Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 889 303
  • 23 399

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Jos et halua maksaa maltaita Telian boxista jne niin paras ja halvin vaihtoehto on chromecast-laite. Maksaa 30e tai Ultra (4k laadulla sit joskus) 70e. Vaatii wifin taloutseen. Tikku tökätään töllön hdmi paikkaan ja puhelin tai tabletti toimii tälle kaukosäätimenä. Selaimella laatu on ollut heikkoa ja vain win10 järjestelmälle voit homata Telia TV sovelluksen. Mutta siitäkään et voi kuvaa lähettää telkkariin. Näin ollen paras on hankkia tuo chromecast laite. Sillä saa lähetettyä Netflixistä, Ruudusta kuin muistakin kuva telkkarille.
Ilmeisesti Chromecast on tuttu laite sulle, joten yksi kysymys. Pitääkö käyttöä varten olla ihan erillinen wifi olemassa, vai riittääkö, jos jaan netin puhelimen kautta?
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Olen itse laittanut selaimen kautta Telia TV:tä pyörimään monille kavereille ja sukulaisille ilman erityisiä ongelmia. Chromeen löytyvän Telian oman lisäosan kautta homma on joka kerta pelittänyt.

Kiinnostaa tietää tästä lisäosasta enemmän eli siis tarkasti ottaen mistä (millaisesta) Chromen selaimen lisäosasta on kysymys kun ei ole tullut aiemmin vastaan näillä palstoilla tai Telian kommenteissa? Itse tulen käyttämään jatkossa vain TeliaTV:n sovellusta PC:llä Chromen selaimen kautta ja ottelua seuraan PC:n lisänäytöltä. Mahdollisimman simppeli systeemi, mutta tuoko Chromen selaimen lisäosa jotain lisäarvoa katseluun vai oliko kyse siitenkin Chromecastista, joka on minulle toistaiseksi laitteena täyttä hepreaa.
 
Viimeksi muokattu:

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ilmeisesti Chromecast on tuttu laite sulle, joten yksi kysymys. Pitääkö käyttöä varten olla ihan erillinen wifi olemassa, vai riittääkö, jos jaan netin puhelimen kautta?
Pitää olla erilaitteella. Eli tyyliin luuri on hotspot/wifi ja kännykkä jakaa pelin/ toimii kaukosäätimenä.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Pitää olla erilaitteella. Eli tyyliin luuri on hotspot/wifi ja kännykkä jakaa pelin/ toimii kaukosäätimenä.
Kiitos, tämä onnistunee kun tablettia voi käyttää tuohon jakamiseen. Taidanpa lähteä kauppaan ostoksille!
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Ilmeisesti Chromecast on tuttu laite sulle, joten yksi kysymys. Pitääkö käyttöä varten olla ihan erillinen wifi olemassa, vai riittääkö, jos jaan netin puhelimen kautta?
Riittää, mutta asennusvaiheessa tarvitset toisen wlanin, esim kaverin puhelin (tai näin ainakin aiemmin)

Toki suosittelen ihan oikeaa wlania puhelimen verkon sijaan.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jokos me tiedetään, että miten tuo laskutus menee? Onko laskutus kalenterikuukausittain vai laskutus kuukauden ajalta? Voiko joku Niko/Merja/Irmeli/Mönttisen kaivin/joku muu vastata seuraavaan kysymykseen.

Tilaan paketin 18.9.2018. Miten minua laskutetaan?
A) Lokakuun alussa syyskuulta 19,90/24,90€
B) Lokakuun alussa syyskuulta 9,95€/12,45€
C) Lokakuun puolivälissä ajalta 18.9 - 18.10.2018
D) 18.9.2018 laskutetaan syyskuulta 19.90/24.90€
E) 18.9.2018 laskutetaan aikaväliltä 18.9 - 18.10.2018
F) Joku muu, mikä?

Ja tämä ihan siksi, että viikonloppuna taas kuulin muutaman eri tarinan joissa pyörivät lähinnä vaihtoehdot A, B ja C. Ja näiden tarinoiden taustalla oli yhteydenpito Telian aspaan. Kiitos avusta, olen ahdistunut.

Kyselin vastaavaa aiemmin, enkä koskaan saanut @Telia :lta siihen vastausta. Ilmeisesti ei vielä tiedetä miten laskutus tulee menemään.

On tämä aika sekava soppa. Itselle ei ainakaan vielä ole täysin selvää miten tuo laskutus menee edes sen aloituksen ja jatkuvan laskutuksen osalta, puhumattakaan sen lopettamisesta. Jotkut väittävät laskutuksen menevän kuukausittain alkaen tllauspäivästä, jossain taas puhutaan kalenterikuukausittain menevästä laskutuksesta. Eli saisiko tämän rautalangasta: jos tilaan paketin 15.9., onko aloitus ja laskutusmalli

a) Laskutus alkaa 15.9., maksan syyskuulta puolet ja sopimus uusiutuu (ja uusi lasku alkaa) aina kuun 15. päivä
b) Laskutus alkaa 15.9., maksan syyskuulta puolet, mutta sen jälkeen se on kalenterikuukausittain uusiutuen aina kuun 1. päivä
c) Laskutus alkaa heti kalenterikuukausittain eli maksan syyskuulta täyden hinnan ja sopimus uusiutuu aina kuun 1. päivä
d) Joku muu tapa

Lisäksi, miten tuo itse tehty irtisanominen sitten menee? Irtisanomisaika on siis käsittääkseni 2 viikkoa (eikö?). Jos sanon sopimuksen irti laskutuskauden keskellä, milloin sopimus sitten loppuu?

1) Irtisanomispäivästä 2 viikkoa eteenpäin laskutusjaksoa huomioimatta, jolloin viimeinen lasku lasketaan päiväkohtaisesti
2) Seuraavan laskutuskauden loppuun, jos 2 viikon irtisanomisaika menee sen laskutuskauden puolelle
3) Kuluvan laskutuskauden loppuun (mikä siis voi olla yli tai alle 2 viikkoa)
4) Jokin muu

Itse tarvin vastaukset Telia TV-palvelun näkökulmasta, käsittääkseni digiboksi-asiakkaille tämä toimisi taas eri tavalla. Tämän voisi tietysti selvittää myös chatissa, mutta sieltä minulla on huonoja kokemuksia asiakaspalvelijoiden tietotaidosta, kun olen aiemminkin saanut virheellistä tietoa kyselyissäni.
 

Telia

Jäsen
Jokos me tiedetään, että miten tuo laskutus menee? Onko laskutus kalenterikuukausittain vai laskutus kuukauden ajalta? Voiko joku Niko/Merja/Irmeli/Mönttisen kaivin/joku muu vastata seuraavaan kysymykseen.

Tilaan paketin 18.9.2018. Miten minua laskutetaan?
A) Lokakuun alussa syyskuulta 19,90/24,90€
B) Lokakuun alussa syyskuulta 9,95€/12,45€
C) Lokakuun puolivälissä ajalta 18.9 - 18.10.2018
D) 18.9.2018 laskutetaan syyskuulta 19.90/24.90€
E) 18.9.2018 laskutetaan aikaväliltä 18.9 - 18.10.2018
F) Joku muu, mikä?

Ja tämä ihan siksi, että viikonloppuna taas kuulin muutaman eri tarinan joissa pyörivät lähinnä vaihtoehdot A, B ja C. Ja näiden tarinoiden taustalla oli yhteydenpito Telian aspaan. Kiitos avusta, olen ahdistunut.

Lukitaan vaihtoehto F.

Laskutus tapahtuu laskutuskausien mukaan. Kausi voi olla kuukauden puolesta välistä seuraavan kuun puoliväliin tai se voi olla vaikka kuukauden 5. päivästä seuraavan kuun 4. päivään. Etukäteen emme tiedä mihin laskutusryhmään tilauksesi menee.
Jos tilaat kanavapaketin esim. 18.9. ja palvelu menee sellaiseen laskutusryhmään, jonka laskutuskausi alkaa vaikka kuukauden 20. päivä, veloitetaan noiden päivien välinen osuus päiväkohtaisesti. Siitä eteenpäin sitten normi kuukausiveloitus laskutuskauden päivien mukaan.

Jos sinulla on meiltä laajakaista– tai tv-palveluita ennestään, menee pakettien kuukausimaksut olemassaolevan liittymän laskutusryhmän mukaisesti. Selvensikö tämä asiaa?

Merja / Telia
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Siis... Chromecast toimii ihan hyvin puhelimen omalla HotSpotilla. Asennusvaiheessa tarvitsee vaan sen kolmannen laitteen samaan verkkoon (toinen puhelin, tabletti whatever), siihen puhelimen hotspotiin, jossa GoogleHomella laittaa Chromecastin liittymään siihen puhelimen hotspottiin. Tän jälkeen puhelimessa oleva Telia-appi streamaa ihan ite oman hotspottinsa välityksellä sen pelin Chromoecastiin.


Sekaannus, että ei onnistuisi, johtuu viimekesäisestäpäivityksestä, jossa tuo disaploitiin, mutta murskaavan kritiikin jälkeen, Google palautti tän takas. Eli puhelin, puhelimen hotspot (no en tiä tartteeko sanoo, muttta siis 4G) yhteydet ja CC ja toimii ilman probleemoja.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lukitaan vaihtoehto F.

Laskutus tapahtuu laskutuskausien mukaan. Kausi voi olla kuukauden puolesta välistä seuraavan kuun puoliväliin tai se voi olla vaikka kuukauden 5. päivästä seuraavan kuun 4. päivään. Etukäteen emme tiedä mihin laskutusryhmään tilauksesi menee.
Jos tilaat kanavapaketin esim. 18.9. ja palvelu menee sellaiseen laskutusryhmään, jonka laskutuskausi alkaa vaikka kuukauden 20. päivä, veloitetaan noiden päivien välinen osuus päiväkohtaisesti. Siitä eteenpäin sitten normi kuukausiveloitus laskutuskauden päivien mukaan.

Jos sinulla on meiltä laajakaista– tai tv-palveluita ennestään, menee pakettien kuukausimaksut olemassaolevan liittymän laskutusryhmän mukaisesti. Selvensikö tämä asiaa?

Merja / Telia
Jatkokysymys: tapahtuuko irtisanominen kesken laskutuskauden vai aina laskutuskauden lopussa? Eli jos mun laskutuskausi on vaikka 20. pvästä 19. pvään ja irtisanon 15.11., niin mikä on viimeinen päivä josta maksan?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Siis... Chromecast toimii ihan hyvin puhelimen omalla HotSpotilla. Asennusvaiheessa tarvitsee vaan sen kolmannen laitteen samaan verkkoon (toinen puhelin, tabletti whatever), siihen puhelimen hotspotiin, jossa GoogleHomella laittaa Chromecastin liittymään siihen puhelimen hotspottiin. Tän jälkeen puhelimessa oleva Telia-appi streamaa ihan ite oman hotspottinsa välityksellä sen pelin Chromoecastiin.


Sekaannus, että ei onnistuisi, johtuu viimekesäisestäpäivityksestä, jossa tuo disaploitiin, mutta murskaavan kritiikin jälkeen, Google palautti tän takas. Eli puhelin, puhelimen hotspot (no en tiä tartteeko sanoo, muttta siis 4G) yhteydet ja CC ja toimii ilman probleemoja.

Hetkinen, hetkinen. En ymmärrä paljoakaan mitä kirjoitat, mutta tarkoitatko että alkuperäinen toiveeni tykittää puhelimen mobiilidatan kautta pelit suoraan Chromecastiin on sittenkin mahdollista? Vai ymmärränkö väärin?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Onko nyt siis tosiaan niin, että maalikoosteet näkyvät vain tilaajille? @Telia pahoittelut jos tätä on jo useampaan kertaan kysytty, en ole ehtinyt seurata, mutta sattui silmiin tweetti aiheesta ja ensireaktiona tuo vaikuttaa enemmänkin virheelliseltä informaatiolta.

Jos pelkästään tilaajat saavat tästä eteenpäin jonkinlaisen kosketuspinnan suomalaiseen jääkiekkoon, niin tämä Telian sopimus on ihan katastrofi. Maalikoosteet ovat monelle, esim. teinille ainoa tapa nähdä suomalaista kiekkoa ja nämä pitäisi ennemminkin laittaa suoraan Youtubeen näkyviin kuin että aletaan piilottaa maksumuurin taakse.


E. Turhaan hiillyin. Näköjään Telia olikin oman virheellisen tiedon korjannut heti perään Twitterissä. Aikamoista, että näin ristiin kommunkoidaan ja viestitään ulospäin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
No niin, nyt on otettu ensisavut Liigasta kännykän kautta kirjastosta. Täytyy kotona koeajaa Chromecastin kautta.

Pieni yhteenveto Liiga-passin hankkimisesta. Kävin Telian myymälässä hankkimassa palvelun. Sujui melko kivuttomasti, sillä @Janezky84 puheenvuoron perusteella olin päättänyt säilyttää Zenini läpi koko prosessin. Kovasti olivat halukkaita kauppaamaan Telian boksia, vaikka heti keulille kerroin etten halua sitä, koska minulla on DNA:n boksi. Myyjäheppu kertoi että boksin saa nyt ilmaiseksi, mutta sitten mainitsi jostain 10 €/kk maksusta samaan hengenvetoon, mutta en halunnut pureutua siihen koska Zen.

Kaupassa oli selkeästi roolitettu ketju. Pari jeppeä jotka olivat selkeästi melko kuutamolla, yksi semi-tietäjä, ja sitten vanhempi valtiomies, jolta kysyttiin apua ja joka selkeästi tiesi mistä puhui. Jos näihin pariin heppuun olisi kohdistanut sitä 60 minuutin painetta josta aiemmin vitsailin, he olisivat murtuneet kuin rattijuopon nenä Finleyn puhtaan taklauksen osuessa. Mutta ihan hyvin selvittiin.

Olin aamulla proaktiivisesti luonut tunnarit Telia Tv:seen, jonka myös myymälässä kerroin. "Joo, aivan". Duuniin päästyäni mailiin tupsahti vahvistuksen jälkeen kehotus luoda tunnukset tilille xxxxxxx. Tietenkään en sitä halunnut tehdä, vaan soitin aspaan, jossa olikin oma linja liiga-hommeleille. Kaunisääninen nainen vastasi hyvinkin pian, ja erittäin pätevästi linkitti Liiga-tilaukseni alunperin luomaani tunnukseen. Ja hups, siellähän niitä matseja näyttää nyt olevan kirjastossa.

Kokonaisarvosana tästä prosessista sellainen 8 miinus.

Näillä mennään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hetkinen, hetkinen. En ymmärrä paljoakaan mitä kirjoitat, mutta tarkoitatko että alkuperäinen toiveeni tykittää puhelimen mobiilidatan kautta pelit suoraan Chromecastiin on sittenkin mahdollista? Vai ymmärränkö väärin?
Se on mahdollista. Wlan-vaihtoehto on yleensä parempi, mutta kunhan asennat sen cc:n kolmannella laitteella kerran, niin onnistuu kyllä sillä kännykän hotspotillakin katselu.
 

Telia

Jäsen
Jatkokysymys: tapahtuuko irtisanominen kesken laskutuskauden vai aina laskutuskauden lopussa? Eli jos mun laskutuskausi on vaikka 20. pvästä 19. pvään ja irtisanon 15.11., niin mikä on viimeinen päivä josta maksan?

Sovelluksen kautta paketin irtisanominen onnistuu heti (jos sinulla on kanavapaketti tilattu pelkästään Telia Tv Mobiiliin). Asiakaspalvelun kautta irtisanomisen voi sopia haluamalleen päivälle kuukauden irtisanomisaikaa mukaillen. Tähän on tulossa muutoksia ja siitä tiedotamme myöhemmin. Tällä hetkellä tilanne on kuitenkin tuo jonka mainitsin.

nämä pitäisi ennemminkin laittaa suoraan Youtubeen näkyviin kuin että aletaan piilottaa maksumuurin taakse.

YouTube sisältöä on paljon toivottu ja viestiä sen tiimoilta onkin laitettu eteenpäin. Liigahan oman ilmoituksensa mukaan jakaa myös näitä koosteita omilla foorumeillaan, joten eivät siis ole maksumuurin taakse jäämässä.

Merja / Telia
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Se on mahdollista. Wlan-vaihtoehto on yleensä parempi, mutta kunhan asennat sen cc:n kolmannella laitteella kerran, niin onnistuu kyllä sillä kännykän hotspotillakin katselu.

Miksi WLAN on parempi. Mikä se hotspot on, mistä se käynnistyy?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi WLAN on parempi. Mikä se hotspot on, mistä se käynnistyy?
Hotspot on siis se kännykän mobiilidata, jonka jaat chromecastille. Yhteyspiste taitaa olla suomenkielinen termi, asetuksissa minulla näköjään nimellä "kannettava wifi-yhteyspiste" Eli jos android-puhelimella vedät ylhäältä sen alasvetovalikon jossa on bluetoothit ja lentokonetilat ym, niin yleensä siellä on myös hotspot. Kännykkä luo wlanin, johon cc osaa automaattisesti liittyä (kunhan kolmannella laitteella on se asennus kerran tehty).
Yleensä wlan on tietysti se ensisijainen nettiyhteys ja siten myös nopeampi ja vakaampi. Tämä hotspot-kikkailu ei taida myöskään olla ns virallisesti tuettu tapa. Ja sitten se pitää tietysti olla aina se sama kännykkä (tai ainakin samanniminen hotspot-verkko), jolla chromecastia käytät.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Sovelluksen kautta paketin irtisanominen onnistuu heti (jos sinulla on kanavapaketti tilattu pelkästään Telia Tv Mobiiliin). Asiakaspalvelun kautta irtisanomisen voi sopia haluamalleen päivälle kuukauden irtisanomisaikaa mukaillen. Tähän on tulossa muutoksia ja siitä tiedotamme myöhemmin. Tällä hetkellä tilanne on kuitenkin tuo jonka mainitsin.

Miksi tätä pitää muuttaa? Eikö tuo ole ihan normaali käytäntö, että jos irtisanon vaikka tänään niin maksaminen ja katselu loppuu heti kun irtisanomisaika päättyy?
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siis... Chromecast toimii ihan hyvin puhelimen omalla HotSpotilla. Asennusvaiheessa tarvitsee vaan sen kolmannen laitteen samaan verkkoon (toinen puhelin, tabletti whatever), siihen puhelimen hotspotiin, jossa GoogleHomella laittaa Chromecastin liittymään siihen puhelimen hotspottiin. Tän jälkeen puhelimessa oleva Telia-appi streamaa ihan ite oman hotspottinsa välityksellä sen pelin Chromoecastiin.


Sekaannus, että ei onnistuisi, johtuu viimekesäisestäpäivityksestä, jossa tuo disaploitiin, mutta murskaavan kritiikin jälkeen, Google palautti tän takas. Eli puhelin, puhelimen hotspot (no en tiä tartteeko sanoo, muttta siis 4G) yhteydet ja CC ja toimii ilman probleemoja.

Boldasin olennaisen. Itselläni on sama tilanne, mutta ei kyllä onnistu tuo striimaaminen samasta puhelimesta, missä hotspot jaossa. Ei vaan missään näy sitä jakamismahdollisuutta.

E: sain toimimaan! Asentaessa täytyy muistaa asettaa myös guest mode päälle. Tulee muuten erittäin hyvälaatuista kuvaa kun laittoi tuon 50hz asetuksen päälle. Tässähän odottaa jo vesi kielellä perjantaita.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Hetkinen, hetkinen. En ymmärrä paljoakaan mitä kirjoitat, mutta tarkoitatko että alkuperäinen toiveeni tykittää puhelimen mobiilidatan kautta pelit suoraan Chromecastiin on sittenkin mahdollista? Vai ymmärränkö väärin?

On mahdollista. Näin määkin teen... jo nyt Ruudun kanssa Veikkausliigaa ja pesistä ja testattu Telian kanssa myös pitsiä ja vuokraleffaa... tai Areenan, tai Cmoren tai....
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Yleensä wlan on tietysti se ensisijainen nettiyhteys ja siten myös nopeampi ja vakaampi.


Niin... jos on joku kaupunkikeskustan kiinteä kuitu ja siinä laadukas Wlan -tukiasema. Mulla kiinteää yhteys on 8M ADSL taloliittymä joka Wlanin kautta on huomattavasti epävakaampi nopeudenpidon suhteen kuin Elisan 4G... molemmilla on striimattu, nykyään vain hotspotilla ja G4:llä
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
On mahdollista. Näin määkin teen... jo nyt Ruudun kanssa Veikkausliigaa ja pesistä ja testattu Telian kanssa myös pitsiä ja vuokraleffaa... tai Areenan, tai Cmoren tai....

En onnistunut löytämään puhelimestani hotspottia (Samsung S7). Onko kyseessä Smart View-jutska, siellä puhuttiin jotain näytön peilaamisesta?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
En onnistunut löytämään puhelimestani hotspottia (Samsung S7). Onko kyseessä Smart View-jutska, siellä puhuttiin jotain näytön peilaamisesta?

Ei, kyse on internetyhteyden jakamisesta. Missä sen asetus on, riippu Androidversiosta (Samsung = Android), googlaa oman androidversios mukasta ohjetta, löytynee ihan suamex
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
En onnistunut löytämään puhelimestani hotspottia (Samsung S7). Onko kyseessä Smart View-jutska, siellä puhuttiin jotain näytön peilaamisesta?

Samsungin alasvetovalikossa Mobiilitukiasema. Ennen käyttöönottoa täytyy tukiaseman nimi sun muut määritellä puhelimen asetuksista.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös