Kaliforniassa asuva kiekkolegenda Teemu Selänne seuraa aktiivisesti kotimaan asioita ja ottaa niihin myös kantaa.
www.iltalehti.fi
Politiikkaa kun seuraan, niin olen sitä mieltä, että ensin Suomi kuntoon ja sitten vasta huomiota muualle. Minulla ei ole mitään sympatiaa siihen, että velkarahalla aletaan rahoittaa muita maita. Suomi ensin, hän lataa.
Uutta hallitusta hän on katsellut hyväksyvin silmin.
– Paljon samoja ajatuksia, joita mä vaalin, kuten yrittäjyys. Meidän pitää saada työkykyiset työttömät töihin. Kannusteen pitää olla sellainen, että se kannattaa. Se on sellainen pommi, kun ei kannata lähteä töihin, koska saat muutenkin saman verran rahaa. Se aiheuttaa lumipallovyöryn, jäät kotiin, tulee mielenterveysongelmia, eikä elämässä ole mitään sisältöä. Se on yhteiskunnan pommi, hän sanoo.
– Haluaisin, että ihmiset olisivat ahkeria. Mulla ei ole mitään sympatiaa laiskoja kohtaan. Olen ekana auttamassa niitä, jotka tarvitsevat. Mutta sitten on nämä väliinputoajat. Kaikki eivät löydä työtä, jota rakastavat, mutta jotain on tehtävä. Uudessa hallituksessa on paljon hyvää. Olen ensimmäisenä kritisoimassa sitä, jos se ei toimi, mutta se on ehdottomasti oikealla linjalla.