Otetaas nyt vielä kerran, jos pointti aukeisi. Selänteellä on varmasti ollut näitä ihan samoja näkemyksiä ja arvoja urheilu-uran aikana. Viitteitä tästä antaa esim. miehestä tehty dokumentti. Niistä ei vaan urheilu-uran aikana tiedetty. Vai kuvitteletko, että ne ovat tupsahtaneet Selänteen nuppiin vasta urheilu-uran jälkeen? Nyt kun nämä näkemykset sitten tulevat julkisuuteen, kiitos esim. somen, jengi on pettynyttä.
Mun on ainakin vaikea olla pettynyt Selänteeseen, koska en ole aiemmin tiennyt esim. hänen poliittisia kantojaan enkä ole edes miettinyt, mitä ne voisivat olla. Nyt kun tiedän niistä, en ole senkään jälkeen pettynyt. Moni kannattaa Trumpia esim. hänen talouspolitiikkansa takia enkä ole heihinkään pettynyt.
Mitä tästä toistosta on iloa?
Sinä olet vahvasti sitä mieltä, että imago on vain syntynyt, eikä sitä ole tietoisesti rakennettu.
Minä olen eri mieltä ja sinä toistat samaa argumenttia viestistä toiseen.
Ja tuo Trumpin kannattamisen toistuva mukaan vetäminen vain alleviivaa toiston höpöilyä. Ei se ole mitenkään olennainen pointti, eikä sitä juuri kukaan edes perusteeksi Selänteen imagon heikentymiselle esitä.
Se ongelma ei ole, vaikka että Selänne kannattaa Trumpia, vaan se, että lähes joka kerta hänen otettuaan kantaa julkisesti uran jälkeen, vahvistuu kuva melko yksinkertaisesta tyypistä.
Jos otetaan jääkiekkovertauksin, niin uran aikana rakennettiin kuvaa velluketolamaisesta fiksusta herrasmiehestä ja uran jälkeen sieltä onkin (kun se imagonhallinta ja -rakennus ei enää ole kunnossa) pala palalta paljastumassa juhanitammismainen uuno.