Tatuoinnit

  • 255 083
  • 813

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itselläni on toinen kämmenselkä leimattuna ja toinenkin varmaan tulee. Oma ala nyt vaan on sellainen, että aika kaiken näköistä hiihtäjää sitä löytyy. Luojan kiitos.
Olisi ihan helvetin siistiä ottaa jotkut todella hienot kuvat kämmenselkiin, mutta olen noudattanut Brian Setzerin faijan neuvoa, eli tatuoinnit pitää olla piilotettavissa puvuntakin alle, jos joutuu joskus oikeuden eteen tuomiolle. :D

Mutta joku päivä vielä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Olisi ihan helvetin siistiä ottaa jotkut todella hienot kuvat kämmenselkiin, mutta olen noudattanut Brian Setzerin faijan neuvoa, eli tatuoinnit pitää olla piilotettavissa puvuntakin alle, jos joutuu joskus oikeuden eteen tuomiolle. :D

Mutta joku päivä vielä.

Kyllähän sitä tuli vähän aikaa mietittyä. Tosin omat eivät kaikkien mielestä omista töherryksistäni ole kanssani samaa mieltä. Sitten on taas se toinen kuppikunta, kenen mielestä ne ovat juurikin persoonallisia ja kuvastaa hyvin minua. No, itse olen tyytyväinen, enkä niitä tule peittämään muilla kuvilla. Ehkä hieman muokkaamaan. Kasvoihin/päähän en ikinä tule ottamaan kuvia, ehkä alakaulan (onko se sana) alueelle, jos se on siisti.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toisaalta kai tatuoidun ihmisen pitää vielä tänäkin päivänä ymmärtää, että hänet arvostellaan helposti kuviensa perusteella. Esim. ite en vaan voi sille mitään, että kaikenmoiset naamatatuoinnit herättävät aina epäilystä niiden kantajaa kohtaan. Noin muutoin olen hyvinkin liberaali leimojen suhteen, mutta vituttaa aina, kun joku naamansa tatuoinut tai vastaava kitisee jossain lehdessä, että häntä syrjitään ja karsastetaan. Ihanko totta idiootti, mitä sitten oletit

Täysin samaa mieltä. Vitutti lukea lehdestä muutama viikko sitten, kun olisko ollu tamperelainen naamansa tatuoinut spede itki kaupassa saamansa omasta mielestään huonoa palvelua. Tatuoinnit ovat erittäin ok ja monet jopa todella hienoja, mutta naamansa tai kaulansa tatuoineet ovat 95%:sti roskasakkia. Ja tämä on fakta.

Vielä tuli tatuoinneista mieleen, että taannoin käytiin vaimon kanssa ottamassa hääpäivämäärät iholle. Tarkoitus oli ottaa samanlaiset (cheesy, right?), mutta kun kerroin innovaativiseksi ja uniikiksi luulemastani ideasta artistille, totesi tämä "ai semmonen joo, niit onkin tässä nyt tehty ihan viikoittain". Tämä riitti mulle ja muutin suunnitelmaa lennosta. Vaimo otti alkuperäisen idean mukaisen kuvan, mä perinteisemmän ruusu ja päivämäärä -kuvan. Onhan niitäkin kaikilla joo, mutta se on eri asia.

Joo, onhan noita kaikenlaisia parisuhdetatskoja, mutta vähän olen skeptinen niiden suhteen. En esim. ikinä laittais vaimoni nimeä iholle, vaikka kuinka paljon häntä edelleen rakastankin. Silti meillä on kuitenkin samanlaiset tatskat, mulla käsivarressa, rouvalla rinnassa, jotka viittaavat vaimon syntyperään, mutta ne ovat kuitenkin niin eri paikoissa, että kukaan ei toistaiseksi ole asiaa ymmärtänyt ja hyvä niin. Se on meidän juttu.
 

Eetu

Jäsen
Jos puolitoista vuotta vanhan tatuoinnin iho toisinaan kutiaa ja siihen tulee ihottumaa, mistä on kyse? Säännöllisesti tehnyt sitä n. parin kuukauden välein. Menee ohi, kun on raapimatta. Ihottumaa ei tule muualle kehoon. Uskaltaako lisää leimoja edes harkita? Niitä on useita eri puolilla kroppaa, mutta tuo viimeinen käyttäytyy omituisesti.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aiheen parissa ollessani tuli mieleen, että seuraavaksi on tarkoitus ottaa sairaudestani kertova tatuointi. Syytä tähän en oikeastaan osaa sanoa, vaan kun se tuntuu mut muutenkin leimaavan, niin miksei sitten ihan konkreettisesti. Jonkun mielestä varmasti ihan vitun typerä idea, enkä tosiaan osaa täysin selittää päätökseen johtanutta ajatuspolkuani. On todennäköistä, että tähän toistaiseksi parantumattomaan sairauteen keksitään joskus parannuskeino, sitä odotellessa. On kuitenkin tuo sairaus niin suuresti muokannut mun persoonaa ja vaikuttanut elämääni (eläke yms.), että sen leimaaminen iholle on jalostunut päässäni hyväksi ideaksi.

Mun mielestä tämä on hieno idea. Erittäin hieno. Olet melko avoimesti käsitellyt tuota sairauttasi täällä palstallakin ja kun tuon asian kanssa osaa olla hyvinkin sinut, on se mielestäni varsin passeli aihe tatuoitavaksi. Onko toteutuksesta mitään visiota vielä?

Itse olen ajatellut jatkaa olkavarressani olevaa isohkoa kuvaa half sleeveksi. Nyt kädessä komeilee kukka, köynnös ja tikari. Jokin new school-henkinen taustakuvitus tuohon olisi aatteilla. Ystäväni, joka on piirtänyt kummatkin tähän saakka iholleni päätyneet kuvat saa tästä taas projektin itselleen. Tällä kertaa vähän haasteellisemman, sillä pinta-alaa on aiempaa enemmän ja taustan tulisi sopia hyvin yhteen aiemman taiteensa kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Itse taidan ottaa seuraavaksi ihan klassisen pohjantähti-kompassi-yhdistelmän jolla voisi jatkaa edellistä kuvaa.

Älä sitte vaan eksy Venäläiseen vankilaan tuon kanssa. ;)

Itsellä on tässä ollut suunnitelmissa kolmas kuva oikeaan käteen. Jotain jääkiekkoujoukkueeseen liittyvää numerosarjaa ajattelin ottaa, mutta sen näkee sitten.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Lätkän kanssa käyty juttelemassa ja suunnittelemassa kuvaa. Ainut mikä mietityttää onko Lätkä taatusti sellainen ketä tekee laatutyötä. Onko kellään antaa vinkkiä Turun/Turun seudun tatuoijista mistä saisi varmasti laatukuvaa.

Joker Tattoossa Olga, Turun Pajan Jussi, Tattoo studio Nobody. Kaikkia voi lämpimästi suositella. Eli tullut otettua oikein hyvälaatuista kuvaa kaikilta. Olga nykyään "vakitatuoija".
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tuommoisen otin kun olin Manchesterissa jalkapalloa katsomassa. Pari kuvaa on ennestään, mutta niiden ottamisesta on jo parikymmentä vuotta aikaa. Tuonkin ottamista suunnittelin muutaman vuoden.

Manchester inc. oli paikka ja voin suositella, lähetin heille s-postia kun varasin matkan (n. 2 kuukautta ennen) ja laitoin ajat jotka minulle sopii viikon varrella.
Tottakai aika oli sitten sunnuntaina, kun lauantaina oli päiväpeli ja siitä voitolla yöhön :)

Tuo on mitoitettu niin, että jalkaan mahtuu koko logon vaakuna. Jatkosta ei tietoa, ehkä seuraavalla reissulla..
 

Liitteet

  • WP_20141130_002.jpg
    WP_20141130_002.jpg
    190,3 KB · kertaa luettu: 2 196

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kävin ottamassa tuossa taannoin lisää kuvaa ja tuli kaverin kanssa puheeksi josko hakkaisi yhden alueen (jossa on peittokuva) uudelleen.
Onkos kellä tietoa Keski-Suomen alueella sijaitsevista poistajista? En tarvitse siis kokonaan pois vaan vaalennuttaisin ja teettäisin taas päälle uuden, kun tuo kuvan ottaminen on niin hauskaa hommaa.
Ei vaan, olin aikanaan "harjoitusnahka" ja sitä kuvaa on sitten korjailtu ja ylihakattu, mutta nyt voisi oikeestaan poistaa tai vaalentaa koko sen alueen ja tehdä ihan uusiksi. Se on olkapäässä olevan ison kuvan keskellä noin 10x10cm alue.

Mieluiten paikka vois olla Kuopio tai Jykylä tms. ja toi perinteinen laserpoisto mallia 150€/kerta tai sitä luokkaa se vissiin on. En tarvii kaiketi mitään R20 poistoa siihen teettä, mutta sinällään sekin on aika sama.

Muutamia vaihtoehtoja googlella löytyy, mutta ei erityisen myyviä sellaisia.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Perjantaina on sitten luvassa A4-kokoista kuvaa olkapäähän. Huomenna olisi vain tarjolla käsipäivä punttiksella. Onko syytä jättää väliin vai voiko huoletta vetää pumppiin?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pitäisi olla mitään vaikutusta. Kyllä se lihas ja iho normalisoituu yön aikana. Eli kädet hapoille vaan. A4:sen jälkeen et vähään aikaan sitten pääsekään treenaa niitä.

Itse pidin molempien käsien kohdalla viikon breikin puntista. 5pv hakkaamisen jälkeen vedon jo kuntofillaria. Yksilökohtaisia nämä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Helsingissä hyvä tatuointilafka ja jonot mielellään max 1½kk? Puskaradio.netistä yritin katsella, mutta siellä on iso osa linkeistä jo vanhentuneita ja tuntuu ettei lafkoista löydy netin kautta mitään infoa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Perjantaina on sitten luvassa A4-kokoista kuvaa olkapäähän. Huomenna olisi vain tarjolla käsipäivä punttiksella. Onko syytä jättää väliin vai voiko huoletta vetää pumppiin?

Reippaasti vaan pumppiin, ei siitä mitään haittaa ole.
 

cyclone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Helsingissä hyvä tatuointilafka ja jonot mielellään max 1½kk? Puskaradio.netistä yritin katsella, mutta siellä on iso osa linkeistä jo vanhentuneita ja tuntuu ettei lafkoista löydy netin kautta mitään infoa.

Taitaa pk-seudulla olla sillä lailla, että ainakaan pitempiä aikoja ei arvostettuihin paikkoihin juuri saa ilman useamman kuukauden jonotusta (ellei jokin peruutus satu sopivasti kohdalleen). Sikäläistä "skeneä" hieman päältäpäin tuntevana näyttäisi olevan nyrkkisääntö että jos pitkän ajan saa kuukauden sisään niin artisti ei ole kovin kovassa huudossa. Poikkeuksina nousevat ja underground-leimaajat. Jos tahtoo takuulla hyvää jälkeä niin suosittelen odottelemaan pitempäänkin.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Kohtsillään aletaan laittamaan mustetta ihoon. Humalakäpyä ja lehtiä tulossa jalkaan...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Joo. Tuli vähän varttuneemalla iällä otettua ensimmäinen tatuointi nahkaan. Vasemman nimettömän sisäpuolelle tuli rouvvalle, sekä miulle hääpäivämäärä otettua. Yli viisitoista vuotta ollaan naimisissa oltu, joten voisi sannoo, ettei hetken mielijohteesta menty ottamaan. Kellään kokemuksia sormi tatuoinneista? Kovasti uhkailevat, että haalistuu, taikka leviää?

Itse olen ollut enemmän lävistysten ystävä tähän asti, ja täytyy sanoa, että tatuointi ei tunnu miltään verrattuna esim: huuli tai nänni lävistykseen. Sputnik logo vielä jonnekin, ( Rinta, pohje , taikka käsivarsi) miulle riittävät sitten nämä!

Joo, ja olihan meillä syykin ottaa tatuoinnit sormeen. Molemmat ollaan sellaisella alalla, ettei töissä saa käyttää sormuksia, joten oli luontevaa merkkauttaa itsemme jollain lailla.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tänää hakattiin ns "Kakolan kaalit" eli old school ruusut kämmenselkään.
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    101,4 KB · kertaa luettu: 3 408

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pakko kysyä vähän palstatovereilta tatuointien hinnoista. Viimeisin kokemus on n. 25-vuoden takaa ja silloin 5cm x 15cm värikuva maksoi jotain 300 markkaa. Nyt mulla on idea, valokuva ja toteutustyyli (realistinen) sekä myöskin väriskaala (eli mustalla mennään) selvillä, mutta mulla ei ole yhtään hajua, mitä nykypäivänä taiteilijat kuvistaan pyytää? Kuvan koko olis n. 10 x 15 senttiä ja se tulis tuohon olkapään/hauiksen seuduille.

En kyllä muuten näin tyhmiä kyselis, mutta en halua, että pumppu räjähtää järkytyksestä, kun lähden tatuointiartistin kanssa viemään asiaa eteenpäin. Saako 200€:lla edes tupakkiaskin kokoista kuvaa nykypäivänä?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Pakko kysyä vähän palstatovereilta tatuointien hinnoista. Viimeisin kokemus on n. 25-vuoden takaa ja silloin 5cm x 15cm värikuva maksoi jotain 300 markkaa. Nyt mulla on idea, valokuva ja toteutustyyli (realistinen) sekä myöskin väriskaala (eli mustalla mennään) selvillä, mutta mulla ei ole yhtään hajua, mitä nykypäivänä taiteilijat kuvistaan pyytää? Kuvan koko olis n. 10 x 15 senttiä ja se tulis tuohon olkapään/hauiksen seuduille.

En kyllä muuten näin tyhmiä kyselis, mutta en halua, että pumppu räjähtää järkytyksestä, kun lähden tatuointiartistin kanssa viemään asiaa eteenpäin. Saako 200€:lla edes tupakkiaskin kokoista kuvaa nykypäivänä?

Maksoin suurinpiirtein samankokoisesta kuvasta 750€. Potretti, väreinä mustaa ja valkoista. Jos en ihan väärin muista, niin joku 11 tuntia tuota tehtiin.

Uskaltisin melkein heittää hintahaitariksi 400-800€, riippuen tekijästä ja kuvasta. Kannattaa vähän etukäteen katsella netistä mestoja, ja valita sieltä sellaiset joiden jälki miellyttää. Ja jos Oulussa (kärpät näytti olevan suosikkijoukkue) olet ottamassa kuvaa, voin antaa vinkkejä.
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko kysyä vähän palstatovereilta tatuointien hinnoista. Viimeisin kokemus on n. 25-vuoden takaa ja silloin 5cm x 15cm värikuva maksoi jotain 300 markkaa. Nyt mulla on idea, valokuva ja toteutustyyli (realistinen) sekä myöskin väriskaala (eli mustalla mennään) selvillä, mutta mulla ei ole yhtään hajua, mitä nykypäivänä taiteilijat kuvistaan pyytää? Kuvan koko olis n. 10 x 15 senttiä ja se tulis tuohon olkapään/hauiksen seuduille.

En kyllä muuten näin tyhmiä kyselis, mutta en halua, että pumppu räjähtää järkytyksestä, kun lähden tatuointiartistin kanssa viemään asiaa eteenpäin. Saako 200€:lla edes tupakkiaskin kokoista kuvaa nykypäivänä?

Pelkällä mustalla tehty röökiaskin kokoinen kuva kustantaa noin 200 euroa. Tietysti riippuu vähän yksityiskohdista, että kuinka tarkkaa työtä joudutaan tekemään ja kuinka paljon aikaa menee. Knoxin kanssa samoilla linjoilla, että päälle 400 egen tuollainen kuva menee ja, jos kerran pelkkä musta käytössä niin en yli 800 euroa kyllä maksaisi. Toki vaikutan pk-seudulla eikä ole muun Suomen tarjonta eikä hinnat tuttuja. Saattaa olla alueellisia eroja ja toki nämä hinnat muutenkin suuntaa antavina.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskaltisin melkein heittää hintahaitariksi 400-800€, riippuen tekijästä ja kuvasta. Kannattaa vähän etukäteen katsella netistä mestoja, ja valita sieltä sellaiset joiden jälki miellyttää. Ja jos Oulussa (kärpät näytti olevan suosikkijoukkue) olet ottamassa kuvaa, voin antaa vinkkejä.
Pelkällä mustalla tehty röökiaskin kokoinen kuva kustantaa noin 200 euroa. Tietysti riippuu vähän yksityiskohdista, että kuinka tarkkaa työtä joudutaan tekemään ja kuinka paljon aikaa menee. Knoxin kanssa samoilla linjoilla, että päälle 400 egen tuollainen kuva menee ja, jos kerran pelkkä musta käytössä niin en yli 800 euroa kyllä maksaisi. Toki vaikutan pk-seudulla eikä ole muun Suomen tarjonta eikä hinnat tuttuja. Saattaa olla alueellisia eroja ja toki nämä hinnat muutenkin suuntaa antavina.
Kiitoksia kummallekin vastauksista. Nyt osaa vähän tehdä tarkempia suunnitelmia kuvan suhteen ja artistin hinta-arvio ei heti pudota perseelleen.
 

akke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leeds United, TPS
Kyselläänpä vähän täälläkin lisätietoja. Tarkoituksena olisi kevään aikana ottaa ensimmäinen tatuointini, joko Turussa oman ideani mukainen, tai Raumalla hyvän ystävän kanssa, jolla on siellä vakiopaikka. Osaatteko suositella hyviä tatuointiliikkeitä Turusta?

Oma ideani olisi käsivarren sisäpuolelle musiikkiaiheinen tatuointi, jossa yhdistyisi kaksi tärkeintä bändiä sekä yksi intohimoistani. Deep Purplen Highway starin mukaisesti moottoritie ja yläpuolelle tähti, tosin jos jonkun moottoriajoneuvon siihen laitetaan niin sitten se on prätkä. Lisäksi AC/DC:n Highway to Hell olisi siihen tarkoitus yhdistää jollain tavalla. Kuvan kooksi ajattelin ranteesta noin 5 cm alaspäin ja aina kyynärtaipeeseen asti. Kaverin kanssa ajateltu myös musiikkiaiheista, varmaankin jotain riviä Sentencedin sanoituksista.

Kaikki vastaukset tervetulleita näin ensikertalaiselle!

EDIT. Yhtenä mahdollisuutena myös erillisen AC/DC-tatuoinnin myöhemmin...
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Tänään sain aikaiseksi käydä poistamassa tuota kuvaa josta aiemmin kirjoitin. Terveystalo Lappeenrannassa oli paikka ja homma maksoi toimistomaksuineen 362€
Hemmetin mukava lääkäri, eikä sellainen vähän outo niin kuin ne yleensä tuppaa olemaan (on paljon kokemusta erilaisista lääkäreistä)
Hinnan pisti alimmalla veloituksella vaikka alue oli isompi, samaan hintaan tökki puudutukset jotka halusi itse laittaa sekä antoi mukaan siteet ja suolaliuoksia.
Siis nuo bonukset eivät olleet mitään suuren rahan juttuja ja mutta hyvää palvelua ja siitä tykkään. Maksan hyvästä tyypistä ja tuollaisesta palvelusta vaikka 200€ ylimääräistä kun se homma toimii. Tämä oli siis ehdottomasti hyvä kokemus.
Käsi on nyt varsin turvoksissa ja siinä on melkoisia rakkuloita. Eipä tuohon koske juurikaan ja jo nyt näkee, että ei hukkaan mennyt. Toisen kerran vaatinee, mutta mitäpä sitten. Ehkäpä huhtikuussa uusi käsittely ja toukokuussa uusi kuva päälle. Halpaako, ei välttämättä mutta puhtaasti itseensä sijoittamista.
Jos ei tälläistä halua tehdä, niin ei kannata harjoitusnahkaksi suostua tai sitten ei pidä lopputuloksesta välittää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös