Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 510 090
  • 21 783

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Jep, tänä vuonna loppui Ruutu suhteellisen uudesta Samsungin töllöstä.

Taitaa unohtua, että jos oikeasti on viimeistä huutoa oleva töllö, se toistaa myös HTML5-videoita selaimen kautta. Ruutu toimii siellä myös. Niinkuin kaikki muutkin nykyaikaiset striimit.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Taitaa unohtua, että jos oikeasti on viimeistä huutoa oleva töllö, se toistaa myös HTML5-videoita selaimen kautta. Ruutu toimii siellä myös. Niinkuin kaikki muutkin nykyaikaiset striimit.
Missä hintaluokassa tällaiset televisiot mahtaa kulkea? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn, itsellä kun on kohtalaisen vanha ja halpa telkkari, mutta Chromecastin ansiosta siihen tuli aika paljon lisää potkua ja en osaa edes kaivata äly-tv:tä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Hieman taitaa olla mallisi yksinkertaistettu liikaa. Minä kuulun kriittisiin kirjoittajiin, mutta annan taatusti posia kun siihen on aihetta. Tällä hetkellä en voi osaltani antaa sitä mistään kuluttajalle tarjotusta osa-alueesta; tilaus, tekninen toteutus, kuva, ääni.

Sinä kuulut kyllä lukemani perusteella kirjoittajiin, jotka kirjoittavat saman viestin samaan ketjuun 100 kertaa tuomatta keskusteluun mitään uutta sisältöä. Mielipiteesi on tullut selväksi, älä osta palvelua koska se ei sinun käyttämälläsi järjestelmällä toimi.

Alkukankeutta ja lastentauteja on kyllä ollut Telialla paljon. Toisaalta vertailuksi kannattaa ottaa vaikka ruudun vastaava ketju joka varsinkin alkupäästä on myös melkoinen tunkio. Osittain samat kirjoittajat sielläkin vauhdissa, muiden muassa eräskin @pernaveikko
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kaikkea mitä esim. nimim. @pernaveikko haluaa, ei todellakaan silti priorisoida ja asioita työstetään jonkunlaisen tärkeysjärjestyksen muodostamisen perusteella.

Todella raskasta tekstiä lukea missä ei ole mitään järkeä ja vain pelkkää tekstipötköä ilman esimerkiksi kappalejakoja.

Syyhän tuohon nykyaikana on yleensä, kun ihan vain luurilla kirjoittelen, niin on vaikeampaa. Varmasti onkin. Teliallakin on vaikeaa siinä kohtaa missä ei osaa.

Huomasin kuitenkin minut tuolta keskeltä ja en ymmärrä mistä puhutaan. Minulla on kaksi vaatimusta. Ne ulkomaat ja grafiikkojen muokkaus mitä kaikki muutkin asiakkaat haluaa. Pari tuntia pelin alkuun, miten tuntuu, että kumpaakaan ei saada kuntoon siihen mennessä.

Tuo grafiikkajuttu vain ihan oikeasti olisi useimpien toiveissa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinulle jo parikin nimimerkkiä kertoi sen olennaisen.

Miksi maksaisin jostakin ylimääräisestä matopurkista vuokraa lähetyskaustannuksineen jota en siis millään muuulla tavalla tarvitse. Olen valmis maksamaan nykyteknologiasta eli älytelkksrin ominaisuuksista, jota kaikki muutkin maksullisetkin palveluntarjoajat hyödyntävät jostain kumman syystä. Paitsi Telia.

Olen siis jo hankkinut 4k cc:n pelkästään tätä tarkoitusta varten. Sitäkään en muutoin tarvitse.

Eli kysymys on pelkästään periaatteesta?

Katseluteknologia ja jakelukanavat kehittyvät hurjaa vauhtia, huomisesta ei vielä tiedä. Välineet ja teknologiat vanhentuvat tarpeettoman nopeasti, itsekin jouduin luopumaan Lumia 930:sta pelkästään sen takia kun Windows 8 ei päivitetty enää.

Tällä hetkellä tarjolla on helppoja ja kohtuu hintaisia keinoja katsoa jääkiekkoa hyvällä laadulla. Katsotaan sitten tulevaisuudessa mitä uutta tulee.
 

Kekkos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Laitetaas ny oma viissenttinenkin soppaan. Tappara-Ilves matsissa kuva oli erittäin hyvä, äänet kuuluivat eikä lähetys tökkinyt poislukien kun avasin toisen pelin toiselle laitteelle, niin puhelimesta chromecastin kautta tölsyyn castattu lähetys alkoi herjaamaan liian monesta katselijasta(herja poistui lähetyksen uudelleenkäynnistyksellä). Erätauolle tosin voisi järkätä jotain muuta kun still-kuvan höystettynä jollain helvetin hissimusiikilla ja studion/haastattelujen puute närästää ainakin minua, varsinkin kun ennen kauden alkua rummutettiin kaiken muuttuvan paremmaksi. PS. jokunen onkin jo asiasta valittanut, mutta tuota zoomaamista voisi oikeasti rajoittaa, tuolla Tapparan tehokkuudella jää kaivelemaan jos puolet niistä neljästä maalipaikasta menee sivusuun kun kamera kuvaa jotain kulmanahuamista kun kiekko on maalin edessä.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Missä hintaluokassa tällaiset televisiot mahtaa kulkea? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn, itsellä kun on kohtalaisen vanha ja halpa telkkari, mutta Chromecastin ansiosta siihen tuli aika paljon lisää potkua ja en osaa edes kaivata äly-tv:tä.

En osaa sanoa, mutta ainakin Samsung väittää, että tuki olisi mukana jokaisessa smart tv:ssä (alkaen jostain). Uusissa tuki pitäisi olla mukana. Linkki Samsungin tietoihin: https://developer.samsung.com/tv/develop/legacy-platform-library/art00064/index

Sinä kuulut kyllä lukemani perusteella kirjoittajiin, jotka kirjoittavat saman viestin samaan ketjuun 100 kertaa tuomatta keskusteluun mitään uutta sisältöä. Mielipiteesi on tullut selväksi, älä osta palvelua koska se ei sinun käyttämälläsi järjestelmällä toimi.

Kiitos palautteestasi. Ei muutakuin ylläpidolle ilmoitusta häsäämään. Onneksi sinä olet sentään saanut kirjoitettua 617 sisällöllistä viestiä 11 vuoden aikana.
 

mv1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse keväällä harkitsin paketin tilaamista, koska joukkuepassi kuulosti hyvältä formaatilta. Noh, mainostettu parikymppiä kuussa ei sitten pitänytkään paikkansa, kun olisi pitänyt erikseen hommata joku boksi tai vastaava, jos ei halua netin välityksellä katsoa. Ja tämän keskustelun perusteella nuo nettijärjestelmät ovat paskavehkeitä edelleen.

Mua vituttaa ja hävettää intohimoisena lätkämiehenä sekä suomalaisena kuluttajana se, miten päin persettä nämä asiat on hoidettu.

Ps. Voisiko joku selventää tyhmälle, että jos haluan katsoa liigaa kaapeli-tv:n kautta, niin miksi siihen tarvitsee jonkun maksullisen kortin tai boksin väliin? Kaiken maailman TLCT, AVAT ja muut kurakanavatkin ovat vain tulla tupsahtaneet kanavavalikkoon, niin miksi nyt tarvii jonkun saatanan palikan siihen?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Missä hintaluokassa tällaiset televisiot mahtaa kulkea? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn, itsellä kun on kohtalaisen vanha ja halpa telkkari, mutta Chromecastin ansiosta siihen tuli aika paljon lisää potkua ja en osaa edes kaivata äly-tv:tä.
Minä suosin äly-tv:tä siksi, että niiden palveluntarjoajien suhteen joita itse käytän, on omassa telkussani parempi sovellustuki kuin Chromecastilla. Toki se maksoikin sitten 2600 euroa, mutta paljon halvemmallakin olisi saanut saman sovellustuen.

EDIT: Ainakin Liigan sivujen maalikoosteiden perusteella kuvanlaatu olisi kokenut parannuksen Ruudun ottelulähetyksiin verrattuna. Toki en nyt vertaile kahta samaa asiaa, mutta ei viime kaudella maalikoosteissakaan noin hyvä kuvanlaatu mielestäni ollut.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mukavaa miten et näe tässä mitään ongelmaa. Se jääkiekko, mitä tässä olisi tarkoitus katsoa, ei kehity tuollaista vauhtia.

Uudessa systeemissä on aina ongelmia, niin tässäkin. En vaan ymmärrä periaatteellista kitinää, "minä en yhtään palikkaa televisiooni hanki". Minulle jääkiekko on tärkeintä, ei teknologiat. Otin digipoksin elokuussa kokeiluun, halusi katsoa toimiiko se wifin kautta (maalla ei ole kaapelia tarjolla). Se toimi hyvin, maksaa kohtuullisesti, riittää minulle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilisen JYP-IFK pelin perusteella kuvanlaatu oli ainakin oikein hyvä.
Plussaa myös äänistä, koska ihanasti kilahti korvaan Varakkaan viivaveto, joka meni tolpan kautta sisään. Tästä maalista hidastuskulma oli myös aivan erinomainen, kun oli kuvattu suoraan vaihtopenkin tuntumasta ja sattui olemaan juuri Varakkaan takaa, niin kiekon näki lentävän sinne ylänurkkaan.

Kattokameran käyttö parissa tilanteessa ottelun lopussa oli myös erittäin hyvä ja hieno asia. Selkeytti aika paljon niitä paria tilannetta.

Grafiikat oli kyllä välillä päin vittua, kun pelaajilla näkyi kauden tilastoissa jo isoja tehoja sun muita, mutta nämä nyt voi antaa anteeksi.

Ymmärrän kyllä, että ilmeisesti näin hyvää tilannetta ei kaikilla paikkakunnilla ollut. Toivottavasti Jyväskylän pelin taso alkaa olemaan kohta puoliin se vakio myös muualla.

No, tänään saa testata ja kokeilla heti uudestaan.
 

Wire

Jäsen
Ps. Voisiko joku selventää tyhmälle, että jos haluan katsoa liigaa kaapeli-tv:n kautta, niin miksi siihen tarvitsee jonkun maksullisen kortin tai boksin väliin? Kaiken maailman TLCT, AVAT ja muut kurakanavatkin ovat vain tulla tupsahtaneet kanavavalikkoon, niin miksi nyt tarvii jonkun saatanan palikan siihen?

Jos olen oikein ymmärtänyt niin Telian kaapelissa et tarvi mitään väliin. Muilla operaattoreilla joudut hoitamaan liigan muuten näkyviin. Tähän ei tarvi boxia jos et halua.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Boxi eikä mikään muukaan katsomis tapa vaadi Telian liittymää vaan voit käyttää sitä millä tahansa operaattorilla.

Mitä hyöty sinulle olisi siitä että tietäisit kuinka monta kuitua on tilattu? Kiertäisit naapureita ja houkuttelisit heitä tilaamaan niin ei tarvitsisi n määrää kampanja kierroksia.
@TosiFani myös: Mielestäni selitin silti, miksen boksia halua. Minulla on jo Elisan boksi ja kaapit täynnä muita vanhoja digibokseja, yksi vielä käytössäkin. Mitä se kellekään kuuluu, mitä minä sillä tiedolla tilaustilanteesta tekisin. Eihän siitä hyötyä ole, mutta olisi se kiinnostava tieto, ollaanko edes lähellä projektin toteutusrajaa. Ylipäänsä asiakaspalveluun kuuluu vastata asiakkaan kysymyksiin, eikä jaaritella turhanpäiväistä paskaa. Minulle kelpaisi suora ja rehellinen vastaus, että syystä X emme tätä tietoa anna, mutta sen sijaan saan aina kuulla hehkutusta loistavasti etenevästä myynnistä ilman mitään lukuja. Kun mainitsen jo tilanneeni, into esitelmöidä loppuu, kummaa.

Kyllä, monet alueella levittävät tietoa mahdollisuudesta kuituun, osa jopa Telian itsensä värvääminä kuitulähettiläinä. Itse en ole tähän lähtenyt tai lähdössä, koska iso investointi, enkä todellakaan halua olla ketään mukaan painostamassa. Tiedon levitys asiasta on OK, koska mitä useamman silmään projekti tarttuu, sen parempi tietysti.
 

mv1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos olen oikein ymmärtänyt niin Telian kaapelissa et tarvi mitään väliin. Muilla operaattoreilla joudut hoitamaan liigan muuten näkyviin. Tähän ei tarvi boxia jos et halua.

Näin mäkin oletin. Taloyhtiössäni siis on Telian kaapeli, mutta se ei kuulemma riitä. Voihan toki olla niinkin, että myyjä yritti kusettaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kattokameran käyttö parissa tilanteessa ottelun lopussa oli myös erittäin hyvä ja hieno asia. Selkeytti aika paljon niitä paria tilannetta.
Hyvä, että tätä on käytetty jossain, niin antaa uskoa, että sitä käytettäisiin vielä kaikkialla, sillä se todellakin selkeyttää monia tilanteita.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Eli ongelma on parissa napin painalluksessa? Laatu on ollut Ruutua parempaa, mutta jos vaatii mahdottomia, niin on varmaan tyytymätön.

Niin, eikös tuo alkuperäinen kirjoittaja jota lainasit nimenomaan halunnut lähetyksen näkymään televisiostaan. Silloin ongelmana on ylimääräiset boksit, piuhat ja napit. En minäkään niitä haluaisi.

Minun TV:ssäni Ruutu näkyi viime kaudella Teliaa paremmalla laadulla, joten en tiedä miksi edes saman laadun vaatiminen olisi mahdottoman vaatimista? Jos Ruudun webbi-streamiin vertaa niin sittenhän laatu on parantunut.
 

Jerkkola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Porilaiset, etenkin Ässät.
Näin mäkin oletin. Taloyhtiössäni siis on Telian kaapeli, mutta se ei kuulemma riitä. Voihan toki olla niinkin, että myyjä yritti kusettaa.

Eiköhän tuossa tarvitse Telian kaapelikortinkortin lukijoineen telkkarin kylkeen. Sillä kerrotaan telkkarille miten salattu lähetys puretaan (tai ainakin että salauksen purkuun on käyttäjällä oikeus). Niin ainakin olen ymmärtänyt kaapeli-tv:n maksukanavien toimivan. TV:n vastaanottama signaali siis sisältää nuo kaikki maksukanavat, mutta niitä ei saa näkyviin ilman että kertoo telkkarille omistavansa oikeuden katsella niitä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, eikös tuo alkuperäinen kirjoittaja jota lainasit nimenomaan halunnut lähetyksen näkymään televisiostaan. Silloin ongelmana on ylimääräiset boksit, piuhat ja napit. En minäkään niitä haluaisi.

Minun TV:ssäni Ruutu näkyi viime kaudella Teliaa paremmalla laadulla, joten en tiedä miksi edes saman laadun vaatiminen olisi mahdottoman vaatimista? Jos Ruudun webbi-streamiin vertaa niin sittenhän laatu on parantunut.

Eli tarvittava teknologia on olemassa, mutta sitä ei haluta käyttää periaatteen takia. No, tämä on teidän valinta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Pidän digiboksia perustason kalustona, eikä sitä varten tarvitse Telian wifiä hankkia. Itse jaan Elisa Saunalahden wifin puhelimesta, hyvin toimii.
Ja edelleen tästä, että ongelma on juuri se, että langaton netti on meillä päin paskaa, ja siksi haluan langallisen. Sitä tarjoaa vain Elisa, jonka nettiyhteyden takia minulla on Viihde bokseineen. Voin tietysti hankkia vaikka DNA:n boksin ja Appletelkunkin vielä Telian boksin lisäksi, mutta alkaa tila loppua tv- tasolta. Toki Ikeasta saa oman tason bokseille, ihan helppoa ja halpaa varmaan joidenkin mielestä. Tai sitten voisi myydä liigaa siihen Elisan(ja muidenkin) boksiin tai tarjota kunnollisia sovelluksia.

@Roger Moore: Varmaan WIFI- verkossakin voi olla ajoittain häikkää, ja modeemi kaipaisi varmaan jo päivitystä. Mutta: Samalla WIFIllä ei tähän asti vastaavia ongelmia. Kaikki nettipalvelut tietysti ajoittain kaatuu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ps. Voisiko joku selventää tyhmälle, että jos haluan katsoa liigaa kaapeli-tv:n kautta, niin miksi siihen tarvitsee jonkun maksullisen kortin tai boksin väliin? Kaiken maailman TLCT, AVAT ja muut kurakanavatkin ovat vain tulla tupsahtaneet kanavavalikkoon, niin miksi nyt tarvii jonkun saatanan palikan siihen?
Siksi, että suurin osa ei-YLE:n tuotannosta, mikä ihmisiä yleensä kiinnostaa, on siirtynyt maksukanaville salattuna lähetyksenä. Koskee huippufutista, NHL:ää ja muita ammattilaissarjoja, NBA:ta, MLB:tä, formulaa, alppihiihtoa ja mitä nyt mieleen tulee. Siihen salauksen purkamiseen tarvitset maksukortin, jolle aktivoidaan ostamasi maksupaketit. Sen maksukortin voit vähimmillään tunkea kortinlukijaan. Boksien kautta saattaa tulla lisäarvona tallennusmahdollisuus. Kaikkien operaattorien omat boksit toimivat netin kautta, ei kaapelin. Et tarvitse välttämättä noita bokseja, koska sen nettistriimin saa purettua myös Chromecastin tai AppleTV:n avulla. Älytelkkareissa on sisäänrakennettuna nettiyhteys langattoman yli, mutta netin kautta nekin lähetykset tulevat.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Eli tarvittava teknologia on olemassa, mutta sitä ei haluta käyttää periaatteen takia. No, tämä on teidän valinta.

Hetkinen seis. Yksinkertaistetaanpa tätä rautalankaa vielä.

Meillä on vanhempi jakeluteknologia A, joka on helppokäyttöinen ja vakiintunut. Se ei vaadi lisälaitteita. Sen kuvanlaatu on ylivoimainen. Siinä ei ole juurikaan viivettä.

Sitten on läjä uusia jakeluteknologioita B, C jne. Nämä vaativat lisälaitteita. Vaativat lisää kaukosäätimiä, lisää bokseja, lisää piuhoja, lisää kuukausimaksujakin ehkä. Kuvanlaatu on teknologiaa A huonompi ja näissä lähetystavoissa on kahden minuutin viive.

Siis nyt sitten sellainen kuluttaja, joka haluaisi käyttää teknologiaa A on jotenkin väärässä? Siis kaapeli-tv on jakelukanavana edelleen aivan ylivoimainen ihan kaikilla mittareilla. Silti on jotenkin väärin vaatia Liigaa kaapeliin?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Eli tarvittava teknologia on olemassa, mutta sitä ei haluta käyttää periaatteen takia. No, tämä on teidän valinta.
Varmasti melkein joka asialle on tarvittava teknologia olemassa. Mutta joo, ihan periaatteen takia minäkään en ala ylimääräisiä palikoita ostamaan televisiooni, jos niillä ei ole mitään muuta käyttöä kuin Liigan pelit.
Se miten tuotetta tarjotaan on ollut Telian valinta, ja minun valintani on Telian valinnoista johtuen olla kyseistä tuotetta hankkimatta. En usko olevani ainoa.
 

Kerho64

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä tuolla tuotantoketjussa vaan jotain vikaa on, jos kahdesta eri hallista tulee aivan eri tason kuva samoilla yhteyksillä ja laitteilla.
Eilen Turusta huono kuva (kuin sumun läpi kuvattu) ja Kouvolasta ok taso.

Ja edelleen: miten saa kaksi eri peliä samaan aikaan kahdella cromecastilla? Katkaisi toisen kun aloitti katsomaan toista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös