Tee

  • 22 622
  • 95

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Kun tuolle toisellekin juomalle on aukaistu oma ketjunsa, niin aukaistaan tällekin.

Itse lukeudun teen suurkuluttajiin, näin kotona ollessa tulee juotua 7-8 kuppia päivässä.

Aamiaisteenä olen tykästynyt Twiningsin Prince of Walesiin, joka meikäläisen makuun sopii paremmin kuin Earl Gray tai muut vastaavat.

Päivälläkin saatan juoda vielä samaa laatua, mutta iltapäivällä/illalla juon erikoislaatuja. Mielialan mukaan. Tällä hetkellä olen ihastunut tamperelaisen Mokkamestarit (http://www.mokkamestarit.fi) paahtimon My Lady-teehen, jossa on mausteena ainakin mangoa, ananasta ja ruiskukkaa. Alunperin uoksun lisäksi kokoomuslaista viehätti tuo ruiskukan käyttö teessä. Maku on mielestäni loistava.

Teen pitää, siis täytyy, olla haudutettua. Pussiteestä tulee mielestäni kitkerä maku joka pilaa tämän aineen. Ilokseni olen huomannut, että monet kahvilat ovat alkaneet suosia haudutettua teetä ja erikoismaininta täytyy ainakin Tampereella antaa osuuskauppojen Coffee House-ketjulle, joiden kahviloissa on usein todella hyviä haudutettuja tee-laatuja.

Olenko palstan ainoa teenjuoja?

EDIT: Sanotaan nyt vielä sekin, että juon yleensä kahvini au naturel, ilman mitään lisukkeita. Joskus pistän palan sokeria.
 
Viimeksi muokattu:

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Et ole ainoa. :P
Mulla menee herätessä aina yksi muki (olisikohan jotain Liptonin pussiteetä) ja sitten illalla yleensä toinen. Kaksi mukia päivässä on semmonen normaali määrä.
Maidolla ja sokerilla yleensä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tee on siitä merkillinen juoma että tähän päivään mennessä en ole sitä vielä juonut, enkä usko että sellaista päivää eteen tuleekaan että joisin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Roku
Tee on siitä merkillinen juoma että tähän päivään mennessä en ole sitä vielä juonut, enkä usko että sellaista päivää eteen tuleekaan että joisin.
Minä olen sentään joskus maistanut, mutta en pitänyt yhtään. Enkä siis näin ollen juo teetä.
Jostain syystä ei maistu tai edes tuoksu hyvälle.
 

tsei_tsei

Jäsen
Satunnaisesti teetä kuluu. Eniten talvella. Parhaiten maistuu Earl Gray englantilaisittain, eli maidon ja sokerin kera. Toki joskus myös ihan sinällään. Muutenkin musta tee maistuu paljon paremmin kuin vihreä saati sitten maustetut.

Hirveästi en ole friikahtanut, jos verrataan esimerkiksi joihinkin tuttuihin. Lähinnä pussiteetä käyttelen. Taitaa olla Twiningsin Earl Gray -paketti nytkin kaapissa. Viimeisestä käyttökerrasta taitaa olla pari kuukautta.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti BigRedBob
Minä olen sentään joskus maistanut, mutta en pitänyt yhtään. Enkä siis näin ollen juo teetä.
Jostain syystä ei maistu tai edes tuoksu hyvälle.

Sama juttu. Edellisestä "teetuokiostakin" taitaa olla ainakin kolme vuotta aikaa.

Armeijassa ollessa on tainut olla ainoa aika, jolloin teetä on "joutunut" juomaan vähän säännöllisemmin(kun kerran kahvia ei saanut aamupalalla joka päivä ja ei viitsinyt kuivaa käntyäkään syödä).
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meikäläinen on teen suhteen kulinaristi. Pussiteet ovat mielestäni erittäin huono vitsi, jota juon vain olosuhteiden pakosta, toisin sanoen kahvioissa, joissa ei ole muuta teetä saatavilla tai sitten juhlissa tms. Ei sillä, kyllä pussiteekin on ihan hyvää ja kelvollista, mutta kunnon teenautintoon tarvitaan tosiaan ihan oikeaa teetä.

Itse juon mielummin vihreää teetä, kuin mustaa. Vihreä tee on parempaa maultaan ja lisäksi se rauhoittaa meikäläisen hermoja - toisin kuin tumma tee, joka saa kahvin tapaan (tosin lievempi vaikutus) rauhattoman olon aikaan. Tummakin tee menee kyllä alas, ja varsinkin väsyneenä kupillinen piristää kummasti.

Tampereella ostan teeni yleensä joko Stockmannin teehyllystä tai sitten Koskilinnan kahvikaupasta. Suosikkini on Koskilinnan kahvikaupasta löytyvä 'Mansikkapilvi'-niminen vihreä tee, joka pussin mukaan on: "Mansikan ja kerman makuinen kiinalainen rullattulehtinen vihreä tee. Mausteena villimansikkaöljy, kerma, ruusun terälehdet ja mansikan palat". Muita suosikeitani ovat kirsikan ja vaniljan makuinen Lady Green Tea sekä mansikan ja ohdakkeen lehdillä maustettu Nippon Green Tea. Tumman teen puolelta juon ei-sopivasta nimestään huolimatta mieluiten Viisasten teetä.

Teeni juon aina ilman mitään maitoa tai kermaa. Sen sijaan sokeria tai hunajaa laitan aina.

Teen valmistukseen käytän kahvinkeitintä. Mielestäni tee saa jo tarpeeksi makua valuessaan suodattimen läpi, mutta jos haluaa vähän pidemmän haudutusajan, tällöin kannattaa hyödyntää kahvinkeittimen tippalukkoa ja antaa osan teestä jäädä hautumaan suodatinpussiin ennen kuin antaa sen valua kannuun.

Jaaaha.... pitääkin pistää Mansikkapilveä tiputtelemaan...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Pienenä poikana tuli juotua teetä hieman. Silloinkin vain piparien kera. Pelkästään se ei mennyt alas, mutta en ole varma, että lisäsinkö joukkoon maitoa tai sokeria. Siitä on sen verran aikaa. Niin ja tämä teetuokio sijoittui aina siihen aikaan, kun teeveestä tuli "Veijari nimeltä Brisco". Hyvä sarja muuten.

Viime vuonna tuli käytyä eräässä kahviossa Porissa. No, otin päättäväisesti pannusta juomaa kuppiin. Lisäsin vielä maitoa ja menin pöytään nauttimaan kahvistani, kunnes huomasin, että kyseessä olikin teetä. Siihen jäi sen kupin juominen. Perhana, ei tee yleensä ole samanlaisessa pannussa kuin kahvi. Väri oli kieltämättä hieman outo, kun kaadoin sitä kuppiin..
 

Sachl

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse juon teetä joka päivä aamuisin ja iltaisin vähintään yhden kupin mutta yleensä niitä menee 2-3 kuppia, sokerilla ja voileivällä.

Kahvista en jostain syystä tykkää yhtään, joten tee kelpaa hyvin.
 

Tuamas

Jäsen
Itse lukeudun myös teen suurkuluttajiin, vanhempien luona ollessa kesäisin sitä menee 10-20 kuppia päivässä. Ja nimenomaan haudutettua teetä, pussitee on huono vitsi, verrattuna kunnon haudutettuun teehen. Omia suosikkeja ovat keisarin morsian sekä tiikerin päiväunia, parasta on kuitenkin äiteen tekemä sekoitus, jossa on 2-4 eri teelaatua.

Ja teenhän juon ilman maitoa tms. ja pienellä määrällä sokeria.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitää kai jo nimimerkkinkin takia vastata tähän ketjuun.

Ensimmäistä kertaa sain kunnon kosketuksen teenjuontiin armeijassa, kun ei aamupalalla parempaakaan ollut tarjolla. Se oli silloin ihan kohtalaisen hyvää, mutta kotiuduttua se juominen sitten jäi joksikin aikaa.

Meninpä siitä sitten Englantiin töihin ja osaksi sekä teen että kahvin tarjoilusta siellä leipäni tienasin. Siellä sitten opin todella pitämään teestä. Parasta se oli, kun keittiössä olin joskus tiskaamassa ja vanha keittiötyöntekijä toi kiireen keskelle siihen viereen kupin höyryävää. Oikea määrä maitoa ja sopivasti sokeria niin kyllä maistuu.

Siellä työskennellessä opin sitten kaiken mitä teenjuonnista tiedän. Aluksi en tiennyt mitään, mutta brittityyli taottiin päähäni. Teen kanssa kuuluu siis tarjota nimenomaan kylmää maitoa. Kahvin kanssa kuuma maito oli oletuksena tarjottaessa, mutta suurempaa virhettä ei juuri olisi voinut tehdä kun unohtaa kylmän maidon tarjoaminen. Ei voinut olla oppimatta, kun sitä päähän taottiin. Jotkut harvat joivat teen ihan sellaisenaan, mutta lähes kaikki halusivat maidon mukaan ehdottomasti. Lisäksi tein sitten enenmmänkin amatöörimokia.

Alussa kysyin esimerkiksi vanhalta rouvalta haluaako hän mahdollisesti maitoa teekupposeensa ja hän vastasi myöntävästi. Kaadoin sitten teekannusta niin, että jätin pienen maitovaran ja siihen perään sitten lisäsin maidon. Aluksi työtäni sivussa tarkkaillut pomoni sitten ryntää kauhuissaan paikalle ja pahoittelee asiakkaalle, että olen uusi työntekijä ja vieläpä Suomesta jossa teestä ei näköjään mitään tiedetä. Sitten hän tähdensi minulle, että maito kuuluu kaataa kuppiin ennen teetä. Senhän tietää jokainen. Enpä tiennyt. Nyt tiedän. Asiakas oli ymmärtäväinen ja sanoi, että kaitpa sitä kupillinen menee noinkin, hiukan oudolla tavalla.

Toisaalta asiakkaan tilatessa sitruunateetä en tajunnut, että hän saattaa tarkoittaa teepussia, jossa on sitruunateetä, tai sitten normaalia teetä sitruunaviipaleiden kera. Tuonkin sitten oppi aina varmistamaan.

Asiakkaan tilatessa yrttiteetä tarjosin maitoa ja taas moka. Eihän kukaan nyt maitoa sen kanssa juo! Eipä tuota tiennyt tosin brasilialainen kolleganikaan. Virheistä oppii.

Sokerin kuuluu siis toki olla valkoista palasokeria. Sitä eivät sitten enää läheskään kaikki käyttäneet.

Omasta mielestäni onnistunut teekupponen vaatii noin neljäsosan maitoa ja 2-3 palaa sokeria. Itse lisään maidon vasta jälkeenpäin, koska valmistan teen ensin kaatamalla kuppiin vedenkeittimellä kiehautetun veden ja heitän teepussin perään. Sitten kun tee alkaa olla valmista menevät perään sokerit ja maidot. Teenä käytän mieluiten Twiningsin English breakfast teatä. Earl greytäkin löytyy, mutta ei se pärjää laadussa lainkaan. Nuo maustetut teet ovat mielestäni heikkoja kauttaltaan. Maistuvat laimealta vedeltä, jossa on outo sivumaku. Valmistus on siis itsellä nopeaa tarkoituksella; mitään haudutteluja ei jaksa harrastaa kun noinkin kelpaa pelkät pussiteetkin.

Teacup on puhunut. Ugh!
 

Hyyge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings,Hifk
olen vaihtanut kahvin teehen ja nykyään nautiskelen monta kupillista päivässä eri tee "makuja" suosikkejani on :Russian earl grey,Tiikerin päiväuni,Uskollinen ystävä,Sadepäivän ilo ja paras on Keisarin morsian
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Juon kahvia enemmän kuin teetä. Teetä putoaa 5-6 isoa mukia päivässä kun olen flunssassa. Muuten sitä ei tulekaan juotua.
Mutta maidon kanssa se on hyvää, joten en inhoakaan sitä.

Kotona löytyy pussiteetä, mutta voisi vähän laajentaa reviiriä, pääasiassa vieraitten varalle.
Joku viisaampi voisi kertoa pari asiaa. Ajattelin että jos tulee vieraita, voisi tarjota haudutettua teetä.

Millainen teekannu pitäisi hankkia? Tyyliin, helppo käyttää, eikä hirveän kallis.
Teelaadut näyttivät tulleen jo esiteltyä, Earl Gray taitaa olla varma nakki.
Kauankos tuollainen pussi kestää, jos vaikka kävis Koskilinnan kahvikaupasta tai Mokkamestareilta hakemassa?
Lähinnä siis, että ei kai se mene pilalle?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Itse olen varmasti yksi harvoja yökerhon asiakkaita joka on tullut vedenkeitin kainalossa yökerhosta pihalle. Monastihan sieltä jotkut onnekkaat raahaavat kainalossaan jos jonkinmoisia kimalaisia, mutta harvat vedenkeitintä.

Teetäkin juon aina joskus ja sen kupillisen lämmitän mikrossa. Vedenkeitin pölyyntyy edelleen tuolla nurkassa korkkaamattomana.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti B1


Millainen teekannu pitäisi hankkia? Tyyliin, helppo käyttää, eikä hirveän kallis.
Teelaadut näyttivät tulleen jo esiteltyä, Earl Gray taitaa olla varma nakki.
Kauankos tuollainen pussi kestää, jos vaikka kävis Koskilinnan kahvikaupasta tai Mokkamestareilta hakemassa?
Lähinnä siis, että ei kai se mene pilalle?

Vedenkeitin riittää vallan mainiosti. Hinnoista ei ole mitään käsitystä, koska kuten Rontti, minäkin olen omani voittanut. En tosin yökerhosta.

Pussiteethän kestää ikuisuuden, ja haudutetutkin pitkään, jos vain sulkee paketin hyvin. Eihän ne pilalle mene, mutta maku laimentuu.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tee on hyvää. Talvisin, etenkin illalla, juon aika useastikin sitä. Kuten myös aina kipeänä ollessa, silloin hunajatee on jotenkin lohduttavaa.

Kuinka teeni juon? Periaatteessa miten vain. Aiemmin kammoksuin teetä ilman maitoa, nykyisin sekin menee. Pussitee tai haudutettu, molemmat käyvät. Merkilläkään ei ole niin väliä, tosin tykkään aika paljon esim. mustaherukkuteestä ja muista 'maustetuista' tee-vaihtoehdoista. Sokeria oli aiemmin pakko työntää kuppiin, mutta ensin sen tilalle astui maketusaine, ja nyt juon teeni ilman mitään makeita lisiä. Hunaja on ainoa poikkeus, sitä tykkään laittaa teekupposeen makua antamaan. Useinmiten tulee kuitenkia juotua ihan vain maidon kanssa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti B1
Millainen teekannu pitäisi hankkia? Tyyliin, helppo käyttää, eikä hirveän kallis.

Teelaadut näyttivät tulleen jo esiteltyä, Earl Gray taitaa olla varma nakki.

Kauankos tuollainen pussi kestää, jos vaikka kävis Koskilinnan kahvikaupasta tai Mokkamestareilta hakemassa?
Lähinnä siis, että ei kai se mene pilalle?

Ei välttämättä minkäänlaista. Itse tosiaan käytän ihan kahvinkeitintä. Hauduttamisen pystyy tekemään todella kätevästi käyttämällä tippalukkoa hyväksi.

Teen annostelu on siis 1tl jauhetta / kuppi. Kupilla siis tarkoitan kahvinkeittimen mitta-asteikkoa. Tosiasiassa yksi teekuppi = 2 kahvinkeittimen kuppia.

Earl Greytä enemmän suosittelen Keisarin Morsianta tai Tiikerin Päiväunta. Olen nimittäin tavannut ihmisiä, jotka eivät pidä Earl Greystä, mutta KM ja TPU sopivat käytännössä kaikille. Periaatteessa niissä on sama perusaine (musta tee), mutta KM ja TPU ovat aromisoituja hienoilla itämaisilla aromeilla.

Keisarin Morsianta ja Tiikerin päiväunta saa ihan normaaleistakin kaupoista, eli ei tarvitse alan liikkeeseen mennä. Meikäläisen juuri äskettäin ostama vihreä tee menee vanhaksi 12/2005, joten kyllä ne kestävät.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
turkkilainen omena"tee"

Tee on minunkin suosiossani, tai no, juon sitä näistä kuumista juomista ennemmin kuin kahvia. Tekisi mieli tutustua noihin
kaupoista ja erikoisliikkeistä saataviin sekoituksiin, mutta enpä ole vielä kuitenkaan sille tielle lähtenyt.

Yksi juoma kuitenkin on, joka mennee parhaiten tee-nimikkeen alle, ja maistuu minun suussani mainiolle. Kyseessä on tämä "turkkilainen omenatee", jota kuulemma kyseisessä maassa vierailleet ovat juoneet, ja jota saa Suomestakin noista erilaisista itämaisista puodeista.

En tiedä onko tämä juoma teepuritaanien mielestä oikeasti teetä, ainakaan sitä ei teelehdistä tietääkseni tehdä. Nuo myyntiversiot ovat jauhemuodossa, jota sitten muutama lusikallinen kuumaan veteen lisätään. Mielestäni maistuu hyvinkin omenaiselta, mutta tiedä sitten onko maku oikeasti "esanssinen".
Hyvä syksyjuoma joka tapauksessa.
 

Voittaja

Jäsen
Itse en juo kahvia ollenkaan, teetä aina silloin tällöin. Englannissa sitä tottui juomaan maidon kanssa, mutta täällä Suomessa en laita koskaan maitoa teehen, sokeri riittää. Itse tee-laadulla ei ole niin väliä, kaikki menee, mutta kuten sanottua, niin juon teetäkin aika harvoin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti B1
Millainen teekannu pitäisi hankkia? Tyyliin, helppo käyttää, eikä hirveän kallis.
Lyö kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja hommaa pressopannu. Sillä tulee parhaat kahvit (vrt. kahviketju) ja erittäin hyvää teetäkin, ainakin parempaa kuin perinteisellä teekannulla. Porot ja muut sattumat jäävät sinne pohjalle mukavasti, etteivät ui kuppiin asti. Varsinkin teen kohdalla kannattaa kaataa valmis juoma heti termariin, muuten lehdet pääsevät vaikuttamaan liian kauan ja teestä saattaa tulla kitkerää.

VINKKI: Poroista (ei koske oululaisia) pääsee siististi eroon, kun suodattaa ne kahvinsuodattimen läpi ja paiskaa suodatinpussin roskiin. Turha niillä on viemäriään tukkia. Ei siis kannata koko vanhaa kahvinkeitintä paiskata roskikseen, säästää ainakin sen suodatinosan.

Itse käytän enimmäkseen helppoja pussiteitä... teeitä... teetä? Earl Grey on hyvää ja monet maustetut myös. Exä ei ollut kahvi-ihmisiä, joten hänen kanssaan tuli haudutettua teetä enemmänkin. Parhaalta omassa suussa maistui maustettu vihreä tee, jolla on tunnetusti terveysvaikutuksiakin. Mokkamestareiden Green Hopper tms. oli todella hyvää. Tai ainakin se, mikä oli maustettu persikalla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Ossi
Parhaalta omassa suussa maistui maustettu vihreä tee, jolla on tunnetusti terveysvaikutuksiakin.

Jeps. Tutkijat ovat epäilleet, että syy miksi Japanissa eivät influenssavirukset ikinä äidy miksikään The Epidemiaksi johtuu siitä, että maassa juodaan erittäin runsaasti vihreää teetä. Ilmeisestikin määrä on jotakuinkin sama, kuin suomalaisten normaali kahvinjuontimäärä.

Itse olen juonut vihreää teetä mukitolkulla nyt viimeiset 4 vuotta ja kuumeessa olen ollut oikein kunnolla vain kerran tuona aikana. Ennen tuota tuppasin sairastamaan 1-3 kuumetautia joka vuosi.

Eri asia sitten, onko näiden välillä yhteyksiä, vai onko syynä lähinnä sairastelujen tuoma vastustuskyky...

Vihreän teen terveysvaikutuksia on toki muitakin. Ientulehduksen, hampaitten reikiintymisen, syövän, kolesterolin, ylipainon ja verensokerin ehkäisy ovat ainakin sellaisia, joita olen lukenut.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Teetä olen "oppinut" juomaan tässä viimeaikoina. Joskus aikoinaan se maistui jokseenkin tylsältä mutta iän myötä on kait oppinut löytämään teen vivahteikkaan ja monipuolisen maun. Makuaistikin kehittyy. Onhan se myös hyvä juoda joskus jotain lämmintä, kahviin kun en koske pitkällä tikullakaan. Niin ja se lämmin juoma on tietysti hyväksi vilustumista vastaan.

Mitään varsinaista teesuosikkia minulla ei ole, mutta yrttitee on viimeaikoina maistunut varsin hyvin kun teetä lipitän.

Sistiksen mainitsema vihreä tee vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Voisipa vaikka joskus kokeilla, jos vielä hyödyt ovat noinkin laajat. Olen käsittänyt kyllä että vihreä tee on jokseenkin rankan makuista tavaraa etenkin tottumattomalle? Liekö tuo pitää paikkansa?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Ted Raikas
Olen käsittänyt kyllä että vihreä tee on jokseenkin rankan makuista tavaraa etenkin tottumattomalle? Liekö tuo pitää paikkansa?
En allekirjoita. Minusta vihreä tee on paljon miedompaa ja hienostuneempaa kuin se musta tee. Tai jos siitä väkisin keittää samanväristä kuin siitä tummemmasta, kai se aika kitkerää jo siinä vaiheessa on.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Niin, itsehän skidinä serkkuni mökillä ollessani litkin kuin pakon saattelemana niin aamuisella kuin iltamyöhälläkin jonkinmoista hopeateetä, joka maistui silloin nuoren koltiaisen suussa joksenkin myrkyltä. Varsin pahat traumat jäi teen juonnista jo senkin takia, että vaikka sen tökittyä niin pirusti varttuneemmat pöydässäolijat kehoittivat lähestulkoon kirveellä uhaten juomaan ne viimeisetkin hopeateen tipat sieltä kupin pohjalta.

Kymmeneen vuoteen en ole teehen koskenut eikä ole suoraansanottuna käynyt mielessäkään sen jälkeen kun ei enää kyseisellä mökillä ole tullut vierailtua pitkiin aikoihin. Toki tiedän, että on olemassa jos jonkinmoista tee-makua ja kuten Ted Raikaskin totesi, makuaistihan kehittyy ja en tule suoraan sanomaan "ei" jos joku teetä tarjoilee. Suvussani vain aika vähän teen juojia löytyy joten ei ole tarvinnut asiaa miettiä. Lupaan kuitenkin poistaa ennakkoluuloni, mikäli joku teetä tarjoaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Ted Raikas
Sistiksen mainitsema vihreä tee vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Voisipa vaikka joskus kokeilla, jos vielä hyödyt ovat noinkin laajat. Olen käsittänyt kyllä että vihreä tee on jokseenkin rankan makuista tavaraa etenkin tottumattomalle? Liekö tuo pitää paikkansa?

Ei pidä paikkaansa. Toki liiallisella hauduttamisella saatat saada kitkerää makua aikaiseksi, mutta jos olet varovainen, maku pysyy oikein pehmeänä.

Pieni vinkki: Ei kannata ehkä ihan 3-5 minuuttia hauduttaa, vaikka näin ohjeissa sanotaankin. Pari minuuttia riittää yleensä.

Vihreän teen paras hyöty on minun mielestäni siinä, että se on ainakin allekirjoittaneella melko toimiva krapulalääke. Paljon sokeria sekaan vielä, niin päivä lähtee taas käyntiin. Ainakin vatsaa se rauhoittaa kummasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös