Itse tähtäsin myös C-junioreihin ja lähinnä siltä pohjalta, mitä valmentaja voi antaa ja miten vaikuttaa junioreiden kuvaan pelistä. Kyllä se kuva ja tietty näkemys luodaan jo junnuna, sen varassa sitten edetään mahdollisesti uralla eteenpäin. Jos tökkiminen, suun soittaminen ja tuomareiden takaa huutelu nähdään kovuutena junnnuissa, se kyllä opitaan ja omaksutaan tietynlaiseksi totuudeksi. Samoin se, että tuomari kyllä pelastaa ja tuomariin pitää anovasti katsoa on kyllä valitettavasti niitä asioita, jotka omaksutaan jo siellä junnuporukoissa. Näissä asioissa näen juuri sen valmentajan vaikutuksen ja oman näkemyksen arvon suurena mahdollisena pelin muokkaajana.
Näen myös siinä tietyn ristiriidan, että tappelijaksi tai kovaksi tultaisiin parikymppisenä (näin on kyllä tapahtunut). Itse näen asian niin, että jokaisella on jo nuorena oma pelityylinsä, vahvuutensa ja luonteensa siellä pohjalla, joita valmentaja voi ruokkia tai sitten tuhota. Itse tiedän ja olen nähnyt monta mielenkiintoista kaveria 15-vuoden iässä, jotka sitten juuri ajettiin lajista pois ja varmasti nähtiin turhina kavereina tavalla tai toisella. Ainakin heistä yritettiin tehdä toisenlaisia pelaajina kuin mitä pohjimmiltaan olivat ja silloin ei tueta kenenkään omia vahvuuksia. Jos tapeltuasi itsesi pihalla tai otettuasi kympin kintaiden pudottamisesta, koutsi huutaa sinulle pää punaisena kopissa ja haukkuu idiootiksi, ei tulevaisuutesi näytä kovin valoisalta. Tai jos valmentaja ihmettelee, miksi pelaaja C-junioreissa sitoo paitansa ja se kypärä tippuu päästä vähän väliä, ei hänen oma näkemyksensä ole kovin laaja ja tai tiettyä rehellisyyttä tukeva.
Aivan mielipide asioita ja tietty linjaus, jonka jokainen tekee. Itse ymmärrän pelin aina samana ja ne tietyt totuudet asioina, jotka valmentaja voi kieltää tai sitten opettaa jo nuorille pelaajille. Liiga tosin tarjoaa mahdollisimman huonoa esimerkkiä, mitä tulee kovuuteen, roolitukseen ja oman pelityylin takana seisomiseen. Junnukiekko on junnukiekkoa, sen kyllä allekirjoitan. Niin hc olen kuitenkin, että jos saan viestiä jonkun joukkueen C-junnuissa olevasta kaverista, menen mielelläni katsomaan ja seuraan jo alkuveryttelystä lähtien näitä kaikkia pikku juttujakin. Eli jos otat paljon jäähyjä, pelaat junnuissa, saatan olla joskus jossakin katsomassa panostasi pelille ja mielessäni arvostelen valmentajaasi, jos hän ei peluuta sinua oikeassa kohtaa.