Tatuoinnit

  • 255 801
  • 813

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jos ja KUN JYP voittaa mestaruuden tällä kaudella, ilmestyy joukkueen logo jossain muodossa, jollain tavalla toiseen jalkaan... Tämä olisikin sitten ensimmäinen tattoo minulle.
Ei jalkaan, rintaan siihen sydämen kohdalle. Tämä on ollut itsellänikin suunnitelmissa jo pitkään muttei finassipuoli ole vielä antanut periksi ja kai se on myönnettävä että samalla keräillään rohkeutta.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ei jalkaan, rintaan siihen sydämen kohdalle. Tämä on ollut itsellänikin suunnitelmissa jo pitkään muttei finassipuoli ole vielä antanut periksi ja kai se on myönnettävä että samalla keräillään rohkeutta.

Suosikkiseuran logohan on todelliselle fanille turvallinen tatuointi: rakkaus siihen ei koskaan muutu. Joku muu kuva voi alkaa jossakin vaiheessa harmittamaan, kun maku muuttuu jne.

Itselläkin pieni HPK-logo (se perinteinen tietenkin) harkinnassa. Se olisi sitten toinen tatuointi. Tämän hetken ainoakin on pieni, eikä mitään isoja ole harkinnassakaan.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Jos ja KUN JYP voittaa mestaruuden tällä kaudella, ilmestyy joukkueen logo jossain muodossa, jollain tavalla toiseen jalkaan... Tämä olisikin sitten ensimmäinen tattoo minulle.

Samalla saatan ottaa myös toisen samalla toiseen jalkaan erään kuvan, joka kaveriporukassa joskus taiteiltiin.

Miksi ton tatuoinnin voi ottaa vasta sitten, kun joskus jyp sattuu mestaruuden voittamaan? Eikö joukkue ole sen arvoinen ennen mestaruutta? Ota mieluummin sitten se kunnon jyp ht logo äläkä tota kakkakikkaretta ja miksi jalkaan, ei se näy sieltä mihinkään, tommonen tatuointi kuuluu joko rintalihakseen tai olkapäähän missä se on arvoisellaan paikalla.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Kaksi kysymystä: Kun olen pitkään haaveillut HIFK:n kilpilogosta, niin Helsingistä(lähiseuduilta) pitäisi löytää hyvä paikka. Hinta-laatusuhteeltaan edullista. Niin tiukkaa rahasta ei kuitenkaan ole, että johonkin porttikongiin menisin tatuoitavaksi. Eli hyväksi tiedetty paikka jonka laatuun voi luottaa? Sitten vielä, olen miettinyt rintaan tai olkapäähään, kuinka paljon tuo sitten sattuu? Kipukynnys on suhteellisen korkea, mutta olisi kiva kuitenkin vähän tietää mihin varautuu?

No, laitetaan pari vielä. Kuinka kauan tuollaisen tatuoinnin tekeminen kestää ja jonkinlaista hinta-arviota? Kooltaan tatuointi ei olisi kovinkaan iso. Maksimissaan tämän kokoinen.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Finanssipuoli. Joo-o. Oma Ässälogoni Porin ehdottomasti parhaalla tatuoijalla otettuna kustansi 10 euroa. En tiedä häkeltyikö se tuosta paikasta vai kokiko minut muuten vaan idiootiksi kun laski hintaa varaustilanteesta vielä puolella.
Jyväskylässä kaksi värinen ja haluamani koko luokka maksaisi noin sata euroa eli finanssipuoli perheellisellä ei anna toistaiseksi periksi. On se niin ihanata jos Porissa on noin halpaa teettää mustalla (kokoa en tiedä) tatuointi. Voi kun minäkin saisin noin halvalla sellaisen n. 8 cm x 8 cm -kokoisen kaksi värisen tatuoinnin...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
No, laitetaan pari vielä. Kuinka kauan tuollaisen tatuoinnin tekeminen kestää ja jonkinlaista hinta-arviota? Kooltaan tatuointi ei olisi kovinkaan iso. Maksimissaan tämän kokoinen.

Meikä Helsingissä käynyt Bound Tattoossa. Hyvää jälkeä. Myös Tatuata on saanut paljon kehuja.

Hinnoista tosiaan sen verran, notta mitä "kuuluisampi" tatuoija, niin sitä enemmän maksaa. Mutta ei tuo teikäläisen suunnittelema kokoluokka hirveästi veroita. Myös väreistä riippuu yms. hinta. Veikkaisin semmosta 80-150 € tuon kokoisesta.

Luulisin notta tunti tossa menisi korkeintaan, maksimissaan kaksi, riippuu tatuoijasta. Meikällä meni ranteen ympäri menevän riimutekstin tekoon tunti, ja tuohon isoon tatskaan puolitoista tuntia, eli riippuu tosissaan paljon, vähän kaikesta. Yksityiskohdista jne.

Ja ei se tatuointi käteen hirveästi satu. Muutama kohta siellä on missä tuntuu vähän enemmän, mutta kyllä sen kestää. Iso mies jne. Heh.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Ei jalkaan, rintaan siihen sydämen kohdalle. Tämä on ollut itsellänikin suunnitelmissa jo pitkään muttei finassipuoli ole vielä antanut periksi ja kai se on myönnettävä että samalla keräillään rohkeutta.
Muuten joo, mutta mulla on niin helvetin karvainen rintamus, ettei sinne pöheikköön viitsi mitään laittaa. Jännästi kyllä tulee mietittyä päivittäin logon tyyliä ja kokoa.
Miksi ton tatuoinnin voi ottaa vasta sitten, kun joskus jyp sattuu mestaruuden voittamaan? Eikö joukkue ole sen arvoinen ennen mestaruutta? Ota mieluummin sitten se kunnon jyp ht logo äläkä tota kakkakikkaretta ja miksi jalkaan, ei se näy sieltä mihinkään, tommonen tatuointi kuuluu joko rintalihakseen tai olkapäähän missä se on arvoisellaan paikalla.
On se todellakin sen arvoinen! Mutta itsellä vain on sellainen juttu, että sitten mestaruuden jälkeen. Ikään kuin ansaittu tautointi... Ja olkapähän en laita. Jotenkin niin kliseinen paikka. Olkoonkin JYPin logo. Ja rintalihaksesta puhuin jo pakkikselle. Niin ja otan ehkä molemmat logot jollain tavala yhdistettynä. Sen näkee sitten.

PS. Tähän asiaan liittyy myös veto. Itselläni on win-win tilanne, kaverillani ei. Hän kannattaa IFK:ta ja jos JYP ottaa mestaruuden lupautui mies ottamaan JYPin logon kehoonsa. Pienen... mutta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
KSitten vielä, olen miettinyt rintaan tai olkapäähään, kuinka paljon tuo sitten sattuu? Kipukynnys on suhteellisen korkea, mutta olisi kiva kuitenkin vähän tietää mihin varautuu?

Kuinka kauan tuollaisen tatuoinnin tekeminen kestää

Rintalihakseen uskoisin sattuvan enemmän, itselläni ainoa tatuointini olkapäässä ja neulakammoisena istuin 3 tuntia tatuoitavana, toki värinä siinä on vain musta ja hieman isompi kuin mitä tuossa laittamassasi kuvassa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Muuten joo, mutta mulla on niin helvetin karvainen rintamus, ettei sinne pöheikköön viitsi mitään laittaa.

Ja olkapähän en laita. Jotenkin niin kliseinen paikka. Olkoonkin JYPin logo. Ja rintalihaksesta puhuin jo pakkikselle. Niin ja otan ehkä molemmat logot jollain tavala yhdistettynä. Sen näkee sitten.

No tuossa tapauksessa rintalihas ei oikein tule kysymykseen, mutta en silti laittaisi sitä jalkaan, koska mielestäni se ei näy sieltä niin kuin tuollaisen kuuluisi näkyä ja siksi se mielestäni kuuluu jompaan kumpaan mainitsemaani paikkaan ja tietysti, jos olkapää on liian kliseinen paikka niin voihan sen iskeä hauikseen, kliseinen paikka sekin toki on. Mielestäni toi vanhempi logo on selvästi hienompi kuin tämä nykyinen viritelmä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla on aika iso tatuointi kyynärvarressa, siten että suurin osa kuvasta on kyynärvarren sisäpuolella ja kiertyy siitä sitten koko käden ympäri kyynärvarren ulkopuolelle. Tatuoija varoitteli etukäteen että käsivarren sisäpuolet ovat yksi kipeimmistä paikoista mutta ei tuo nyt minusta sitten kovin pahalta kuitenkaan tuntunut. Ihan lähellä kyynärtaivetta ja ranteessa oli pari kipeää paikkaa mutta muuten tuo oli kyllä aika mietoa, vaikka kuvan tekeminen kesti yli 6 tuntia. Enkä minä pidä omaa kipukynnystäni mitenkään poikkeuksellisen korkeana. Että en minä oikein usko että kenelläkään voi tatuoinnin ottaminen siitä jäädä kiinni ettei kestä kipua. Kyllä ihminen tuollaista pientä nipistystä kestää sen muutaman tunnin. En usko että tuo rintalihas ihan kipeimmistä paikoista on, rintalasta taas ilmeisesti on.
 
PS. Tähän asiaan liittyy myös veto. Itselläni on win-win tilanne, kaverillani ei. Hän kannattaa IFK:ta ja jos JYP ottaa mestaruuden lupautui mies ottamaan JYPin logon kehoonsa. Pienen... mutta kuitenkin.

Niin itsehän olen lyönyt muutama vuosi sitten vetoa ifk:ta kannattavan kaverini kanssa, että jos ifk voittaa mestaruuden, maksan hänelle sir penttiä tai tällä kaudella nenää esittävän kuvan, ja jos jyp voittaa tatuoin Isä Riston kauniin naaman itseeni. Häviäjä tietenkin joutuu maksamaan voittajan tatuoinnin.

Itselläni on jo olkapäässä hurrikaani hakattuna, joten ajattelin sijoittaa mahdollisen Riston potretin pohkeeseen.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Aika varattu. 22.4 Rakin käteen veistellään ensimmäinen tatska. Aloitan tekstitatskalla ja suunnittelen tatuoijan kanssa kuvan jonka haluan ottaa seuraavaksi hauikseen.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Kiitos vastauksista. Tatuointi on asia josta en olisi valmis lyömään vetoa. Jos otat oikeasti Riston kuvan niin :tuoppi: sulle!

E. NorriKselle siis putosi vastausta.
 
Viimeksi muokattu:

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Viime joulukuussa tuli otettua ensimmäinen kuva, mutta viimeiseksi se ei jää. Jatkoa pitäisi haalia nyt tämän tai ensi kuun tietämillä niin ehtii kesäksi vielä hyvin parantua.

Kuvan virkkasi Toni ja se löytyy tamperelaisen Ink Pistolsin galleriasta ainakin tällä hetkellä näemmä erittäin osuvasti numerolla 66. Aikaa meni 3½ + 2 tuntia.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Mulla on ollut pöytälaatikossa yksi oma piirros odottelemassa jo pari vuotta, mutta eipä oo vielä tullut sen aika. Oikeastaan ko. kuva on syntynyt tietyssä mielentilassa, vaikka siis sopinee kyllä iholle ihan muutenkin. ..kuin nakki silmään:)

Mutta, nyt kun helmikuussa Thaimaassa otin ensimmäisen tatuointini, sitä onkin saanut huomata ihmisissä jos jonkinlaista ennakkoluuloa. Menin varmasti kaupungin parhaaseen mestaan, varmaan myös kallein. Todella mukava tyyppi, jonka kanssa puhelin jo ekoina päivinä että tulen loman lopulla ottamaan kuvan jalkaani, mutta katsellaan nyt vielä. Kerran poikkesin siinä moikkaamassa ja mulla oli muodostunut selkeä kuva mitä tahdon. Sovittiin aika viimeiselle illalle mitä olisin kaupungissa. Kyseinen sunnuntai oli vapaapäivä muuten täyteen ammuttuun kalenteriin, mutta hän lupasi kuitenkin tehdä mulle tatskan.

Noh, sunnuntai koitti ja hiukan mietin että ei hitto, mitä oon tekemässä! Kuva kuitenkin tehtiin ja olin hiton tyytyväinen. Mulla oli nyt tatska paikassa joka ei oo niin tyypillinen ja kuva, jollaista en oo ikinä nähnyt muilla.

Se mitä oon saanut Suomessa selittää jo kymmeniä kertoja on, että sterilointilaitteet löytyi, neulat vedettiin pakasta, olin päivän eka ja ainoa(?) asiakas, kaverilla oli puhtaat hansikkaat ja kasvosuojus, tyyppi oli ammattilainen ja pitää kaupungin parasta tatuointimestaa. Silti jonkun mielestä oon hullu. jep jep, eihän jossain Thaimaassa voi saada kuin HIV:n.

Ajankohta oli mielestäni loistava, yhden päivän jouduin vielä suojaamaan jalkaa, kunnes pääsin kotiin Suomeen pois auringosta ja hikoilusta. Iho parani loistavasti eikä punoittanut juurikaan edes heti tatuoinnin jälkeen. Ei märkinyt eikä mitään. Rasvailin tunnollisesti 3 viikkoa!

Nyt kun peli on avattu, voisinkin kaivaa tuon vanhan suunnitellun kuvan pöytälaatikosta ja hieman jalostaa sitä. Nimittäin yläkroppaan pitää saada yksi kuva..

Säären ulkoreuna muuten teki aika gutaa jossain kohtaa. Mulla on joku hermo juurikin vasemmalla puolella mitä välillä itteäni kiusaten hieron esim. tietokonetuolin jalkaan ja se tekee niin nasulia. Tietty liki puolet ajasta mitä kuvaa tehtiin kutitteli juurikin tuota hermoa!

Hintaa tuli tipin kanssa vajaat 70€, tollanen n. 15cm yksivärinen kuvatus. Ja tosiaan, pääsi sisään silloin kun itelle sopi ja kohtalaisen nopsaan. Kai siellä verikokeessa pitää silti viedä käydä että saadaan muu Suomi rauhoittumaan:F
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Ei jalkaan, rintaan siihen sydämen kohdalle. Tämä on ollut itsellänikin suunnitelmissa jo pitkään muttei finassipuoli ole vielä antanut periksi ja kai se on myönnettävä että samalla keräillään rohkeutta.
Itsellä ollut Hurrikaani olkapäässä syksystä -01 ja tuli silloin herjalla heitettyä, jotta "alapuolelle mahtuu mestaruusvuodet".
Saa nähdä tarviiko varata aikaa loppukuusta.
 
Kai siellä verikokeessa pitää silti viedä käydä että saadaan muu Suomi rauhoittumaan:F

Vaikkakin olen täysin samaa mieltä noin yleisellä tasolla kuin sinä, niin tuo ei ole huono idea. Pakasta vedetyt neulat eivät aina ole uusia, eikä ole mitään takeita, että niitä on edes käsitelty. Kertakäyttöneulat eivät välttämättä ole kertakäyttöneuloja :)

Vaan en halua pelotella ja terveestä asenteestasi päätellen tuskin niin käykään. Mikäli hoitavat (ja mikseivät hoitaisi) lafkansa asiallisesti, on minkä tahansa verisairauden saamisen mahdollisuus samaa luokkaa kuin missä tahansa maailmassa. Eli mahdollisuus on.

Lienee kuitenkin muita vaihtoehtoja paljon realistisempia kuin se HIV ja yleensä ne aiheuttaa näkyviä oireitakin. Kyseessähän on ihan normaalit tulehdukset ja muut sellaiset.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä kävin sellaisella tatuoijalla joka on ollut Thaimaassa opiskelemassa tatuointialaa, ja hänen kanssaan oli puhetta noista sikäläisistä paikoista. Sanoi että siellä (olikohan Bangkokissa) oli paljon sellaisia paikkoja joissa hygienian kanssa oli vähän niin tai näin ja välineiden sterilointiin ei ollut kunnon välineistöä. Siellä kuulemma on jopa sellaisia jotka tekevät kadulla tatuointeja! Mutta on siinä kaupungissa kuulemma joku kymmenkunta sellaistakin paikkaa joissa hygienia ja muut olosuhteet ovat ihan länsimaista tasoa, välineiden puhdistukseen on autoklaavit yms. ja näissä paikoissa voi kuulemma ihan turvallisin mielin käydä ottamassa kuvan.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Minä kävin sellaisella tatuoijalla joka on ollut Thaimaassa opiskelemassa tatuointialaa, ja hänen kanssaan oli puhetta noista sikäläisistä paikoista..

Tosiaan, kun paikalliset kuulivat että meikä on menossa ottamaan tatuointia, jokaisella oli tietty kaveri joka hakkaa kuvan kuin kuvan iholle. Olin kumminkin sopinut jo asiasta ja luotin tuohon valitsemaani mestaan, kaverilla on nettisivut, pokaaleja kilpailuista jne. rekvisiittaa, joten kait se ihan turvallista oli siihen verrattuna mitä Suomessa on jotkut kaverit käyneet paikoissa jonka pitäjät sattuu joskus olemaan "hiukan" sekaisin ja juovat kaljaa samalla kun tekevät duunia..

Itselle noi laitteet ei oo ihan tuttuja, joten paha sanoa satavarmasti sainko miten puhdasta käsittelyä. Kumminkin sillä oli sterilointilaitteet ja taisipa tuo vielä polttaa(?) neulat ennen aloittamista. Ei silti sillä etteikö ois mietityttänyt hiukan koko juttu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta, nyt kun helmikuussa Thaimaassa otin ensimmäisen tatuointini, sitä onkin saanut huomata ihmisissä jos jonkinlaista ennakkoluuloa.

Itse olen ottanut pari kuvaa Boliviassa ja samanlaiseen ilmiöön olen törmännyt. Minä vieläpä asuin tuolla noihin aikoihin ja kyllähän sitä kai kotikaupungissaan osaa arvioida tuollaiset asiat varsin hyvin, varsinkin jos pystyy asiasta jotenkin järkevästi tekijän kanssa keskustelemaan.

Suomalaisen tatuoijakaverini mukaan tuossa on sitten kuitenkin sellaisia muuttujia, joita ei välttämättä osaa tunnollisinkaan tatuoija automaattisesti huomioida. Esimerkiksi se, että ylijääneet musteet on syytä heittää roskikseen eikä tosiaankaan kaataa takaisin pulloon yms. pikkudetaljit.

Ja mitä omiin tatuointeihini tulee, niin tiistaina pitäisi taas mennä ottamaan uutta leimaa. Neljäs kuvani tulee noudattamaan samaa hyväksi havaittua pre-inka -genreä, jota nuo aiemmatkin edustavat. On se vaan hienoa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
jos jyp voittaa tatuoin Isä Riston kauniin naaman itseeni.

Itselläni on jo olkapäässä hurrikaani hakattuna, joten ajattelin sijoittaa mahdollisen Riston potretin pohkeeseen.

Luoja anna meidän kaikkien nähdä tämä ihana taideteos sitten aikanaan tällä palstalla! JOOKO? Pakko tuosta nyt on tänne kuva saada!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Neljäs kuva tuli eilen käytyä ottamassa ja kyllähän Tatuatan jengi taas osasi hommansa. On se vaan hienoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös