Sutter & Oliwa suspended
ESPN:n sivuilta: "Sutter got two games and Oliwa three for their actions at the end of Saturday night's loss to Nashville. Sutter was suspended for player selection and team conduct in the final 2.5 seconds of the game. Oliwa was suspended for his conduct after being assessed a penalty for physical abuse of officials in the 3-1 loss."
Eli Sutterille pelikieltoa "väärästä" pelaajavalinnasta?! Mitä helvettiä?! Eikös sitä valmentaja kuitenkin ole se, joka saa päättää keitä pelaajia laittaa kentälle?
Tilannehan oli se, että Nashville oli tehnyt tyhjiin 3-1-johtomaalin kolme sekuntia ennen pelin päättymistä. Samaan aikaan oli syntynyt myös pientä kärhämää, josta Calgaryn Simon sekä Nashvillen Vokoun ja Hnidy saivat jäähyjä. Ennen maalin jälkeistä aloitusta Flames-yleisö alkoi huutamaan: "Oliwa! Oliwa!", eli oli aika lailla selvää mitä yleisö tahtoi.
Flames-valmentaja Sutter kuunteli ja halusi antaa kotiyleisölle edes jotakin, vaikka itse ottelusta tulikin tappio, ja laittoi kentälle alivoimanelikoksi: Oliwa, Warrener, Regehr ja Commodore. Nashvillen valmennusjohdossa oltiin kuitenkin nukuttu jo ennen ottelun alkua, joten sekä Jim McKenzie että Jamie Allison olivat healthy scratcheja. Ja viimeisillä sekunneilla torkkuminen sen kun vain jatkui ja Jeremy Stevenson istui penkillä. Todellista töppäilyä Barry Trotzilta!
Kiekon tiputtua ja oikeastaan jo vähän ennen sitäkin alkoi Oliwa etsimään itselleen paria valssiin, mutta kun Nashvillen joukkueesti ei sellaista löytynyt, niin tilanne lähti hieman käsistä ja alkoi varsin yksipuolinen joukkotappelu, ja kanadalainen yleisö sai sen mitä halusikin ja varmasti ottelusta jäi hyvä maku, vaikka tulostaululla olikin tappiolukemat.
Oliwa sai rangaistuksensa tuomarin fyysisen koskemattomuuden rikkomisesta, ja mikäli näin tapahtui, niin sen minä hyväksyn, mutta Sutterin rangaistusta en todellakaan hyväksy. Tämä on taas näitä tilanteita, kun yksi joukkue tekee niin miten jääkiekossa on aina tehty, mutta toinen joukkue nukkuu, ja pelikieltoja arpoo jälleen sellainen porukka, joka ei ymmärrä jääkiekosta näköjään yhtään mitään. Ei mikään ihme, että yleisömäärät ovat laskussa.
Jos NHL:lle joskus syntyy vastine, jossa annetaan pelata perinteistä kanadalaista kiekkoa, niin minä en ainakaan miettisi hetkeäkään, kumpaa sarjaa itse seuraisin.