Tapparan jälkipelit on suljettu

  • 111 260
  • 217

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
"Finnet Oy on vuoden alusta alkaen lakannut ylläpitämistä palvelinta, jolla Tapparan Jälkipelit -palsta on sijainnut. Tällä hetkellä Tappara ei ole aikeissa hankkia uutta palvelinta keskustelupalstaa varten."

Lainaus on Tapparan nettisivulta
 

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
Jälkipelit RIP. Keskustelun taso oli tosin viime vuosina (erityisesti mestaruuden jälkeen) laskenut sen verran, että mikään suuri menetys suomalaiselle kiekkokeskustelulle tämä ei ollut. Monilla liigajoukkueilla ei ollut joukkueorganisaation toimesta ylläpidettyä fanipalstaa näinkään kauan.

Harmi vain, että pistivät kiinni noin vain pahemmin varoittelematta. Nyt jäivät lukematta jotkin mielenkiintoiset jutut, jotka olin aikonut lukea "sitten joskus paremmalla ajalla". No, parista artikkelihelmestä onneksi on omalla koneella kopsut.

Toinen mitä jään varmaan kaipaamaan ovat special, kottarainen ja muut vastaavat Jälkipelien syväkurkut, joilla oli enemmän tai vähemmän (noilla mainituilla nimimerkeillä nimenomaan enemmän) tarkkaa sisäpiiritietoa Tapparan tulevista pelaajasiirroista. Toivottavasti löytävät tiensä nyt vaikka tänne Jatkoaikaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kaikki loppuu aikanaan.

Kuten HAL9000 mainitsikin keskustelun taso oli laskusuunnassa. Itse tuskin, ainakaan yleensä, paransin sitä, vaikka yritin kyllä. Silti esimerkiksi otteluseurannassa oli mukava lueskella kiroilua Pukasta ja kehuja Lehdon maagisista otteista.

Ai niin, ja oli harvinaisen hauskaa lukea erään nimimerkin valitusta Jatkoajan moderaattoreista.
 
Viimeksi muokattu:

jude70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
=(

Tulihan tämä ilmoitus järkytyksenä =( Toivottavasti palstan käyttäjät siirtyvät tänne.Ihmettelen kun asiasta ei ilmoitettu etukäteen???No Eipä alkanut uusi vuosi kehuttavasti...
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Muutama kirjoittajahan lupasi Jälkipeleissä Uudenvuodenlupauksena olla kirjoittamatta palstalle vuonna 2006. Taitaa lupaukset pitää.

Nyt luulisi täällä Jatkoajan Tappara-osiossa keskustelun vilkastuvan ja olevan Jälkipelejä tasokkaampaa. Jatkiksen seula karsinee alisuorittavat kirjoittajat....
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämähän hoidettiin yhtä komiasti kuin Kulmalan Apan sopimusasiat jokunen vuosi sitten. Kiitos vitusti Tappara, näin hoidetaan faniasioita, vittujako sitä etukäteen ilmottelemaan monivuotisen saitin lopettamisesta.

Joku tästä, Jälkipelien lopettamisesta ja asian ilmoittamatta jättämisestä, on päätöksen tehnyt ja jotkut ovat siitä tienneet. Niin kauan kun kyseiset horot vaikuttavat Tapparassa, joukkue saa mun puolestani rypeä, rämpiä ja perseillä. Kausikorttilaisena käyn hallissa, mutta tikkua ristiin en joukkueen eteen paa, ennenkuin sinne mestaruusviirien viereen hilataan pari tyyppiä kaulakiikkuun, tai joku pyytää virallisesti anteeksi.

Haistakaa vittu, sisäpiiriläiset!
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aika hauska tuo ilmoitus Tapparan sivuilla:

Finnet Oy on vuoden alusta alkaen lakannut ylläpitämistä palvelinta, jolla Tapparan Jälkipelit -palsta on sijainnut. Tällä hetkellä Tappara ei ole aikeissa hankkia uutta palvelinta keskustelupalstaa varten.

Jotenkin siinä annetaan ymmärtää, että syy lopettamiseen olisi Finnet Oy:llä. Eiköhän se olisi olisi jatkanut palvelimen ylläpitoa, mikäli Tappara olisi maksanut siittä.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mielenkiintoista...hmmmm. No monta aasinpersettä jäi onneksi sille matkalleen ja ei tarvitse niitäkään enään "nähdä". Kuitenkin aavistuksen haikeeta oli menettää pelaajat-osiosta niitä pelaajia koskevia ketjuja. No aikaansa kutakin. Taitaa Jatkoajan Tappara-osio vilkastua. Se muuten on varma, että vierailut Tapparan sivuilla vähenee rutkasti, kun keskustelua ei enään ole.
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Henkilökohtaisesti en jää kaipaamaan Jälkipelejä. Niiden taso oli kohtuullisen matala, eikä sitä olisi saanut parannettua kuin rankalla moderoinnilla ja käyttäjäputsauksella.

Aikansa kutakin, nyt kannattaa ottaa uudet kuviot käyttöön.
 

Vesku

Jäsen
Artsi kirjoitti:
Aika hauska tuo ilmoitus Tapparan sivuilla:

Finnet Oy on vuoden alusta alkaen lakannut ylläpitämistä palvelinta, jolla Tapparan Jälkipelit -palsta on sijainnut. Tällä hetkellä Tappara ei ole aikeissa hankkia uutta palvelinta keskustelupalstaa varten.

Jotenkin siinä annetaan ymmärtää, että syy lopettamiseen olisi Finnet Oy:llä. Eiköhän se olisi olisi jatkanut palvelimen ylläpitoa, mikäli Tappara olisi maksanut siittä.

Aivan.

Okei, ehkä Finnet lopettikin palvelimen ylläpitämisen, mutta silti Tapparaa ei kiinnosta hankkia uutta palvelinta palstalle.

Tuossa alkuperäisessä lainauksessa sanoma on niputettu yhteen vain kauniin viralliseen tapaan. Johdattelevasti mutta valheettomasti.

Raskaita multia päälle vaan.
 

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Semmosta paskaa se palsta oli täynnä, että ihmeen kauan Tappara sitä touhua suostui rahoittamaan. Ei tule ikävä.

Hevosmies kirjoitti:
Kausikorttilaisena käyn hallissa, mutta tikkua ristiin en joukkueen eteen paa, ennenkuin sinne mestaruusviirien viereen hilataan pari tyyppiä kaulakiikkuun, tai joku pyytää virallisesti anteeksi.

Haistakaa vittu, sisäpiiriläiset!
Kyllä nyt varmaankin Leinosta pelottaa. Saakohan edes öitänsä nukuttua. Pyytäkää nyt hyvänen aika sentään joku Hevosmieheltä anteeksi!
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ippe, mielipiteesi Jälkipelien taso(ttomuude)sta on ymmärretty, mutta väitätkö tosiaan, että niiden lakkautus hoidettiin tyylikkäästi?
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täyttä vittuilua faneja kohtaan koko touhu, kun kukaan ei viitsi kertoa etukäteen mitään. Varmaan olis ollut Tapparalle vitun suuri menoerä jatkaa palstan ylläpitoa, mutta ei, sillä rahallahan Tappara saa kutsuttua muutaman idiootin puku päällä mussuttamaan katkarapuvoileipiä B-katsomoon.

Todellakin uudelle palstalle olisi tarvetta, toivottavasti joku saa kunnon fanisaitin aikaiseksi. Siihen saakka tämän päätöksen takana olleet ääliöt voisi todellakin hinata sinne mestaruusviirien jatkoksi kattoon ja jättää sinne.
 

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hevosmies, mä en ymmärrä mitä tyylittömyyttä asian hoidassa oli. Mikä on oikea toimintatapa tämänlaisissa asioissa? Onko olemassa ilmaisen palvelun lopettamisesta kertomisen käsikirja? Miten asia olisi pitänyt ilmoittaa että ilmaiseen palveluun tottuneet ihmiset olisivat tyytyväisiä? Olisiko ihmisille pitänyt antaa mahdollisuus valittaa etukäteen? Miten se olisi vaikuttanut asiaan?

Ei todellakaan ole jääkiekkojoukkueen etujen mukaista antaa ihmisille mahdollisuutta laittaa omille sivuilleen alatyylistä kritiikkiä joukkueen toiminnasta ja joukkueen pelaajista. Asiallisesta keskustelusta voisi jollakin tapaa olla hyötyä, mutta monta vuotta palsta teki vain tappiota seuran imagolle. Internet on täynnä keskustelupalstoja ja sellaisen voi kuka tahansa pistää pystyyn kymmenessä minuutissa. Miten ihmeessä Tapparan päätös lopettaa oman fooruminsa ylläpitäminen voi olla niin iso juttu että Hevosmies lopettaa tikkujen ristiin laittamisen? Mä en ymmärrä, auttakaa mua ymmärtämään.
 

jufana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi, Fortuna,
Kyllä tämä nyt kuitenkin melko tökerösti hoidettiin ja samalla yritetään vierittää syy aivan väärälle taholle. Kieltämättä keskustelun taso oli päässyt löysän moderoinnin johdosta putoamaan jopa alle Ilveksen keskustelupalstan tason. Tämä on kuitenkin ensisijaisesti palvelun ylläpitäjän ongelma.

Tapparan jälkipeleillä on pitkät perinteet ja käsittääkseni palstan aktiivisuus säilyi loppuun saakka hyvänä. Jälkipelit oli monelle ulkotamperelaiselle fanille hyvä keino pysyä sisällä faniyhteisössä etäisyyksistä huolimatta. Nämä ovat sinänsä pieniä juttuja, mutta olen aivan varma että tästä lakkauttamisesta saatava taloudellinen säästö katoaa hyvinkin nopeasti fanien passivoitumisen kautta saamatta jääviin euroihin. Oma tuntumani on tällä hetkellä se, että firman kausikortit jäävät ensi kaudella ostamatta eikä pukinkonttiinkaan varmasti hommata Tapparakamaa sadoilla euroilla. Toivottavasti muut eivät ole yhtä pettyneitä.

Täällä on oman väenkin piiristä vähätelty Jälkipelien merkitystä. Väittäisin että niiden merkitys on ollut paljon suurempi kuin mitä muutama kirjoittaja täällä esittää. Tarkkaa tietoa en enää muista, mutta olivathan tuon palstan käyttäjämäärät melkoisen kovia eli kyllä niille tarvetta oli. Tällainen konkarikin löysi sieltä aina samanhenkistä juttuseuraa, oli aiheena sitten kiakko tai jokin aivan muu.

Sinänsähän tuollaisen palstan uudelleenpystytys ei olisi kummoinenkaan homma ja kustannuksetkin olisivat melko olemattomat. Kunnollinen moderointi vaatisi kuitenkin sen, että homma olisi sellaisen tahon käsissä joka tekisi sitä säännöllisesti ja vastuullisesti. Tapparan kannattaisikin hankkia sellainen yhteistyökumppani, joka ottaisi homman hoitaakseen pientä näkyvyyttä vastaan ja sitoutuisi ihan virallisesti vastaamaan tuon palstan sisällön asianmukaisuudesta jatkuvasti.

Jos homma korpeaa, niin palautetta toimistolle voi laittaa esim. sivulta http://www.tappara.fi/palaut.html
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No juu, mulle Jälkipelit aikoinaan toi kokonaan uuden elämän. Niiden kautta tutustuin moneen mukavaan ihmiseen.
Ja vaikka en viime aikoina paljon ollut Jälkipeleihin kirjoitellutkaan, olin mä aika järkyttynyt tänä aamuna kun piti palstalla poiketa...
No, uuden pykäsin pystyyn, kahtotaan tuleeko mitään.
 

Kaivanto

Jäsen
Alex sanoi sen hyvin. Henkeäsalpaavan tökeröä toimintaa hoitaa tämä ilman mitään ennakkovaroitusta ja vielä ilmoituksella, joka yrittää esittää, että kyse olisi teknisestä asiasta.

Kai tämä juhlahössötys olikin sitten Urkin valtaanastumisen 50-vuotispäivien kunniaksi, back to kekkoslovakia.
 
Viimeksi muokattu:

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sinä ippe et näe mitään tyylitöntä tai asiatonta käytöstä faneja kohtaan siinä, ettei rakastettu seuramme vaivaudu sanallakaan etukäteen ilmoittamaan monivuotisen ja kuuluisan keskustelusivustonsa lopettamisesta. Mutta mun avautumiseni asiasta hetkautti niin paljon, että päätit asiaan puuttua?

Joko me ei kumpikaan ymmärretä mitään, tai ei haluta. Epäilen jälkimmäistä vaihtoehtoa, joten päätän asian osaltani tähän viestiin. Tapparalle olen jo heidän toimintatapaansa koskevan palautteeni lähettänyt.

Täällä Jatkoajassa sinulla on suuremmat markkinat globalisaatio- ym. keskusteluille, joten anna mennä. Mutta mää välillä kaipaan sitä letkeäsanaisempaa ippeä kuin tuollaista globalisaatiomörökölliä.
 
Viimeksi muokattu:

Hakkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham
Olihan tuo ilmoitus Jälkipelien lopettamista melkoinen saavillinen jäävettä niskaan!! Mutta täyttä totta tuntuu olevan. Raaka peli ja niin edelleen... Eikä missään tapauksessa erityisen "kunnioitusta" herättävä teko. No, nyt ei sitten Tappara ainakaan ole enää mikään kadehdittu juttu keskusteluforumin johdosta, ollaan nyt sitten vaan kuten useat muutkin liigajoukkueet. On meidän vuoro katsoa "ylöspäin" kadehtien HPK:ta, Ilvestä, Pelicanseja jne., joilla sana on edelleen vapaa. Niinpä niin, vapaa ja vapaa... ;)

Vois sanoa, että kyseessä oli eräänlainen "äkkikuolema". Ei siinä paljoa ehtinyt nokka tuhista. Mutta jäihän sentään fanit!
 

Kaivanto

Jäsen
ippe kirjoitti:
en ymmärrä mitä tyylittömyyttä asian hoidassa oli. Mikä on oikea toimintatapa tämänlaisissa asioissa? Onko olemassa ilmaisen palvelun lopettamisesta kertomisen käsikirja? Miten asia olisi pitänyt ilmoittaa että ilmaiseen palveluun tottuneet ihmiset olisivat tyytyväisiä?

Minä taas en ymmärrä, mitä ihmettä tavoittelet tällä hölmöksi tekeytymisellä. Onko tämä taas joku uusi variaatio nykyaikaisesta taipumuksesta mitata kaikkia asioita rahalla? Ilmainen, mitä tekemistä sillä on tökerön toiminnan kanssa? Punainen risti ja pelastusarmeija voivat jakaa köyhille mätiä silakoita, koska kyse on ilmaisesta ruoka-avusta? Tyylikkyys ja tyylittömyys ovat olemassa vain asiakkuussuhteen yhteydessä?

Tappara.fin palsta kuten mikä tahansa nettipalsta ei ole pelkkä tekninen informaatiokanava vaan oikeista ihmistä koostuva sosiaalinen yhteisö ja jos tällainen yhteisö räjäytetään yllättäen taivaan tuuliin, totta ihmeessä se herättää vähintäänkin hämmennystä yhteisön jäsenissä.
 
Viimeksi muokattu:

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ai mä tekeydyin hölmöksi, no selvä homma :)
(mörökölli mä tiesinkin olevani)

Tappara.fi:n etusivulla oleva sarjataulukko on informatiivinen ja ainakin minulle hyödyllinen palvelu. Jos Tappara aikoo joskus sen siitä poistaa, minä en tarvitse enkä odota etukäteis uutisointia aiheesta. Tapparan liput myytiin aikaisemmin Lippupisteen kautta ja kun myynti siirtyi Lippupalveluun, en tarvinnut enkä odottanut etukäteisilmoitusta jotta olisin voinut mukautua muutokseen.

On tietenkin ihan ymmärrettävää että jälkipelien käyttäjät ovat foorumin loppumisesta tyrmistyneitä, vaikka jossakin muualla ylläpidetyllä foorumilla on paljon paremmat menestysmahdollisuudet (kun esimerkiksi moderoinnissa voi pitää paljon tiukempaa linjaa), mutta teistä muutama haluaisi hirttää ihmisen sen tähden ettei teille kerrottu etukäteen foorumin loppumisesta. Herätkää nyt saatana, te ootte aikuisia ihmisiä.
Onko muuten jotakin rajaa kuinka paljon aiemmin ilmoitus olisi pitänyt antaa? Jos se olisi annettu esimerkiksi 5 päivää aiemmin, niin siltikin varmasti löytyisi vähintään yksi radikaali jonka murhaamisenhimoa se ei olisi sammuttanut.

Ihmiset osaa mut aina yllättää, en olisi ikinä uskonut kritiikin aiheen tiimoilta koskevan juuri etukäteisilmoituksen puuttumista. Mä olin aivan varma että foorumin loppuminen aiheuttaa kovaa tuskaa, mutta nimenomaan sen loppumisen takia. Oppia ikä kaikki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös