Törkeämpi taklaus kuin Huhtalan niitti Kovaseen. Kovanen oli tietoinen sentään, että vastuja on tulossa, Huhtala ei voinut odottaa/nähdä yhtään.
Eri mieltä olen tästä, mutta puun takaa taklattaessa avojäällä vastuu on taklaajalla, ellei sitten kohde kumarru. Tässä Huhtala kuitenkin oli tavoittelemassa kiekkoa toisen Lukko-pelaajan kanssa.
Tähän asti samaa mieltä Rauman kanssa? Hyvä.
Nurmi tietää itse tarkoituksellisuuden asteet ja motiivien määrän. Toivon vain, ettei juhli yhtä rankasti täysosumaa kuin kannattajakuntansa. Fäni-bussi ajaa varmaan suoraan torille laulamaan onnesta hienon onnistumisen jälkeen.
Tavoite saavutettu, niin ei mahdollinen maanantain tappiokaan tunnu liian pahalta.
EDIT
Sanotaan nyt vielä selkokielellä, että Rauman satamassakin ymmärretään:
Missään tapauksessa en arvosta sitä, mitä Huhtala teki tai miten jätti pyytämättä anteeksi ja niin edelleen.
Minua vain inhottaa liki fyysisin oirein ajatus siitä, että tällainen olisi kostona ok tai "kohtalon osoitus oikeutuksesta". Herätkää pahvit unesta, kun vielä voitte!
Jääkiekossa muistutus tapahtuu seuraavassa pelissä. Paljonko Bertuzzi on kärsinyt tällä kaudella menneisyydestään? Se teko oli kuitenkin vielä erilaisempi, tai ei välttis Glugum-lasein katseltuna.
Mites tuanoi? Nytkö pitäisi kostaa Nurmelle sitten? Tämähän menee ihan kierteeksi. Järki päähän nyt sen verran Liigassakin, että pistävät Nurmen sivuun hetkeksi aikaa. Ja Blues voisi hoitaa Nurmelle kesäloman maanantaina muutenkin. Parantuu sisäiset ja ulkoiset kolhut siinä samalla sitten.
Mutta vielä hitaasti uudelleen:
Jos tämä oli kosto Kovanen-Huhtalasta, sen oikeutuksella ei ole _mitään_ tekemistä jääkiekon kanssa. Seuratkaa lajia edes, älkää vain pomppiko katsomossa.
Viimeksi muokattu: