Mies on mies ja nainen on nainen. Tasa-arvo on aika laaja käsite ja täydellistä tai edes lähelle ei tulla pääsemään varmaan koskaan.
Olen sen kannalla että, naiselle samat säännöt kun miehille ja toisin päin, oikeuden mukaisuus samalle viivalle.
Feministit lässyttää aina siitä miten naisia kohdellaan kaltoin, noh minä olen asunut miehen vartalossa koko elämäni ja voin kertoa että, kyllä meitäkin syrjitään, kouritaan ja vaikka mitä. Varsinkin vanhemmat naiset ovat välillä raskaita, milloin ne lähentelee, milloin katsoo päästä varpaisiin niinkuin halpaa makkaraa. Onpa minulle käynyt niinkin ettei vuokrattu asuntoa, koska olin yksin asuva nuori mies henkilö, ei siis edes päästy siihen asti että, oltais katottu luottokelpoisuus tai kysytty tuloista, puhelimessa vaan suoraan tokaistiin ettei ota vuokralle yksin asuvaa mies henkilöä. Mitään perusteluita en asialle saanut. Toki asiaa mietittyäni ymmärsin kyllä syyn mutta, ois nyt edes valehdellut jotain.
Tarkoitukseni on tuoda esille sitä seikkaa että, ei tämä maailma ole tasa-arvoinen paikka meille miehillekkään, vaikka jotkut niin luulevat. Molemmat sukupuolet saavat osakseen omansa, ja eihän nyky aikana voi välttyä uhriutumiselta ja väärinkäsityksiltä. Usein huomaa että, vitsiksi tarkoitettu juttu on paisunut ja siitä on mielensä niin pahoitettu.
On ollut paljon puhetta sexuaalisesta ahdistelusta, vasinki niin että, kohteeksi on joutunut nainen. Niinkuin sanoin me kaikki saamme osamme, niin myös tämän asian kanssa. Useampaan kertaan olen joutunut kouraisun uhriksi, voin kertoa ettei ole mikään elämys tajuta että, kiveksesi on juuri jonkun 50 v Tertun kasaan puristetussa nyrkissä. Tai kun Ritu päättää että, kyllä tuon miehen takamusta voi ihan vapaasti testata puristamalla, paras mitä voi tehdä on olla reagoimatta millään tavalla. Ainakin omalla kohdalla on toiminut. Joskus kun asiaan tartuin ja sanoin Ritulle ettei, minun takalistoni ole mikään stressipallo, mitä voi halutessaan puristella niin vastaus oli tyyliin, älä leikistä suutu vanhalla tädillä vaan mielikuvitus vähän laukkasi ja silmän isku perään. Harvemmin on ollut äitiä niin ikävä kun silloin. Loppujen lopuksi, sen jälkeen kun olin alku järkytyksestä selvinnyt ajattelin, että ainakin kelpaan vielä jollekkin :) eli ei siihen pidä jäädä uhriutumaan ja kammoksumaan asiaa. Toki jos teot jatkuvat tai menee liaan pitkälle niin tietenkin pitää puuttua asiaan.
Naisen euro on 80 centtiä mutta ainakin parisuhteessa nainen omistaa myös miehen rahat, eli parisuhteessa olevan naisen euro on 1,80 centtiä. sama muuten koskee aikalailla kaikkea miehen omaisuutta, se siirtyy yhteis omistukseen heti parisuhteen alkamisen jälkeen, psl. työkalut, deodorantti, parranajo välineet. Ennen sai pitää sentään omat bokserit, nykyään nekin on yhteistä omaisuutta. Nämä omia kokemuksia kahdesta parisuhteesta. Varmasti on niitäkin yksilöitä ketkä ei halua yhteishuoltajuutta likaisiin alusvaatteisiin.
Sitten se ehkä kaikista eniten vituillaan oleva asia elikkä eron sattuessa ei miehellä kauheasti oikeuksia ole, varsinkaan tapauksissa missä yhteisiä lapsia. Tähän oli kait tulossa jotain muutosta parempaan. Mutta ihmetyttää että, miksi miehellä ei ole samaa oikeutta lapseen kuin äidillä. Itsellä on tästä oma kohtaista kokemusta, En nähnyt isääni 2,5 vuoteen eron jälkee, jokainen voi miettiä onko se hyväksi lapselle tai isälle. Kuitenkin kaikki argumentit mitä esitettiin oli sen puolesta mikä olisi minulle parasta. Vanhempieni huoltajuus kiistaa hoiti yllätys yllätys nainen, joten ei faijalle paljon sympatia pisteitä herunut. Eron aikaan olin n.3 vuotias, eli ei onneksi hirveesti muistikuvia siitä alkua ajasta. Loppu osasta muistankin jo jotain yksityiskohtia ja loput olen kysynyt vanhemmilta. Jopa rakas äitini on nyt vanhemmalla iällä ihmetellyt sitä kohtelua mitä isäni tuolloin sai.
Tarkoitus ei ollut purkaa sydäntäni tänne, mutta siihen se nyt vähän meni, siitä nöyrimmät pahoittelut. Toivottavasti ihmiset kuitenkin tajuaa pointin.
peace & love!