Tatuoinnit

  • 255 151
  • 813

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tänään sain aikaiseksi käydä poistamassa tuota kuvaa josta aiemmin kirjoitin. Terveystalo Lappeenrannassa oli paikka ja homma maksoi toimistomaksuineen 362€
Hemmetin mukava lääkäri, eikä sellainen vähän outo niin kuin ne yleensä tuppaa olemaan (on paljon kokemusta erilaisista lääkäreistä)
Hinnan pisti alimmalla veloituksella vaikka alue oli isompi, samaan hintaan tökki puudutukset jotka halusi itse laittaa sekä antoi mukaan siteet ja suolaliuoksia.
Siis nuo bonukset eivät olleet mitään suuren rahan juttuja ja mutta hyvää palvelua ja siitä tykkään. Maksan hyvästä tyypistä ja tuollaisesta palvelusta vaikka 200€ ylimääräistä kun se homma toimii. Tämä oli siis ehdottomasti hyvä kokemus.
Käsi on nyt varsin turvoksissa ja siinä on melkoisia rakkuloita. Eipä tuohon koske juurikaan ja jo nyt näkee, että ei hukkaan mennyt. Toisen kerran vaatinee, mutta mitäpä sitten. Ehkäpä huhtikuussa uusi käsittely ja toukokuussa uusi kuva päälle. Halpaako, ei välttämättä mutta puhtaasti itseensä sijoittamista.
Jos ei tälläistä halua tehdä, niin ei kannata harjoitusnahkaksi suostua tai sitten ei pidä lopputuloksesta välittää...

Oliko itse operaatio kuinka kivulias? Vai veikö puudutus kivun kokonaan? Kun tuosta liikkuu erilaisia juttuja, joidenkin mukaan aivan helvetin kivuliasta jne.

Tuosta lopusta täysin samaa mieltä. Halpa ja hyvä harvoin kulkevat käsi kädessä. Jokainen tehköön iholleen mitä haluaa, mutta en ymmärrä että jos se kuva siihen ihoon halutaan, niin miksei siihen panosteta. Jos rahat ei riitä nyt, niin sitten säästetään. Hyville tekijöille on pitkät jonotusajat, siinä ehtii vielä lyödä rahaa lisää säästöön. Ja kyllä minä olen katsellut aika tarkasti tekijöiden aiempia kuvia, ja valinnut sieltä omasta mielestäni parhaan. Monesti kovat tekijät ovat "erikoistuneet" tiettyihin tyyleihin, sekin on asia mikä pitäisi ottaa huomioon.

Noh, jokainen tyylillään, harmi vain että moni vanhempana katuu sitä nuoruudessa otettua halpaa ja hirvittävän näköistä kuvaa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Oliko itse operaatio kuinka kivulias? Vai veikö puudutus kivun kokonaan? Kun tuosta liikkuu erilaisia juttuja, joidenkin mukaan aivan helvetin kivuliasta jne.

Tuosta lopusta täysin samaa mieltä. Halpa ja hyvä harvoin kulkevat käsi kädessä. Jokainen tehköön iholleen mitä haluaa, mutta en ymmärrä että jos se kuva siihen ihoon halutaan, niin miksei siihen panosteta. Jos rahat ei riitä nyt, niin sitten säästetään. Hyville tekijöille on pitkät jonotusajat, siinä ehtii vielä lyödä rahaa lisää säästöön. Ja kyllä minä olen katsellut aika tarkasti tekijöiden aiempia kuvia, ja valinnut sieltä omasta mielestäni parhaan. Monesti kovat tekijät ovat "erikoistuneet" tiettyihin tyyleihin, sekin on asia mikä pitäisi ottaa huomioon.

Noh, jokainen tyylillään, harmi vain että moni vanhempana katuu sitä nuoruudessa otettua halpaa ja hirvittävän näköistä kuvaa.

Se ei tuntunut puudutettuna juuri miltään, nipisteli vähän. Tuo lääkäri sanoi, että hän mieluusti puuduttaa jos minulla ei ole mitään sitä vastaan. Se puuduttaminen oli sellaista neulalla tökkimistä niin siitä ei ehkä joku pidä.
Tässä minun tapauksessani ei ollut mistään säästämisestä kyse vaan siitä että kaveri aloitti tuota hommaa ja siihen lupasin nahkaa harjoiteltavaksi. Minä en jaksa näistä asioista mitenkään muutenkaan stressata ja kun kuvissa ei ole mitään yksittäistä linjaa vaan väriä on tullut sitä mukaa kun sattuu tulemaan mieleen. Ei kuulu muutenkaan tapoihin surkutella tekemäänsä, koska sama mies on päätökset tehnyt aiemminkin.
Ihosta löytyy kukkia, tappara (ei jääkiekkoon liittyvä), aamutähti, Milla Magia, lätkämaila jossa lepattaa lippussa Stomping Connorsin Hockey Song kertosäe, taraniksen ukkosen vasara, pin up tyttö, käärme, härän pää ja erinäinen määrä maoria sekä oma syntymävuoteni.

Mutta suosittelisin, että kuvan ottaja miettii miksi on ottamassa kuvaa. Jos vastaus on "koska mä haluun" niin se on hyvä syy. Jos taas syy on "muillakin on" niin kannattaa jättää tekemättä.
Olin kerran ottamassa kuvaa kun liikkeeseen tuli nuori pari ja siinä nyt oli valitettavasti mies vähän ressukka. Aika äkkiä kävi selväksi että tyttö oli ostanut lahjakortin ja toisella ei ollut ennestään yhtään kuvaa, eikä mitään tietoa mitä haluaa. Se selaili aikansa kirjoja hiki otasalla ja tökkäsi tasmanian tuholaista ja sano laitetaan haukiseen tuo. Huhuh, kun sitä poikaa melkein itketti tullessaan mutta niin se vaan se tuholaisen ihoon laittoi. Olisi mielenkiintoista tietää mitä mieltä näin myöhemmin jätkä oli lahjastaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Juu, pääasia on se että on itse tyytyväinen.

Ei mullakaan ole mitään erityisiä syitä näille kuville ollut, olen ne halunnut ja se on riittänyt mulle. Lähinnä ihmetyttää kun Facebookin ryhmissä kysellään paikkakunta X:n halvinta tatuoijaa, ja otetaan sieltä sitten se tosissaan halvin. On niin kiire saada se leima nahkaan, ettei laadulla ole juurikaan merkitystä. Eikä se tietysti niinkään mene, että kallein=paras, mutta kyllähän se hinta monesti menee linjassa tekijän ammattitaidon kanssa.

Mutta tää on tätä, jokainen taplaa tyylillään ja tekee kuten parhaaksi näkee.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Juu, pääasia on se että on itse tyytyväinen.
Mutta tää on tätä, jokainen taplaa tyylillään ja tekee kuten parhaaksi näkee.

Jes, näin se on. Tuosta kuvan poiston kivuliaisuudesta vielä niin kyllä se lääkärikin sanoi, että se on todella kivuliasta ja haluaisi puuduttaa koska se voi olla helpompaa niin.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kuva numero 30 tuli juuri iholle. Toki osa niistä on jo sulautunut toisiinsa. Trashpolka tyylinen pääkallo lisämausteilla tämä uusin. Noin kymmenen vuotta sitten otin ensimmäisen, joten aikalaika 3 tatuointia vuodessa tahdilla edetään. Parin viime vuoden aikana se on kylläkin kiihtynyt. Nyt jo ruettiin seuraavaa suunnittelemaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tai sitten vanhempasi yksinkertaisesti vain ymmärtävät paremmalla elämänkokemuksellaan, ettei kroppansa tatuoituttaminen Hieronymus Boschin taulua muistuttavaksi detaljifiguuriksi välttämättä ole idea, jonka huikeus kantaa iän karttuessa.
Siirretääs tää nyt kuitenkin tuolta uskontoihin liittyvästä keskustelusta mieluummin tänne itse ko. aiheelle luotuun keskusteluun. Niin, nämä on niitä etenkin nykypäivänä akuutiksi nousseita kysymyksiä; Ovatko tatuoinnit turhia ja missä menee raja niiden kanssa? Itselläni ei toistaiseksi ole tatskoja, mutta henk.koht. kannanottoni aiheeseen on, että ei niitä leimoja todellakaan kannata ottaa kehoonsa mistään hetken mielijohteesta/impulsiosta eikä etenkään liian nuorena, sillä mieltymykset omaa kehoa kohtaan saattavat hyvin muuttua sitten vanhemmalla iällä jolloin siitä nolosta 16v otetusta kaveritatuoinnista tulee ajan mittaan häpeä ja taakka.

Kuitenkin olen törmännyt nykyisin vallitsevaan ilmiöön, jossa esimerkiksi tietyille artisteille tatuoinnit ovat tietyllä tapaa "taidetta omalla iholla". Usein lopputulos on pitkälti siitäkin kiinni, kuinka ammattitaitoisella tatuoijalla leimansa teettää. Eli suosittelenko tatuointeja kelle tahansa? En missään nimessä. Omaksunko ne osana yksilön itseilmaisua? Ehdottomasti. Tatskoista voidaan olla montaa mieltä ja varmasti tulevaisuudessakin tulee löytymään niin puolesta kuin vastaan olijoita. Tämä oli mun "five cents" aiheeseen liittyen ja se siitä.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
EI ollut ketju kiinni niin vastasin, vaikka etsinkin vähän toista ketjua. Ei riitä 5 itelle. Oiekastaan en ihan varmaksi tiedä miten niitä lasketaan jos aina uusi yhdistetään vanhaan. Onko niitä silloin 5 vai 1
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Oliko itse operaatio kuinka kivulias? Vai veikö puudutus kivun kokonaan? Kun tuosta liikkuu erilaisia juttuja, joidenkin mukaan aivan helvetin kivuliasta jne.

Tästä alusta on aika pitkä aika, mutta nyt kuvaa on poistettu 4 kertaa joista kerran sellaisella tuplapoistolla. Ensimmäisen kerran jälkeen kättä ei enää puudutettu ja on se aika vittumoisen tuntuista mutta kun omassa kehossa on ollut moninkertaisia tuskia niin ihan hyvin sen kestää. Itsellä alue oli pieni, mutta saattaisi ison kuvan poisto olla ilman puudutusta aika hikinen hetki.

Kaikenkaikkiaan poisto on maksanut kaiketi 1600€ eikä se aivan kokonaan ollut pois vieläkään. Harjoittelijan tekemissä kohdissa on vieläkin pilkkuja mutta ammattilaisen täydentämissä kohdissa väri oli pois toisen kerran jälkeen.

Nyt siinä on sen verran vähän kuitenkin väriä että on kuulema helppo tehdä jo uusi kuva päälle ja parin viikon päästä se tehdäänkin. Saa koko korjauksen tarina sitten jonkunlaisen lopun ja pääsee tekemään ihan uutta kuvaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

ace

Jäsen
Vaikka kaveri Suomessa tekeekin leimat halvemmalla, ei voi kuin nauttia hintatasosta Budapestissä. Sanoisin että kaksin-kolimkertainen listahinta olisi Suomessa, ilman alennuksia. Taitavia tekijöitä myös täältä löytyy.

Tällä viikolla tuli juuri rintaan, manboobsin yläpuolelle otettua paikallisen mytologian Turul lintu. Pienellä kauhutwistillä maustettuna.

Erittäin tyytyväinen niin lopputulokseen kuin hintaan.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Selässä teksti, joka muodostaa ristin väärinpäin. Pohkeessa Snaggletooth ja käsivarressa kysymysmerkki. Jatkoa suunnitteilla.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ois tällä hetkellä ainoastaan yksi, mutta tarkoitus on kyllä muutama ottaa lisää. Omalla kuvalla on ihan merkitystäkin, ja kyllä sitä tuli mietittyä minkälaisen haluaa.

Teetätin omani Blackpoolissa Englannissa. Kaveri on siellä tehnyt alalla uraa jo 15 vuotta, joten täysi luotto oli että kuvasta tulee hyvä. Ja tulihan siitä. Kaverin rupeama meni seuraavasti: piirsi padilla kuvan, siirsi sen muistitikulle, vei tikun tulostusliikkeeseen ja sitten mentiin tulosteen kanssa luolaan, eli tatuontipaikkaan. Siellä sitten kuva tuolin viereen telineeseen ja työt alkoivat. Eipä siinä mennyt kuin hassu 4 tuntia röökitaukoineen ja valmista oli.

Tämä kaveri on innostunut tekemään tuollaisia Biomech-kuvia, ja niitä sillä on kämpän seinät täynnä. Hienoa taidetta kyllä, ja taitaapa omallakin seinällä roikkua muutama kaverin piirtämä kuva.

Kysyin mikä on ollut epämiellyttävin tatuointi minkä on joutunut tekemään. Eipä sillä nyt mitään yksittäistä heti tullut mieleen, mutta eipä tuo nyt niin hirveän innoissaan penisten tatuoimisesta ollut.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kysyin mikä on ollut epämiellyttävin tatuointi minkä on joutunut tekemään. Eipä sillä nyt mitään yksittäistä heti tullut mieleen, mutta eipä tuo nyt niin hirveän innoissaan penisten tatuoimisesta ollut.
Oman peniksen kuva omaan penikseen, siinäpä olisi nerokas idea ja tatuoijan unelmatyö.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kehukaahan asiasta tietävät hyviä tatuoijia Helsingissä ja varoittakaa huonoista. Olen ottamassa ekan leimani ja se tulee olemaan siinä määrin merkityksellinen, etten halua mitään vinosilmäistä Ronaldo-patsasta muistuttavaa tekelettä. Hinta ei ole erityisen iso asia tässä, eli olen valmis maksamaan ekstraa siitä että tulos on aidosti laadukas.
 

ace

Jäsen
Kehukaahan asiasta tietävät hyviä tatuoijia Helsingissä ja varoittakaa huonoista. Olen ottamassa ekan leimani ja se tulee olemaan siinä määrin merkityksellinen, etten halua mitään vinosilmäistä Ronaldo-patsasta muistuttavaa tekelettä. Hinta ei ole erityisen iso asia tässä, eli olen valmis maksamaan ekstraa siitä että tulos on aidosti laadukas.
Minkä tyylistä olit ajatellut? Fotorealistinen, old school...? Tatuoijilla on omat tyylinsä kuvia tehdä ja kannattaa miettiä tyylisuunta ja sen jälkeen etsiä siihen ”erikoistunut” tyyppi.

Tokihan moni tekee ja osaa tehdä monenlaista tyyliä, mutta itse suosin paria eri tatuoijaa riippuen siitä minkälaisen kuvan haluan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Minkä tyylistä olit ajatellut? Fotorealistinen, old school...? Tatuoijilla on omat tyylinsä kuvia tehdä ja kannattaa miettiä tyylisuunta ja sen jälkeen etsiä siihen ”erikoistunut” tyyppi.

Tokihan moni tekee ja osaa tehdä monenlaista tyyliä, mutta itse suosin paria eri tatuoijaa riippuen siitä minkälaisen kuvan haluan.
Tulee koiran profiili valokuvasta kopioituna.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Fotorealistisissa suosittelisin tutustumaan One Eye Tattoon Peten töihin.
Vaikuttaa ainakin instan perusteella melkoisen osaavalta kaverilta. Kiitos.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Petelle suositukset myös täältä. Kaikin puolin laadukas pitkän linjan tekijä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä mietiskelin onko porukalla ollut ongelmia tatuoitujen alueiden parantumisen kanssa?

Riippuu tietysti paljon mihin sen ottaa, mutta oma käsivarressa oleva parani kyllä aika nopeasti. Aika jännä fiilis oli kun urakan jälkeen päästiin kaverin kämpille ja se sanoi että "nyt menet sitten suihkuttelemaan sitä ensin kuumalla, ja sitten kun ei enää kirvele saatanasti niin kylmää perään". Näin tein, ja se kuuma vesi tuntui melkein kauheammalta kuin itse tatskan tekeminen.

Paraneminen alkoi siis tuosta, ja jotain tarkoitukseen sopivaa rasvaa levittelin aika ajoin tatuoinnin päälle. Yhdestä kohdasta oli iho pikkaisen herkkänä ja siinä pari päivää jonkinnäköinen arpikin oli. Lähti kuitenkin irti itsekseen ja sen kummempia ongelmia ei ollut. Eikä ole iho tuosta mitenkään kärsinyt näin jälkeenpäinkään - mitään ihottumia tai muita ongelmia ei ole ollut.

Itsellä siis kaikki meni ihan putkeen, mutta onko muunlaisia kokemuksia?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mä oon miettinyt että ensimmäinen tatuointi, mikäli jossain kohtaa elämää tulee fiilis että haluan sellaisen otatuttaa tulisi olemaan todennäköisesti joku mulle merkityksellinen lyriikkapätkä. Leijonan pää esim. olkapäähän on toinen mitä olen myös miettinyt jo pitempään. Kolmas voisi liittyä jotenkin läheiseen suhteeseeni merta kohtaan (jota en huvittavaa kyllä osaa edes itselleni edelleenkään selittää). No, nämä kaikkit ovat toistaiseksi täysin idean tasolla joten saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Jaa-a, se alkaisi ensi viikolla selän värjäys. Hartiat on jo about lapojen korkeuteen asti värissä, mutta ensi viikolla alka lopun puhtaan ihan tikkaaminen. Koko päivä on varattu ensimmäiseen mutta saa nähdä minkä aikaa sietää ja kantti kestää. Kyllä mä veikkaan että vähintään kolme mutta oletettavasti 4-5 kertaa se ottaa.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Jaa-a, se alkaisi ensi viikolla selän värjäys. Hartiat on jo about lapojen korkeuteen asti värissä, mutta ensi viikolla alka lopun puhtaan ihan tikkaaminen. Koko päivä on varattu ensimmäiseen mutta saa nähdä minkä aikaa sietää ja kantti kestää. Kyllä mä veikkaan että vähintään kolme mutta oletettavasti 4-5 kertaa se ottaa.
En tiedä käytkö missä tikkauttamassa mut jos liikkeessä niin mitä on hinta tänäpänä, onko rönttänä vai tuntien mukaan? Väreillä vai mustana pannaan?
 
Onko elossa enää yhtään minun lisäkseni sellasia äijiä jotka ei tykkää naisella ristiselässä jotain tribaalia? Inhottaa sanoa, mutta minua yököttää. Ehkä seksikkäin paikka naisella sadan muun osan vierellä niin hirveetä jos siinä onkin joku tribaali tai pääkallo kun on päästy soidintanssissa niin pitkälle.

Tribaali, syntymäaika tai jotakin muuta roomalaisilla numeroilla, lasten (tahi jonkun muun nimet) kaunolla kirjoitettuna, sydän, joku minnihiiri.... noita kusisia ja ei niin omaperäisiä tatuointeja on niiiiiin älyttömästi, ettei pysty edes ajattelemaan kaikkia, kun yrjöttää niin kovasti. Ja sillä sijainnilla ei ole väliä, yhtä kauhee se on jalkaterässä tai niskassa.

En tiedä sitten onko vikaa enemmän näissä neitokaisissa, vaiko minussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös