.2005 Saloran kanssa helppoa istua vaan yhden säätimen kanssa sohvalle ja katsoa mitä sieltä tuli. Nykyään on valinnanvapaus, mikä on hyvä. Mutta ei tämä helpompaa ole. Ja nämä tekniikat ei ehdi valmistumaan toimiviksi kun eivät pysy kehityksen mukana, niin tämä on tätä.
Talouden kakkos-telkkarin chromecast jos kyykkää, niin sitten ei katsota mitään. Koska digiboksilta ei jaksa vetää antennipiuhaa olohuoneesta makuuhuoneeseen, matka on niin pitkä. Tämä SmartTV on jo niin vanha ettei se tue puhelimen screen mirroria. Kuva on edelleen kirkas ja hyvä, ehkä jopa laadukkaampi kuin olohuoneessa. Mutta jos haluaisi sen toimivan siinä tarkoituksessa, mihin se on tarkoitettu, pitäisi se päivittää uuteen malliin, että toimisi yhdessä muiden uudempien puhelimien kanssa jos CC lakkaa toimimasta.
Sekä vanhemmassa älytelkkarissani ei ole scart -paikkaa. Uudemmassa on. On tämä pelleilyä.
Paljon jäi uupumaan mutta tässä nyt mitä tuli suorilta mieleen tähän muutosvastarintaan liittyen.
Saa ampua perustelut alas. Mutta koen mä tän nykyajan vähän rasauttavaksi.
Edit. Mainittakoon vielä, että kaikki nämä edellämainitut kikkailut tapahtuneet 7v aikana.
Oman palamattoman Salorani ostin v.2002 tammikuussa se palveli v.2007 syyskuuhun asti, kunnes tuli pakollinen digiaika. Siihen sai tietokoneen myös kiinni hyvällä kuvanlaadulla S-videokaapelilla (siihen aikaan). Ei HD-laatua, mutta toimi vallitsevana kokoonpanona pitkään ja toimii edelleen. Löytyy frendin kesäasunnolta. Vuosien 2009 - 2016 on ollut viisi eri mallia televisioita. Joistain pettänyt AUX, yhdestä ainut HDMI, yhdestä pullistui virtalähteestä kondensaattorit, jotka piti itse tilata ja vaihtaa jne.