Artsi kirjoitti:
Emme me voi liigaa pelata millään nuorisoporukalla, kun kukaan muukaan ei siihen pysty.
Sarjajohtaja Pelicans pystyy ja vieläpä niukemmalla budjetilla. Ja peluuttajana heillä toimii Hannu Aravirta
Artsi kirjoitti:
Olen niin vanha mies, että haluan nähdä liigassa Ilveksen paidassa ennemmin Hifk:n Järvisen esityksiä, kuin omien toistaiseksi kyvyttömien junnujen taaperrusta.
Minäkin tykkään Turren pelityylistä, mutta myönnän, että Ilves-henkisenä miehenä minua on enemmän lämmittänyt kyvyttömien nuorten miesten tekemät 6 maalia Turren ympyräisen sijaan. Melko paljonkin enemmän.
Artsi kirjoitti:
Meiltä suurella itkulla viime kesänä pois päästetyt junnut tahkoavat nykyisissä seuroissaan vain junnupelejä ja niitäkin varsin vaatimattomilla näytöillä. Ei näytä sekään tie vievän onneen.
Mutta toisaalta Huhtalan Tommi on tehnyt yhtä monta maalia kuin Bishai, Männikkö, Torkki, Kantee, Malmström ja Järvinen yhteensä. Ja tähän perään hymiö.
Ja loppuun vielä tilastot, vaikka ne ei aina kerrokaan totuutta. Mutta joku voisi tähänkin luottaa.
Ilveksen maalit jaoteltuna ryhmittäin:
Nuorukaiset:
- Joonas, Sami, Lassi ja Ville
- pääosin vähän peliaikaa, ei juurikaan erikoistilanteita
- Ilveksen kasvattamia, Ilvessydämisiä, runsaasti omia tukijoukkoja
Yhteensä 6 maalia (näistä 6 tasavoimin)
Kotimaiset hankinnat (ei paluumuuttajat):
- Männikkö, Kantee, Järvinen, Torkki
- pääosin runsaasti peliaikaa, erikoistilanteita
- melko kalliita hankintoja, palkkasotureita
Yhteensä 1 maali (näistä 0 tasavoimin)
Ulkomaiset hankinnat:
- Werner, Bishai, Voce, Malmström ja Koreis
- pääosin joukkueen kalliimpia, loukkaantumisia
Yhteensä 3 maalia (näistä 2 tasavoimin)
Papat:
- Raipe, Mikko, Mätsky ja Vesku
- runsaasti peliaikaa, runsaasti erikoistilanteita
- pääosin Ilvessydämisiä, tukijoukkoja
Yhteensä 8 maalia (näistä 6 tasavoimin)
Nuoriin en laskenut enää kasivitosia (silloin maalimäärä olisi ollut 10) ja Tutkaa en huomioinut paluumuuttajana kotimaisiin ulkopuolisiin hankintoihin. Ulkopuolisista tilastoihin on otettu mukaan siis uudet.
Suhtaudun itsekin huumorilla tuohon tilastoväsäelmään, mutta samalla yritän tuoda esille sitä, ettei aina kannata lähteä merta edemmäs kalaan. Uskon, että omiin maajoukkuenuorukaisiin luottaminen tuottaa hedelmää ja nuo maalimäärät olisivat todennäköisesti huomattavasti runsaammat, jos pojille annettaisiin sitä vastuuta (kuten Aravirtakin uskaltaa tehdä lähtökohdiltaan heikompien nuorukaisten kohdalla). On jotenkin hassua, että omien nuorten pitää olla huomattavastikin ulkoa tuotua parempi, jotta hän saisi saman näyttömahdollisuuden.
Toivottavasti kukaan ei tulkitse tätä siten, että minulla olisi jotakin yksittäistä pelaajaa vastaan. Päinvastoin minulla on useimmasta yksilöistä erittäin positiiviset fiilarit. Ja juuri tänä päivänä minä saattaisin laittaa puoltavan puumerkin Vocen jatkolle, sillä hänellä voi olla rytmiin päästyään erikoisosaamista, jota joukkueesta puuttuu. Tietenkin hinta, sopeutuminen ryhmään ja valmennuksen näkemys saadaanko mies kuntoon vaikuttaisi päätökseen.
Se mitä minä mietin, on se, että olisiko tämä menestys (tai menestymättömyys) saavutettu myös 200-300 000 euroa halvemmalla.
Nimimerkki raipen mukaan olisin kiinnostunut kuulemaan myös Akatemian käytännöstä eli nyt, kun Lassi, Ville ja Sami pelaavat näitä pieniä vaihtoja, niin onko valmennusjohto teettänyt heille extraa (ei kai siis samoja harjoitteita kuin runsaasti pelanneet)? Nuorten pelejä on heille kertynyt yhteensä yksi (Korhonen) ja tuossa pelissä Ville oli hämmästyksekseni nelosketjussa (ei yv-aikaa). Mietinkin, että miksi Villen pitää nuortenkin pelissä harjoitella nelosketjun roolia. Eli eihän kai nyt mennä viime kautiseen tapaan, vaikka projektille annettiin uusi nimi.