Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 701 950
  • 3 544

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Teme ja Sipehän yrittävät esittää, että ovat kuin kuka tahansa meistä. Pönttöjä, jotka kuvittelevat, että joku olisi ihan oikeasti kiinnostunut heidän mielipiteistään. Nykyajan vitsaus on se, että tosi moni kuvittelee, että muita aidosti kiinnostaa, mitä he ovat mistäkin asiasta mieltä ja kuinka monta tuntia ovat urheilleet tai miten kiireinen lasten harrastuskalenteri on. Aika suuri osa ihmisistä on melko simppeleitä ja hyväuskoisia, mikä sinänsä ei ole mitenkään huono tai väärä asia, mutta sitten käy välillä vähän hassusti, kun ei olla perehdytty oikein (juuri mihinkään) asioihin ja on muodostettu joku mielipide jostain asiasta. Ja myös niillä vajavaisilla tiedoilla. Sitten tulee niitä riitoja näiden pönttöjen kesken.

Mielipiteet ovat kuin persereikä, jokaisella on omansa. Itse pyrin somessa välttämään omien voimakkaiden mielipiteideni tunkemista kaikkien tuttujen silmille. Keskustelen/kirjoittelen mielelläni eri asioista ihmisten kanssa, mutta kaikki pääsevät helpommalla, jos pitää läpät joko mahdollisimman kevyinä tai sitten kirjoitusten tarkoitus on tuottaa muille iloa tai hyvää.

Selänteet voisivat kokeilla samaa. Viinipäissään ei kannata kirjoitella kuin korkeintaan lähimmille kavereille yksityisesti. Ja Jatkoajan keskustelupalstalle. Ei täällä muutkaan aina ihan selvinpäin tunnu olevan, että tänne vaan. Veikkaan kyllä, että T88mu lähtisi isoista ovista pihalle aika nopeasti.
Boldasin olennaisen. Setämiehenä en vaan tajua, miksi ihmiset kirjoittelevat faceen tai instaan omia tekemisiään siinä luulossa, että jotain se kiinnostaisi. Suurella osalla on varmaan tarkoitus tuottaa jonkinlaista mielihyvää pääasiassa itselleen, kun pääsee kertomaan omista treeneistään, lapsistaan, ruuistaan yms. En silti kiistä, etteikö näissä em. medioissa olis hyviäkin puolia, mutta toistaiseksi olen pärjännyt melko hyvin ilman instaa tai facea.

Selänteen kaltaisen julkkiksen kohdalla on tietty eri asia, hänen tekemiset ja mielipiteet kiinnostavat varmaan aika monia ihmisiä maailmassa, ainakin Suomessa. Sosiaalisen median ideahan on, että jokainen saa huutaa asiasta kuin asiasta niin paljon kun haluaa ja jokainen triggeröityy noista huutamisista niin paljon kun haluaa.

Suuresti arvostamani valtitotieteen tohtori Markku Jokisipilä sanoi hyvin, jos some ahdistaa liikaa, niin kannattaa jättäytyä pois. Se kun ei toistaiseksi ole kenellekään pakollista.
Miks Selänne ei sais rikkaana jenkkinä kirjoitella hulluja? Trumpilta vissiin poistettiin hetkeks Twitter- oikeudet ja vaikka Temen kanssa samanhenkisiä ovatkin, niin hänellekin oikeudet palautettiin. Ja toistaiseks vielä Trumpilla on maailmanlaajuisesti enemmän vaikutusvaltaa kuin Selänteellä. Huonossa visiossa Trump voi sytyttää vielä maailmanpalon, toistaseks Selänteen rahkeet ei siihen vielä riitä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Trumpilta vissiin poistettiin hetkeks
Trumpilta poistettiin Twitter-oikeudet, koska levitti valheellista informaatiota vaaleista (juu ei, ei siltikään saanut enempää ääniä alueella X). Sai jatkaa omaa rellestyssään omassa "Truth Social"-alustassaan, jolla tilaajia on... noh, varmaan vähemmän kuin Twitter-boteja. Nyt sai taas tilinsä takaisin, koska Musk.

Mutta saahan sitä kirjoitella hulluja. Pitää myös olla valmis vastaanottamaan kritiikkiä hulluudesta, mikä selvästi
Selänteiden tapauksessa (puhutaan sitten Teemusta tai vaimosta) ei ole vielä kondiksessa.
 

444

Jäsen
En nyt tiedä tarkemmin mutta sellainen käsitys syntyy näistä Teemunkin jutuista, että kyllä ne aika monia tuntuu kiinnostavan.
Tämähän on vähän kuin sanoisi, että Jokerit on kiinnostavin seura, kun niin moni sitä sekoilua kommentoi. Ei. Teemun juttujen ja Jokereiden kiinnostavuus liittyy siihen ympäröivään sirkukseen. Teemun juttuja kommentoidaan, koska ovat niin irrallaan todellisuudesta. Siellä se huutelee kuin ”kuka tahansa meistä”, vaikka tämän hetken lähtökohdat ovat hyvin kaukana meistä muista. Hän elää omassa miljonäärikuplassaan ison rapakon takana eikä todellisuudessa ymmärrä suomalaisesta yhteiskunnasta enempää kuin meidän 7kk ikäinen vauva. Yhtälailla esim. Jokerit kiinnostavat, koska on hauskaa naureskella sille, miten absoluuttisen perseelleen asiat voi hoitaa, kun ei nähdä sen oman pikkuisen kuplansa ulkopuolelle. Kun ympäröi itsensä jeesjees-porukalla ja kuuntelee vain selkään taputtajia, niin pudotus reaalimaailmaan on pahimmillaan aika jyrkkä. Teemu ei enää ole yksinään millään korkealla jalustalla eikä ole mikään suuren suuri kansan idoli. Hän oli sitä vielä 20 vuotta sitten, mutta nykyään hänet tunnetaan lähinnä twitter-mölinästään.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän on vähän kuin sanoisi, että Jokerit on kiinnostavin seura, kun niin moni sitä sekoilua kommentoi. Ei. Teemun juttujen ja Jokereiden kiinnostavuus liittyy siihen ympäröivään sirkukseen. Teemun juttuja kommentoidaan, koska ovat niin irrallaan todellisuudesta.
Kylläkyllä, mutta edelleen Teemu on Teemu ja nimenomaan huutaa mitä huutaa niin kyllä se ihmisiä kiinnostaa, sitähän minä painotin ja näkeehän sen kiinnostuksen täältäkin ja mediasta. Ja tietenkin mitä kantaaottavampi tai "väärempi" mielipide niin sitä isompi meteli ympärillä.

Tuosta verrokista niin ihan samalla tavalla on turha väittää etteikö Jokerit jääkiekkoseurana kiinnostaisi. Tottakai kiinnostaa hyvinkin paljon ja aika laajaltikin, vaikka ei edustuksella ole edes joukkuetta kasassa saati hallia.

Ei Jokerit silti kiinnostavin ole mutta tuskin on Teemukaan. Kyllä molemmista silti isot otsikot ja pitkät keskustelut saadaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Lueskelin Teemun Twitter-tekstejä. Ne jotenkin eroavat paljon siitä, miten Teemu puhuen selittää asiansa. No ei ole vaikeaa tehdä johtopäätöstä, että Teemu ei ole kovin hyvä kirjallisesti. Mikä myös pistää silmään on lapsellinen esitystapa.

Tässä muutama viimeaikainen Teemun Twitter-ulostulo:

Jos en nyt ihan väärin muista niin Kimi sai aikanaan sakot siitä ,että veti pakulla traileria missä oli kaks moottorikelkkaa, mutta pakussa ei ollut tarpeeksi isot peilit -sakko 30t.e….. et silleen..

Ensinnäkin Teemu muisti väärin vaikkei pahasti ja toiseksi murensi melko hyvän kommenttinsa lopun pisteisiin ja "et silleen" -pläjäytykseen.


Kyllä mä ymmärrän vielä että jotkut maksavat enemmän,mutta kyllä joku katto pitää tossa olla. Usassa ekan sakon jälkeen nousee vakuutusmaksut,sut luokitellaan riskiryhmään. Ajokortti uusitaan 5vuoden välein ja jos sulla on enemmän kuin kaks sakkoo joudut tekemään uudestaan testit

"Usassa"? Ei noin ja Teemu ei ilmeisesti ymmärrä liittovaltion ja osavaltion eroa.

Eihän mun näistä asioista tarvitsisi puhua mitään, mutta mä oikeasti välitän ihmisistä ja haluan kaikille parasta ja se on yksin isoin syy miksi suurin osa esim. omasta ajastani menee hyväntekeväisyystyöhön niin avustuksien ajankäytön ja tekojen merkeissä.

Täh? Sekavaa, todella sekavaa. Lisäksi tuollainen välittämisen vakuuttelu alkaa epäilyttää heti.

Ja vielä tämä moderni klassikko:

En ole koskaan sanonut että pitäisi juoda tai ei saisi juoda maitoa… itse tykkään maidosta ja tietääkseni mä saan juoda tai syödä just sitä mitä mä haluun, antakoon jokaisen itse valita. Valtio tai sinä et tule sanomaan saanko syödä tai juoda jotain…

Teemulla ja hänen puolustelijoillaan on paljon yhteistä ihan argumentaatiosta alkaen. Oletetaan, että "valtio" "kieltää" ja ihmisetkin "kieltävät" ja päälle tuota ala-asteelaista "mä haluun" -retoriikkaa unohtamatta "tietääkseni"-fraasia, jolla väittelyn häviää varmasti. Toki lopun kolme pistettä kruunaavat koko tolkuttomuuden.

Ei näin. Eikä noin.

Teemua pitäisi haastatella, eikä laittaa haastattelua livenä eetteriin. Sillä lailla tuohon jotain tolkkua saisi.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Käväisin twitterissä muutaman päivän tauon jälkeen ja Thiimuhan on näköjään edelleen jatkanut tätä samaa jankkaamista: TASA-ARVOA ON NIMENOMAAN SE ET SAMAST RIKKEESTÄ TULEE SAMAN SUURUNEN RANGAISTUS KAIKILLE MINÄ OLEN TASA-ARVON KANNATTAJA !

Jotenkin surullista, jos ei ymmärrä mikä tuossa mielipiteessä mättää.

Thiimu olisi kyllä helppo ja hauska trollauskohde. Voisi kokeilla joku ilta, jos on todella tylsää.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Käväisin twitterissä muutaman päivän tauon jälkeen ja Thiimuhan on näköjään edelleen jatkanut tätä samaa jankkaamista: TASA-ARVOA ON NIMENOMAAN SE ET SAMAST RIKKEESTÄ TULEE SAMAN SUURUNEN RANGAISTUS KAIKILLE MINÄ OLEN TASA-ARVON KANNATTAJA !

Jotenkin surullista, jos ei ymmärrä mikä tuossa mielipiteessä mättää.

Thiimua olisi kyllä helppo ja hauska trollauskohde. Voisi kokeilla joku ilta, jos on todella tylsää.

Myönnän miettineeni trollausta minäkin. Kyselisi vähän, että miten asiat ovat.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Käväisin twitterissä muutaman päivän tauon jälkeen ja Thiimuhan on näköjään edelleen jatkanut tätä samaa jankkaamista: TASA-ARVOA ON NIMENOMAAN SE ET SAMAST RIKKEESTÄ TULEE SAMAN SUURUNEN RANGAISTUS KAIKILLE MINÄ OLEN TASA-ARVON KANNATTAJA !

Jotenkin surullista, jos ei ymmärrä mikä tuossa mielipiteessä mättää.

Thiimu olisi kyllä helppo ja hauska trollauskohde. Voisi kokeilla joku ilta, jos on todella tylsää.

Ei muuta kuin käyttäjä Pauli Karia tekemään ja kyselemään tyhmiä. Mietin juuri yksi ilta samaa että Kasi varmasti menisi johonkin aivan perusmiinaan, mitä nigerialaisprinssit käytti 15v sitten.

No nämä on näitä, kun ei nettiä tajuta. En nyt muista kenen suomalaisen missin tms, ehkä Lolan kirjassa kerrottiin hänen saaneen vakavia uhkauksia ja teksti oli 15rivin mittainen ikivanha meeni yhdysvaltalaisesta sotilaasta joka uhkaa etsiä hänen perheensä :D No nyt sekin on painettu jonkun elämäkertaan. Iltasanomissa oli aikanaan juttua tuosta. Vittu ihmiset on tyhmiä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyseinen määritelmä sisältänee myös edes yhden kirjan lukemisen elämän aikana.
Ei tartte lukea kirjoja kun on vitusti miljoonia dollareita tilillä. Siinä on tavallaan ostettu se ignorance. Sitä en tiedä, miten hienoa tuommoisesta ylpeileminen on. Että kattokaa nyt kaikki tänne, setä on typerä. Mutta jokainen toki tavallaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja kyllä, ihan hölmöä on tunkea englanninkielinen sana suomenkieliseen lauseeseen. Se nyt vaan on niin, että välinpitämättömyyden ja typeryyden yhdistävä sana on jostain syystä se, joka ensimmäisestä kotimaisestamme puuttuu.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Käväisin twitterissä muutaman päivän tauon jälkeen ja Thiimuhan on näköjään edelleen jatkanut tätä samaa jankkaamista: TASA-ARVOA ON NIMENOMAAN SE ET SAMAST RIKKEESTÄ TULEE SAMAN SUURUNEN RANGAISTUS KAIKILLE MINÄ OLEN TASA-ARVON KANNATTAJA !

Jotenkin surullista, jos ei ymmärrä mikä tuossa mielipiteessä mättää.

Thiimu olisi kyllä helppo ja hauska trollauskohde. Voisi kokeilla joku ilta, jos on todella tylsää.

Henkilökohtaisesti en näe trollauksessa mitään hyvää, oli sitten aihe, kohde tai alusta mikä tahansa. Ja vaika itsellä olisi kuinka tylsää. Tai vaikka vituttaisi.

Jotenkin surullista jos trollauksesta kehittyy yleisemminkin viihdettä. Ehkä se on sitten aikakauden tapa mitä en niin ymmärrä. Kuten en oikein näitä henkilöketjujakaan, jossa lähinnä toivotaan yksilön mokaa tai epäonnistumista, jotta voidaan skabata kenen viestille nauretaan yhdessä eniten.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Henkilökohtaisesti en näe trollauksessa mitään hyvää, oli sitten aihe, kohde tai alusta mikä tahansa. Ja vaika itsellä olisi kuinka tylsää. Tai vaikka vituttaisi.

Jotenkin surullista jos trollauksesta kehittyy yleisemminkin viihdettä. Ehkä se on sitten aikakauden tapa mitä en niin ymmärrä. Kuten en oikein näitä henkilöketjujakaan, jossa lähinnä toivotaan yksilön mokaa tai epäonnistumista, jotta voidaan skabata kenen viestille nauretaan yhdessä eniten.
Nykyisin kun on nämä Twitterit ja Instagramit, niin yksilöillä on mahtavasti paljon enämpi keinoja mokata ja epäonnistua.

Ainahan on sekin mahdollisuus olemassa, että ei jaa elämäänsä koko maailmalle. Että eläisi vaan ihan hissukseen, revittelemättä. Ei kai ihan kaikkeen ole pakko ottaa kantaa, emeritusjääkiekkoilijankaan.

Kertokaa joku Teemulle mitä emeritus tarkoittaa. Sehän on tieto jonka saa kirjasta, mutta siihen päästäkseen pitää ottaa kirja käteen. Ja avata se. Ja lukea niitä sanoja siellä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Jokohan Teme on korkannu viinipullon tälle päivää? Vähän tylsää meinaa olla. Tasa-Arvo melkeen vaatii tätä.

Sirpaa varmaan panemassa taas.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ymmärrän ajatuksen mutta en sanoja. Pitaa?

Sanaleikki liittynee siihen kun K8si tilasi kerran Korealaisessa HAN-ravintolassa Pitaa Pahaa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Sanaleikki liittynee siihen kun K8si tilasi kerran Korealaisessa HAN-ravintolassa Pitaa Pahaa.
Tais puolustella tätä yhtä kusettajaa somessa että Pita Pahaa Han on tehnyt?

Veromarkkoja ei oo näkyny vieläkään mutta se ei sinänsä yllätä. Teemu vois vähän jeesata?
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Jummarran. Atsteekki.
Tähän vitun soppaan kun sotketaan vielä Jokerit niin. Kurri ja Selänne. Oikein veljespari. Kurri juoksee rahoineen karkuun ja toinen huutaa että sulla unohtu ketsupit. Sitte Hjalliksen poika yrittää paikata torpedoitua laivaa.

Ylös se Jokeri nousee mutta siihen joutuu dollaria lyömään pöytään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös