Itselläni ei ole vielä yhtään skidiä (ikää vasta 23-vuotta), mutta olen ollut IFKn matseissa sylivauva ikäisestä asti, ja siitä huolimatta en ole saanut loppuelämän traumoja, vaikka IFKn peleissä on todennäköisesti tapeltu eniten koko SM-liigan historian aikana. Uskallan myös väittää, ettei maailmankuvani ole vääristynyt kaukalossa tapahtuneiden tappeluiden takia. Täällä palstalla on varmasti hyvin samanlaisen taustan omaavia kavereita todella paljon, ja uskallan väittää, ettei heidänkään maailmankuvat ole vääristyneet jääkiekkotappeluiden takia. Maailma on vaan muuttunut, kun nykyään vallitsee "jeesustelukulttuuri" ihan koko yhteiskunnan tasolla.
Tappelut ovat osa lajia nimeltä jääkiekko, ja jos koet sen suureksi ongelmaksi, niin Suomestakin löytyy useita muita lajeja joita voit seurata ilman tappeluiden pelkoa. Äläkä nyt ymmärrä, että arvostelisin sinun kasvattajataitojasi!
Jos viitsit lukea edes kokonaan allekirjoittaneen jutut, niin huomaat että en ole spontaaneita tappeluita vastaan, vaan nimenomaan tällaisia täysin asiaankuulumattomia tappeluita,mihin ei itse pelistä löydy mitään syytä. Kyllä - Jääkiekko on intensiivinen laji ja välillä kuohuu. Nyt kuohui yli liian paljon ja tuo ei mielestäni enää kuulunut itse lajiin.
Samaa mieltä siitä, että tästä on turha tehdä yhtään suurempaa asiaa, kuin se on. Keskustelu kuuluu käydä lajin sisällä ja rangaistusten kuuluu myös tulla sieltä. Itse otan kantaa sekä kiekkoihmisenä että isänä. Ajattelen vain lajin (sekä katsojien) parasta. Enkä mielestäni ole naiivi, jos yritän edes hieman suojella muksuja joiltain asioilta. En väitä, etteivätkö he näkisi väkivaltaa tv:ssä tai koulussa tms. Varmasti näkevät ja toivon, että ymmärtävät sen olevan väärin. Kun heille opetetaan että on väärin lyödä toista, on aika hankalaa selittää, miksi sitten mentiin katsomaan kun samalle asialle hurrataan hallissa, ilman että tilanteelle on mitään järkeenkäypää syytä. Nyrkkeily on oma urheilulajinsa ja siinäkin otellaan kyseisen lajin sääntöjen mukaan. Enkä itse anna junioreiden sitäkään vielä katsoa, koska he eivät ymmärrä näistä asioista riittävästi. Jäähalliin mennään katsomaan jääkiekkoa, ei nyrkkeilyä.