Tatuoinnit

  • 255 135
  • 813

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tässä on nyt tullut pariin otteeseen oltua istunnolla jossa projektina on täyttää vasenta kättä erimoisilla kuvilla ja sitten lopuksi täyttää raot taustalla. Nyt on neljä kuvaa hinkattu. Aikatauluista johtuen tulee seuraavan istuntoon vähän pidenpi tauko mutta keväällä jatkuu.

Kolme neljästä löytyy Vorssa Inkin sivuilta Facebookissa:

1, 2 ja 3
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Vasemmassa hauiksessa ollut jo pari vuotta Romulus & Remus. Olen siitä lähtien miettinyt tuota oikeaa ja pitkän harkinnan jälkeen olen päätynyt Januksen kuvaan.


Google-kuvahaun tulos kohteessa http://www.nrgm.fi/wp-content/uploads/2012/01/janus.gif

Linkki Januksen kuvaan.

Jotain tuon suuntaista olen ajatellut, vaikka alkujaan toinen päistä olikin parraton. Kyllä jokaisella hemmolla pitäisi olla jumala lähellään, vai mitä?

Pistän sitten joskus molemmista fotoa tänne, jos olen sillä tuulella.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Otin tuossa 10.päivä elämäni ensimmäisen leiman. Kuva tuli tuohon olkavarteen ja on parantunut hyvin, mitä nyt vielä kutiaa. Kuinkas te olette toimineet saunomisen ja liikunnan suhteen, eli riittääkö se kaksi viikkoa parantumisaikaa ja sitten voi hiljalleen aloitella?

Mitään rupea ei näy vieläkään, eli tuskin näin kauan kestää muutenkaan. Ja mihin tuo tauko ylipäätään perustuu, eli onko vain hikoilun välttämistä? Bepanthenia on sivelty innokkaasti pintaan.

Otin heti värillisen kuvan ja on kyllä hieno kuin mikä, tatuoijakin kovan luokan kaveri ihan telkkarista asti. Ei taida jäädä viimeiseksi...
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Otin tuossa 10.päivä elämäni ensimmäisen leiman. Kuva tuli tuohon olkavarteen ja on parantunut hyvin, mitä nyt vielä kutiaa. Kuinkas te olette toimineet saunomisen ja liikunnan suhteen, eli riittääkö se kaksi viikkoa parantumisaikaa ja sitten voi hiljalleen aloitella?

Mitään rupea ei näy vieläkään, eli tuskin näin kauan kestää muutenkaan. Ja mihin tuo tauko ylipäätään perustuu, eli onko vain hikoilun välttämistä? Bepanthenia on sivelty innokkaasti pintaan.

Otin heti värillisen kuvan ja on kyllä hieno kuin mikä, tatuoijakin kovan luokan kaveri ihan telkkarista asti. Ei taida jäädä viimeiseksi...

Tuo tauko riippuu vähän myös tatuoinnin koosta ja värin määrästä. Itse pidin viimeksi suosiolla n. 3 viikkoa koska polvesta nilkkaan asti tuli niin paljon väriä. Luulisin että tämä tauko perustuu siihen että tatuointi on periaatteessa haava ja tauolla estetään märkimistä yms
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Kuinka innokkaasti? Et olisi ensimmäinen kenen haavan paraneminen 'venähtää' kun se on koko ajan hukutettuna salvaan.

Onnea kuvasta! Siitä se addiktio lähtee. Itelläkin polttelis kolmannen leiman haku mutta toistaiseksi on kiusauksen vastustaminen onnistunut.

Kolme kertaa päivässä minä olen sitä levittänyt. Onko liikaa?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolme kertaa päivässä minä olen sitä levittänyt. Onko liikaa?

No ei ainakaan enempää yhtään. Jos paraneminen tuntuu viivästyvän, voit tiputtaa yhden kerran pois. Itellä on tähän asti toiminut hyvin aamusuihkun jälkeen ja toisen kerran sitte illalla. Eri asia jos on helvetin kuiva iho ja/tai ilmasto, missä haavan pitäis parantua.

Iho on jännä juttu. Mulla parani(kuoriutui kokonaan) vasen olkapää alle 7pv. Oikeassa ei 2vkoa riittänyt, artisti kehoitti vähentämään rasvausta ja voilá. Tottakai kuvan koko& väriaineet vaikuttaa ja niin myös se, kuinka kovaa(=syvälle) se tekijä on nakuttanut sitä.

Laita päivitystä miten sujuu.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Joo, kyllä se iho alkoi kesimään tuossa neljän päivän jälkeen ja se on jo loppunut mutta tuleeko kuvaan vielä oikein rupea? Muuten näyttää parantuneen hyvin, värit säilyneet hienosti jne, mitä nyt vähän tuppia kutiamaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, kyllä se iho alkoi kesimään tuossa neljän päivän jälkeen ja se on jo loppunut mutta tuleeko kuvaan vielä oikein rupea? Muuten näyttää parantuneen hyvin, värit säilyneet hienosti jne, mitä nyt vähän tuppia kutiamaan.

Tässähän voi joskus mennä käsitteet hieman ristiin. Rupea tuskin tulee ton jälkeen. Itellä kuoriuui molemmat kädet pari kertaa ja se oli sitten siinä. Se, miltä lopullinen kuva näyttää kestää joidenkin mukaan jopa 3-4kk.

Kutiaminen onkin se pirullisin vaihe. Tuli puhallettua ja puhkuttua mutta kyllä siinä se oma aikansa menee.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Yleispätevänä ohjeena rasvaa pitäisi kuvan päällä olla erittäin ohut kalvo. Ihon pitää saada hengittää ja parantua rauhassa mutta ei missään nimessä kuivua.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Kävin tossa pari päivää sitten ottamassa Januksen (ei Hanski!) kuvan oikeaan käteen. Miten tuon saunomisen kanssa, voiko jo parin viikon jälkeen käydä?

Fotoa pistän teille vähän myöhemmin molemmista tatskoista.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin tossa pari päivää sitten ottamassa Januksen (ei Hanski!) kuvan oikeaan käteen. Miten tuon saunomisen kanssa, voiko jo parin viikon jälkeen käydä?

Eipä kannata kiirehtiä tässä asiassa. Tietysti se on täysin yksilöllistä, miten iho paranee tuosta rääkistä. Kysyisin mielummin näin: Jos sulla on tulehtunut haava(kuten kaikki haavat aina on) niin onko silloin aihetta kiirehtiä viikolla-kahdella saunomaan?

Otit ilmeisesti tuon klassisen tyylin kuvan mikä oli aiemmin linkitettynä tänne?
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Yritetään, perkele! Kuvat ovat puhelimella otettuja, joten laatu ei ole todellakaan priimaa.

En osaa myöskään kääntää noita, joten sorry! Tuo Romppu ja Remppu jäi vähän haaleaksi, koska silloin pukkasi valumaa. Kuva on ehkä yksinkertaisen näköinen, mutta juuri sellainen jonka halusin. Pitää joskus vähän tuunata noita värejä.
 

Liitteet

  • Janus.jpg
    Janus.jpg
    30,9 KB · kertaa luettu: 3 172
  • Romulus & Remus.jpg
    Romulus & Remus.jpg
    35,2 KB · kertaa luettu: 2 436
Viimeksi muokattu:
Tuo Janus on kyllä kertakaikkisen upea, ei voi kuin kateellisena onnitella!
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Rantojen mies: joo, siitä tuli hienompi kuin odotin. Todella hyvää työtä myöskin omasta mielestäni.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Jep, hieno on Janus!

Itse taidan ottaa seuraavaksi ihan klassisen pohjantähti-kompassi-yhdistelmän jolla voisi jatkaa edellistä kuvaa. Sitten olisi käytännössä puolikas hiha valmiina. Toiseen olkapäähän on myös jo idea olemassa, enää puuttuu rahat molempiin.

Mites Jatkoajassa, millaisesta tyylistä pidätte omalla ihollanne? Minä tykkään sellaisesta old school-henkisestä tyylistä, voimakkaat värit, paksut ääriviivat ja yksinkertaiset (tai pelkistetyt) muodot. Minusta leiman pitää erottua kauempaakin, vaikka eipä niitä muita varten oteta.

Noita "klassisia" old school-kuvia olen katsellut ja on siellä ihan helvetin hienoja kuvia, mm. purjelaivat ovat komeita. Mutta niillä on myös aika vahvat merkitykset niin ei viitsi ihan tuosta vain ottaa, tuntuisi jotenkin kornilta omalla kohdalla.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Germanicus: jumankauta, loistavasti on siirto onnistunut iholle! Hieno on, onnittelut! Tosin olin ihan varma, että heität ekana S.P.Q.R.- leiman ;)

Hitto. Alkaa taas polttelee uuden kuvan ottaminen kun kattelee näitä..
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mites Jatkoajassa, millaisesta tyylistä pidätte omalla ihollanne? Minä tykkään sellaisesta old school-henkisestä tyylistä, voimakkaat värit, paksut ääriviivat ja yksinkertaiset (tai pelkistetyt) muodot. Minusta leiman pitää erottua kauempaakin, vaikka eipä niitä muita varten oteta.



Noita "klassisia" old school-kuvia olen katsellut ja on siellä ihan helvetin hienoja kuvia, mm. purjelaivat ovat komeita. Mutta niillä on myös aika vahvat merkitykset niin ei viitsi ihan tuosta vain ottaa, tuntuisi jotenkin kornilta omalla kohdalla.


Mulla on tuo vasen alkanut täyttyä vähän värikkäämmällä ja onhan noissa sellaista old schoolin vaikutetta. 8.5. jatketaan tikkausta.


Kolme neljästä viimeisimmästä löytyy Vorssa Inkin sivuilta Facebookissa:



1, 2 ja 3
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisi suunnitelmissa toteuttaa pitkäaikainen haave ja ottaa jonkinlainen kirves-logo pohkeeseen.

Mitä paikkaa Tampereella tatuointinne ottaneet suosittelisitte?
 
Viimeksi muokattu:
H

HHude93

Se ois huomenna sitten aikaisin aamusta tatuointiaika Fredassa sijaitsevassa Spider'sTattoossa.
Vasempaan sääreen tulee tekstiä "Never Give Up" pituus 17cm leveys 12cm.
Tatuointiin liittyy sellainen tarina, että v. 2011 mulla hajosi polvi. Päätin kuntoutuksen aikana ottaa tälläisen tekstin jahka jalka kunnossa ja rahoitus kondiksessa. Tatuoinnin sanoitus pätee myös nykyaikaan. Minun mielestä tatuoinneissa pitää olla jokin tarina.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Olisi suunnitelmissa toteuttaa pitkäaikainen haave ja ottaa jonkinlainen kirves-logo pohkeeseen.

Mitä paikkaa Tampereella tatuointinne ottaneet suosittelisitte?

Putkassa olen itse pari kertaa käynyt ja lokakuun puolella taas. Siellä on useampia tekijöitä, eiköhän mieluisa työnjälki löydy.
 
Suosikkijoukkue
KK
Millä alalle ei vieläkään katsota tatuointeja hyvällä? Eilen Ympyrätalon Alkossa suhteellisen kookas "pelottavan" näköinen setä, t-paita päällä ja molemmat kädet täynnä leimaa. Asiakaspalvelussa, varsinkin kassoilla noita leimattuja henkilöitä ainakin pääkaupunkiseudulla näkyy todella paljon. Varmasti asuinpaikkakuntakin vaikuttaa asiaan.
 

lihaani

Jäsen
Ymmärrän kannan ja olen aika lailla samaa mieltä, mutta en dissaa tai ylenkatso ihan värittämisen ilosta tehtyä muotileimaakaan. Kyllä se muotitatuointikin kantajastaan kertoo, halusi kantaja sitä tai ei. Toisaalta kai tatuoidun ihmisen pitää vielä tänäkin päivänä ymmärtää, että hänet arvostellaan helposti kuviensa perusteella. Esim. ite en vaan voi sille mitään, että kaikenmoiset naamatatuoinnit herättävät aina epäilystä niiden kantajaa kohtaan. Noin muutoin olen hyvinkin liberaali leimojen suhteen, mutta vituttaa aina, kun joku naamansa tatuoinut tai vastaava kitisee jossain lehdessä, että häntä syrjitään ja karsastetaan. Ihanko totta idiootti, mitä sitten oletit?
.

Aikalailla samaa mieltä.

Jos toisessa ääripäässä ovat ne ihmetyttävän hienot valokuvaa muistuttavat tatskat, niin toisessa ääripäässä ovat ne himmeät ja suttuiset naamassa ja sormissa olevat luomukset. Niistä sutuista tulee mieleen lähinnä, ovatko ne hakattu Riksussa, Nuppulinnassa, Kylmäkoskella vai jossain muussa täyshoitolassa. Siinä välissä on valtaosa kuvia, jotka avautuvat vain itselle tai lähipiirille. Poislukien ehkä urheiluseurojen logot.

Itse ottaisin näistä töihin kenet vaan, paitsi näitä suttutatuoituja. Tulisi vaan samanlainen epävarmuus kuin kansanpukuisten tummatukkaisten seurassa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Millä alalle ei vieläkään katsota tatuointeja hyvällä? Eilen Ympyrätalon Alkossa suhteellisen kookas "pelottavan" näköinen setä, t-paita päällä ja molemmat kädet täynnä leimaa. Asiakaspalvelussa, varsinkin kassoilla noita leimattuja henkilöitä ainakin pääkaupunkiseudulla näkyy todella paljon. Varmasti asuinpaikkakuntakin vaikuttaa asiaan.
Jossain perinteisessä bisneksessä ja ehkä lakipuolella voi olla vähän haittaa, jos leimaa on kaulassa ja naamassa. Noissa hommissahan on se etunsa, että kädet sun muut peittoon paidalla, joten muuten sitä tatuointia saa olla aika reippaastikin. Tiedän yhden kundin, joka on sijoituspuolella pankissa ja koko kroppa on tatuoitu, mutta esim. ranteissa on sen verran tyhjää, ettei paidan alta näy.

Palvelualoista ainakin ravintola-alalla tatuoinnit saattavat vielä rajata salipuolen tekijältä joitakin paikkoja pois, mutta aika harvassa nuo alkaa olemaan. Tosin jos naamassa tai kaulassa on enemmän leimaa, niin varmasti rajaa aika montakin paikkaa pois.

Noin yleisesti kannattaa ehkä pitää ne tatuoinnit semmoisina, että ne saa helposti vaatteilla peittoon, eipä sitten tule ainakaan ongelmia työmaailmassa myöhemmin. Jokainen tietysti tavallaan, mutta tuolla tavalla ainakin välttää niitä mahdollisia ongelmia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös