Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 701 525
  • 3 544

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Jos on joku pelaaja, jonka mielikuva on muuttunut eniten aktiiviuran jälkeen, niin kyllähän se on Teemu Selänne.

Aktiiviaikoina ajattelin, että tässähän on ihan sujuvasanainen, aktiviinen, hieman lapsenmielinen mutta kaikkinensa varsin positiivinen kaveri.

Viimeiset vuodet ovat osoittaneet, että sehän on tyhmä kuin saapas.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Tässä olis hyvää matskua kurssille "Tilastotiedettä for dummies".

Twitterissä nimimerkki Thomas: "Jos otoksesi on 5 promillen tuhannesosaa suomalaisista, niin on erittäin todennäköistä, jopa yli 99% varmuudella ettei esim tuhannen ihmisen otos kyselyssä osu yhteenkään kaveriisi."

Teemu: "Ai niin ,nää on tällasia tutkimuksia ,kysytään tuhannelta ihmiseltä lihansyönnistä ja sen perusteella faktana puhutaan koko kansan miesten lihansyönnistä…"

El: "Kyllä. Tilastotiede 101. Kunhan varmistetaan, että otos on edustava, kuvailemassasi tilanteessa ei ole mitään väärää. Otoksen avulla estimoidaan perusjoukon parametreja, ja jo 1000 henkilön otoskoko antaa yleensä pienen virhemarginaalin."

Teemu: "Eli esim.tuhannen ihmisen kyselyn perusteella muodostetaan koko kansan mielipide… tämän jälkeen kuka uskoo minkäänlaisia tutkimustilastojja?"

Thomas: "Melko hyvin ne osuu esim. ennen vaaleja. Kunhan vastaajat valitaan riittävän monimuotoisesti niin, että kaikkia relevantteja alaryhmiä on vastaajissa mahdollisimman samassa suhteessa kuin koko väestönosassa."

PerusSS: "3-4 kiloo menee itel viikos"

Teemu: "Mutta onko kukaan kysynyt sulta?"

PerusS: "Ei ole"
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tässä olis hyvää matskua kurssille "Tilastotiedettä for dummies".

Twitterissä nimimerkki Thomas: "Jos otoksesi on 5 promillen tuhannesosaa suomalaisista, niin on erittäin todennäköistä, jopa yli 99% varmuudella ettei esim tuhannen ihmisen otos kyselyssä osu yhteenkään kaveriisi."

Teemu: "Ai niin ,nää on tällasia tutkimuksia ,kysytään tuhannelta ihmiseltä lihansyönnistä ja sen perusteella faktana puhutaan koko kansan miesten lihansyönnistä…"

El: "Kyllä. Tilastotiede 101. Kunhan varmistetaan, että otos on edustava, kuvailemassasi tilanteessa ei ole mitään väärää. Otoksen avulla estimoidaan perusjoukon parametreja, ja jo 1000 henkilön otoskoko antaa yleensä pienen virhemarginaalin."

Teemu: "Eli esim.tuhannen ihmisen kyselyn perusteella muodostetaan koko kansan mielipide… tämän jälkeen kuka uskoo minkäänlaisia tutkimustilastojja?"

Thomas: "Melko hyvin ne osuu esim. ennen vaaleja. Kunhan vastaajat valitaan riittävän monimuotoisesti niin, että kaikkia relevantteja alaryhmiä on vastaajissa mahdollisimman samassa suhteessa kuin koko väestönosassa."

PerusSS: "3-4 kiloo menee itel viikos"

Teemu: "Mutta onko kukaan kysynyt sulta?"

PerusS: "Ei ole"

Kerro että tämä on sinun keksimäsi juttu.

Ei vittu Selänne. On tämä melkoista menoa.
 

Oopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän Teemu taas vaikuttaa olevan oikeassa tuossa punaisen lihan tutkimustulosta kritisoidessaan. Itse olen hieman vatsakas setämies, eikä minulta ole kysytty asiasta mitään eikä myöskään kavereiltani Kyöstiltä, Uolevilta tai Keijo-Kaleviltakaan, jotka ovat paikallisen metsästysseuran aktiiveja ja syövät ravinnokseen vain itse pyydystämäänsä punaista lihaa tai sitten makkaraa kesäisin oluen kera.

Että herää kysymys keitä nämä ihmiset joita on haastateltu oikein ovat? Epäilen, että onko heitä olemassakaan oikeasti, vähemmällä vaivallahan pääsisi, kun keksisi tutkimustulokset omasta päästään tai sitten haastattelisi aina vain kavereitaan. Näin ainakin itse voisin tehdä, koska kuka ylipäätään jaksaa lukea jotain tutkimuksia?
 

perro

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ymmärrän Teemua hyvin. Kyselin kavereiltani miten he äänestivät eduskuntavaaleissa. Kukaan ei kertonut äänestäneensä persuja, rkp:tä eikä kd:tä. Ja nyt niiden puolueiden porukkaa on eduskunnassa vaikka kuinka paljon ja kohta jopa hallituksessa!! Miten näitä vaaleja oikein järjestetään ja hallituksia muodostetaan??!!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Teemu Selänteen Calder Trophyn voisi perua näin postuumisti, koska ei kukaan tunne kuitenkaan ketään joka olisi osallistunut kyselyyn tai äänestykseen.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Kyllähän Teemu taas vaikuttaa olevan oikeassa tuossa punaisen lihan tutkimustulosta kritisoidessaan. Itse olen hieman vatsakas setämies, eikä minulta ole kysytty asiasta mitään eikä myöskään kavereiltani Kyöstiltä, Uolevilta tai Keijo-Kaleviltakaan, jotka ovat paikallisen metsästysseuran aktiiveja ja syövät ravinnokseen vain itse pyydystämäänsä punaista lihaa tai sitten makkaraa kesäisin oluen kera.
Mitäs puoli-vegaani-hippi-kavereita sulla oikein on?

Olut on vegaanista.

Pysyisivät vaan saatana siinä Camping-makkarassa, josta tosin 57% on muuta kuin lihaa, eli lähinnä vegaanisia jauhoja.

Toisaalta tuollainen makkara sopii hyvin pita pahaa kanssa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Multa on muuten kysytty parikin kertaa. Ja oon ihan ollut Gallupilla töissä. Me tosiaan soiteltiin vähän niin kuin siten, että saatiin hyvä otos. Se on siinä ideana. Tietokone kertoo, että jaaha, nyt on tarpeeksi montaa sen ja sen ikäistä pösilöä haastateltu ei kun etsimään sitä väh. 64-vuotiasta mammaa ja siinä saattaa mennä aikaa mutta onneksi on vähimmäisliksa.
 

444

Jäsen
Olut on vegaanista.
Ei se kyllä aina ole. Kirkastukseen käytetään usein eläinperäisiä ainesosia, kuten esim. liivatetta tai kananmunaa. Samoin makeutta voidaan säädellä esim. laktoosilla tai hunajalla.
Mutta toki voidaan ajatella, yleistäen, että se on sellainen semivegaani nautintoaine, jonka tosivegaaniudesta vain hc-hanhinaamat jaksavat kaakattaa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Ei se kyllä aina ole. Kirkastukseen käytetään usein eläinperäisiä ainesosia, kuten esim. liivatetta tai kananmunaa. Samoin makeutta voidaan säädellä esim. laktoosilla tai hunajalla.
Mutta toki voidaan ajatella, yleistäen, että se on sellainen semivegaani nautintoaine, jonka tosivegaaniudesta vain hc-hanhinaamat jaksavat kaakattaa.
Kuinka monelta ihmiseltä on kysytty onko olut vegaanista?

Kysyin naapurin Pirjolta, tenniskentän hoitajalta Ahmedilta ja golfcaddieltani Azizilta ja keneltäkään ei ollut kysytty.

Ja kaikki tiesivät, että olut on vegaanista, paitsi Pirjo sanoi, että kalja on paskaa ja Ahmed ilmoitti olevansa absolutisti, sekä Aziz ei osaa kuin urdua.

Menen nyt syömään pahaa pitaa hanhinaamojen kanssa metsän laitaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuinka monelta ihmiseltä on kysytty onko olut vegaanista?
Enpä tiiä, mutta kerran ostin bio dynaamisesti tuotettua vegaanista luomu punaviiniä. Hyvä ettei kaikki rintakarvat tippuneet sitä juodessa.
 
Jään odottamaan T88mun tviittiä lomamatkalta Tokion lentokentältä;

"onpas täällä Japanissa paljon aasialaisen näköisiä ihmisiä"

Männä päivänä Teme kertoi Hesarissa että politiikka on hänelle harrastus. Hän kertoi jakavansa mielellään ajatuksiaan ja arvojaan.

Hieno homma. Arvotan Temen yhteiskunnalliset näkemykset samalle tasolle kuin muidenkin pelkällä peruskoulupohjalla kommentoivien - mitä näitä nyt on, Teemu, Iida Vainio, mustalaiset...

Nikola Tesla kuoli rahattomana ja Temellä on kymmeniä miljoonia - onko tämä oikein ja mikä puolue korjaa tämän vääryyden?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Hieno homma. Arvotan Temen yhteiskunnalliset näkemykset samalle tasolle kuin muidenkin pelkällä peruskoulupohjalla kommentoivien
Kiitos luotttamuksesta!!
Itse aiheeseen, niin suomessa olisi kaksi henkilöä kenen some olisi hyvä sulkea omaisten puolesta, toinen on ehkä liian ikääntynyt ja toinen...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Nauroin ääneen kun joku havainnollisti Teemulle otoskoon ideaa: Tarkistaako Teme keiton suolapitoisuuden syömällä koko kattilallisen jo valmistusvaiheessa vai riittäisikö teelusikallinen? Ai että, miten täydellinen vertaus.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Voisin itsekin tehdä gallupin sairauteni vertaistukiryhmään: Moniko täällä sairastaa epilepsiaa. Kun tuleekin ihmeen iso osuma, kyseenalaistan virallisten tahojen tiedot 60k:sta.

Joo olen lyhyen matikan opinnot suorittanut ja yo-kokeessakin irtosi aika huono tulos, mutta tässä kykenen parempaan kuin Teemu.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Multa on muuten kysytty parikin kertaa. Ja oon ihan ollut Gallupilla töissä. Me tosiaan soiteltiin vähän niin kuin siten, että saatiin hyvä otos. Se on siinä ideana. Tietokone kertoo, että jaaha, nyt on tarpeeksi montaa sen ja sen ikäistä pösilöä haastateltu ei kun etsimään sitä väh. 64-vuotiasta mammaa ja siinä saattaa mennä aikaa mutta onneksi on vähimmäisliksa.

Minulla on samaa salaista tietoa kuin nimimerkillä Turha Kaukalo. Paljastamme nyt koko kansalle kuinka gallupeja tehdään: Soitetaan tietokoneen arpomaan numeroon jostain sukupuoli/ikäryhmästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös