Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 908 032
  • 23 436

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ymmärrän ihmisten turhautumisen kun ongelmia on paljon, mutta uskokaa pois, ennemmin tai myöhemmin tuote tulee olemaan kunnossa, joten uhkakuvat Liigan näivettymisestä tämän takia on aivan höpölöpöä!

Tämähän voi olla tottakin, mutta harmittaa se silti, kun pari kautta jää väliin. Aika harvoin sitä kiinnostaa eksää käydä panemassa vaan homman pitäisi olla jatkuvaa.

Nyt tässä voi käydä niin, että parin kauden päästä on homma mallillaan ja lakaistaan vain maton alle ne menetetyt kaudet. Onneksi voi lukea Wikipediaa ja kuunnella radiota.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Onhan tämä nyt ihan syvältä, että nähdäkseni TV:stä liigaa, niin ensin pitää mennä ostamaan chromecast-tikku ja sen jälkeen voi alkaa virittämään muut pensselit oikeisiin asentoihin. Elisa (TTV) kaapeli ja elisa viihde kun on nyt. Juu, ja on niin saatanan vanha telkkarikin että tuo lähetyskin pitää varmaan virittää ensin tietokoneelle ja sitä kautta TV:hen. Pitää mennä hannkimaan tuon tikun lisäksi vielä uusi telkkarikin.

Ei voi olla totta, että kaikki muut urheilukanavat saadaan kyllä tulemaan suoraan vain tilaamalla kaapelista ruudulle, mutta Telian tapauksessa ei saada.

No jotain hyvää tässä on. Saapahan oma seurani enemmän tuottoja osaltani kuin Telia, sillä silloin kun liigaa haluan nähdä, menen halliin. Jalkapallon katsomiseksi meni telkkari urheilut.
Itsellä on 10v vanha 42" fullhd LGn telkkari. Toimii varsin hyvin tuon chromecastin kanssa. Helpoin sitä on käyttää puhelimella. Puhelin, että chromecast samaan wifiin ja tvstä valitsee tuon chromecastin ulostulon. Kunhan muistaa, ettei peilaa vaan käyttää sitä cast-toimintoa (joka löytyy ohjelmasta/selaimesta ylänurkasta ruutuna). Puhelimella on helppo hyppiä pelistä toiseen Telia TV softaa käyttäen. Puhelin toimii siis tässä tapauksessa vain kaukosäätimenä ja sitä voi käyttää normaaliin tapaan nuin muuten. Helpompaa on mielestäni chromecastillä kuin, että virittäisi HDMI piuhan telkkariin ja kävisit erätauoilla jne sieltä peliä vaihtamassa.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Pitkälti näin. Lisäksi pitää ihmetellä mikä helvetin idea on jollain "liigatelia-mediatoistinportaalilla".

Kaikista kummallisinta on että voin ostaa Netflixin/Ruudun/Viaplayn/Cmoren/jne ja saan pyörimään ne ilman mitään kikkailua, olin sitten kotona linux-koneella, töissä windows-koneella tai mökillä tabletin kanssa. Ei tarvitse ladata mitään sovelluksia (poislukien tabletti, siihen sovellukset yleensä sopivat paremmin), ei tarvitse asentaa lisäpalikoita selaimeen eikä missään nimessä tarvitse asentaa tietokoneille ylimääräistä paskaa.

Nii mutta kato kun meillä on tämä meidän oma mediaäppipoksiteliaportaali ja digicastingpoksi laite ja hypridi mobili mobili kaista, muuta et tarvii ni sit kato näkyy. Ja tää on hei mahtavaa asiakaspalvelua, kaikista paras teille, just sullekkin.

Ihan vakavasti, Telia upottaa itsensä suohon kyllä tällä sekoilulla. Aivan älytöntä nykyaikana tehdä näitä omia virityksiä toisensa päälle, ja rajata vaihtoehdot vain siihen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä iltasanomien juttu aiheesta. Näköjään se, että voi näyttää useampaa peliä samaan aikaan, vaikutti tuohon hintaan noin paljon. Väittäisin että aika moni ravintola haluaa mahdollisuuden näyttää useampaa peliä samaan aikaan.

https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000005809649.html

Linkki vie iltasanomien sivuille

Täytyy muistaa, että Sanoma veti viime kauden alehintaan niin yksityisille kuin yrityksillekin. Tuo 1500€/ kk tulee pääkortista ja kahdeksasta rinnakkaiskortista.

Meillä on systeemi, jonka avulla pystymme tarvittaessa ajamaan jopa 14 päällekkäistä lähetystä. Tarvitsemme pääkortin lisäksi kahdeksan rinnakkaiskorttia, koska haluamme näyttää asiakkaillemme 4–5 peliä yhtä aikaa.

– Edellisellä palveluntarjoajalla tämä onnistui ilman hinnannousua, nyt rinnakkaiskortit tulisivat erittäin kalliiksi.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nii mutta kato kun meillä on tämä meidän oma mediaäppipoksiteliaportaali ja digicastingpoksi laite ja hypridi mobili mobili kaista, muuta et tarvii ni sit kato näkyy. Ja tää on hei mahtavaa asiakaspalvelua, kaikista paras teille, just sullekkin.

Ihan vakavasti, Telia upottaa itsensä suohon kyllä tällä sekoilulla. Aivan älytöntä nykyaikana tehdä näitä omia virityksiä toisensa päälle, ja rajata vaihtoehdot vain siihen.

Katsos kun Telia on omasta mielestään ainakin, kehittänyt sellaisen järjestelmän. Että kun se julkistetaan niin kaikki tavalliset tv asemat menee konkkaan seuraavalla viikolla. Kaikki haluaa saman järjestelmän käyttöönsä....
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Täytyy muistaa, että Sanoma veti viime kauden alehintaan niin yksityisille kuin yrityksillekin. Tuo 1500€/ kk tulee pääkortista ja kahdeksasta rinnakkaiskortista.

Meillä on systeemi, jonka avulla pystymme tarvittaessa ajamaan jopa 14 päällekkäistä lähetystä. Tarvitsemme pääkortin lisäksi kahdeksan rinnakkaiskorttia, koska haluamme näyttää asiakkaillemme 4–5 peliä yhtä aikaa.

– Edellisellä palveluntarjoajalla tämä onnistui ilman hinnannousua, nyt rinnakkaiskortit tulisivat erittäin kalliiksi.
Kovat tuntuu olevan systeemit Matsibaarissa. Ei oikein aukea mihin tarvitsee yhdeksää korttia jos aikoo 4-5 peliä esittää yhtäaikaa. Aikamoinen äänten sekamelska on myös jos noin moni lähetys pyörii samaan aikaan. Omituisen kuuloinen setti joka tapauksessa ja yhdelle tällaiselle megakäyttäjälle tarjottu paketti ei kerro tuotteen normaalihinnasta mitään kuten hinnastostakin käy ilmi.
 

Telia

Jäsen
Viitaten nyt esim. tuohon koosteuutiseen: Kaikki luvatut ominaisuudet, jotka jäävät liigan alettua toteutumatta, ovat syitä sopimuksen purulle ilman kustannuksia. Eli kiirettä kannattaa Telian pitää.

Kaikki asiat on ihan hallinnassa ja olemme valmiina kun kiekko putoaa jäähän 14.9. Vielä toki tehdään varmistuksia ja testauksia tässä ennen kauden alkua, koska halutaan varmistaa moneen kertaan, että tarjotaan jääkiekon ystäville hyvä katselukokemus heti ensimmäisistä peleistä lähtien. Voitte olla huoletta ja odotella hyvillä mielillä kauden alkua.

Tämä koosteisiin liittyvä tarina on nyt lähtenyt myös hieman väärille urille. Se pitää oikaista, että mitään ongelmaa näissäkään asioissa ei ole, sillä koosteet peleistä tulee myös kaikkien halukkaiden nähtäville heti kauden alusta lähtien. Harjoituspeleissä ei ole vielä studioita tai koosteitakaan tarjolla, mutta 14.9. alkaen on hommat toiminnassa.

Niko / Telia
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin, tähän toivoisi oikeasti jonkun pätevän asiantuntijan lausuntoa. Kuinka iso homma on saada Android TV -softa pyörimään eri TV-malleissa?

Jotenkin tuntuu, että jos se on "todella iso homma", niin jotain on koko Android TV -ajatuksessa mennyt pieleen...

Eihän tämä ole työmäärästä kiinni. Osaava porukka tekisi tämän helposti (tunnen sellaisia ihmisiä), mutta kun niille pitäisi maksaa hieman palkkaakin.

Kauden alkuun saataisiin helposti valmista. Nyt ei ole mitään mahdollisuutta mihinkään vaan mennään vain jäykkien prosessien mukaan.

Kaikki asiat on ihan hallinnassa ja olemme valmiina kun kiekko putoaa jäähän 14.9. Vielä toki tehdään varmistuksia ja testauksia tässä ennen kauden alkua, koska halutaan varmistaa moneen kertaan, että tarjotaan jääkiekon ystäville hyvä katselukokemus heti ensimmäisistä peleistä lähtien.

Laitatko tähän vielä sen linkin missä ulkomailla asuvat näkevät pelin.
 

Telia

Jäsen
Onhan tämä nyt ihan syvältä, että nähdäkseni TV:stä liigaa, niin ensin pitää mennä ostamaan chromecast-tikku ja sen jälkeen voi alkaa virittämään muut pensselit oikeisiin asentoihin. Elisa (TTV) kaapeli ja elisa viihde kun on nyt. Juu, ja on niin saatanan vanha telkkarikin että tuo lähetyskin pitää varmaan virittää ensin tietokoneelle ja sitä kautta TV:hen. Pitää mennä hannkimaan tuon tikun lisäksi vielä uusi telkkarikin.

Ei voi olla totta, että kaikki muut urheilukanavat saadaan kyllä tulemaan suoraan vain tilaamalla kaapelista ruudulle, mutta Telian tapauksessa ei saada.

No jotain hyvää tässä on. Saapahan oma seurani enemmän tuottoja osaltani kuin Telia, sillä silloin kun liigaa haluan nähdä, menen halliin. Jalkapallon katsomiseksi meni telkkari urheilut.

Ei tässä tilanteessa tarvitse sentään uutta telkkaria hankkia, mikäli se on yhteensopiva Chromecastin kanssa. Tuo laite juurikin mahdollistaa kaikki tarvittavat sovellukset vanhoillekin telkkareille, joihin ei muutoin välttämättä sovelluksia saisi ladattua. Laitteen hankintakustannus on myös varsin pieni, kun edullisimmillaan sen saa muutamalla kympillä. Täällä Jatkoajan ketjussakin on paljon positiivisia kommentteja Chromecastin käytöstä ja se tosiaan on varsin simppeli ja hyvän kuvan saa sen avulla tv-ruudulle.

Niko / Telia
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ymmärretäänkö siellä Telialla ollenkaan sitä, että monella on jo valmiina toimiva laitteisto, eikä siihen haluta enää yhtäkään purkkia lisää? Joo on se Chromecast toki mahtava juttu, mutta minulle ainakin riittää, kun telkussa on jo kiinni kaksi digiboksia ja PS4. Toinen noista bokseista olisi täysin riittävä pyörittämään myös Telian sovellusta, jos sellainen vain vaivauduttaisiin kehittämään.

Edit. Lisätään vielä, että tuo aiemmin mainittu boksi osaa myös castauksen, mutta sattumoisin Telian valitsema tekniikka ei tuolta taitu. Onneksi kaikki muu kuitenkin taitaa toimia.
 

Kymppitonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK Philadelphia Flyers Nikkarit -17
HUPS!

Yritit avata näkymää, johon sinulla ei ole käyttöoikeutta. Omien Sivujen näkyminen käyttöoikeudet on rajattu sen perusteella oletko kirjautunut Omille Sivuille Telia Tunnuksella vai esim. matkapuhelinnumerolla.


Kyseinen teksti tulee kun yritän irtisanoa tilaustani. Chat ei toimi, koska oikeudet... Muija pääsi chattiin asti, koska on asiakas ja sieltä kerrottiin, että minun pitää soittaa huomenna Telialle ja puhelimessa irtisanoa joukkuepassi. Syy on siis ilmeisesti se, että en omista telian liittymää. Lisää risuja.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Mites tämä irtisanominen ja sen jälkeiset maksut? Jokohan siihen saadaan huomenna selvyys, että kuinka kauan paketista pitää vielä maksaa, kun irtisanominen on tapahtunut? Ylihuomenna alkaa oikeat maksut pyöriä, joten olisi viimeistään huomenna välttämätöntä tietää miten tämä menee.

Siis oikeasti, voihan jollakin olla rahat niin tiukassa, että hänen täytyy tämä asia tietää, ennen kuin voi paketin tilata!


Olisi siis nyt yksinkertaisesti tiedettävä mitä tämä lysti maksaa? Onko tämä liikaa vaadittu? @Telia

***

PS. Lisäksi luulen, että on laitonta myydä tuotetta, jossa kaikki maksuehdot eivät ole selvillä. Luulisi, että Telia ei haluaisi enempää paskaa tuulettimeen, vaan tähän asiaan saataisiin nopeasti selvyys (huomenna).
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Ymmärretäänkö siellä Telialla ollenkaan sitä, että monella on jo valmiina toimiva laitteisto, eikä siihen haluta enää yhtäkään purkkia lisää? Joo on se Chromecast toki mahtava juttu, mutta minulle ainakin riittää, kun telkussa on jo kiinni kaksi digiboksia ja PS4. Toinen noista bokseista olisi täysin riittävä pyörittämään myös Telian sovellusta, jos sellainen vain vaivauduttaisiin kehittämään.

Edit. Lisätään vielä, että tuo aiemmin mainittu boksi osaa myös castauksen, mutta sattumoisin Telian valitsema tekniikka ei tuolta taitu. Onneksi kaikki muu kuitenkin taitaa toimia.

Ymmärrän toki, että se voi närästää aina kun joutuu hankkimaan jotakin uusia laitteita. Ei se varmasti tulevaisuudessa ainakaan helpota, kun tekniikka kehittyy kokoajan eteenpäin ja erilaista uutta systeemiä tulee tarjolle. Pyritään olemaan parhaamme mukaan avuksi näissä tilanteissa ja jeesaataan jokaista löytämään itselleen paras ratkaisu Liigan katseluun. Näitä Android TV / PS4 sovelluksia toki tutkitaan, mutta niiden suhteen en uskalla lupailla mitään. Kauteen lähdetään näillä julkaistuilla tekniikoilla.

Niko / Telia
 

Telia

Jäsen
HUPS!

Yritit avata näkymää, johon sinulla ei ole käyttöoikeutta. Omien Sivujen näkyminen käyttöoikeudet on rajattu sen perusteella oletko kirjautunut Omille Sivuille Telia Tunnuksella vai esim. matkapuhelinnumerolla.

Kyseinen teksti tulee kun yritän irtisanoa tilaustani. Chat ei toimi, koska oikeudet... Muija pääsi chattiin asti, koska on asiakas ja sieltä kerrottiin, että minun pitää soittaa huomenna Telialle ja puhelimessa irtisanoa joukkuepassi. Syy on siis ilmeisesti se, että en omista telian liittymää. Lisää risuja.

Yrititkö kirjautua telia.fi sivuille nettipankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella, kun niillä pitäisi päästä omiin tietoihin käsiksi ja myös chattiin. Mikäli tämä ei jostain syystä onnistu, niin meille voi myös laittaa Facebookissa privaattiviestiä ja keskustella asioista sitä kautta. Apua tarjotaan mielellään.

Mites tämä irtisanominen ja sen jälkeiset maksut? Jokohan siihen saadaan huomenna selvyys, että kuinka kauan paketista pitää vielä maksaa, kun irtisanominen on tapahtunut? Ylihuomenna alkaa oikeat maksut pyöriä, joten olisi viimeistään huomenna välttämätöntä tietää miten tämä menee.

Siis oikeasti, voihan jollakin olla rahat niin tiukassa, että hänen täytyy tämä asia tietää, ennenkuin voi paketin tilata!


Olisi siis nyt yksinkertaisesti tiedettävä mitä tämä lysti maksaa? Onko tämä liikaa vaadittu? @Telia

***

PS. Lisäksi luulen, että on laitonta myydä tuotetta, jossa kaikki maksuehdot eivät ole selvillä. Luulisi, että Telia ei haluasi enempää paskaa tuulettimeen, vaan tähän asiaan saataisiin nopeasti selvyys (huomenna).

Irtisanomisaika on yksi kuukausi, eli sen puitteissa voi paketteja jatkossa katkaista, mikäli ei ole tehnyt jotakin määräaikaista diiliä yhdistelmäpaketista. Kaikki kanavapaketit laskutetaan juuri siihen päivään saakka, kun kanavat on näkyvillä, eli luonnollisesti sellaista tilannetta ei voi tulla että kanavat menisi poikki ja laskutus jäisi rullaamaan. Irtisanomiset voi sopia asiakaspalvelun kanssa tai sitten tulevaisuudessa myös itsepalveluna telia.fi sivuilla tai Minun Telia -sovelluksella.

Niko / Telia
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Irtisanomisaika on yksi kuukausi, eli sen puitteissa voi paketteja jatkossa katkaista, mikäli ei ole tehnyt jotakin määräaikaista diiliä yhdistelmäpaketista. Kaikki kanavapaketit laskutetaan juuri siihen päivään saakka, kun kanavat on näkyvillä, eli luonnollisesti sellaista tilannetta ei voi tulla että kanavat menisi poikki ja laskutus jäisi rullaamaan. Irtisanomiset voi sopia asiakaspalvelun kanssa tai sitten tulevaisuudessa myös itsepalveluna telia.fi sivuilla tai Minun Telia -sovelluksella.

Niko / Telia

Hyvä homma, että tähän on saatu nyt vihdoin ja viimein selvyys. Kiitokset siitä!

Haluaisin vielä kuittauksen (kyllä/ei) tähän jo muutamaan kertaan esittämääni kysymykseen, joka on alla olevan lainauksen sisällä. Aikaisemmilla kerroilla en ole vastausta saanut, mutta jos nyt pystytte siihen vastaamaan, niin katson asian loppuunkäsitellyksi. @Telia

Eli jos irtisanon paketin 5.4.2019, niin viimenen päivä jonka näen (ja laskutus vielä pyörii) on tuo mahdollisesti 4.5.2019 näytettävä seitsemäs finaalipeli?
 

Telia

Jäsen
Hyvä homma, että tähän on saatu nyt vihdoin ja viimein selvyys. Kiitokset siitä!

Haluaisin vielä kuittauksen (kyllä/ei) tähän jo muutamaan kertaan esittämääni kysymykseen, joka on alla olevan lainauksen sisällä. Aikaisemmilla kerroilla en ole vastausta saanut, mutta jos nyt pystytte siihen vastaamaan, niin katson asian loppuunkäsitellyksi. @Telia

Tällä hetkellä tilanne tosiaan toimii näin. Mikäli tänään tilaat passin ja haluaisit sen lopettaa esimerkiksi 10.10. niin se on mahdollista. Tällaisilla tarkkuuksilla ne pitää hoitaa asiakaspalvelun kautta, koska itsepalvelussa et voi määritellä jotakin tiettyä päivää paketin lopettamiseksi. Käytännössä se systeemi tulee jatkossa automaattisesti tarjoamaan tiettyä päivää irtisanomiseen, joka siis huomioi 30 päivän irtisanomisajan.

Niko / Telia
 

Kymppitonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK Philadelphia Flyers Nikkarit -17
Yrititkö kirjautua telia.fi sivuille nettipankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella, kun niillä pitäisi päästä omiin tietoihin käsiksi ja myös chattiin. Mikäli tämä ei jostain syystä onnistu, niin meille voi myös laittaa Facebookissa privaattiviestiä ja keskustella asioista sitä kautta. Apua tarjotaan mielellään.


Niko / Telia

Nettipankkitunnuksilla, samaa tekstiä vaikka tekisi mitä. Jostain syystä tilaaminen oli myös samanlainen show, syyksi epäilen siinäkin sitä, että en omista liittymää.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko tämä Pelicans-Jyp jotain erätaukoviihdettä? Jos on niin voisi lisätä johonkin kulmaan kellon näyttämään erätauon kulumista.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tällä hetkellä tilanne tosiaan toimii näin. Mikäli tänään tilaat passin ja haluaisit sen lopettaa esimerkiksi 10.10. niin se on mahdollista. Tällaisilla tarkkuuksilla ne pitää hoitaa asiakaspalvelun kautta, koska itsepalvelussa et voi määritellä jotakin tiettyä päivää paketin lopettamiseksi. Käytännössä se systeemi tulee jatkossa automaattisesti tarjoamaan tiettyä päivää irtisanomiseen, joka siis huomioi 30 päivän irtisanomisajan.

Niko / Telia
Hienoa että tähän saatiin vihdoin ja viimein selvyys.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Jaahas, ajattelin katsoa puhelimella Sport - KalPa. Nyt kun koitan ladata sen App Storesta niin tarvitaankin luottokortin tiedot App storea varten :D
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Ymmärrän toki, että se voi närästää aina kun joutuu hankkimaan jotakin uusia laitteita. Ei se varmasti tulevaisuudessa ainakaan helpota, kun tekniikka kehittyy kokoajan eteenpäin ja erilaista uutta systeemiä tulee tarjolle. Pyritään olemaan parhaamme mukaan avuksi näissä tilanteissa ja jeesaataan jokaista löytämään itselleen paras ratkaisu Liigan katseluun. Näitä Android TV / PS4 sovelluksia toki tutkitaan, mutta niiden suhteen en uskalla lupailla mitään. Kauteen lähdetään näillä julkaistuilla tekniikoilla.

Niko / Telia

Siis ei jumalauta tästä tulee hauskaa, kun tässä kohtaa aletaan jo vähän asiakkaan suuntaan vihjailemaan, että minkäs teet jos sulla vanha laitteisto.

En lähtisi tekniikan nopealla kehittymisellä myöskään keulimaan, jos omanne ei ole edes tällä vuosikymmenellä vielä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös