KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viive varmaan vituttaa, ja syystä, mutta itse en kyllä usko tahallisuuteen. Kuinka monta boksia muka tuolla saataisiin myytyä? Ajatteleeko joku, että pakko se boksi nyt on hommata, niin näen asiat pari minuuttia aikaisemmin? Nyrkkisääntönä pitäisin, että jos maalit tulee jatkikseen ennen telkkua, niin viive on liian iso.
Sillä ei ole merkitystä ajatteleeko yksittäinen asiakas näin, vaan miten Telialla on asia pohdittu. En ole taipuvainen mihinkään salaliittoteoriaan helposti kallistumaan, mutta Telian kohdalla on vaikea sulkea pois oikeastaan mitään. Liigaa varten luotiin infra käytännössä nollista. Mitä sinne on lyöty jos nyt testataan uudempaa/parempaa tekniikkaa viiveen minimoimiseksi?
 

Blitzkrieg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koskakohan tämä kuva saataisiin edes lähelle viaplayn tasoa, enään ei puutu kuin Lidregeni ja oranssit takit. Ja sitten nämä hidastukset on myös luokattomia silloin kun niitä näytetään esim. jäähyistä.
 
C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
@Telia milloin viiveestä tulee siedettävä? Jälleen Liigavahtinne ilmoitti maalista reilut 2min ennen, kuin näin saman TeliaTV:n lähetyksen kautta.
 
Those with hearts of ever-frost will always know we never lost.
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On kyllä varsin sekavaa kuvaus-/ohjaustyöskentelyä taas Helsingissä tänään. Useamman kerran peli ollut käynnissä jo, kun kuvaillaan vaihtoaitiota tai näytetään "äly"tilastoja. Lisäksi ihmeellistä pomppimista taas kulmakameroihin. Saisiko tähän @Telia jo jotain tolkkua vai pistetäänkö faxilla palautetta eteenpäin?
 
Toista kautta mennään ja tuote menee yhä vain huonompaan suuntaan. Valtavista kardinaalimunaus-tason virheistä (kuten jatkoaikamaalin missaaminen uusintojen pyöriessä kahdeksatta kertaa) ei vieläkään olla opittu ja pelin seuraamisesta tehdään yhä vaikeampaa. Jatkuvien kuvakulmien vaihtojen takia jää näkemättä ottelussa VÄHINTÄÄN 2-3 maalipaikkaa. Tälle kaudelle on aivopieruna tuotu mukaan myös alivoimalla purkaneen pakin vaihtoon valumisen kuvaaminen. Tämänkin voisi toteuttaa "oikein" antamalla kyseiselle tapahtumalle oman pikkuikkunansa, jolloin itse peliä voi samanaikaisesti seurata. Sen sijaan tämänkin muutoksen takia tulee missattua yhä enemmän pelitilanteita, milloin ylivoimajoukkueen läpisyöttöjä ja milloin alivoimajoukkueen karvaustilanteita.

"Parannuksia" ja "katsojakokemuksen mullistuksia" on näpertämistason turhuudet kuten teleport-haastattelut, jotka eivät tuo lähetykseen minkäänlaista lisäarvoa. Älykiekon tuoma statistiikka olisi varmasti tervetullut lisä, jos itse jääkiekko-ottelun lähettäminen olisi edes tyydyttävällä tasolla, mutta kun missaan maalin tai maalintekotilanteen kuvakulman vaihtamisen/zoomailujen/uusintojen takia, ei jaksa kiinnostaa lähtikö laukaus 85 vaiko 100 kilometriä tunnissa.

Kirsikaksi kakun päälle lyödään vielä kiviaikainen toistopalvelu ja selostajien ammattitaidottomuus, niin on tämä mullistava tuote valmis.

Toivoisin todella, että lähetystä valittaessa voisi valita ns. yksinkertaistetun lähetyksen, jossa ottelun pyöriessä näkyisi vain ja ainoastaan tämä vakiokamera joka kuvaa peliä ylhäältä. Ei kuuttasataa kuvakulman vaihtoa, ei uusintojen takia missattuja tilanteita.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
On kyllä varsin sekavaa kuvaus-/ohjaustyöskentelyä taas Helsingissä tänään. Useamman kerran peli ollut käynnissä jo, kun kuvaillaan vaihtoaitiota tai näytetään "äly"tilastoja. Lisäksi ihmeellistä pomppimista taas kulmakameroihin. Saisiko tähän @Telia jo jotain tolkkua vai pistetäänkö faxilla palautetta eteenpäin?
Ekaa kertaa reilu vuoteen kameratyöskentely / ohjaus häiritsi IFKn kotipelissä. Siirrettiinkö Rauman säheltäjät Stadiin ”rangaistukseksi”?
 
Nothing Is Over, NIO, 9, IIIIL IIII

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Telia on näköjään lopettanut vastailun viivettä koskeviin valituksiin :)
Miksi niihin pitäisi enää vastailla? Eiköhän jokainen, joka tässäkin ketjussa pyörii, tiedä tuon ongelman olemassaolosta ja myös siitä, että asiaa korjataan, vaikkakin tahti on kovin verkkainen. Noilla some-tekijöillä on Telialla varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin laulaa täällä samaa levyä sivusta toiseen.
 
Golf, crossfit & esports.

goalhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En kans jaksa ymmärtää tätä ainaista teliaurputusta... Jos ei vehkeet toimi niin älkää tilatko liigaa. Eivät ne lähetykset/viiveet täällä parkumalla parane. Eivät ne siellä telialla mitään tyhmiä ole vaan testaavat ja ovat kyllä perillä kaikesta. Uskon että tekevät parhaansa annetuilla resursseilla. Lähes samalla hinnalla voi katsoa NHL ja se ainakin toimii meillä kaikilla hyvin. Tosin Telian liigapelitkin toimivat varmasti suurimmalla osalla moitteetta.
 
En kans jaksa ymmärtää tätä ainaista teliaurputusta... Jos ei vehkeet toimi niin älkää tilatko liigaa. Eivät ne lähetykset/viiveet täällä parkumalla parane. Eivät ne siellä telialla mitään tyhmiä ole vaan testaavat ja ovat kyllä perillä kaikesta. Uskon että tekevät parhaansa annetuilla resursseilla. Lähes samalla hinnalla voi katsoa NHL ja se ainakin toimii meillä kaikilla hyvin. Tosin Telian liigapelitkin toimivat varmasti suurimmalla osalla moitteetta.
Maksava asiakas ei saa antaa palautetta ja jos ei oman jengin matsit pyöri hyvin niin kato yöllä jotain toista liigaa.
 

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Miksi niihin pitäisi enää vastailla? Eiköhän jokainen, joka tässäkin ketjussa pyörii, tiedä tuon ongelman olemassaolosta ja myös siitä, että asiaa korjataan, vaikkakin tahti on kovin verkkainen. Noilla some-tekijöillä on Telialla varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin laulaa täällä samaa levyä sivusta toiseen.
En minä ainakaan tiedä, korjataanko asiaa vai ei. Samoin en tiedä, koodataanko sitä html5-soitinta muille selaimille vai ei. Tiedän sen, että näin väitetään, mutta empiria ei tue väittämiä. Sitä soitinta on koodattu kohta kaksi vuotta samalla kun 80 kilometrin päästä löytyy toimiva koodi. Viivettä vähentävä malli oli jo olemassa, mutta se vedettiin pois avaamatta tarkemmin, miten se huononsi katselukokemusta tai minkälaisia huonoja puolia se toi mukanaan.

Molemmat näistä on oletettavasti siirretty Rauman kameratyöskentelyn ohella ”turhat kehityshankkeet” -tagin alle. Niiden läpi vieminen maksaa, ja johtoportaassa ei ole uskoa siihen, että tuo näkyisi positiivisesti viivan alla seuraavan kvartaalin tulosraportilla.

@Telia saa halutessaan korjata tätä antamalla vähän enemmän konkretiaa, lihaa luiden ympärille. ”Laitetaan palautetta etsenpäin” ja ”valitettavasti emme voi avata asiaa enempää” sekä täydellinen hiljaisuus asiaan liittyen vain alleviivaavat sitä, että mitään ei de facto tehdä.
 
”Tykkäät laittaa viestejä, joissa on vähän sisältöä ja paljon provoa.”
Käyttäjän Hamu luonnehdinta Ishmaelista 15.10.2020.

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Miksi niihin pitäisi enää vastailla? Eiköhän jokainen, joka tässäkin ketjussa pyörii, tiedä tuon ongelman olemassaolosta ja myös siitä, että asiaa korjataan, vaikkakin tahti on kovin verkkainen. Noilla some-tekijöillä on Telialla varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin laulaa täällä samaa levyä sivusta toiseen.
Boldasin. Tahattomasti repesin kyllä ihan helvetisti. Jos on alusta asti tätä kujanjuoksua seurannut niin ymmärtää miksi tämä on niin koominen lausahdus.

Toki samaa mieltä osaltaan et turha koko ajan, mutta toisaalta antaahan se välipitämättömän fiiliksen, kun kuitenkin väliin käydään heittelemässä -osta boxi viestejä.
Siitä niin paljon sanotaan, kun se oikeasti häiritsee ja haittaa. Ja siitä sanotaan siksi, että halutaan painetta päälle et se muuttuisi. Tuskin muuttuu, mutta jotain on yritettävä, kun vaan tarpeeksi moni käyttäisi sitä tehokkainta keinoa, mutta kun ei.

Toki ymmärrän minä senkin, jokaisella on oikeus työntää rahansa miten ja minkälaiseen paskaan vaan eihän siinä.
 
Mikä ihmeen apukoulun kokoontumisajo tämä on? -palle fontän 13.10.2017

Tämä ei ole mikään vesisänky, jossa saa yhdellä työnnöllä kuusi vapaata. - Ville Nieminen 2.11.2019

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toki ymmärrän minä senkin, jokaisella on oikeus työntää rahansa miten ja minkälaiseen paskaan vaan eihän siinä.
Eihän palvelu tietysti ole paska niille, joilla se toimii ongelmitta. Ei silloin ole ainakaan suoraa syytä lopettaa tilausta tai kiukutella asioista. Itselläni palvelu toimi moitteetta, mutta muut asiat Telian puolella johtivat tilauksen irtisanomiseen. Jos olisi ollut ongelmia, olisin varmasti irtisanonut tilauksen heti. Jos joku maksaa toimimattomasta palvelusta, sitä pidän erikoisena, olkoon miten kova kiekkofanaatikko tahansa. Jokaisella tämä oikeus tietysti varattakoon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos joku maksaa toimimattomasta palvelusta, sitä pidän erikoisena, olkoon miten kova kiekkofanaatikko tahansa. Jokaisella tämä oikeus tietysti varattakoon.
Veikkaan että hyvin harvassa ovat ne, jotka maksavat täysin toimimattomasta palvelusta. Sen sijaan jossain määrin huonosti toimivasta palvelusta maksaa todella suuri määrä asiakkaita. Tämä ero on syytä muistaa.

Monille se huonosti toimiva palvelu on parempi vaihtoehto, kuin se ettei näe kannattamansa seuran otteluita ollenkaan. Mielestäni tämä on ihan ymmärrettävää. Samalla tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei voisi olla tyytymätön huonoon toimivuuteen.

En jotenkin jaksa ymmärtää näitä muutamia silloin tällöin esiin putkahtelevia näkemyksiä, joiden mukaan huonosta toimivuudesta ei saa valittaa, vaan täytyy lopettaa palvelun tilaus heti, jos on jotain valittamisen aihetta. Ei tässä maailmassa mikään toimisi kovin hyvin, jos näin mustavalkoisella ajattelutavalla toimittaisiin kaikissa tilanteissa.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin ykköset -> HIFK
Itse en jaksa reilua 500 sivua täältä lueskella, niin otan täälä varmasti useat kerrat tulleet ongelmat esille, mitä on omalle kohdalle osunut.

Viive ja kameroiden toiminta lähetyksissä. Useasti oman joukkueen älypuhelin sovellus kertoo maalin ennen kuin näen sen "suorasta" lähetyksestä. Sitten näytetään uusintoja jostain taklauksista tai kuvataan päävalmentajia syömässä purkkaa, kun kiekko on jo tippunut jäähän.

Kuvanlaatu heittelee niin helv****** ja EI pitäisi olla omista yhteyksistä saati laitteista kiinni. On ihan sama katsonko television kautta (chromecast + valokuitu) tai puhelimella jossa on jokin ns rajaton 4G liittymä.

Suurin ongelma on kuitenkin tuo laskutus. Miksi ei laskut voi tippua säännöllisesti kerran kk ja sama xx.xx.xxxx eräpäivä. Nyt tulee joskus 2kk lasku ja taas seuraavalla kerralla vaikka 4kk lasku.

Voisiko joku palstaveli tai @Telia vastata eteenkin tuohon laskutusta koskevaan kysymykseen?
 
Life sucks then you die.

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Voisiko joku palstaveli tai @Telia vastata eteenkin tuohon laskutusta koskevaan kysymykseen?
Paperilaskutuksessa Telialla on 20 euron raja ja sähköisessä laskutuksessa 8 euron raja. Jos sulla on joku sähköinen laskutustapa, pitäisi laskun tulla joka kuukausi. Jos käytössäsi on Joukkuepassi + paperilasku, tulee lasku joka toinen kuukausi.
 
Golf, crossfit & esports.

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin ykköset -> HIFK
Paperilaskutuksessa Telialla on 20 euron raja ja sähköisessä laskutuksessa 8 euron raja. Jos sulla on joku sähköinen laskutustapa, pitäisi laskun tulla joka kuukausi. Jos käytössäsi on Joukkuepassi + paperilasku, tulee lasku joka toinen kuukausi.
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Käytössäni on joukkuepassi ja sähköinen laskutustapa, mutta laskut tulee niin epäsäännölisesti, että en pysy enää mukana edes.
 
Life sucks then you die.

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Käytössäni on joukkuepassi ja sähköinen laskutustapa, mutta laskut tulee niin epäsäännölisesti, että en pysy enää mukana edes.
Kannattaa jättää esim. yhteydenottopyyntö (Yhteydenottopyyntö - Lomakkeet - Asiakastuki - Telia) Telialle, niin suhun ollaan yhteydessä ja voit sitten asiakaspalvelijalle kertoa ongelmasi. He sitten varmaan välittävät työpyyntöä eteenpäin laskutukseen.
 
Golf, crossfit & esports.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuvanlaatu heittelee niin helv****** ja EI pitäisi olla omista yhteyksistä saati laitteista kiinni. On ihan sama katsonko television kautta (chromecast + valokuitu) tai puhelimella jossa on jokin ns rajaton 4G liittymä.
Muilta osin olen samaa mieltä viestisi kanssa, mutta tästä kohdasta en täysin. Kotona katsoessa kuvanlaatu ei heittele minulla käytännössä koskaan. Käytän yleensä Windows 10 sovellusta, mutta välillä myös selainta (Edge) tai Chromecastia. Kuvanlaatu pysyy lähes poikkeuksetta hyvänä koko matsin ajan.

Minulla on siis käytössä gigainen valokuitu, tehokas tietokone ja Chromecast Ultra.

Eli tähän kyllä vaikuttaa merkittävästi käytössä oleva yhteys ja laitteisto. En sano että tämä on hyvä asia, mutta siltä kuitenkin vaikuttaa.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Muilta osin olen samaa mieltä viestisi kanssa, mutta tästä kohdasta en täysin. Kotona katsoessa kuvanlaatu ei heittele minulla käytännössä koskaan. Käytän yleensä Windows 10 sovellusta, mutta välillä myös selainta (Edge) tai Chromecastia. Kuvanlaatu pysyy lähes poikkeuksetta hyvänä koko matsin ajan.

Minulla on siis käytössä gigainen valokuitu, tehokas tietokone ja Chromecast Ultra.

Eli tähän kyllä vaikuttaa merkittävästi käytössä oleva yhteys ja laitteisto. En sano että tämä on hyvä asia, mutta siltä kuitenkin vaikuttaa.
Tosiaan viimekaudella riitti vielä 1st Gen Chromecast että sai hyvällä kuvalla lähtetyksen. Tällä kaudella ei, vaan piti käydä ostamassa myös tuo Ultra.
 
Why don't you ask the kids at Tiananmen Square
Was fashion the reason why they were there?

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Liverpool, HIFK
Tosiaan viimekaudella riitti vielä 1st Gen Chromecast että sai hyvällä kuvalla lähtetyksen. Tällä kaudella ei, vaan piti käydä ostamassa myös tuo Ultra.
Mulla on 2nd gen cc tossa töllössä. Ihan hyvä kuva, en saa eroa Viaplayn kuvanlaatuun kumpaankaan suuntaan.
 
Acupuncture? It's hard to see the point of all the needles.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kuopion Palloseura
Mulla on 2nd gen cc tossa töllössä. Ihan hyvä kuva, en saa eroa Viaplayn kuvanlaatuun kumpaankaan suuntaan.
Sama itsellä, kuvanlaadussa ei ole mitään eroa. Toki joskus satunnaisesti Telian kuva tekee hetkellisen puuroutumisen koska se on alttiimpi netin nopeuden vaihtelulle, mutta noin muuten ei mitään eroa. Tätä puuroutumistakaan ei ole tällä kaudella tainnut käydä kuin parissa matsissa.

Se missä se ero onkin sitten, niin sehän on tunnetusti se...


... kestää hetki vastata...

... Niin joo, viive. Viaplay on sen n. 20-30 sekuntia perässä kaapeli-tv:n kuvaa, Telia onkin sitten monta minuuttia perässä. Edelleenkään en ymmärrä miten helvetissä tätä ei olla saatu kuntoon. Tuleeko uusi tekniikka tällä viikolla käyttöön @Telia ? Haluaisin katsoa suorana lähetyksenä liigaa.
 
Pedon rinnassa on sydän ikiroutainen

BANZAI!

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos oikein asetellaan foliolätsää päähän niin:

Viive tulee keinotekoisesti jolloin Telian päässä saadaan Telian laajakaistoille+ digiboksille puskuria enemmän lähetykseen. Jotta kuitenkin kaikki lähetykset näkyisi eri vastaanottimissa suht samaan aikaan niin lisätään muille keinotekoinen viive jottei Teliaboksi asiakkaille lähetettävä puskuroitu lähetys olisi muihin nähden perässä.
-> Telian yhteyksillä ja boksilla paras katselukokemus ilman kuvan puuroutumista!

Joillekkin laitteille kuten Android TV:lle yms. ei tehdä sovellusta ollenkaan ja "pakolliset" sovellukset ,kuten tietokoneelle, tehdään sen verran raskaiksi että tarvitset monen tonnin koneen jotta pelit pyörisi ilman nykimistä/puuroutumista.

Selain pohjaiset sovellukset tehdään kuolleille selaimille jotta ne olisi olemassa mutta kukaan niitä ei käytä.

Mission boksien max myynti suoritettu.
 
Kokeilua
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy