Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 498 913
  • 21 773

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En jaksa kikkailla noita sisäisiä lainauksia tänne, joten jokainen katsokoon ne alkuperäisestä viestistä.
Tilasin joukkuepassin näemmä 1.6.2018. Saamassani tilausvahvistuksessa lukee sanatarkasti näin:
”Preseason-pelit maksutta
Liigakautta aletaan tuttuun tapaan käynnistämään elokuussa preseason-pelien myötä. Joukkuepassin tilaajana näet nämä pelit maksutta – ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa.”

Minä en kykene tätä tulkitsemaan mitenkään niin, että laskutus käynnistyy preseasonin aikana 1.9., vaan ”kauden alkaessa syyskuussa”. Kausi alkoi 14.9., eli syyskuussa. Miksi ennakkoon tilanneet joutuivat maksamaan maksuttomista preseason-peleistä?
En usko että tuo on tilausvahvistus, vaan jonkunlainen tervetuloviesti, jonka toukokuussa tilanneet saivat, sain saman viestin kun toukokuussa tein jotain muutoksia kanavapaketteihini. Tilausvahvistus taas tuli osoitteesta Automated-Info@telia.fi otsikolla "Kanavapaketin tilausvahvistus."
 

444

Jäsen
En usko että tuo on tilausvahvistus, vaan jonkunlainen tervetuloviesti, jonka toukokuussa tilanneet saivat, sain saman viestin kun toukokuussa tein jotain muutoksia kanavapaketteihini. Tilausvahvistus taas tuli osoitteesta Automated-Info@telia.fi otsikolla "Kanavapaketin tilausvahvistus."
Totta, näemmä piti kaivaa huhtikuulta asti tuo itse vahvistus. Tilausvahvistuksen teksti mukailee tuota alkuperäistä tekstiäsi.

Tämän jälkeen on kuitenkin lähetetty tuo oman lainaukseni mukainen viesti, jossa mainitaan suurella fontilla ”Preseason-pelit maksutta”. Ko. pelejä pelattiin myös syyskuun puolella. Minä ymmärrän niin, että alkuperäisiä ehtoja on muutettu jälkikäteen kertomalla, että preseason-pelit eivät maksa mitään. Ovat siis maksuttomia, ilmaisia. Kunnes eivät sitten olleetkaan. Tähän vielä yhdistetään se, että palvelua on alusta asti mainostettu siten, että ennakkoon tilaamalla näkee sekä NHL:n ratkaisupelit että Liigan preseason-pelit ilmaiseksi.

Minä en usko, että mennään kaikkien lakipykälien mukaan siinä, että ensin mainostetaan jotain ilmaisena, sitten tilausvahvistuksessa tämä ohimennen kumotaan, ja lopulta pari kuukautta myöhemmin palataan taas mainostekstiin. Missään vaiheessa asiakkaalle ei kumota suoraan sitä harhauttavaa mainosta, esim. tiedotteella ”Alkuperäisestä mainoksesta poiketen syyskuun preseason-pelit eivät ole maksuttomia, vaan kuuluvat normaalin syyskuun maksun piiriin. Näin ollen maksat syyskuusta normaalin hinnan, vaikka pelit alkavat vasta 14.9.”, vaan tieto hinnasta jätetään asiakkaan selvitettäväksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Ishmael ymmärrän harmituksen asiassa, mutta olen aika varma että lakipykälien mukaan on menty, kun tilausvahvistuksessa tieto on ollut alusta asti oikein. Tuon kiistanalaisen mainostekstinhän voi ymmärtää myös näin (lue vain tummennettu): Liigakautta aletaan tuttuun tapaan käynnistämään elokuussa preseason-pelien myötä. Joukkuepassin tilaajana näet nämä pelit maksutta – ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa.”
Ja olinkin jo tosiaan unohtanut että ennakkotilaaja (sinäkin ilmeisesti) sai myös NHL-playoffit ja draftin ilmaiseksi ts täyden syyskuun hinnalla.
 

444

Jäsen
@Ishmael ymmärrän harmituksen asiassa, mutta olen aika varma että lakipykälien mukaan on menty, kun tilausvahvistuksessa tieto on ollut alusta asti oikein. Tuon kiistanalaisen mainostekstinhän voi ymmärtää myös näin (lue vain tummennettu): Liigakautta aletaan tuttuun tapaan käynnistämään elokuussa preseason-pelien myötä. Joukkuepassin tilaajana näet nämä pelit maksutta – ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa.”
Ja olinkin jo tosiaan unohtanut että ennakkotilaaja (sinäkin ilmeisesti) sai myös NHL-playoffit ja draftin ilmaiseksi ts täyden syyskuun hinnalla.
Kyse ei ole omasta harmituksestani, sillä minähän olen ollut tässä ketjussa aktiivinen alusta asti. Sen sijaan mietin, minkälaisen tilin Telia on tehnyt tällä kusetuskampanjallaan, uhreinaan juuri ne henkilöt, jotka eivät selaa Jatkoaikaa tai jotain madafakin Yhteisöä säännöllisesti. Ja kun tähän yhdistää kaiken muun spedeilyn valehteluineen (case Kaivuri) kaikkineen, niin ihan vahingossa tuo teksti ei ole harhaanjohtavasti muotoiltu. Harva jaksaa nostaa meteliä jonkun yksittäisen kympin menetyksestä (saati että huomaisi sitä), mutta jos tällaisia kuluttajia on ollut vaikka 20 000 kpl, niin ihan hyvin sillä on kuitattu osa toimarin tulospalkkiosta.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
@Ishmael ymmärrän harmituksen asiassa, mutta olen aika varma että lakipykälien mukaan on menty, kun tilausvahvistuksessa tieto on ollut alusta asti oikein. Tuon kiistanalaisen mainostekstinhän voi ymmärtää myös näin (lue vain tummennettu): Liigakautta aletaan tuttuun tapaan käynnistämään elokuussa preseason-pelien myötä. Joukkuepassin tilaajana näet nämä pelit maksutta – ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa.”
Ja olinkin jo tosiaan unohtanut että ennakkotilaaja (sinäkin ilmeisesti) sai myös NHL-playoffit ja draftin ilmaiseksi ts täyden syyskuun hinnalla.

Tuon kiistanalaisen mainostekstinhän voi ymmärtää myös näin (lue vain tummennettu): "Liigakautta aletaan tuttuun tapaan käynnistämään elokuussa preseason-pelien myötä. Joukkuepassin tilaajana näet nämä pelit maksutta – ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa”. Haha, ei perkele, että oltiinkin kaikki tyhmiä, siinähän se ihan selvästi lukee!!!

Jos Telia olisi halunnut tehdä selväksi, että "elokuun harjoituspelit" ovat jokin erillinen asia, josta ei laskuteta, niin tuo olisi pitänyt muotoilla esimerkiksi "elokuisten preseason-pelien myötä".
 

ijuka

Jäsen
Vielä 17.8. puhuttiin täällä teidän toimesta maksuttomasta harjoituskaudesta, joka todellisuudessa oli kaikkea muuta kuin maksuton. Oli kyllä ennakkotilaajan etu vertaansa vailla. Maksat tyhjästä puolen kuun hinnan verrattuna niihin, jotka tilasivat vasta liigan alettua. Käytännössä ennakkotilaajat toimivat täysin keskeneräisen tuotteen maksavina koekaniineina.
Kannattaa aina valittaa kuluttajansuojaan sekä uhata firmaa kuluttajasuoja-asiamiehelle menemistä. Olen selvinnyt vaikka mistä, esim. firmojen "lisämaksuista" jos antaa postiennakkopaketin palautua lähettäjälle(kuluttajasuojalain vastainen) ja uhkailemalla hiljenivät vaatimukset välittömästi. Ei kannata aivan kaikkea paskaa hyväksyä mitä päälle kannetaan. Kuluttajansuojaan valitusta virheellisestä mainonnasta ja bait-and-switchistä. Telia ei tosiaan saa toimia näin vaikka täällä kuinka mankuvat. Tiedottaminen maksusopumuksen muutoksista on myös virheellistä jossain "markkinointiviesteissä", niinkään ei saa tehdä. Eikä myöskään omatoimisesti vaihtaa ehtoja miten sattuu, vaikka jopa Telian omassa ToS:ssa niin lukisi. Valitusta valitusta, ja sitten haasto oikeuteen jos tarvitsee.

Telian ToS ei ole oikeastaan lainkaan lainvoimainen ja sillä voi käytännössä pyyhkiä takapuolensa, ne eivät saa tehdä mitään kuluttajasuojan vastaista vaikka siellä sanelisivat itselleen minkämoisia oikeuksia.

Järkyttävän ylimielisiä vastauksia saa täällä Telialta lukea päivästä toiseen.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tiedottaminen maksusopumuksen muutoksista on myös virheellistä jossain "markkinointiviesteissä", niinkään ei saa tehdä.
Tämähän ei ollut tilanne, vaan tilausvahvistuksessa (ja ainakin netissä tilausta tehdessä) oli alunperinkin oikeat tiedot ja sanamuodot. Myöhemmässä mainosviestissä - ja markkinoinnissa muutenkin - sama asia oli sitten ilmaistu siten että asiakas pystyi sen helposti ymmärtämään väärin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän ei ollut tilanne, vaan tilausvahvistuksessa (ja ainakin netissä tilausta tehdessä) oli alunperinkin oikeat tiedot ja sanamuodot. Myöhemmässä mainosviestissä - ja markkinoinnissa muutenkin - sama asia oli sitten ilmaistu siten että asiakas pystyi sen helposti ymmärtämään väärin.
Ja tämähän ei ole totta. Tilausvahvistuksen teksti oli ok, mutta markkinointiviestit ja -tekstit olivat väärin muistaakseni elokuulle asti. Vasta silloin niitä lähdettiin korjaamaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja tämähän ei ole totta. Tilausvahvistuksen teksti oli ok, mutta markkinointiviestit ja -tekstit olivat väärin muistaakseni elokuulle asti. Vasta silloin niitä lähdettiin korjaamaan.
Siis mikä ei ole totta?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se että vain myöhemmässä vaiheessa olisi ollut virheellistä tekstiä markkinoinnissa. Oli nimittäin alusta alkaen.
Eli siis halusin vain korostaa sitä, että ennen elokuun valitussumaa virheellistä tekstiä oli kaikkialla muualla, paitsi tilausvahvistuksessa.
Enhän minä kirjoittanut että vain myöhemmässä vaiheessa olisi ollut virheellistä tietoa. Kirjoitin että myöhemmin tulleessa mainosviestissä oli helposti väärin ymmärrettävää tietoa. Lisäksi kirjoitin että markkinoinnissa muutenkin oli helposti väärin ymmärrettävää tietoa. Viesti oli siis totta.

Muistikuvani ovat hatarat, mutta eikös tämä mennyt oikeastaan niin, että vasta elokuussa joku tajusi, että on ylipäätään mahdollista tilata pelit niin, että syyskuulta maksaa vasta pelien alkaessa. En sitten tiedä, onko Telian vastuulla kertoa asiakkaalle, miten pelit saa mahdollisimman halvalla näkyviin, ts irtisanomalla paketin aina minimitilausjakson täyttyessä ja tilaamalla uudestaan vasta sinä päivänä kun seuraava peli on. Ainakin tässä ketjussa Telia koitti parhaansa mukaan olla vastaamatta suoriin kysymyksiin aiheesta, joka vain pahensi hämmennystä.

Taisin aiheesta vitsaillakin silloin, että Teliahan voisi tehdä myös niin, että veloittaisi syyskuusta täyden hinnan myös mattimyöhäisiltä, niin sittenhän harkkapelit olisi ilmaiset, mutta liigapelit tietysti pikkaisen kalliimmat...
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Tässä jo oon sekaisin siitä mitä kukin tarkoittaa, mutta ite tilasin ensimmäisen joukossa saadakseni ennakkotilaajana etua. Alusta lähtien tiesin maksavani syyskuusta 19,90 (joukkuepassi) ja saavani harjoitusottelut ilmaiseksi. Tosin JYPiltä näkyi kaksi harkkapeliä. Joten jos siitä laskee niin harkkapelit maksoi loppuviimein 5€/kpl. Tunsin tulleeni "huijatuksi" kun sitten mattimyöhäset saikin syyskuun puoleen hintaan.

Sitten tuli se korvaushakemuskaavake-farssi ja helmikuussa oli joku lähetysongelma mistä heti Telialta mainittiin etteivät ole korvauksia maksamassa. Tein päätökset ja irtisanoin tilaukseni. Ekat missatut matsit sitten UrhoTV:n alkuajoista.

Ens kaudelle en tilaa ennenkuin täällä lukee useamman kuukauden positiivista tekstiä. Omalta osaltani Telian tappio oli 2x19,90€ ja tulevalta kaudelta ehkä se 8x19,90€.

Itse pelit näkyi omalla kombollani (android+ChtomaCast+TV) lähes ongelmitta, joten hieman harmi että itse operaattori on noin epämiellyttävä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enhän minä kirjoittanut että vain myöhemmässä vaiheessa olisi ollut virheellistä tietoa. Kirjoitin että myöhemmin tulleessa mainosviestissä oli helposti väärin ymmärrettävää tietoa. Lisäksi kirjoitin että markkinoinnissa muutenkin oli helposti väärin ymmärrettävää tietoa. Viesti oli siis totta.
Mainitsit myös, että netissä olisi tilausvaiheessa ollut oikeaa tekstiä, joka ei pidä paikkansa. Miksi koit tarpeelliseksi korostaa tuota "myöhemmässä" -sanaa, jos mainosviestit olivat sinunkin mielestäsi väärin alusta alkaen?

Ylipäätään minua vähän häiritsee sinun tapasi korostaa tuota tilausvahvistuksen tekstiä, kun tässä on pääosin puhuttu markkinoinnista yleisesti. Tilausvahvistus kun ei siihen markkinointiin suoranaisesti kuulu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mainitsit myös, että netissä olisi tilausvaiheessa ollut oikeaa tekstiä, joka ei pidä paikkansa.
Onko näin? Yleensä otan ruutukaappaukset Oma Telian tilaussivuista koska sopimusehdot on usein niin erikoisia (esim C More Total pari vuotta ilmaiseksi) mutta tuosta Liigan-tilaussivusta en sattunut ottamaan. Luulisin kuitenkin että siinä oli tilausvahvistuksen kanssa yhtenevät tiedot. Oliko sinulla toisenlaista tietoa?

Miksi koit tarpeelliseksi korostaa tuota "myöhemmässä" -sanaa, jos mainosviestit olivat sinunkin mielestäsi väärin alusta alkaen?
Koska tuota kyseistä mainospostia on tässä nyt pariin otteeseen analysoitu ja se käsittääkseni tuli vain tilaajille, ts myöhemmin kuin tilausvahvistus.

Ylipäätään minua vähän häiritsee sinun tapasi korostaa tuota tilausvahvistuksen tekstiä, kun tässä on pääosin puhuttu markkinoinnista yleisesti. Tilausvahvistus kun ei siihen markkinointiin suoranaisesti kuulu.
Puutuin vaan tuohon kohtaan ijukan viestissä, josta sai kuvan että sopimusehtoja olisi muutettu jälkikäteen tai että siitä olisi tiedotettu mainospostilla. Nämä eivät pitäneet paikkaansa, tilausvahvistuksessa oli oikeat tiedot alusta asti, myöhemmässä mainospostissa oli helposti väärin ymmärrettävät tiedot, kuten markkinoinnissa muutenkin, sekä myöhemmässä että aiemmassa.

Mutta kuten totesin, (älkää nyt suuttuko) tämä johtui oikeastaan siitä että Telian päiväkohtainen laskutussysteemi on asiakkaalle niin suotuisa, ts mahdollisti tuon mattimyöhäistilaamisen. Olisihan Telia voinut tosiaan laittaa syyskuun alusta uusille tilaajille tuplahinnan, jolloin ennakkotilaajien ilmainen harjoituskausi olisi toteutunut, mutta ketä se olisi hyödyttänyt?
Vakavasti puhuen, tietysti kun moka kävi niin oikea ratkaisu Telialta olisi ollut goodwillinä veloittaa ennakkotilaajiltakin vain puolikas syyskuu.
 

444

Jäsen
@benicio
Mikä tilaajan tulisi mielestäsi tulkita oikeaksi tiedoksi: tilausvahvistuksessa mainittu asia vai myöhemmin sähköpostitse tiedotettu hinnasto, joka selvästi poikkeaa edullisempaan suuntaan aiemmin mainitusta? Minä elän sellaisessa maailmassa, jossa annettuja tietoja päivitetään, eli jossa myöhemmin annettu tieto korvaa aiemmin annetun tiedon. Maksavan asiakkaan tehtävä ei ole tietää, onko kyse sopimusteknisestä muutoksesta vai pelkästään mainoksessa valehtelemisesta. Ilmainen ei ole ilmainen, jos se maksaa edes puupennin pyöryläisen, eli nämä tiedotteet eivät ole ”tulkinnanvaraisia”, vaan puhtaasti valehtelua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei mulla @Ishmael oikeastaan mitään uutta sanottavaa. En tiedä mistä hinnastosta puhut, ilmeisesti mm tuosta toukokuisesta kököstä mainosviestistä. En minä ainakaan olettanut että se korvaa tilausvahvistuksen. Vihkoonhan homma meni Telialta, mutta huomautan vielä että osittain koska hinnoittelusysteemi oli (mattimyöhäisille) niin joustava.
 

444

Jäsen
Ei mulla @Ishmael oikeastaan mitään uutta sanottavaa. En tiedä mistä hinnastosta puhut, ilmeisesti mm tuosta toukokuisesta kököstä mainosviestistä. En minä ainakaan olettanut että se korvaa tilausvahvistuksen. Vihkoonhan homma meni Telialta, mutta huomautan vielä että osittain koska hinnoittelusysteemi oli (mattimyöhäisille) niin joustava.
Ihan siitä ”hinnastosta”, jossa pitkin kesää mainostetaan ilmaisia harjoituspelejä. Se on yksiselitteisesti valehtelua. On aika helvetin suuri ero, mainostetaanko ”harjoituspelit veloituksetta” vai ”osa harjoituspeleistä veloituksetta”. Jälkimmäinen ei jätä mitenkään sellaista kuvaa, että kaikki olisivat ilmaisia, ensimmäinen puolestaan ei jätä mitään jossiteltavaa sanamuodon sulkiessa muut vaihtoehdot pois.

@Telia olisiko mahdollista saada nähtäväksi niitä lukuisia asiakasviestejä, joita olette sanomanne mukaan lähettäneet asiakkaille koskien tätä tapausta? Siis sellaisia viestejä, joissa selvennätte ”epäselvää” mainontaanne ja korjaatte virheet. Näitä on aiemmin kerrottu lähetetyn useita kappaleita ennen kauden alkua, mutta niistä yksikään ei ole päätynyt esim. minulle. Tarkistin omat asetukseni ja siellä ei ole mitään markkinointikieltoja. Ja outoahan sellaisten löytyminen olisi, kun mainoksia olette kuitenkin lähettäneet tasaisin väliajoin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Telia olisiko mahdollista saada nähtäväksi niitä lukuisia asiakasviestejä, joita olette sanomanne mukaan lähettäneet asiakkaille koskien tätä tapausta? Siis sellaisia viestejä, joissa selvennätte ”epäselvää” mainontaanne ja korjaatte virheet. Näitä on aiemmin kerrottu lähetetyn useita kappaleita ennen kauden alkua, mutta niistä yksikään ei ole päätynyt esim. minulle. Tarkistin omat asetukseni ja siellä ei ole mitään markkinointikieltoja. Ja outoahan sellaisten löytyminen olisi, kun mainoksia olette kuitenkin lähettäneet tasaisin väliajoin.
Minun tietääkseni yhtäkään sellaista viestiä Telia ei ole lähettänyt, jossa olisi selvennetty tai korjattu virheellistä mainontaa. He vain yksinkertaisesti muuttivat mainosviestien tekstiä, mutta suoraan ei tehty selväksi, että kyse olisi korjauksesta tai selvennyksestä aiempiin viesteihin. Telia ei siis tehnyt missään kohtaa asiakkailleen selväksi, että se oli aiemmin käyttänyt virheellistä mainontaa. Keskustelupalstoilla ilmiselvä virhe saatettiin myöntää, mutta millään tavoin julkisesti sitä ei myönnetty tai tehty selväksi niille asiakkaille, jotka eivät keskusteluita seuraa.

Tämä on toki vain oma käsitykseni, sillä en muista nähneeni yhtäkään korjausviestiä Telialta. Voin toki olla väärässäkin, mutta haluaisin siinä tapauksessa nähdä sellaisen viestin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei sitä minustakaan myönnetty, vaan päinvastoin suoriin kysymyksiin jätettiin tälläkin palstalla vastaamatta, ts ei haluttu kertoa miten liigapelit saa mahdollisimman halvalla näkymään, ja siinä samallahan olisi tullut myönnettyä että "ilmainen pre-season" ei pitänyt paikkaansa. @Nelfor @Ishmael
 
Viimeksi muokattu:

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Kyllä tämän minun ja Telian välisen liigataipaleen kruunasi se, kun yritin katsoa ennen palvelun sulkeutumista yhden ottelun kirjaston kautta, niin kuva pätki ja puuroutui JATKUVASTI ja lähetys käynnistyi 5 kertaa itsekseen, enkä päässyt ensimmäistä erää pidemmälle, kun hermot meni totaalisesti. Eikä tarvitse mainita, että Netflix, Areena, CMore ja YouTube pelittivät samaan aikaan kokeiluiden perusteella ongelmitta. Ei jää ikävä, kiitos ja heihei.

Liiga, suosittelisin etsimään uuden kodin.
 

Telia

Jäsen
On totta että viime syksynä jossakin mainosviestissä puhuttiin maksuttomista preaseason peleistä, joka sitten myöhemmin tarkentui että kyseessä on nimenomaan elokuun maksuttomat pelit. Tästä on otettu opiksi ja tällä hetkellä puhumme juurikin tulevista maksuttomista elokuun preseason peleistä. Ehdoista on kerrottu tarkemmin täällä.

Tässä vielä lainaus viime syksyn kirjoituksesta jossa käsiteltiin nimenomaan tätä laskutusta. Asiaa pyrittiin tuolloin avaamaan mahdollisimman avoimesti ja selkeästi.


Laskutuksesta tarkennuksia

Tähän tilanteeseen kaivattiin tarkennuksia, joten yritän nyt avata asiaa mahdollisimman selkeästi. Kanavapaketeissa on Telian toimitusehtojen mukaisesti 1 kuukauden irtisanomisaika. Aiemmin on voitu asiakaspalvelussa hyödyntää myös lyhempää irtisanomisaikaa, mutta lähtökohtaisesti aina maksu-tv kanavien minimi tilausjakso on ollut 1 kuukausi ja näin myös Liigan osalta. Määräaikaiset sopimukset on mahdollista lopettaa määräaikaisen sopimuksen loppuun, irtisanomisaika toki huomioiden.

Teknisistä syistä johtuen meillä on tällä hetkellä itsepalvelukanavassa telia.fi ja Minun Telia –sovelluksessa mahdollista päättää toistaiseksi voimassaoleva kanavapaketti heti irtisanomispäivälle, jolloin kanavien näkyminen ja laskutus päättyvät välittömästi samalle päivälle. Tähän tekniikkaan on tulossa muutoksia, jotta järjestelmä osaa tarjota irtisanomistilanteessa asiakkaalle toimitusehtojen mukaista irtisanomisvaihtoehtoa.

Liiga-passin ja Joukkuepassin osalta laskutus alkaa 1.9. ja kaikki passin tilanneet näkevät siis televisioitavat harjoitusottelut kauden alkuun saakka Telia TV:n kautta. Mikäli passin tilaa myöhemmin, niin kyseiseltä kuukaudelta veloitetaan päiväkohtaisella veloituksella ne päivät jolloin palvelu on käytössä. Laskulla näkyvä laskutusjakso voi vaihdella tilaushetkestä riippuen, eli laskulla ei veloiteta täsmällisesti kalenterikuukautta, vaan laskutettava jakso voisi olla esimerkiksi 14.9. – 13.10. väliseltä ajalta. Laskun erittelystä näkee aina selvästi, mitä aikaväliä siinä veloitetaan.

Syyskuun laskutuksesta on viestitty avoimesti Telian Q&A-listauksessa, foorumeilla, sosiaalisessa mediassa ja tilausvahvistuksissa. Mikäli joku haluaa tilaamaansa pakettiin jotakin muutoksia tässä elokuun aikana, niin Telia TV –sovelluksen osalta se onnistuu telia.fi sivujen kautta ja muiden tekniikoiden osalta asiakaspalvelusta.

Liiga-passi ja Joukkuepassi on automaattisesti maksuton kesätauon aikana, eli maksat niiltä kuukausilta kun pelejä pelataan. Mikäli käytössäsi on Joukkuepassi ja oman joukkueesi pelit päättyisivät maaliskuussa, niin laskutus päättyy automaattisesti maaliskuun loppuun. Mahdollisesti toukokuulle venyvien finaalipelien laskutus on meillä vielä mietinnässä. Haluamme toki löytää sellaisen ratkaisun, joka on kaikkien kannalta myös toukokuun osalta reilu.

Telian yleiset toimitusehdot löytyvät täältä

Toivottavasti tämä toi tarvittavaa selvennystä meidän laskutuskäytäntöön.

Niko / Telia

//Merja
 

444

Jäsen
On totta että viime syksynä jossakin mainosviestissä puhuttiin maksuttomista preaseason peleistä, joka sitten myöhemmin tarkentui että kyseessä on nimenomaan elokuun maksuttomat pelit. Tästä on otettu opiksi ja tällä hetkellä puhumme juurikin tulevista maksuttomista elokuun preseason peleistä. Ehdoista on kerrottu tarkemmin täällä.

Tässä vielä lainaus viime syksyn kirjoituksesta jossa käsiteltiin nimenomaan tätä laskutusta. Asiaa pyrittiin tuolloin avaamaan mahdollisimman avoimesti ja selkeästi.




//Merja
Lainaus tältä palstalta. Tavoittaako tämä palsta kaikki tilaajat? Minulle myös aiemmin väitettiin tällä palstalla Telian asiakaspalvelijan toimesta, että tilaajille on lähetetty tiedotteita tähän liittyen. Monikossa. Pyysin saada nähdä näitä tiedotteita, koska itse en ole niitä nähnyt. Onnistuuko?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
On totta että viime syksynä jossakin mainosviestissä puhuttiin maksuttomista preaseason peleistä, joka sitten myöhemmin tarkentui että kyseessä on nimenomaan elokuun maksuttomat pelit. Tästä on otettu opiksi ja tällä hetkellä puhumme juurikin tulevista maksuttomista elokuun preseason peleistä. Ehdoista on kerrottu tarkemmin täällä.

Tässä vielä lainaus viime syksyn kirjoituksesta jossa käsiteltiin nimenomaan tätä laskutusta. Asiaa pyrittiin tuolloin avaamaan mahdollisimman avoimesti ja selkeästi.




//Merja
Tuon "tarkennuksen" jälkeenkin kuitenkin levititte väärää tietoa täällä ja muissa somekanavissa, että tilausta ei kannata katkaista, koska koko preaseason olisi ilmainen.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pientä puuhastelun makuahan tässä on, mutta niin on nähdäkseni melkein kaikissa Suomen kokoisille markkinoille suunnatuissa tuotteissa. Omat havainnot kuluneesta kaudesta:

+ kuvanlaadussa selkeä parannus menneisiin palveluihin (canal+, Ruutu, Urho)
+ lähetyksen laatu on melko stabiili: ottelulähetykset ovat suht tasalaatuisia, selostajat ok jne.
+ aspa reagoi yhteydenottoihin ja ongelmat yleensä ratkesivat. Parista pätkivästä lähetyksestä tuli tuntuva korvaus.
+ Nyholm, Saravo, Vallin

- Raumalla kuvaaja oli välillä tasoa "työelämään tutustuja"
- Palvelun käyttöönotto vaatii aikamoista keskittymistä. Palveluntarjoajan viestinnän taso on paikoin heikkoa.
- Tarkki, Bergenheim ja Kallio eivät tuo mitään lisäarvoa lähetyksiin. Naisisännät (hehheh) tuntuvat olevan aivan väärässä paikassa
- Irtisanominen on tehty juuri niin vaikeaksi, että herää kysymys, yrittääkö Telia kusettaa minua asiakkaana.

Toisin sanoen paljon hyvää, mutta paljon huonoa (=parannettavaa). Olen kuitenkin siinä mielessä tyytyväinen, että omat tarpeeni täyttyvät varsin hyvin tälläkin sapluunalla. Lisäksi voin olettaa, että virheitä korjataan ainakin jossain määrin tulevina kausina.

Eihän tämä nyt tekemisen laadulla mitattuna ole lähelläkään kv-tason toimijoita. Katselen keväästä syksyyn baseballia, ja voin luottaa siihen, että jokaikinen kivimurskan pöllähdys ja kengänkärjen hipaisu kotipesään saadaan tallennettua HD-tason kuvana. Lähetykset alkavat juuri silloin kuin pitääkin ja laskutus on suoraveloitus kertalaakista koko kaudeksi. Tällaisesta maksaa mielellään sen 100e+ vuodessa.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
On totta että viime syksynä jossakin mainosviestissä puhuttiin maksuttomista preaseason peleistä, joka sitten myöhemmin tarkentui että kyseessä on nimenomaan elokuun maksuttomat pelit. Tästä on otettu opiksi ja tällä hetkellä puhumme juurikin tulevista maksuttomista elokuun preseason peleistä. Ehdoista on kerrottu tarkemmin täällä.

Mutta ette vieläkään järkeistäneet hommaa niin että laskutus lähtisi juoksemaan vasta liigakauden alusta?

Tämä katkaisi kamelin selän, irtisanon tilaukseni välittömästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös