Telia – Liigan uusi koti

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Sitten kun Telia nielee ylpeytensä ja vaihtaa DRM ja striimaus alustansa johonkin moderniin. Nykyiselle alustalle nuo raasut eivät sitä tule saamaan toimimaan.
Microsoft on vielä vaihtamassa Edgeä Chromium pohjaiseksi jolloin Telialle jää toimivaksi alustaksi IE. Kaikki tämä oli tiedossa pitkään mutta silti haluttiin tehdä se HTML5 noille kuopatuille alustoille.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Microsoft on vielä vaihtamassa Edgeä Chromium pohjaiseksi jolloin Telialle jää toimivaksi alustaksi IE. Kaikki tämä oli tiedossa pitkään mutta silti haluttiin tehdä se HTML5 noille kuopatuille alustoille.
Parempaa komiikkaa ei pysty edes tarkoituksella tekemään. Alustaksi jää ainoa josta sen valmistajakin jo sanoo suoraan et älkää nyt helvetin hullut enää sitä käyttäkö ollenkaan.

Tämä on vain jotenkin niin.. mieletöntä. Prizeless. Telialla on varmaan silloin aikanaan ollut joku alkupalaveri jossa on ranuviivoilla kahteen eri paperiin laitettu plussat ja miinukset. Sitten jollain //keijoannikilla on käynyt moka matkalla suorittamoon, ottanut pannut ja antanut väärän lapun //annikkikeijolle, suoritettavaksi se miinuslappu - se jossa lukee kaikki se mitä EI pitäisi tehdä miten EI kannata tehdä jne. Koska nyt näyttää siltä, että ihan ilman tolkkua tätä on tehty. Ihan oikeasti siellä Telialla, luulisi jonkun/joidenkin poskia vähän kuumottavan. Vähemmästäkin on jotkut jossain tajunneet irtisanoutuakin.
 

muti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muistaako kukaan muuten niitä aikoja kun Ruudussa oli nähtävillä jatkuvasti top5- maalit/torjunnat/taklaukset? Tuliko ne nyt kerran viikossa vai kerran kuukaudessa. Noita on tullut vähän ikävä. Eikös jossain kohtaa (n. 1.5v sitten) luvattu että nekin ovat tulossa?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Muistaako kukaan muuten niitä aikoja kun Ruudussa oli nähtävillä jatkuvasti top5- maalit/torjunnat/taklaukset? Tuliko ne nyt kerran viikossa vai kerran kuukaudessa. Noita on tullut vähän ikävä. Eikös jossain kohtaa (n. 1.5v sitten) luvattu että nekin ovat tulossa?
On se viety eteenpäin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Viive varmaan vituttaa, ja syystä, mutta itse en kyllä usko tahallisuuteen. Kuinka monta boksia muka tuolla saataisiin myytyä? Ajatteleeko joku, että pakko se boksi nyt on hommata, niin näen asiat pari minuuttia aikaisemmin? Nyrkkisääntönä pitäisin, että jos maalit tulee jatkikseen ennen telkkua, niin viive on liian iso.
 

ijuka

Jäsen
Nyt on pakko miettiä että mitä vittua @Telia ...

Edelleenkin viive näissä liigalähetyksissä on helvetin iso, tämä on perusteltu sillä että käytössä on joku vanha tekniikka joka aiheuttaa viiveen. Mutta mutta, miten helvetissä on mahdollista että Telia TV:n kautta kun katsoo tässä avoimen viikonlopun aikana esim. Valioliigaa Viasat Jalkapallo -kanavalta, niin viive Viaplayn kuvaan on alle 10 sekuntia? Kai se sama tekniikka on käytössä myös Viasatin kanavien toistossa, joten teidän logiikan mukaan tuo viiveen pitäisi tässäkin lähetyksessä olla monta minuuttia.

En yleisesti jaksa hirveästi foliohattuilla mutta onhan tuo vähän erikoista että juurikin liigatuotteen kohdalla tuo viive on välillä aivan helvetillinen ja samaan aikaan kaikki puhuvat päät mainostavat että paras katselukokemus tulee sillä digiboksilla ja teidän nettiyhteydellä...

Jos siellä tahallaan perseillään tuon viiveen kanssa Telia TV -sovelluksella niin tuo toiminta on suoraan sanottuna ihan vitun törkeää.
Totta kai se on tahallista, sillähän ne niitä digibokseja saa myytyä. Tää on ihan bisnes 101. Tosin ei taida olla ihan päivänvalon kestävää, mutta ei se näitä firmoja haitannut oo koskaan.

Siis jos minä pystyn Twitchillä striimaamaan kymmenen sekunnin viiveellä pöytäkoneelta niin ei ole mitenkään mahdollista, että Telialta tulee se 3 minuuttia vahingossa.
Viive varmaan vituttaa, ja syystä, mutta itse en kyllä usko tahallisuuteen. Kuinka monta boksia muka tuolla saataisiin myytyä? Ajatteleeko joku, että pakko se boksi nyt on hommata, niin näen asiat pari minuuttia aikaisemmin? Nyrkkisääntönä pitäisin, että jos maalit tulee jatkikseen ennen telkkua, niin viive on liian iso.
yks myyty boksi on enemmän kuin nolla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
@Telia : Kellojen siirron jälkeen kirjastojen ohjelmat alkavat tunnin liian myöhään, eli ovat hyödyttömiä. Milloin tulee kuntoon?

Edit: Koskee siis lähinnä NHL-otteluita jääkiekon puolella.

E2: Otetaan takas, alkaa kai pikkuhiljaa ollakin kunnossa. Mulle sattu tässä parin lähetyksen kanssa tuo, että ottelut alko toisesta erästä, mutta tarkemman tutkimuksen perusteella näyttäs valtaosa esim. viime yön peleistä aljavan oikein. Ehkä ne loputkin pian.
 
Viimeksi muokattu:

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viive varmaan vituttaa, ja syystä, mutta itse en kyllä usko tahallisuuteen. Kuinka monta boksia muka tuolla saataisiin myytyä? Ajatteleeko joku, että pakko se boksi nyt on hommata, niin näen asiat pari minuuttia aikaisemmin? Nyrkkisääntönä pitäisin, että jos maalit tulee jatkikseen ennen telkkua, niin viive on liian iso.
Sillä ei ole merkitystä ajatteleeko yksittäinen asiakas näin, vaan miten Telialla on asia pohdittu. En ole taipuvainen mihinkään salaliittoteoriaan helposti kallistumaan, mutta Telian kohdalla on vaikea sulkea pois oikeastaan mitään. Liigaa varten luotiin infra käytännössä nollista. Mitä sinne on lyöty jos nyt testataan uudempaa/parempaa tekniikkaa viiveen minimoimiseksi?
 

Blitzkrieg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koskakohan tämä kuva saataisiin edes lähelle viaplayn tasoa, enään ei puutu kuin Lidregeni ja oranssit takit. Ja sitten nämä hidastukset on myös luokattomia silloin kun niitä näytetään esim. jäähyistä.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
@Telia milloin viiveestä tulee siedettävä? Jälleen Liigavahtinne ilmoitti maalista reilut 2min ennen, kuin näin saman TeliaTV:n lähetyksen kautta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On kyllä varsin sekavaa kuvaus-/ohjaustyöskentelyä taas Helsingissä tänään. Useamman kerran peli ollut käynnissä jo, kun kuvaillaan vaihtoaitiota tai näytetään "äly"tilastoja. Lisäksi ihmeellistä pomppimista taas kulmakameroihin. Saisiko tähän @Telia jo jotain tolkkua vai pistetäänkö faxilla palautetta eteenpäin?
 
Toista kautta mennään ja tuote menee yhä vain huonompaan suuntaan. Valtavista kardinaalimunaus-tason virheistä (kuten jatkoaikamaalin missaaminen uusintojen pyöriessä kahdeksatta kertaa) ei vieläkään olla opittu ja pelin seuraamisesta tehdään yhä vaikeampaa. Jatkuvien kuvakulmien vaihtojen takia jää näkemättä ottelussa VÄHINTÄÄN 2-3 maalipaikkaa. Tälle kaudelle on aivopieruna tuotu mukaan myös alivoimalla purkaneen pakin vaihtoon valumisen kuvaaminen. Tämänkin voisi toteuttaa "oikein" antamalla kyseiselle tapahtumalle oman pikkuikkunansa, jolloin itse peliä voi samanaikaisesti seurata. Sen sijaan tämänkin muutoksen takia tulee missattua yhä enemmän pelitilanteita, milloin ylivoimajoukkueen läpisyöttöjä ja milloin alivoimajoukkueen karvaustilanteita.

"Parannuksia" ja "katsojakokemuksen mullistuksia" on näpertämistason turhuudet kuten teleport-haastattelut, jotka eivät tuo lähetykseen minkäänlaista lisäarvoa. Älykiekon tuoma statistiikka olisi varmasti tervetullut lisä, jos itse jääkiekko-ottelun lähettäminen olisi edes tyydyttävällä tasolla, mutta kun missaan maalin tai maalintekotilanteen kuvakulman vaihtamisen/zoomailujen/uusintojen takia, ei jaksa kiinnostaa lähtikö laukaus 85 vaiko 100 kilometriä tunnissa.

Kirsikaksi kakun päälle lyödään vielä kiviaikainen toistopalvelu ja selostajien ammattitaidottomuus, niin on tämä mullistava tuote valmis.

Toivoisin todella, että lähetystä valittaessa voisi valita ns. yksinkertaistetun lähetyksen, jossa ottelun pyöriessä näkyisi vain ja ainoastaan tämä vakiokamera joka kuvaa peliä ylhäältä. Ei kuuttasataa kuvakulman vaihtoa, ei uusintojen takia missattuja tilanteita.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, ManCity
On kyllä varsin sekavaa kuvaus-/ohjaustyöskentelyä taas Helsingissä tänään. Useamman kerran peli ollut käynnissä jo, kun kuvaillaan vaihtoaitiota tai näytetään "äly"tilastoja. Lisäksi ihmeellistä pomppimista taas kulmakameroihin. Saisiko tähän @Telia jo jotain tolkkua vai pistetäänkö faxilla palautetta eteenpäin?
Ekaa kertaa reilu vuoteen kameratyöskentely / ohjaus häiritsi IFKn kotipelissä. Siirrettiinkö Rauman säheltäjät Stadiin ”rangaistukseksi”?
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, ENCE, Red Wings
Telia on näköjään lopettanut vastailun viivettä koskeviin valituksiin :)
Miksi niihin pitäisi enää vastailla? Eiköhän jokainen, joka tässäkin ketjussa pyörii, tiedä tuon ongelman olemassaolosta ja myös siitä, että asiaa korjataan, vaikkakin tahti on kovin verkkainen. Noilla some-tekijöillä on Telialla varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin laulaa täällä samaa levyä sivusta toiseen.
 

goalhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En kans jaksa ymmärtää tätä ainaista teliaurputusta... Jos ei vehkeet toimi niin älkää tilatko liigaa. Eivät ne lähetykset/viiveet täällä parkumalla parane. Eivät ne siellä telialla mitään tyhmiä ole vaan testaavat ja ovat kyllä perillä kaikesta. Uskon että tekevät parhaansa annetuilla resursseilla. Lähes samalla hinnalla voi katsoa NHL ja se ainakin toimii meillä kaikilla hyvin. Tosin Telian liigapelitkin toimivat varmasti suurimmalla osalla moitteetta.
 
En kans jaksa ymmärtää tätä ainaista teliaurputusta... Jos ei vehkeet toimi niin älkää tilatko liigaa. Eivät ne lähetykset/viiveet täällä parkumalla parane. Eivät ne siellä telialla mitään tyhmiä ole vaan testaavat ja ovat kyllä perillä kaikesta. Uskon että tekevät parhaansa annetuilla resursseilla. Lähes samalla hinnalla voi katsoa NHL ja se ainakin toimii meillä kaikilla hyvin. Tosin Telian liigapelitkin toimivat varmasti suurimmalla osalla moitteetta.
Maksava asiakas ei saa antaa palautetta ja jos ei oman jengin matsit pyöri hyvin niin kato yöllä jotain toista liigaa.
 

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Miksi niihin pitäisi enää vastailla? Eiköhän jokainen, joka tässäkin ketjussa pyörii, tiedä tuon ongelman olemassaolosta ja myös siitä, että asiaa korjataan, vaikkakin tahti on kovin verkkainen. Noilla some-tekijöillä on Telialla varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin laulaa täällä samaa levyä sivusta toiseen.
En minä ainakaan tiedä, korjataanko asiaa vai ei. Samoin en tiedä, koodataanko sitä html5-soitinta muille selaimille vai ei. Tiedän sen, että näin väitetään, mutta empiria ei tue väittämiä. Sitä soitinta on koodattu kohta kaksi vuotta samalla kun 80 kilometrin päästä löytyy toimiva koodi. Viivettä vähentävä malli oli jo olemassa, mutta se vedettiin pois avaamatta tarkemmin, miten se huononsi katselukokemusta tai minkälaisia huonoja puolia se toi mukanaan.

Molemmat näistä on oletettavasti siirretty Rauman kameratyöskentelyn ohella ”turhat kehityshankkeet” -tagin alle. Niiden läpi vieminen maksaa, ja johtoportaassa ei ole uskoa siihen, että tuo näkyisi positiivisesti viivan alla seuraavan kvartaalin tulosraportilla.

@Telia saa halutessaan korjata tätä antamalla vähän enemmän konkretiaa, lihaa luiden ympärille. ”Laitetaan palautetta etsenpäin” ja ”valitettavasti emme voi avata asiaa enempää” sekä täydellinen hiljaisuus asiaan liittyen vain alleviivaavat sitä, että mitään ei de facto tehdä.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Miksi niihin pitäisi enää vastailla? Eiköhän jokainen, joka tässäkin ketjussa pyörii, tiedä tuon ongelman olemassaolosta ja myös siitä, että asiaa korjataan, vaikkakin tahti on kovin verkkainen. Noilla some-tekijöillä on Telialla varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin laulaa täällä samaa levyä sivusta toiseen.
Boldasin. Tahattomasti repesin kyllä ihan helvetisti. Jos on alusta asti tätä kujanjuoksua seurannut niin ymmärtää miksi tämä on niin koominen lausahdus.

Toki samaa mieltä osaltaan et turha koko ajan, mutta toisaalta antaahan se välipitämättömän fiiliksen, kun kuitenkin väliin käydään heittelemässä -osta boxi viestejä.
Siitä niin paljon sanotaan, kun se oikeasti häiritsee ja haittaa. Ja siitä sanotaan siksi, että halutaan painetta päälle et se muuttuisi. Tuskin muuttuu, mutta jotain on yritettävä, kun vaan tarpeeksi moni käyttäisi sitä tehokkainta keinoa, mutta kun ei.

Toki ymmärrän minä senkin, jokaisella on oikeus työntää rahansa miten ja minkälaiseen paskaan vaan eihän siinä.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toki ymmärrän minä senkin, jokaisella on oikeus työntää rahansa miten ja minkälaiseen paskaan vaan eihän siinä.
Eihän palvelu tietysti ole paska niille, joilla se toimii ongelmitta. Ei silloin ole ainakaan suoraa syytä lopettaa tilausta tai kiukutella asioista. Itselläni palvelu toimi moitteetta, mutta muut asiat Telian puolella johtivat tilauksen irtisanomiseen. Jos olisi ollut ongelmia, olisin varmasti irtisanonut tilauksen heti. Jos joku maksaa toimimattomasta palvelusta, sitä pidän erikoisena, olkoon miten kova kiekkofanaatikko tahansa. Jokaisella tämä oikeus tietysti varattakoon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos joku maksaa toimimattomasta palvelusta, sitä pidän erikoisena, olkoon miten kova kiekkofanaatikko tahansa. Jokaisella tämä oikeus tietysti varattakoon.
Veikkaan että hyvin harvassa ovat ne, jotka maksavat täysin toimimattomasta palvelusta. Sen sijaan jossain määrin huonosti toimivasta palvelusta maksaa todella suuri määrä asiakkaita. Tämä ero on syytä muistaa.

Monille se huonosti toimiva palvelu on parempi vaihtoehto, kuin se ettei näe kannattamansa seuran otteluita ollenkaan. Mielestäni tämä on ihan ymmärrettävää. Samalla tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei voisi olla tyytymätön huonoon toimivuuteen.

En jotenkin jaksa ymmärtää näitä muutamia silloin tällöin esiin putkahtelevia näkemyksiä, joiden mukaan huonosta toimivuudesta ei saa valittaa, vaan täytyy lopettaa palvelun tilaus heti, jos on jotain valittamisen aihetta. Ei tässä maailmassa mikään toimisi kovin hyvin, jos näin mustavalkoisella ajattelutavalla toimittaisiin kaikissa tilanteissa.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin ykköset -> HIFK
Itse en jaksa reilua 500 sivua täältä lueskella, niin otan täälä varmasti useat kerrat tulleet ongelmat esille, mitä on omalle kohdalle osunut.

Viive ja kameroiden toiminta lähetyksissä. Useasti oman joukkueen älypuhelin sovellus kertoo maalin ennen kuin näen sen "suorasta" lähetyksestä. Sitten näytetään uusintoja jostain taklauksista tai kuvataan päävalmentajia syömässä purkkaa, kun kiekko on jo tippunut jäähän.

Kuvanlaatu heittelee niin helv****** ja EI pitäisi olla omista yhteyksistä saati laitteista kiinni. On ihan sama katsonko television kautta (chromecast + valokuitu) tai puhelimella jossa on jokin ns rajaton 4G liittymä.

Suurin ongelma on kuitenkin tuo laskutus. Miksi ei laskut voi tippua säännöllisesti kerran kk ja sama xx.xx.xxxx eräpäivä. Nyt tulee joskus 2kk lasku ja taas seuraavalla kerralla vaikka 4kk lasku.

Voisiko joku palstaveli tai @Telia vastata eteenkin tuohon laskutusta koskevaan kysymykseen?
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, ENCE, Red Wings
Voisiko joku palstaveli tai @Telia vastata eteenkin tuohon laskutusta koskevaan kysymykseen?
Paperilaskutuksessa Telialla on 20 euron raja ja sähköisessä laskutuksessa 8 euron raja. Jos sulla on joku sähköinen laskutustapa, pitäisi laskun tulla joka kuukausi. Jos käytössäsi on Joukkuepassi + paperilasku, tulee lasku joka toinen kuukausi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös