Jokos me tiedetään, että miten tuo laskutus menee? Onko laskutus kalenterikuukausittain vai laskutus kuukauden ajalta? Voiko joku Niko/Merja/Irmeli/Mönttisen kaivin/joku muu vastata seuraavaan kysymykseen.
Tilaan paketin 18.9.2018. Miten minua laskutetaan?
A) Lokakuun alussa syyskuulta 19,90/24,90€
B) Lokakuun alussa syyskuulta 9,95€/12,45€
C) Lokakuun puolivälissä ajalta 18.9 - 18.10.2018
D) 18.9.2018 laskutetaan syyskuulta 19.90/24.90€
E) 18.9.2018 laskutetaan aikaväliltä 18.9 - 18.10.2018
F) Joku muu, mikä?
Ja tämä ihan siksi, että viikonloppuna taas kuulin muutaman eri tarinan joissa pyörivät lähinnä vaihtoehdot A, B ja C. Ja näiden tarinoiden taustalla oli yhteydenpito Telian aspaan. Kiitos avusta, olen ahdistunut.
Mä muistelisin telia-ajastani, että noi laskutuskaudet / laskutuspäivät olivat jotenkin ihan pirun epäselviä. En nyt puhu mitään faktana, koska mulla ei nykypäivästä sellaista ole, mutta en yhtään ihmettele että aspassakin ollaan sekaisin noiden kanssa eikä saa selkeää vastausta. *mutu* siellä on muutama eri laskutusryhmä, mihin heitetään ihan arvalla (tyylin kuun 10.pv, 20pv. tai 30pv.). Laskutetaan johonkin noista päivistä asti ja lasku lähtee siitä sullepäin päivänä x *mutu*. Siis ihan hemmetin sekavat ja aataminaikaiset laskutussysteemit, verrattuna esimerkiksi Elisaan, missä laskutus menee muistaakseni ihan kalenterikuukausittain. Eli loogisesti, kun avaat liittymän kuun 13.pv, eka lasku on 13.-30.pv. Seuraava lasku 1.-31.pv, jne. Noin siis (muistini mukaan) Elisalla. Telialla sitten jotain ihan muuta. Väitän että
@Telia ei vastaa tuohon kysymykseen täällä siksi, että valmista vastausta tuohon ei yksinkertaisesti etukäteen ole antaa. En muista mihin tuo perustuu tuo arvontalogiikka noiden laskutusryhmien suhteen, mutta jotain hemmetin hienoa siinäkin oli taustalla. :D Olen kuitenkin aina tilatessani kanavapakettia tms telialta, tarkastanut että on laskutettu oikein ja oikein on aina mennyt, mutta jos tuota ei tiedä niin väitän että pelkästään tuo helvetinaikainen laskutusjärjestelmä ruuhkauttaa telian aspaa tarpeettomasti.
Eli tiivistettynä: jos tilaatte kaverin kanssa tasan saman tuotteen tasan samana päivänä, ette kuitenkaan todennäköisesti saa ekaa laskua läheskään samana päivänä.
@Telia voi sitten korjata jos ylläoleva juttu meni ihan metsään. Siitä kuitenkin olen varma, että laskutus alkaa (ainakin tähän saakka tilaamissani tuotteissa aina alkanut) siitä päivästä kun tuotteen tilaa. Eli vastausvaihtoehto A se ei ainakaan ole. Todennäköisimmin vastausvaihtoehto F, johon kysymykseen mikä? ei ole antaa vastausta.
EDIT: Kuten ylle kerkesit kommentoimaankin, todennäköisesti juuri noin, että sieltä saa kaikki mahdolliset vastausvaihtoehdot. Ei oikeasti tiedetä, mutta ei oikeasti voida sitä myöskään asiakkaalle sanoa.