Tai ponityttökirjat.Lähtökohtaisesti kympin tytöt ovat tietenkin fiksumpia kuin vaikkapa kutosen pojat, niin todennäköisesti heidän lukemansa kirjallisuuskin on jotain älykkäämpiä kuin Aku Ankkaa.
Setåmies-kskustelusta tulee aina pieneen mieleen ajatus, että onko muiden haukkuminen mitenkään väärin, kunhan haukun oikeaa tahoa? Riittää, kun miellämme kohteen ansainneen kohtelunsa, nin all bets are off. Itse naivisti ajattelen, että huono käytös on huonoa käytöstä riippumatta kohteesta.Samalla kysyn, onko nykyään ilmauksella "setämies" tai "setä" sävyltään eroa sanaan "neekeri". Kysymys on aito eikä kohdistu vain Telaketjulle.
Aivan hirveää on sekin, että faaraoiden Egyptissä on ollut kaikkea kammottavan epäliberaalia, kuten orjia, kuolemanrangaistuksia ja estottoman rotuperäistä diskriminaatiota. Muinainen Egypti oli kerta kaikkiaan pöyristyttävän eriarvoistava ja esihistoriallis-fasistis-patriarkaalinen luokkayhteiskunta. Triggeröidyin pahasti Egypti-ajatuksista, enkä pysty nyt keskittymään tutkimukseeni sukupuolten moninaisuuden tiedostamattomuudesta nuijasodan taustatekijänä, jota minun pitäisi olla tekemässä Rauhan- ja konfliktintutkimuskeskukselle. Ahdistaa ja itkettää apurahani ja muinaisten egyptiläisten vähemmistöjen puolesta. Menneisyys on menneisyyttä, mutta tarvitseeko sitä pöyhiä esiin kaiken maailman karmeilla kirjoilla ja kouluopetuksella? Tuollaisella vain annetaan tarpeettomasti kunniaa muinaisille fasisteille ja rasisteille, emmekä siksi pysty kiinnittämään huomiota todella olennaisiin yhteiskunnallisiin asioihin, kuten sukupuolten lukumääriin ja positiiviseen syrjintään vähemmistöjen aseman parantamisessa.Mutta onhan tämä kaikki Amerikan kampuksilta apinoitu nykyään tuttua jo peruskoulun yläasteelta. Ei tarvi mennä yliopistoihin. Tänään kuulin äidinkielenopettalta yhden kympin oppilaan ilmoittaneen, että onhan se Mika Waltarin Sinuhe ihan mielenkiintoinen, mutta en voinut lukea sitä kahtakymmentä sivua enempää, kun siinä loukattiin jo niin monia ihmisryhmiä. Voi hyvä Sylvi! No, ehkä tuolla tasolla tämän voi jotenkin ymmärtää, mutta sinne yliopistoon mennessä pitäisi pystyä erottamaan historiallinen konteksti ja hyväksymään sekä Waltari että Shakespeare oman aikansa ja tyylinsä edustajina.
Olen samaa mieltä, mutta olen kuitenkin saanut käsityksen, että on täysin oikein loukkaantua poliittisesti korrektin ryhmän kanssa eri mieltä olevien mielipiteistä. Sellaisia kun ei voi eikä saa ymmärtää, sillä ne ovat vääriä mielipiteitä.Jos loukkaantuu suuren eri mieltä olevien ryhmän mielipiteistä, kannattaa ensin yrittää ymmärtää. Niin sanottu poliittinen korrektius on mennyt aivan liian pitkälle.
Surullistahan ylläolevassa on se että todennäköisesti joku on ihan legitisti tuota mieltä.Aivan hirveää on sekin, että faaraoiden Egyptissä on ollut kaikkea kammottavan epäliberaalia, kuten orjia, kuolemanrangaistuksia ja estottoman rotuperäistä diskriminaatiota. Muinainen Egypti oli kerta kaikkiaan pöyristyttävän eriarvoistava ja esihistoriallis-fasistis-patriarkaalinen luokkayhteiskunta. Triggeröidyin pahasti Egypti-ajatuksista, enkä pysty nyt keskittymään tutkimukseeni sukupuolten moninaisuuden tiedostamattomuudesta nuijasodan taustatekijänä, jota minun pitäisi olla tekemässä Rauhan- ja konfliktintutkimuskeskukselle. Ahdistaa ja itkettää apurahani ja muinaisten egyptiläisten vähemmistöjen puolesta. Menneisyys on menneisyyttä, mutta tarvitseeko sitä pöyhiä esiin kaiken maailman karmeilla kirjoilla ja kouluopetuksella? Tuollaisella vain annetaan tarpeettomasti kunniaa muinaisille fasisteille ja rasisteille, emmekä siksi pysty kiinnittämään huomiota todella olennaisiin yhteiskunnallisiin asioihin, kuten sukupuolten lukumääriin ja positiiviseen syrjintään vähemmistöjen aseman parantamisessa.
Tämä ei nyt ole ookoo ollenkaan. Voiko faaraoiden aikaisen osan historiasta jättää vain huomiotta, siis niinku ainakin poistaa sellaiset huonot kirjat kirjastoista ja netistä? Joku voisi myös käydä kaatamassa ne pyra-niitit. Ei sellaisia törkeiden orjuuttajien muistomerkkejä pidä suvaita.
No voi sanoa, että tuo on Afrikkalaisen kulttuurin tuote ja pitää olla kulttuurirelativistinen tässä.Surullistahan ylläolevassa on se että todennäköisesti joku on ihan legitisti tuota mieltä.
Kyllä. Pitää myös muistaa, että jonkun mielestä suomalaiset tervaporvarit olisivat myyneet myös Egyptin fasistifaaraoiden veneisiin tervaa, jos tervaporvareita olisi ollut kolme-neljä tuhatta vuotta sitten olemassa. Valkoisen miehen taakka on raskas.Surullistahan ylläolevassa on se että todennäköisesti joku on ihan legitisti tuota mieltä.
Muinainen Juho Junno myynyt egyptiläisille jotain mitä ne ei tarvitse, valkoinen riistäjä!Kyllä. Pitää myös muistaa, että jonkun mielestä suomalaiset tervaporvarit olisivat myyneet myös Egyptin fasistifaaraoiden veneisiin tervaa, jos tervaporvareita olisi ollut kolme-neljä tuhatta vuotta sitten olemassa. Valkoisen miehen taakka on raskas.
On eroa. Setämiehiä ei ole koskaan pidetty orjina, tapettu ja pahoinpidety tämän ominaisuutensa takia, joten ilmaisun painoarvo on naurattavan olematon näistä kahdesta.Samalla kysyn, onko nykyään ilmauksella "setämies" tai "setä" sävyltään eroa sanaan "neekeri". Kysymys on aito eikä kohdistu vain Telaketjulle.
Toinen kuvaa ajatus- ja toimintamallia. Toinen keskittyy rotuun. Vähän eri homma. Toki tuota setämies/setä ilmausta voi käyttää myös täysin ikään ja sukupuoleen katsoen. Silloin sitä voi pitää ongelmallisena. Vähän sama kuin kommunistiksi tai natsiksi haukkuminen.Samalla kysyn, onko nykyään ilmauksella "setämies" tai "setä" sävyltään eroa sanaan "neekeri". Kysymys on aito eikä kohdistu vain Telaketjulle.
Kukaan ei kuitenkaan kiistä, etteivätkö he olisi vaatineet sensuuria opetukseen. Lähinnä keskittyvät vain perustelemaan, että heillä on oikeus siihen ja että opettajat on perseestä.
Ketä kiinnostaa että maailmassa on ihmisiä,joilla on idioottimaisia mielipiteitä? Sinuhea lainatakseni, näin on aina ollut ja aina on oleva. Lähinnä tuo Kääpiön parodia oli laimea, kannattaa enemminkin googlata afrosentrinen historiantutkimus, mikä aikoinaan oli vähän - tai siis paljon - hassua, mutta toisaalta toi myös ihan tarpeellisia näkökulmia tutkimukseen, teki näkyviksi eräitä olettamuksia, joita oli hyödyllistä erikseen perustella ja tarkentaa.Surullistahan ylläolevassa on se että todennäköisesti joku on ihan legitisti tuota mieltä.
Laimea se oli, eikä välttämättä edes kunnollinen parodia. Parodiaan kuuluu koominen ja usein ivallinen liioittelu, enkä ole ollenkaan vakuuttunut, että kyse olisi ollut liioittelusta. Paremminkin luulen, että vaientamiskulttuurin suunnalta löytyy kyvykkyyttä ja halukkuutta paljon tuota kahelimpiin ulostuloihin.Lähinnä tuo Kääpiön parodia oli laimea
Laimea se oli siksi, että tuollaisia menneisyyden rakenteita tutkitaan "edistyksellisissä" piireissä ihan kybällä - ei sensuroida Egyptin tms. historiaa vaan tuodaan siihen kaikenlaisia hassuja ja keinotekoisia näkökulmia. Toki seassa on ihan järkeviäkin uusia kysymyksenasetteluja.Laimea se oli, eikä välttämättä edes kunnollinen parodia. Parodiaan kuuluu koominen ja usein ivallinen liioittelu, enkä ole ollenkaan vakuuttunut, että kyse olisi ollut liioittelusta. Paremminkin luulen, että vaientamiskulttuurin suunnalta löytyy kyvykkyyttä ja halukkuutta paljon tuota kahelimpiin ulostuloihin.
Ketä kiinnostaa että maailmassa on ihmisiä,joilla on idioottimaisia mielipiteitä? Sinuhea lainatakseni, näin on aina ollut ja aina on oleva.
Tästä olen täysin samaa mieltä. Nykyaikana vaan on olemassa trendi, jossa loukkaannutaan, jos/kun toinen ei sitten lähdekään mukaan minun asiaani. Törkeimmät vielä perustelevat asiansa hyvin. Eihän tuollaisesta voi kuin loukkaantua.Keskustelun ja ihmisten välisen kanssakäymisen kannalta ei valitettavasti tai toisaalta onneksi aina voi suhtautua asenteella, että toisten puhe on kärpäsen surinaa korvissani.
Joskus on helpointa vähät välittää toisten ihmisten mielipiteistä, jotka ovat omasta mielestä idioottimaisia.
Keskustelun ja ihmisten välisen kanssakäymisen kannalta ei valitettavasti tai toisaalta onneksi aina voi suhtautua asenteella, että toisten puhe on kärpäsen surinaa korvissani.
– Hyötyikö yksikään Jazzin historian pelaajista, kuten John Stockton tai Karl Malone, seuran arvon noususta? Saivatko he mitään? Ei, Iguodala sanoi.
Tuli niin vahva dejavu fiilis tuosta uutisesta, että tuli katsottua milloin Cleese oli näitä kommentoinut. No olihan nuo jo reilu kuukausi sitten kirjoitettu ja Episodilla joku oli vasta nyt löytänyt uutisen tästä.”Syvällä sisimmässäni haluan olla kambodžalainen naispoliisi. Onko se sallittua, vai olenko epärealistinen?” :D
John Cleese ei petä. Sinänsä ilahduttavaa, että joku uskaltaa puolustaa Rowlingin yhtä humoristisia lausuntoja. "Transfobisuus" on jonkin sortin natsikortti, jonka käyttö ainakin briteissä on ylittänyt kaikki järjelliset mittasuhteet.
John Cleesea syytetään transfobiasta – "En ole niin kiinnostunut transväestä", kertoo haluavansa olla kambodžalainen naispoliisi - Episodi.fi
Monty Python -legenda John Cleese on jälleen joutunut kohun keskelle. Variety kertoo, että Cleese asettui kannattamaan kirjailija J.K. Rowlingia, kun fani kysyi hänen mielipidettään Rowlingin väitettyä transfobiaa koskien. ”Pelkäänpä, että en ole niin kiinnostunut transväestä”, Cleese kirjoitti...www.episodi.fi
Kweeno haluaa olla joku, ei vain kyvyt riitä, John Cleese on joku, ei vain häntä somefeedit kiinnosta,Cleese on maailmanhistorian hauskin mies, ei kysymystäkään.
John siis sanoi että haluaa vain että transväki on onnellinen ja että muut kohtelevat heitä kunnioittavasti joten onko joku twiitti jäänyt näkemättä kun tämä "Kweeno" irtosi kaikista kahleistaan ja alkoi raivota miksi Cleese ei anna ihmisten olla mitä ovat?
Somemobin pahin vihollinen on julkkis jolla ei ole mitään menetettävää.”Syvällä sisimmässäni haluan olla kambodžalainen naispoliisi. Onko se sallittua, vai olenko epärealistinen?” :D
John Cleese ei petä. Sinänsä ilahduttavaa, että joku uskaltaa puolustaa Rowlingin yhtä humoristisia lausuntoja. "Transfobisuus" on jonkin sortin natsikortti, jonka käyttö ainakin briteissä on ylittänyt kaikki järjelliset mittasuhteet.
John Cleesea syytetään transfobiasta – "En ole niin kiinnostunut transväestä", kertoo haluavansa olla kambodžalainen naispoliisi - Episodi.fi
Monty Python -legenda John Cleese on jälleen joutunut kohun keskelle. Variety kertoo, että Cleese asettui kannattamaan kirjailija J.K. Rowlingia, kun fani kysyi hänen mielipidettään Rowlingin väitettyä transfobiaa koskien. ”Pelkäänpä, että en ole niin kiinnostunut transväestä”, Cleese kirjoitti...www.episodi.fi