Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 501 397
  • 21 776

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei ole, mutta sisäinen sherlockini sanoi, että tämä on kahdennettu, koska tällä palstalla liikkunut tieto varayhteyden pettämisestä tms. tuli ilmi. Koska tässä on kyseessä iso bisnes, ihmettelen todella suuresti, jos tuolla on yksikin single point of failure. Kaikkien operaattoreiden runkoverkot ovat taatusti kahdennettuja. Muuten niillä ei olisi asiakkaina sairaaloita, pankkeja ja hiukankaan suurempia firmoja.

Tuossa on aika samanlainen vika Elisalla, ja siinä syy taisi olla tietoliikenneverkon aktiivilaitteet. Kyse on kahdennetuista yhteyksistä, mutta jostain syystä liikenne ei ohjautunut varareiteille, vaikka olisi pitänyt. Linkki Tivin:n artikkeliin aiheesta:

Helsinki haluaa Elisalta selvityksen tietoliikenneviasta – T&T: Vikaa etsittiin väärästä paikasta
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
@Telia. Kysyn kolmannen kerran. Jos ette tiedä tai saa sanoa vastausta, vastatkaa että ette tiedä tai saa sanoa, mutta jos jotain vastaisitte.

Mikä on viimeinen ajankohta tilata noita yhdistelmäpaketteja (Liiga + C More Total) toistaiseksi voimassa olevina? Ehdinkö vielä jos tilaan 14.9? Ja jos nyt on C More Sport ja tilaan tuon yhdistelmäpaketin, niin voiko aspa vaihtaa ton ns lennosta siten, että C More Sportilla ei ole sen kummempaa irtisanomisaikaa, koska luonnollisesti en halua maksaa C More Sportista ja Totalista päällekkäin.

Tivaan tätä tilaamishommaa siis siksi, kun jossain sivulauseessa jokin aika sitten mainitsitte, että nuo yhdistelmäpaketit tulevat jonkin ajan päästä saataville vain 12kk määräaikaisina, enkä näe hirveästi järkeä maksaa yhdistelmäpaketista enää kesäkuukausina.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Chatti Telialla sanoi, että ei tarvitse maksaa koko kuukautta, jos ottaa vasta 14.9 Liigapaketin, niin maksaa vain puolet kuukaudesta. Kovin epävarmaa oli kyllä chattaily, sillä vastaajaan mielipide muuttui kesken chatin päinvastaiseksi!
No tällä nyt ei ole mitään merkitystä, sillä suurin huolenaihe tässä on, että pelien katsominen on huonomalla mallilla, kuin viime kausina on totuttu.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Pitääkö tuosta Jatkoajan tekemästä Takasen haastattelusta nyt päätellä, että Telian laajakaistalla ja boksilla saa parhaan kuvanlaadun, ja muiden verkossa operoivat saavat huonompaa?

Haluamme tarjota kuluttajille parhaan mahdollisen katselukokemuksen. TV-boksillamme ja Telian laajakaistalla voimme taata parhaan kuvan laadun. Jos kuluttaja haluaa katsoa sisältöä pelkästään webin tai applikaatioiden kautta internetin yli, sekin toki onnistuu.

Jos tosiaan on näin, niin kiitti vitusti @Telia . Palataan asiaan sitten kun pystytte sellaisen laajakaistan toimittamaan.

Kuluttaja haluaisi katsoa sisältöä kaapeli-tv:stä, mutta sitäkään ette kykene toimittamaan.
 

Telia

Jäsen
@Janezky84 Ainoa tieto tällä hetkellä on se että ajankohta ilmoitetaan myöhemmin. Tällä hetkellä paketin tilaus onnistuu toistaiseksi voimassaolevana mutta syyskuusta en uskalla luvata mitään. Laitoin kyselyä eteenpäin paketeista vastaavalle taholle ja palailen sinulle heti kun saan lisätietoa. Pahoittelut että aiemmat kysymyksesi ovat menneet ohi silmien.

Ja mitä tulee pakettien vaihtoon niin aspa voi vaihtaa sen "lennosta" jos määristä ei vanhassakaan paketissa ole.

Merja / Telia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitääkö tuosta Jatkoajan tekemästä Takasen haastattelusta nyt päätellä, että Telian laajakaistalla ja boksilla saa parhaan kuvanlaadun, ja muiden verkossa operoivat saavat huonompaa?

Haluamme tarjota kuluttajille parhaan mahdollisen katselukokemuksen. TV-boksillamme ja Telian laajakaistalla voimme taata parhaan kuvan laadun. Jos kuluttaja haluaa katsoa sisältöä pelkästään webin tai applikaatioiden kautta internetin yli, sekin toki onnistuu.

Jos tosiaan on näin, niin kiitti vitusti @Telia . Palataan asiaan sitten kun pystytte sellaisen laajakaistan toimittamaan.

Kuluttaja haluaisi katsoa sisältöä kaapeli-tv:stä, mutta sitäkään ette kykene toimittamaan.
Tuo on juuri sillä tavoin muotoiltu, että joihinkin vähemmän ajatteleviin asiakaslaumoihin se tehoaa, mutta valveutuneempiin asiakkaisiin ei todellakaan.

En usko, että kuvanlaadussa tulee olemaan mitään merkittäviä eroja, vaikka käytössä ei olisi Telian boksia tai laajakaistaa, mutta niitä yritetään myydä tällaisella valheella. Nykypäivänä on todella typerää toimintaa yrittää "väkisin" myydä tietyn operaattorin kaapeli-tv:tä tai laajakaistaa, kun useimmiten kuluttajilla on omaan osoitteeseen saatavilla vain yhden operaattorin tuotteita, eikä näin ollen mitään mahdollisuutta vaihtaa sitä mielensä mukaan.

Tämä Telian viestintä asiakkaiden suuntaan on jatkuvasti kyllä todella huonolla tasolla ja antaa epärehellisen kuvan Telian toiminnasta. Ei hyvä.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Odotan edelleen @Telia'lta vastausta siihen, miksi minulle sovellettiin 14vrk irtisanomisaikaa vaikka tässäkin ketjussa on raportoitu samana päivänä irtisanomisen onnistuneen ilman irtisanomisaikaa asiakaspalvelun kautta?

Onko Telian linjaus, että pitkäaikaisia ja uskollisia digiboxiasiakkaita kohdellaan epätasa-arvoisesti irtisanomisaikojen suhteen?

Lisäksi huomasin semmosen hauskan jutun tuolta Telian sivuilta, että irtisanominen on vielä tänäänkin käsittelyssä, sillä TeliaTV:n osalta hallintasivuilla lukee "Tilaus käsitellyssä". Ja tuo muuten estää myös tekemästä mitään muutoksia kanavapaketteihin, en esimerkiksi voisi tilata uuttakaan pakettia niin pitkään kun "tilaus" on käsittelyssä. Vaikuttaa aika mielenkiintoisesti toteutetulta järjestelmältä, jos yhden kanavapaketin irtisanominen estää tilaamasta toista pakettia tilalle.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En usko, että kuvanlaadussa tulee olemaan mitään merkittäviä eroja, vaikka käytössä ei olisi Telian boksia tai laajakaistaa, mutta niitä yritetään myydä tällaisella valheella. Nykypäivänä on todella typerää toimintaa yrittää "väkisin" myydä tietyn operaattorin kaapeli-tv:tä tai laajakaistaa, kun useimmiten kuluttajilla on omaan osoitteeseen saatavilla vain yhden operaattorin tuotteita, eikä näin ollen mitään mahdollisuutta vaihtaa sitä mielensä mukaan.

Pohdin pienessä päässäni, että tämä on Telialle elinehto tämän Liigansopimuksen suhteen. Sanoma maksoi (julkisuudessa esitettyjen arvailujen mukaan) 14 miljoonaa vuodessa, myi pelkkää Liigaa ja teki tappiota. Telia tiettävästi maksaa 23 miljoonaa vuodessa, mutta suunnittelee tekevänsä voittoa. Millä ihmeellä se sen tekee, kun hinnat ovat jokseenkin samat kuin Sanomalla?

Laskeskelin, että nuo paketit maksavat asiakkaalle keskimäärin sellaisen parisataa vuodessa (joukkuepassi 180, liigapassi 225). Tällä hinnalla Telia tarvitsisi reilut 100 000 tilaajaa kattaakseen pelkästään Liigalle menevän rahan. Mitä maksaa sitten tuotanto? En osaa tätä edes arvailla, mutta eiköhän siihenkin rahaa mene. Pelkillä tilauksilla en usko, että Telia vielä voitolle pääsee. Siihen toki sitten mainostuloja jne. Mutta eiköhän ajatuksena ole tehdä voittoa vähän joka rintamalla, houkutella tuolla paremmalla laadulla ym. (tai ainakin hienommalta kuulostavalla) asiakkaita Telian laajakaistoille jne.

Tästä kirjoitti jo yli vuosi sitten hesari (valitettavasti maksumuurin takana ko. artikkeli, lihavointi on minun.):

HS kirjoitti:
TELIAN ansaintalogiikka on hieman erilainen kuin perinteisillä mediayhtiöillä. Telialle jääkiekko on väline, jota voi käyttää hyödyksi muussa liiketoiminnassa, kun yhtiö yrittää myydä asiakkaille kännykkäliittymiä tai laajakaistaa.

Sinänsä liigajoukkueen fanin kannattaa toivoa, että Telia onnistuu. Muuten ei ehkä kuuden vuoden päästä ole enää kukaan halukas maksamaan samoja summia TV-oikeuksista.
 

Telia

Jäsen
Pitääkö tuosta Jatkoajan tekemästä Takasen haastattelusta nyt päätellä, että Telian laajakaistalla ja boksilla saa parhaan kuvanlaadun, ja muiden verkossa operoivat saavat huonompaa?



Jos tosiaan on näin, niin kiitti vitusti @Telia . Palataan asiaan sitten kun pystytte sellaisen laajakaistan toimittamaan.

Kuluttaja haluaisi katsoa sisältöä kaapeli-tv:stä, mutta sitäkään ette kykene toimittamaan.

Telia laajakaista + Telia TV -digiboksi combolla saadaan tuotua perinteisen kaapeli-TV:n omainen palvelu ihmisten koteihin, jota käytetään kaukosäätimellä. Lisäksi kaikki matsit tallentuvat automaattisesti kirjastoon ja jälkeenpäin katsottavaksi, jolloin niitä voi sieltä tsekata ja halutessaan saman setin saa maksutta myös sovelluksen puolelle. Sen vuoksi siitä puhutaan, että sillä saa parhaan katselukokemuksen.

Nythän meiltä on tullut tarjolle myös Hybridilaajakaista ja sen saatavuudet ovat parantuneet viime viikolla. Tuo hybriditekniikka yhdistää kiinteän ja mobiilin netin ja toimii siis myös kilpailijan alueella. Liittymään on saatavilla myös Telia Tv digiboksi. Kannattaa käydä kurkkaamassa telia.fi –sivujen kautta onko tuota mahdollista saada omaan osoitteeseen.

Merja / Telia
 

Telia

Jäsen
Chatti Telialla sanoi, että ei tarvitse maksaa koko kuukautta, jos ottaa vasta 14.9 Liigapaketin, niin maksaa vain puolet kuukaudesta. Kovin epävarmaa oli kyllä chattaily, sillä vastaajaan mielipide muuttui kesken chatin päinvastaiseksi!
No tällä nyt ei ole mitään merkitystä, sillä suurin huolenaihe tässä on, että pelien katsominen on huonomalla mallilla, kuin viime kausina on totuttu.

Tätä on avoimesti viestitty myös täällä Jatkoajan palstalla, että laskutus tosiaan alkaa 1.9. Liiga-passilla ja Joukkuepassilla. Silloin pääsee näkemään myös jäljellä olevat harjoitusottelut ja on tekniikat omassakin televisiossa saatu kohdilleen kun Liiga starttaa 14.9. Mikäli kuitenkin päättää tilata Liigan vasta 14.9. niin silloin laskutus alkaa vasta tuolta päivältä.

Niko / Telia
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Telia laajakaista + Telia TV -digiboksi combolla saadaan tuotua perinteisen kaapeli-TV:n omainen palvelu ihmisten koteihin, jota käytetään kaukosäätimellä. Lisäksi kaikki matsit tallentuvat automaattisesti kirjastoon ja jälkeenpäin katsottavaksi, jolloin niitä voi sieltä tsekata ja halutessaan saman setin saa maksutta myös sovelluksen puolelle. Sen vuoksi siitä puhutaan, että sillä saa parhaan katselukokemuksen.

Kertokaas nyt miten tuo ylimääräinen digiboksi kaukosäätimineen parantaa katselukokemusta? Omasta mielestäni paras katselukokemus on juurikin se kun pystyy yhdellä laitteella katselemaan TV-ohjelmat ja suoratoistot. Itselläni se on Sonyn telkkari. Sillä pystyy katsomaan ruudut, areenat ja eurosportit ym. suoratoistoina. Kaikissa näissä suoratoistopalveluissa on tilien luonti/tilaus toteutettu aika suoraviivaisesti. Vastaavaa odotan myös @Telia vai onko liikaa pyydetty? Voi olla että olen vähemmistönä, mutta itse en mitään ylimääräistä boxia tms ole hommaamassa.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aivan, perinteinen kaapeli-tv palvelu koteihin. Paitsi koteihin, joissa ei ole Telian kaapelia, vaan Elisan tai DNA:n eli arviolta yli puoleen suomen kaapelitalouksista. Näillä talouksilla on taas jo olemassa Elisaviihde tai DNA:n vastaava boxi. Parantaakin huomattavasti näiden asiakkaiden kokemusta hankkia boxia boxin päälle. Kyllä se paras kuva tulee kaapelista, ja se on valtaosalle helpoin ja mieluisin tapa myös pelejä katsoa, joilla se on. On todella suuri perseennäyttö pakottaa nämä Telian boxin käyttöön, kun ratkaisu avata ne muiden operaattoreiden jakeluun ei ole muuta kuin periaate kysymys.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Ja rahakysymys. Vai olisivatko kaikki muiden kaapeliyhtiöiden asiakkaat valmiita maksamaan Liigasta pakettimaksun+oman operaattorin katteen?
 

Telia

Jäsen
Kertokaas nyt miten tuo ylimääräinen digiboksi kaukosäätimineen parantaa katselukokemusta? Omasta mielestäni paras katselukokemus on juurikin se kun pystyy yhdellä laitteella katselemaan TV-ohjelmat ja suoratoistot. Itselläni se on Sonyn telkkari. Sillä pystyy katsomaan ruudut, areenat ja eurosportit ym. suoratoistoina. Kaikissa näissä suoratoistopalveluissa on tilien luonti/tilaus toteutettu aika suoraviivaisesti. Vastaavaa odotan myös @Telia vai onko liikaa pyydetty? Voi olla että olen vähemmistönä, mutta itse en mitään ylimääräistä boxia tms ole hommaamassa.

Jos tilaa meiltä Telian kiinteän laajakaistan + Telia TV -digiboksin ja Liigatuotteen edulliseen yhteishintaan (esim. kaista+boksi+joukkuepassi 39,90e/kk), niin on valmiudet jatkossakin saada paras mahdollinen tarjonta. Tässä meidän digiboksissa on UHD-valmius ja 5.1. äänet jolloin saa kaiken hyödyn irti lisätyistä mikityksistä yms. Boksille voi ottaa myös paljon muita kanavapaketteja ja suurimpaan osaan kuuluu samanlainen ohjelmkirjasto, kuin Liigan kanavilla, eli ohjelmat jää automaattisesti talteen. Boksin rinnalle saat maksutta myös Telia TV -sovelluksen, johon samat kanavapaketit kuin boksilla ja vieläpä täysin veloituksetta. Tällä kombolla voit katsella yhtä matsia boksin kautta telkkarista ja lisäksi sovelluksella vielä kahdelta erilliseltä laitteelta, eli parhaillaan kolmea peliä samaan aikaan. Ihan vilpittömästi olen sitä mieltä, että onhan tällainen ratkaisu paras mahdollinen katselukokemus.

Eikä tämä tarkoita sitä, että muut tekniikat ja jakelukanavat olisi jotenkin surkeita. Kaikkia meidän omia jakelukanavia tullaan jatkossakin kehittämään eteenpäin ja halutaan tarjota ihmisille hyviä kiekkoelämyksiä tekniikasta riippumatta. Mikäli joku kuitenkin haluaa parasta pöytään, niin se on tuo meidän boksi! :)

Niko / Telia
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ja rahakysymys. Vai olisivatko kaikki muiden kaapeliyhtiöiden asiakkaat valmiita maksamaan Liigasta pakettimaksun+oman operaattorin katteen?

Minä olisin valmis maksamaan jopa 50 euroa kuussa siitä, että saisin pelit näkymään kaapelin kautta. Viime kaudellakin maksoin 35 euroa, vaikka ruutu.fi kautta olisi saanut 15 eurolla.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Minä olisin valmis maksamaan jopa 50 euroa kuussa siitä, että saisin pelit näkymään kaapelin kautta. Viime kaudellakin maksoin 35 euroa, vaikka ruutu.fi kautta olisi saanut 15 eurolla.
Hienoa, että löytyy muitakin kaltaisiani. Ikävä kyllä luulen, että kaltaisemme ovat vähemmistössä.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos tilaa meiltä Telian kiinteän laajakaistan + Telia TV -digiboksin ja Liigatuotteen edulliseen yhteishintaan (esim. kaista+boksi+joukkuepassi 39,90e/kk), niin on valmiudet jatkossakin saada paras mahdollinen tarjonta. Tässä meidän digiboksissa on UHD-valmius ja 5.1. äänet jolloin saa kaiken hyödyn irti lisätyistä mikityksistä yms. Boksille voi ottaa myös paljon muita kanavapaketteja ja suurimpaan osaan kuuluu samanlainen ohjelmkirjasto, kuin Liigan kanavilla, eli ohjelmat jää automaattisesti talteen. Boksin rinnalle saat maksutta myös Telia TV -sovelluksen, johon samat kanavapaketit kuin boksilla ja vieläpä täysin veloituksetta. Tällä kombolla voit katsella yhtä matsia boksin kautta telkkarista ja lisäksi sovelluksella vielä kahdelta erilliseltä laitteelta, eli parhaillaan kolmea peliä samaan aikaan. Ihan vilpittömästi olen sitä mieltä, että onhan tällainen ratkaisu paras mahdollinen katselukokemus.

Eikä tämä tarkoita sitä, että muut tekniikat ja jakelukanavat olisi jotenkin surkeita. Kaikkia meidän omia jakelukanavia tullaan jatkossakin kehittämään eteenpäin ja halutaan tarjota ihmisille hyviä kiekkoelämyksiä tekniikasta riippumatta. Mikäli joku kuitenkin haluaa parasta pöytään, niin se on tuo meidän boksi! :)

Niko / Telia
Nyt sulla meni pahasti ohi koko pointti. Mun parhaaseen katselukokemukseen kuuluu osana juurikin se, että ei ole montaa laitetta hämmennettävänä. Minä osaan kyllä tallentaa ohjelmat jotka haluan tallentaa(onnistuu muuten tuolla yhdellä ja samalla laitteella + usb-levy) ilman digiboksiakin. Minulla ei myöskään ole mitään tarvetta katsella enempää kuin 1 peli kerrallaan. Ja eikös tuon ääniraidan pysty ajamaan kotiteatterin läpi jos useampi kanavaista ääntä haluaa fiilistellä, ihan niinkuin leffojakin katsellessa? Eli alleviivataan nyt vielä että en halua mitään ylimääräisiä digibokseja.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Hienoa, että löytyy muitakin kaltaisiani. Ikävä kyllä luulen, että kaltaisemme ovat vähemmistössä.

Sama itsellä, kaapelin kautta olen itse katsonut, ja olen hyvinkin valmis maksamaan siitä. Mutta taloyhtiöni kuuluu DNA:n verkkoon, ja vaikka olen valmis maksamaan kaapelista katsomisesta, en ole valmis lisäämään toista digiboksia entisen lisäksi vain Liigan vuoksi. Aivan totaalisen spede ajatus. Joten näillä spekseillä näyttää siltä että katson tulevalla kaudella vain kotiottelut hallilla.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Telia laajakaista + Telia TV -digiboksi combolla saadaan tuotua perinteisen kaapeli-TV:n omainen palvelu ihmisten koteihin, jota käytetään kaukosäätimellä. Lisäksi kaikki matsit tallentuvat automaattisesti kirjastoon ja jälkeenpäin katsottavaksi, jolloin niitä voi sieltä tsekata ja halutessaan saman setin saa maksutta myös sovelluksen puolelle. Sen vuoksi siitä puhutaan, että sillä saa parhaan katselukokemuksen.
Merja / Telia

Viittaamassasi tekstissä puhutaan kyllä parhaasta kuvan laadusta eikä mistään katselukokemuksesta.

Aikooko Telia tehdä jotain tuolle viiveelle mikä tulee kun kuva siirretään Apple-TV:llä telkkariin? Eilisessä lähetyksessä puhelimella lähetys on paljon edellä TV:tä. Näin live-vetoa pelaavana tuo vain kiinnostaa. Toki sekin ärsyttää kun Whatsapp-viestit spoilaa tuloksia kun saman henkiset kaverit katsoo peliä toisaalla. Puhelinta ei tosin tarvitse katsoa pelin aikana, tiedän että siihen joku kuitenkin tarttuu.

Toki Telian vastaus varmaan on, että täytyy hankkia digiboksia ja liittymää sun muuta huttua että saan sen parhaan katselukokemuksen. Muut saa sitten vähän huonomman katselukokemuksen.
 

Telia

Jäsen
Nyt sulla meni pahasti ohi koko pointti. Mun parhaaseen katselukokemukseen kuuluu osana juurikin se, että ei ole montaa laitetta hämmennettävänä. Minä osaan kyllä tallentaa ohjelmat jotka haluan tallentaa(onnistuu muuten tuolla yhdellä ja samalla laitteella + usb-levy) ilman digiboksiakin. Minulla ei myöskään ole mitään tarvetta katsella enempää kuin 1 peli kerrallaan. Ja eikös tuon ääniraidan pysty ajamaan kotiteatterin läpi jos useampi kanavaista ääntä haluaa fiilistellä, ihan niinkuin leffojakin katsellessa? Eli alleviivataan nyt vielä että en halua mitään ylimääräisiä digibokseja.

Mikäli kaikki mahdolliset boksit on poissuljettu vaihtoehto, niin siinä tapauksessa sinulle oikea tekniikka on Chromecast. Se on täysin piiloon jäävä pieni palikka, joka laitetaan television kylkeen kiinni. Sen avulla voit castata puhelimelta/tabletilta kuvan isolle ruudulle. Televisioiden sovelluksia toki tutkitaan, mutta niissä on ihan aidosti isona haasteena, kun eri telkkareissa on erilaisia käyttöjärjestelmiä ja vielä näiden eri versioita. Ei siis riittäisi että tarjolla olisi yksi "televisioappi" vaan niitä pitäisi olla valtava kasa. Korostan kuitenkin, että näitäkin selvitetään mutta kauteen lähdetään näillä julkaistuilla tekniikoilla.

Sama itsellä, kaapelin kautta olen itse katsonut, ja olen hyvinkin valmis maksamaan siitä. Mutta taloyhtiöni kuuluu DNA:n verkkoon, ja vaikka olen valmis maksamaan kaapelista katsomisesta, en ole valmis lisäämään toista digiboksia entisen lisäksi vain Liigan vuoksi. Aivan totaalisen spede ajatus. Joten näillä spekseillä näyttää siltä että katson tulevalla kaudella vain kotiottelut hallilla.

Muiden operaattoreiden kaapeliverkkoon tai bokseille ei olla tuomassa Liigaa, koska kyseessä on meidän sisältö, jota tarjotaan yksinoikeudella. Pystytään tarjoamaan Liigaa meidän omien jakelukanavien kautta. Voisin heittää tähän sellaisen vertauksen, että Netflixillä on paljon omaa tuotantoa leffoja ja sarjoja. Näitäkin olisi kiva katsella perinteisten tv-kanavien tai muiden suoratoistopalvelujenkin kautta, mutta tietenkin ne näkyvät vain kyseisen tuottajan omasta palvelusta. Halutaan todellakin tarjota Liigaa kaikille ja ollaan enemmän kuin mielellämme apuna, jotta jokaiselle löytyy sopiva tekniikka käyttöön.

Niko / Telia
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Telia laajakaista + Telia TV -digiboksi combolla saadaan tuotua perinteisen kaapeli-TV:n omainen palvelu ihmisten koteihin, jota käytetään kaukosäätimellä. Lisäksi kaikki matsit tallentuvat automaattisesti kirjastoon ja jälkeenpäin katsottavaksi, jolloin niitä voi sieltä tsekata ja halutessaan saman setin saa maksutta myös sovelluksen puolelle. Sen vuoksi siitä puhutaan, että sillä saa parhaan katselukokemuksen.

Nythän meiltä on tullut tarjolle myös Hybridilaajakaista ja sen saatavuudet ovat parantuneet viime viikolla. Tuo hybriditekniikka yhdistää kiinteän ja mobiilin netin ja toimii siis myös kilpailijan alueella. Liittymään on saatavilla myös Telia Tv digiboksi. Kannattaa käydä kurkkaamassa telia.fi –sivujen kautta onko tuota mahdollista saada omaan osoitteeseen.

Merja / Telia

Toivon todella, että ette ala tarjoamaan parempaa kuvaa vain Telian kaapeli/laajakaista-asiakkaille. Tämän hetkinen 1080i vs 720p ei onneksi tuo juurikaan eroa, mutta jos tulevaisuudessa ero kasvaa, niin asetatte asiakkaanne eriarvoiseen asemaan. Esimerkiksi itse ottaisin ihan mielellään Telian laajakaistan, mutta pientaloalueellamme on DNA:n kuitumonopoli, joten se ei ole mahdollista. Mobiilitekniikan hybridikaista ei tietystikään ole varteenotettava vaihtoehto kiinteälle kuidulle.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Perusjarmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers
Voisin heittää tähän sellaisen vertauksen, että Netflixillä on paljon omaa tuotantoa leffoja ja sarjoja. Näitäkin olisi kiva katsella perinteisten tv-kanavien tai muiden suoratoistopalvelujenkin kautta, mutta tietenkin ne näkyvät vain kyseisen tuottajan omasta palvelusta.

Niko / Telia

Niin ja Netflixillä on tuo tv-appi käytössä ihan jokaisessa älytelevisiossa eikä tarvitse ostella erikseen mitään digibokseja tai muita lisälaitteita. Sitä odotellessa myös Telialta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin ja Netflixillä on tuo tv-appi käytössä ihan jokaisessa älytelevisiossa eikä tarvitse ostella erikseen mitään digibokseja tai muita lisälaitteita. Sitä odotellessa myös Telialta.
Mutta et saa sitä Netfixiä kaapelikorttiin, vaikka kuinka haluaisit. Se kaapelikorttiin saaminen on ilmeisesti joillekin suurin kynnys, koska se kuva on kaikkeista paras sitä kautta ja muu ei kelpaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä meidän digiboksissa on UHD-valmius ja 5.1. äänet jolloin saa kaiken hyödyn irti lisätyistä mikityksistä yms.
Yhtenä palvelun parannusehdotuksena voisin esittää, että nuo 5.1-äänet saataisiin tulevaisuudessa mahdollisuuksien mukaan myös muiden käyttäjien kuin Telia boksin käyttäjien ja kaapelikatsojien saataville. Ainakin tuohon Windows 10 -sovellukseen toivoisin tukea tilaäänille samantyylisesti kuin mitä esimerkiksi Netflixin Windows-sovelluksesta löytyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös