Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 701 840
  • 3 544

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Varmasti näin. Onko se sitten Teemun vika? Uskon edelleen Teemun selitykseen, että hänen ärtymyksensä johtui ensisijaisesti Veeran reaktiosta. Toissijaisesti sitten täysin surkeasta satiirista. Niin tai näin, lakimiesten sotkeminen kuvioon mukaan oli ylilyönti. Valittiko Teemu asiasta ensin julkisuuteen kertoen mahdollisista juridista toimistaan vai tuliko se tieto jotain toista kautta esille?

En edes tiennyt Veeran nimeä ennen tätä, mutta kai se on julkista tietoa. Edelleen haluaisin tietää kuka tässä teki sen ylilyönnin.

Sehän ei ole mitenkään mahdollista, että 9-vuotias Veera olisi tämän ensimmäisenä nähnyt. Tietenkin tuon ikäiset tytöt ovat juuri siinä iässä missä aletaan vähän vanhemmilta salaa puuhailla jotain sillä upouudella tabletilla, mutta ei.

Uskon edelleen, että "asianhoitaja" lähetti jotain viestiä toiselle puolelle maapalloa missä oli yö ja perhe nukkumassa. Sitten on turhaan ruvettu loukkaantumaan asiasta mistä ei olisi koskaan muuten kuultu.

Miten Veera näki videon? Siksi, koska joku aikuinen sen hänelle näytti. Toisaalta nettikiusaaminen on niin raskasta nykyään, että sinänsä joku vanhempi kaveri olisi saattanut sen lähettää ja sitten mennyt isälle näyttämään.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Miten Veera näki videon? Siksi, koska joku aikuinen sen hänelle näytti. Toisaalta nettikiusaaminen on niin raskasta nykyään, että sinänsä joku vanhempi kaveri olisi saattanut sen lähettää ja sitten mennyt isälle näyttämään.
Itse pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona, että ensiksi tämän videon on nähnyt Teemun pojat. Sitä kautta asiasta on ehkä puhuttu perheen sisällä ja näin myös diginatiivi lapsukainen löytää videon vaivatta. Siihen en millään jaksa uskoa, että Teemu olisi videota itse Veeralle esitellyt. Oikeastaan melko naurettava ajatuskin.

Näin videon ennen kohua enkä jaksanut sitä tänne linkittää sillä kyseinen tekele ei mielestäni kaivannut lisää klikkejä. Somessa se oli kyllä jo "iso" juttu jolle tuli sitten Teemun toimien vuoksi lisää julkisuutta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Täytyy olla vähän tyhmä, jos ei ymmärrä, että Teemu tarkoittaa reppanoilla ja ressukoilla huonosti käyttäytyviä ihmisiä somessa taustoihin katsomatta.
Minä ainakin tunnistan tämän ryhmän ja niitä on paljon. On niitä aina ollut, mutta internet on tuonut nämä tupauunot ajatuksineen kaiken kansan ihmeteltäväksi. En usko, että Teemu viittasi näillä ressukoilla videon alkuperäisiin tekijöihin.

Jos Teemulla olisi vähänkin pelisilmää, niin hän tekisi Broljekset kaksikon kanssa yhteisen videon jossa Teemu heittäytyy mukaan hassutteluun.
 
Onhan Teemu Selänne nyt sikäli ihan pelle, kun politikoi jollain keksityillä raiskausjutuilla, kannustaa Donald Trumpia, kertoo ettei ymmärrä pelitapaa jolla altavastaaja voi voittaa maailmanmestaruuden, käyttää brändiään sukkien ja veden kaupitteluun halpahallissa, jne...

Mutta toki olen reppana kun on tällainen mielipide! :)
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niin tai näin, lakimiesten sotkeminen kuvioon mukaan oli ylilyönti. Valittiko Teemu asiasta ensin julkisuuteen kertoen mahdollisista juridista toimistaan vai tuliko se tieto jotain toista kautta esille?
Eiköhän nuo tekijät vuotaneet tuon lakimiehen lähestymisen medialle, joka osaltaan on aika raukkamaista toimintaa heiltä. Samalla Selänne joutui tähän mediapyöritykseen, jota se ei selkeästikään osaa käsitellä oikein.

Omat sympatiat on kyllä ihan Selänteen suuntaan. Kukapa meistä ei pahoittaisi mieltä jos joku tekisi vastaavan pilkkavideon tuonne nettiin. Saattaisin itsekin erehtyä kommentoimaan haaskalintujen kysellessä mielipiteitä, vaikka se lähes aina vain lisää bensaa liekkeihin. Teemu teki selkeän virheen, mutta omaan silmään tämänkin kohun sontiaisia ovat ne osapuolet, jotka pyrkivät hyötymään tilanteesta. Media tietenkin (mutta se on se välttämätön paha), mutta myös nämä "sananvapauden" turvin omaa uraansa edistävät tuntemattomuudet - kuten tämä Pyhimys, joka periaatteessa kehottaa kaikkia muitakin kiusaamaan miestä, joka pahoitti mielensä pilkkavideosta. Kuvitelkaa tämä kaveri koulun pihalle villitsemään joukkoa jotain yksilöä vastaan. Kiusaaja se on mediakiusaajakin.

Suomalainen rap-artisti yllytti ”Teemu Selänne -haasteeseen” – parodiavideoita tulvii sosiaaliseen mediaan - Leijonat
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kuvitelkaa tämä kaveri koulun pihalle villitsemään joukkoa jotain yksilöä vastaan. Kiusaaja se on mediakiusaajakin.
Minä muistan Pyhimyksen kouluvuosiltani ja kyllä tuollaista taipumusta hänellä oli jo silloin. Sikäli en ollut hirveän yllättynyt asiasta.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minä muistan Pyhimyksen kouluvuosiltani ja kyllä tuollaista taipumusta hänellä oli jo silloin. Sikäli en ollut hirveän yllättynyt asiasta.
Vastaavasti en ole ollut yllättynyt siitä, ettei ex-jääkiekkoilijan median käsittelytaidot tai mielipiteet ole välttämättä niitä parhaita. Jääkiekkoilijat ei oman kokemukseni mukaan ole yleisesti niitä penaalin terävimpiä kyniä (ottamatta kantaa Teemun älykkyyteen).
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta toki olen reppana kun on tällainen mielipide! :)

Voit toki olla omasta mielestäsi reppana omien mielipiteittesi takia, mutta Teemu ei ole tietääkseni kutsunut ketään reppanaksi ainakaan vielä mielipiteiden takia, vaikka annat niin hymiöstä huolimatta ymmärtää.
 

Isaa

Jäsen
Koko homma oli taas yksi esimerkki siitä, että internet tuntuu olevan Selänteelle vielä hieman uusi ja ihmeellinen paikka. Lakimiehen ottaminen mukaan oli joko "mä oon rikas ja kuuluisa, joten kaikki menee miten mä haluun"-ajattelun tulosta tai sitten vaihtoehtoisesti vain lapsellista ja herkkää ylireagointia.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teemun näkemys on ihan ymmärrettävä, mutta Teemun pitää alkaa myös pohtia tähän mennessä aika "avoimet ovet" -meininkiään liittyen yksityiselämän ja kodin asioiden vapaaehtoista tuomista julkisuuteen. Teemusta nyt kuulee paljon legendaa, josta ei mediassa puhuta, mutta Kalifornian koti, Sirpa ja myös lapset ovat vähän väliä esillä lehdissä ja TV:ssä, mikä osaltaan luonnollisesti vähentää niiden nauttimaa yksityisyyden suojaa. Ei sillä, etteikö olisi ymmärrettävää haluta julkisuudelta vain niitä positiivisia puolia - Teemuhan on itsekin avoimesti todennut nauttivansa julkisuudesta ja positiivisesta huomiosta.

Kommenteista päätellen Teemu on paljon enemmän "hands-on" -otteella kiinni näissä asioissa kuin moni tässäkin ketjussa on epäillyt. Minulle ei tule yllätyksenä, kun muistelen esim. miehen itse elokuvassaan kertomaansa tarinaa siitä, miten hän reagoi Vesa Rantasen aikoinaan tekemään lehtijuttuun, jota Teemu piti valheellisena ja loukkaavana.
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Koko homma oli taas yksi esimerkki siitä, että internet tuntuu olevan Selänteelle vielä hieman uusi ja ihmeellinen paikka. Lakimiehen ottaminen mukaan oli joko "mä oon rikas ja kuuluisa, joten kaikki menee miten mä haluun"-ajattelun tulosta tai sitten vaihtoehtoisesti vain lapsellista ja herkkää ylireagointia.

Tätä mietin myös. Vlogit ja tubettaminen ovat nykymaailman juttu. Minunkin on tuota vaikea oppia sietämään, mutta koitan totutella. Itse tarvitsen kirjoitusvälineet ja luontevammat kanssakäymiset kasvotusten, en videoita. Mutten itke, tuo on nykymaailmaa.

Teemu voisi selata muutamat koomikkojen järjestämät roast-tilaisuudet youtubesta, mahtaisiko nauraa noille (itsehän standup-fanina repeän hetkessä).
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Minulle ei tule yllätyksenä, kun muistelen esim. miehen itse elokuvassaan kertomaansa tarinaa siitä, miten hän reagoi Vesa Rantasen aikoinaan tekemään lehtijuttuun, jota Teemu piti valheellisena ja loukkaavana.
Vesa Rantanenhan on journalisti joka nauttii suurta arvostusta myös meidän jatkoaikalaisten keskuudessa. Aina asiallinen ja ajan tasalla. Koskaan ei ole kukaan pelihousujaan hänen edesottamuksiensa vuoksi repinyt.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Teemun näkemys on ihan ymmärrettävä, mutta Teemun pitää alkaa myös pohtia tähän mennessä aika "avoimet ovet" -meininkiään liittyen yksityiselämän ja kodin asioiden vapaaehtoista tuomista julkisuuteen. Teemusta nyt kuulee paljon legendaa, josta ei mediassa puhuta, mutta Kalifornian koti, Sirpa ja myös lapset ovat vähän väliä esillä lehdissä ja TV:ssä, mikä osaltaan luonnollisesti vähentää niiden nauttimaa yksityisyyden suojaa. Ei sillä, etteikö olisi ymmärrettävää haluta julkisuudelta vain niitä positiivisia puolia - Teemuhan on itsekin avoimesti todennut nauttivansa julkisuudesta ja positiivisesta huomiosta.

Nimenomaan näin. Jos rakentaa talon maantien varteen aukealle paikalle ja asennuttaa siihen vielä isot ikkunat, ei kannata ihmetellä jos ohikulkijat vilkuilevat ja kommentoivat näkemäänsä. Selänne on tosiaan aika pilalle hemmoteltu julkisuuden suhteen ja on yksinomaan oikein että hänkin saa hiukan perspektiiviä näihin juttuihin.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Koko homma oli taas yksi esimerkki siitä, että internet tuntuu olevan Selänteelle vielä hieman uusi ja ihmeellinen paikka. Lakimiehen ottaminen mukaan oli joko "mä oon rikas ja kuuluisa, joten kaikki menee miten mä haluun"-ajattelun tulosta tai sitten vaihtoehtoisesti vain lapsellista ja herkkää ylireagointia.

Samaa mieltä tästä. Teemu vaikuttaa kyllä yllättävän ohutnahkaiselta henkilöltä ottaen huomioon, että mies on ollut julkisuudessa useamman kymmenen vuotta. Ehkä tämä iso paha internet ilkeine kiusaajineen ja kommentteineen on vaan liian kova pala nyt pelaajauran loputtua.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Selänne valehteli jo tuttavansa tytön raiskauksesta, ei tuota ongelmia uskoa siihen että voisi valehdella myös tyttärensä järkytyksestä.

Hurjasti on Selänteen arvostus minun kirjoissani laskenut vuodesta 2014, ja pelkäänpä että pohjakosketus ei ole ollut vielä lähelläkään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Selänne valehteli jo tuttavansa tytön raiskauksesta, ei tuota ongelmia uskoa siihen että voisi valehdella myös tyttärensä järkytyksestä.

Millä tavalla valehteli?

Sehän nyt ei ole uusi asia, vaikka sitä ei saakaan ääneen sanoa, että tytöt hämmentävän usein väittävät tulleensa raiskatuksi, vaikka eivät ole.

Mutta mikä kohta tuossa oli valehtelua, en muista juttua paitsi vähän jotain kuulleeni. Mitä sitten tapahtui tai ei tapahtunut.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Hurjasti on Selänteen arvostus minun kirjoissani laskenut vuodesta 2014, ja pelkäänpä että pohjakosketus ei ole ollut vielä lähelläkään.

Ihmettelen vähän sitä, että jos joku on hyvä urheilija, hän saa sellaista arvostusta, joka heikentyy siviilitoimtinsa seurauksena. Minä arvostan Selänteen uraa edelleen, mutta mitään sellaista arvostusta hän ei ole saavuttanut, jota tämä hölmöläisyys laskisi. Ihan samanlainen oman kuplansa sokaisema ja julkisuudenkipeä hölmöläinen se on ollut myös peliuransa aikana.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Millä tavalla valehteli?

Sehän nyt ei ole uusi asia, vaikka sitä ei saakaan ääneen sanoa, että tytöt hämmentävän usein väittävät tulleensa raiskatuksi, vaikka eivät ole.
Vaikka olisi valehdellutkin, niin mitä ilmeisimmin vanhemmalle (Selänteen kaverille) on kerrottu raiskauksesta, jolloin on hyvin todennäköistä, että raiskauksesta, tai tässä tapauksessa "raiskauksesta" olisi ilmoitettu poliisille. Mitään rikosilmoitusta ei kuitenkaan ole tehty.

OK, ei voida aukottomasti todistaa että Selänne valehteli, mutta tuomitsen silti Selänteen valehtelijaksi todennäköisin syin.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
- Minusta saa tehdä mitä vain. En minä niistä hätkähdä.

Näin sanoo Teemu Selänne, mies joka on parikymmentä vuotta pitänyt mediaa pihdeissään ja saanut rellestää ilman negatiivista huomiota. Kaverihan on pettänyt Sirpaa ihan perkeleesti, mutta niin vaan family man -imago sen kun pysyy puhtaana. En ole varmasti ainoa kuka on näitä tarinoita kuullut.

Toki voihan olla että Sirpa on ihan okei tämän asian kanssa, antaa Teemun pyöritellä naisia niin saa itse nauttia rahoista. Ja vähän puuhailla Kariyan kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kaverihan on pettänyt Sirpaa ihan perkeleesti, mutta niin vaan family man -imago sen kun pysyy puhtaana. En ole varmasti ainoa kuka on näitä tarinoita kuullut.
Onko tähän jotain muutakin näyttöä kuin palstatotuus? En ihmettele vaikka Teemu olisikin vaimoansa pettänyt, mutta kai sille jotakin näyttöä täytyy ensin olla. Tiedän mm. tapauksen jossa Teemu ei humaltuneena suostunut naispuolisten ihmisten kanssa yhteiskuvaan siinä missä miesten kanssa otti baari-illan aikana niitä kymmeniä.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Kaverihan on pettänyt Sirpaa ihan perkeleesti, mutta niin vaan family man -imago sen kun pysyy puhtaana. En ole varmasti ainoa kuka on näitä tarinoita kuullut.

No mutta hyvänen aika eihän meidän oma Teemu tuollaista voisi Sirpalle tehdä.

Joo tästähän on tosiaan jo vuosia sitten ollut juttua, että Teemu on painanut vieraita naisia pelireissuillaan. Muistelen, että näitä ammuttiin joskus alas pitkälti sillä ettei Teemu sentään moiseen alentuisi, kun on niin hyvä aviomies ja isä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tähän jotain muutakin näyttöä kuin palstatotuus? En ihmettele vaikka Teemu olisikin vaimoansa pettänyt, mutta kai sille jotakin näyttöä täytyy ensin olla. Tiedän mm. tapauksen jossa Teemu ei humaltuneena suostunut naispuolisten ihmisten kanssa yhteiskuvaan siinä missä miesten kanssa otti baari-illan aikana niitä kymmeniä.
Ei tietenkään ole muuta näyttöä, ellei joku ole näitä keissejä jotenkin tallentanut. Tarinoita kylläkin, mutta eipä niitä pidetä missään arvossa kun ei ole painetussa sanassa ollut.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tarinoita kylläkin, mutta eipä niitä pidetä missään arvossa kun ei ole painetussa sanassa ollut.
Näinhän se on. Kaikenlaisia tarinoita sitä on kuullut itse kenestäkin, mutta näytön puutteessa ne on vain tarinoita. Jos Teemu olisi oikeasti niin herkkähipiäinen kuin täälläkin monet antavat ymmärtää, niin eiköhän esitutkintaan olisi tästäkin ketjusta jo useampaa kirjoittajaa kutsuttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös