Mainos

Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 907 554
  • 4 646

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onhan tämä aika hämmentävää, että Teemun tasoisella brändillä on menty Tokmanniin myymään jotain lisäravinteita? Eikö tällä Teemun taustatiimillä eli "doereilla" ole mitään edesvastuuta siitä, missä Teemun naama näkyy ja kuuluu??
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jep, kovasti ihmetytti Selänteen naaman näkyminen Tokmannin mainoksessa. Luulis hänellä olevan tyylitajua esiintyä vähän tasokkaammissa yhteyksissä. Mutta mutta, markkinoihan Suomen kaikkien aikojen kaunein ja todellinen rotunainen, Janina Frostell/Frykin alkkareitaan Tokmannin kautta. Tämä kieltämättä aiheutti jonkinmoisen särön märkään päiväuneeni.
 

Tuamas

Jäsen
Onhan tämä aika hämmentävää, että Teemun tasoisella brändillä on menty Tokmanniin myymään jotain lisäravinteita? Eikö tällä Teemun taustatiimillä eli "doereilla" ole mitään edesvastuuta siitä, missä Teemun naama näkyy ja kuuluu??

Toi Health Drinks Finlands Oy (eli ravintolisien valmistuttaja) tuntuikin jotenkin tutulta.

Health Drinks Finland Oy - vastuuhenkilot - Fonecta Finder

Doer-Salonoja siis mukana myös vahvasti pisneksessä, aikaisempi tuote tässä taisi olla "Get on"-vesi, eli alla mainittu t8+vesi eri paketissa.

Toki suorittaminen vahvaa doer-tasoa, liikevaihto (eli myynti) viimeiseltä kolmelta tilikaudelta yhteensä 44k€ ja kumulatiiviset tappiot samalta ajalta 634k€.
Health Drinks Finland Oy - taloustiedot - Fonecta Finder


Hauskin tuote tuolla Tokmannilla taisi olla juurikin tuo t8+Vesi

Esittelytekstiä toki ilmeisesti hanhinaamojen kaakatuksen perusteella entrattu, mutta on se silti ihan kohtuullisen hauska:
"Juoma suunniteltu yksinkertaisesti poistamaan jano ja pitämään keho liikkeessä. Se sisältää suomalaista hiilihapotonta lähdevettä niille jotka elävät aktiivista elämäntapaa. +Vesi on virkistävä janon sammuttaja. Se sisältää mm. tärkeitä vitamiineja, kuten C-vitamiinia, sekä natriumia, magnesiumia. Vetoisuus 0,33 litraa. Pakkauskoko 6-pack."

aiemmin teksti oli muodossa:
"Suomalaista lähdevettä. Juoma suunniteltu yksinkertaisesti poistamaan jano ja pitämään keho liikkeessä. Ei mitään ylimääräistä. Ei mitään keinotekoista. Se on hiilihapotonta lähdevettä niille jotka elävät aktiivista elämäntapaa. +Vesi on virkistävä janon sammuttaja. Se sisältää tärkeitä vitamiineja, ioneja ja elektrolyyttejä."

Ja sitten tästä tuoteseloste:
"Lähdevesi, glukoosi, maltodekstriini (maissi), sokeri, happamuudensäätöaineet (sitruunahappo), kaliumkloridi, C-vitamiini, glukonodeltalaktoni, kalsiumlaktaatti, magnesiumkarbonaatti, natriumkloridi, natriumsitraatti, aromit, säilöntäaine (omenahappo, E211, E202)."

Ps.
t8+veden edellinen yritys:
Get On Water
 
Viimeksi muokattu:

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Vahvalla mutulla väitän, että ne jotka käyttävät K8si-koruja käyvät myös useasti Tokmannilla, joten ihan luonnollinen valinta tuo Tokmanni on Teemun tuotteiden myyntipaikaksi. Turha puhua myös mistään brändäyksistä, kun bisneksiä hoitavat doerit joilla ei ole aikaa rakentaa mitään brändejä, kun nyt pitää takoa rautaa sen olleessa kuumaa aka tehdä massia, kun välit ovat vielä kunnossa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vahvalla mutulla väitän, että ne jotka käyttävät K8si-koruja käyvät myös useasti Tokmannilla, joten ihan luonnollinen valinta tuo Tokmanni on Teemun tuotteiden myyntipaikaksi.

Samat mietteet täälläkin. Ei Stockmannillakaan myydä kiitos-paitaa ja leijonaristejä vaan ehkä kohderyhmälle sopivammassa kaupassa sopivammalla paikkakunnalla.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näin juuri. Selänteen uran jälkeinen elämä on ollut mielestäni yhtä sekoilua somevaikuttamisineen ja Valavuoren kanssa veljeilyineen jonka seurauksena hänen arvostuksensa silmissäni on laskenut kuin Rauman Lukon suoritustaso syksystä sydäntalveen, mutta tämä nyt on ensimmäinen järkevä liike Selänteeltä. S888888 on kansan mies, kansallissankari, se hänen brändinsä nimenomaan on. Ja eipä taida Tokmannia "kansanomaisempaa" puljua löytyä.

Toki joku k8si-vesi ja ravintolisät nyt on täysi vitsi, mutta kumminkin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Teemulla mainoskuvassa peruukki päässä?
 

Liitteet

  • TEUKKA.png
    TEUKKA.png
    498,8 KB · kertaa luettu: 1 250
Nii-in. Vähän ihmettelin kun joillekin tähän ketjuun kirjoittaneille herroille Tokmanni on liian rahvaanomainen. Mutta tuskinpa Selänteen tuotteet tekisivät suurta vaikutusta hyvätuloiseen eliittiin, vaan ennemmin brändi uppoaa tuulipukukansaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö Teemun imago ole aina ollut vähän tuollainen? Tai ainakin silloin 20v sitten se oli. Nää jotkut twitterjutut tietää vain nörtit. Ei kait niistä paljoa Jatkoajan ulkopuolella ole kuulunut.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eikö Teemun imago ole aina ollut vähän tuollainen?

Eikö jääkiekon ja etenkin sen seuraajien imago ole yleensäkin tokmannimainen? Karjalalippikset, Tokmanni, torijuhlat, Antero Mertaranta, Ville Peltonen, Teemu Selänne, Tokmanni, kiitospaidat, Tokmanni, karjalalippikset, Tokmanni, Suomi-leijonakorut, Tokmanni, tatuoinnit, Tokmanni...
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummastelen palstalasten kommentteja. Nopean tsekkauksen perusteella Tokmannilla on valtakunnallisesti kattava yli 200 yksikön myymäläverkosto ja yli 11 miljoonaa vuosittaista asiakasta. Jos/kun tarkoitus on saada tuotteita ihmisten saataville ja myytyä, niin on niitä huonompiakin vaihtoehtoja Suomen markkinoilla kuin Tokmanni.

Tokmanni rökittää Stockmannia 6-0 – toimitusjohtajat kertovat syyt | Helsingin Uutiset
Tokmanni laajentaa voimakkaasti ja avaa kerralla neljä uutta myymälää - Tokmanni
Tokmannin liikevaihto kohosi ennätykseen - tulos ennallaan | Taloussanomat

Käsitykseni mukaan "juntin" euro on samanarvoinen kuin "ei-juntin".
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö jääkiekon ja etenkin sen seuraajien imago ole yleensäkin tokmannimainen? Karjalalippikset, Tokmanni, torijuhlat, Antero Mertaranta, Ville Peltonen, Teemu Selänne, Tokmanni, kiitospaidat, Tokmanni, karjalalippikset, Tokmanni, Suomi-leijonakorut, Tokmanni, tatuoinnit, Tokmanni...
Vähän on joo, mutta ehkä se on enemmänkin jossain maalla. Ei esimerkiksi Helsingin jäähallissa näe kiitospaitoja eikä pahemmin karjalalippiksiäkään. HJK:n matseissa taas näkee paljon hipstereitä. Sellaisia hieman ylimielisiä ja herkästi kiukuttelevia tyyppejä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koittakaapa lausua ääneen entisten NHL-tähtien nimiä. Jari Kurri... Saku Koivu... Esa Tikkanen... Teemu Selänne... Eikö Selänteen kohdalla äänensävy vähän muuttunut? Moni ihminen lausuu sellaiset vähän nolommat asiat jollain tietyllä äänensävyllä. Mulla ainakin ääni muuttui Hjallikseksi ja ilmekin oli varmaan suht vastaava.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Koittakaapa lausua ääneen entisten NHL-tähtien nimiä. Jari Kurri... Saku Koivu... Esa Tikkanen... Teemu Selänne... Eikö Selänteen kohdalla äänensävy vähän muuttunut? Moni ihminen lausuu sellaiset vähän nolommat asiat jollain tietyllä äänensävyllä. Mulla ainakin ääni muuttui Hjallikseksi ja ilmekin oli varmaan suht vastaava.

Mulla ei kyllä muuttunut ääni eikä ilme. Ehkä lausuin väärin tai sitten vaan olen juntti.

Kieltömättä esim. Tikin 7-päivää uutiset tai Unibet-tweetit:

" Huomenna kova peli HIFK-Tappara @UnibetFinland aitiossa ja kaks mahtuu kaverin kans mukaa. RT kehii ni voit päästä! "

pesevät tyylikkyydellään Selänteen tekemiset 100-0. Vai?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kieltömättä esim. Tikin 7-päivää uutiset tai Unibet-tweetit:

" Huomenna kova peli HIFK-Tappara @UnibetFinland aitiossa ja kaks mahtuu kaverin kans mukaa. RT kehii ni voit päästä! "

pesevät tyylikkyydellään Selänteen tekemiset 100-0. Vai?
Mä en jostain twitterjutuista tiedä mitään, mutta jos noin yleisesti ottaen miettii. Tietenkin Teemu on kaikkien mielestä ollut aina se paras, mutta mä oon ajatellut että se on Teemu-fanienkin mielestä ollut samalla myös se noloin.

Se hype silloin joskus -93 oli vaan niin muovinen, kuten kaikki Teemu-jutut myös sen jälkeen. Telkkarissakin se oikein mainosti juovansa maitoa ja kaikissa haastatteluissa on aina vaikuttanut tosi yksinkertaiselta. Lisäksi se näytti vähän vammaiselta ja päälle vielä pelasi Jokereissa. Ja kaikki on jo pitkään tiennyt Teemun tarpeen päästä pällistelemään valokeilassa se omahyväinen virne naamalla. Ei kait tässä mikään ole yllätyksenä tullut. Mutta maaleja se osasi kyllä mättää.

Eihän lätkäkorteissakaan Teemu ollut mikään kova juttu kun sillä oli silloin sellainen maine. Miksi sitä ei saisi ääneen sanoa.
 
Viimeksi muokattu:

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Tuli tänään bongattua ensimmäinen k8si-tuote ihan elävässä elämässä. Jonkun arviolta noin 18-vuotiaan lähihoitajan näköisen typykän päässä oli äärettömän tyylikäs TS8-snapback. Eli on ne ainakin yhden tuotteen saanut varmaan ihan oikeasti myytyäkin.

Kiitos Aleksi kaikesta mitä olet suomalaisen muodin eteen tehnyt!
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Eihän sitä tiiä mitä suurta tästä vielä tulee? Ei se noin niin kuin ens alkuunsa kovin hohdokkaalta kuulosta kalsarien myyntikään, mutta niin vain on Björn Borgin nimellä tehty siitä miljoonabusiness. Tulevaisuudessa vielä käy niin että Japanissa ja Kanadassa käytetään 8-villasukkia.

Siis ihan nyt asiallisesti mainittuna, niin eihän tämä Teemu keissi ole mitenkään tavatonta maailmallakaan. Andres Iniesta ainakin oli joku jätskimannekiini Espanjassa jokunen vuosi sitten kun siellä olin ja voi aika varmuudella sanoa että näitä huippu-urheilijoita käytetään ympäri maailman tämmöisissä ihan Selänteen tapaisissa tuotemarkkinoinneissa.

Onko se sitten niin että kun meillä on täällä Suomessa ihan yhden käden sormin laskettavissa nämä maailmalla huippumenestyneet urheilijat ja siitäkin todella pienestä porukasta vain yksi omaa tämmöisen vetovoiman, niin se sitten kaikki kaatuu tämän yhden henkilön ympärille tämä kalabaliikki.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Eihän sitä tiiä mitä suurta tästä vielä tulee? Ei se noin niin kuin ens alkuunsa kovin hohdokkaalta kuulosta kalsarien myyntikään, mutta niin vain on Björn Borgin nimellä tehty siitä miljoonabusiness. Tulevaisuudessa vielä käy niin että Japanissa ja Kanadassa käytetään 8-villasukkia.
...
Onko se sitten niin että kun meillä on täällä Suomessa ihan yhden käden sormin laskettavissa nämä maailmalla huippumenestyneet urheilijat ja siitäkin todella pienestä porukasta vain yksi omaa tämmöisen vetovoiman, niin se sitten kaikki kaatuu tämän yhden henkilön ympärille tämä kalabaliikki.

Eihän tässä koko keississä ole mitään muuta vikaa kuin se, että brändäys, tuotevalikoima, nettisivut ym. hommat on ns. uskallettu vetää vituiksi ja hoidettu aivan vasurilla amatöörien toimesta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Eihän tässä koko keississä ole mitään muuta vikaa kuin se, että brändäys, tuotevalikoima, nettisivut ym. hommat on ns. uskallettu vetää vituiksi ja hoidettu aivan vasurilla amatöörien toimesta.
Mutta hei, jos ne on vaan synnytystuskia?

Ja tuo mulla juuri oli pointtina, että mikä olisi ensimmäinen mielleyhtymä jos kuulisit että Selänne on brändätty kalsareiden mainoskasvoksi? Kyllä se minulla ainakin menee ihan sinne samaan lokeroon noiden villasukkien kanssa. Mutta tosissaan niin vain sen yhden ruotsalaisen ex-tennishuipun nimellä on myyty niin paljon kalsareita, että niitä on tälläkin hetkellä päällä varmaan sadoilla tuhansilla ellei miljoonilla ihmisillä ympäri palloa.

Sen takia tuo tuotevalikoima kritiikki minun mielestäni vähän ontuu. Kyllä meille ihmisille kaikenmoista krääsää pystytään kauppaamaan hirmuisila volyymeilla, jos osaa vain vetää oikeista naruista, oikeaan aikaan.

Kokonaan toinen juttu on sitten se, että onko Aleksi Valavuori oikea jamppa siellä narujen päässä.

Kun ei nämä Björn Borgin kalsarit tietenkään ole yhtään sen kummoisemmat kuin mitkään muutkaan kalsarit, mutta kun näissä on vaan tämä nimi... Näillä saa pesää, tämmöinen mielleyhtymähän meidän miesten päähän on lyöty. Kun vähän björn borgin kulma vähältää, niin johan naiset valahtaa. Näin tyhmiä me ihmiset ollaan. Noniin, nyt menee jo ohi aiheesta....

Joka tapauksessa pointti on se että hyvällä tuurillakin osittain ja juuri sillä oikealla narujen vetämisellä, niin en minä näe mitään estettä että miksei vaikka jostain lisäravinnekaupasta pystyisi periaatteessa luomaan vaikka minkälaista bisnestä. Ehkä niitä lisäravinteita on jo vähän liikaa ja se markkina on jo niin täynnä ja vähän nähty, jotta jotain muuta pitäisi ehkä keksiä. Osuu vain oikeaan rakoon, oikeaan aikaan niin se tuote, mikä se sitten ikinä onkaan menee ihmisille kaupaksi kuin mersu mustalaisille. Koska me tosissaan ollaan sen verran yksinkertaisia.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eihän tässä koko keississä ole mitään muuta vikaa kuin se, että brändäys, tuotevalikoima, nettisivut ym. hommat on ns. uskallettu vetää vituiksi ja hoidettu aivan vasurilla amatöörien toimesta.

Juuri näin. Vähän ihmettelen mm. näitä Tiki Tikkas-vertailuja, kenen mielestä Teemu Selänteen brändin potentiaali on samalla tasolla.

Mä otin aiemmin vertailuun Björn Borgin brändäyksen ja okei, hyväksytään, jos jonkun mielestä tämä on liiallinen esimerkki, mutta huomauttaisin silti, että hänen taustatiimissään näyttää olevan isojen vaatemerkkien entisiä markkinointi-ihmisiä ja Ivy-league tason koulutuksen saaneita heeboja.

Selänteellä on koulut kesken jättänyt Valavuori ja taloussotkuistaan tunnettu Mennander.
 

Gwai Lo

Jäsen
Juuri näin. Vähän ihmettelen mm. näitä Tiki Tikkas-vertailuja, kenen mielestä Teemu Selänteen brändin potentiaali on samalla tasolla.

Mä otin aiemmin vertailuun Björn Borgin brändäyksen ja okei, hyväksytään, jos jonkun mielestä tämä on liiallinen esimerkki, mutta huomauttaisin silti, että hänen taustatiimissään näyttää olevan isojen vaatemerkkien entisiä markkinointi-ihmisiä ja Ivy-league tason koulutuksen saaneita heeboja.

Selänteellä on koulut kesken jättänyt Valavuori ja taloussotkuistaan tunnettu Mennander.

Björn Borgiin vertaaminen on aivan perusteltua ottaen huomioon, että Selänne-brändääjät itse asemoivat tuoteperheen samaan kastiin:

Teemun urheilu- ja vapaa-ajan vaatteet, Sel8nne-mallisto, jota voi verrata esimerkiksi Björn Borgin tai Fred Perryn tuoteperheisiin, lanseerataan Orange Countyssä, Kaliforniassa ja Suomessa kesällä 2016.
Teemu | Teemu Selänne

Odotukset ovat korkealla!
 
Tuli tänään bongattua ensimmäinen k8si-tuote ihan elävässä elämässä. Jonkun arviolta noin 18-vuotiaan lähihoitajan näköisen typykän päässä oli äärettömän tyylikäs TS8-snapback. Eli on ne ainakin yhden tuotteen saanut varmaan ihan oikeasti myytyäkin.
Kaksi viikkoa sitten Rauman jäähallissa jollakin katsojalla oli musta 8-lippis.
Ei näköjään Selänteen sivuja ole lisätty tuonne NHL:n sivuille, siis kohtaan player sites. No ne sivuthan tuli vasta lopettamisen jälkeen, vaikka onhan tuolla muutaman lopettaneen pelurin sivutkin. En sitten tiedä pitääkö nuo pelaajien sivut olla jotenkin NHL:n virallisesti hyväksymiä ja virallisen kaavan mukaan rakennettuja.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen miettinyt: Jos Teemu haluaa tehdä bisnestä Suomessa, niin miksi hän ei tee sitä Harkimoiden kanssa? Onko jostain tullut kränää?
Varmaan siksi, että jos joku tekee Harkimoiden kanssa bisnestä, niin taustalla on rahapula. Teemua ei varmaan vaivaa rahapula ja hän voi tehdä bisneksiään ilman Hjalliksen rahoja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tokmanni myy Sel8nne-lisäravinteita. Ei nyt ehkä ihan mene nappiin tämä homma, vaikkei vaatteista olekaan kyse.
 
Teukan suuri suosikkijoukkue Loimaan Bisons, jonka vaiheissa hän on elänyt innokkaasti mukana, näyttäisi olevan pahoissa talousvaikeuksissa. Pelaajia kaupataan pois kovalla tahdilla. Miksei Teukka kovana somevaikuttajana ota asiaan Twitterissä kantaa ja kehota ihmisiä ostamaan vaikkapa Biisonien tukemiseksi kaupattavia 100 euron t-paitoja? Onko niin, että väriä tunnustetaan vain voiton hetkellä?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös