Nostellaanpas ketjua ylös.
Tässä taannoin heräsi iltasella ajatus jostain mukavasta litkittävästä. Kahveja en kehdannut enää keitellä, eikä kylmästä löytyneet kalja ja darralimppari sen enempää lämmittäneet. Syntyi ajatus teestä.
No yksi päivä sitten olin tavalliseen tapaani marketissa. Koreja kantavat vain homot ja etelä-eurooppalaiset joten sotkin sinkkutalouteni ravinnot ostoskärryyn. Kärry täyttyikin sitten pikkuhiljaa kanan rintafileistä, maitorahkasta, kaurapuurosta, raejuustosta, hevosen kylmäsavupaistista ja Juhlamokan tummapaahto kahvista. Mustaherukoita pakkasesta kärryyni lapatessa muistin ajatukseni teestä ja siirryin teehyllylle.
Hyllyvälikköön päästyäni huomasin erään yliopistossani ruotsinkieltä opettavan homoseksuaali uroksen valikoivan robuksiaan. Jäin hyvän matkaa tee valikoimasta seuraamaan tilannetta. Aikansa jahkailtuaan tuo tuttavani oli valintansa tehnyt, ja pahaksi onnekseni jatkoi matkaansa minun suuntaani. Päästyään kohdalleni hän antoi viekkaan hymyn minulle, mainiten ettei olekaan minua nähnyt hetkeen. Tämä jäi vaivaamaan mieltäni, sillä eihän me juuri tunnettu toisiamme.
Siirryin teehyllylle, jossa valikoima oli valtava. Oli oolongia, valkoista, vihreää ja pu'eria. Menin täysin sekaisin tuosta paljoudesta. Aikani siinä valintaani pähkäiltyäni naiskaksikko liittyi seuraani supattelemaan niitä näitä. Aikamme juteltuamme he kysyivät mistä olin niin tutun näköinen, ehdottivat olisimmeko tavanneet jonkun ihmeellisen yksisarvisen tapahtumassa. Kieltäydyin tästä kunniasta, mutta mainitsin olevani melko aktiivinen kaupungilla liikkuja, ja myös saaneeni oman viisitoistaminuuttiseni. Naiset jatkoivat hämmentyneinä matkaansa, antaen minulle lähtiessään lipukkeen joihinkin tulevan viikonlopun toogabileisiin. Painottivat vielä, että myös yksinään on ihan sopivaa tulla, mikäli ei ole partneria.
Naisten lähdettyä paikalle saapui muutama pikkupoika, jotka olivat markettiin eksyneet Pokemon jahdissa. Teehyllyn edestä olivat löytäneet Flaaffyn, samalla kikattelivat minulle herjaten "meikäläisistä" jotka aina teehyllyllä käyskentelevät. Jäin hämmentyneenä seuraamaan poikia ja kysyin heiltä mitä ihmeen meikäläisiä? Pojat jatkoivat painostavaa kikatusta, jolloin tyydyin toteamaan, että "ei kun ihan vaan katsoin mitä nämä ovat", ja lähdin kävelemään poispäin hyllyltä, jääden ilman niitä makoisia pussukoita.
Nyt sitten kysyisinkin mikä tähän neuvoksi? Löytyykö internetistä joitain kauppoja, joista voisi tilata muutaman nyssykän sellaisessa huomaamattomassa paketissa kohtuuhinnalla? Samalla oikeastaan voisin kysellä makoisien kotireseptien perään. Curryä tehdessä muodostuu helposti jämiä, joita hauduttamalla saa ihan mukavat rohdot nieluunsa. Kysyisinkin nyt, onko inkiväärin, chilin ja korianterin juurikon lisäksi muota muottiin sopivia, joita tällainen heteromies kehtaisi kaupasta ostaa? Sitrushedelmät voivat kyllä myös tulla kyseeseen, mutta silloin pitää muutama Hoegaarden ottaa kärryihin mukaan ihan naamiointimielessä.
Tällaista tänään, lipittelyllä lipeväksi.