Tapio Sammalkangas – patapakiston tervaskanto

  • 67 297
  • 260

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Sammalkangas pelasi eilen elämänsä pelin. En varmaan mene paljoa metsään, jos sanon että pelasi uransa parhaimman. Upeaa pelin lukemista, vahvaa kaksinkamppailua, kovia ja painavia taklauksia. On ollut yksi tärkeimmistä pelaajista koko keväällä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sammalkangas pelasi eilen elämänsä pelin. En varmaan mene paljoa metsään, jos sanon että pelasi uransa parhaimman. Upeaa pelin lukemista, vahvaa kaksinkamppailua, kovia ja painavia taklauksia. On ollut yksi tärkeimmistä pelaajista koko keväällä.

Joo, ehdottomasti menee Parrun uran parhaimpiin matseihin. En tiedä, huomasivatko kaikki, mutta Tapsalla oli sellaista oikeantyylistä tiikerinsilmää muuten jok'ikisessä jälkitilanteessa: "piiruakaan en anna periksi".

Sanattomaksi vetää.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kertakaikkiaan uskomattoman hyvä pelaaja. Peruspakkien peruspakki. Vahva, kova taklaaja, liike tarpeeksi hyvää, ja osaa antaa varman ensimmäisen syötön. En olisi voinut pari vuotta sitten kuvitella, että Sammalkangas pystyy nousemaan tällaiselle tasolle. Ihan ehdottomasti yksi suosikeistani nykyjoukkueessa. Korpisalon jälkeen on ollut vaikea miettiä kenen fanipaidan haluaisin. Sammalkangas on valintani. Hieno, hieno pelaaja. Arvostan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juha Jyrkkiö kommentoi eilen radiossa yhtä Tapion maalille ajoa sanomalla että haluaisi nähdä Tapsalta samanlaisia enemmänkin. Jyrkkiön mielestä Tapio tyytyy suotta peruspakin rooliin ja perusratkaisuihin kun eväitä olisi muuhunkin.

Aikamoista.

Joka tapauksessa Tapio on pelannut loistavat pleijarit, Marttisen jälkeen joukkueen paras puolustaja.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hieno, hieno pelaaja. Arvostan.

Ja edelleen satojen pelien jälkeen mies on pystynyt pysymään aikalailla pimennossa julkisuudesta. Kovan työn puurtajia kun harvoin otsikoissa näkee, joten pientä palkintoa on hyvä antaa edes täällä netissä.
 

Cichorium

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juha Jyrkkiö kommentoi eilen radiossa yhtä Tapion maalille ajoa sanomalla että haluaisi nähdä Tapsalta samanlaisia enemmänkin. Jyrkkiön mielestä Tapio tyytyy suotta peruspakin rooliin ja perusratkaisuihin kun eväitä olisi muuhunkin.

Mun mielestä Jyrkkiö sanoi Tommi Taimesta noi kommentit.

Sammalkangas on kyllä hieno mies.
 

Patalappu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Parrua on ollut ilo seurata koko pleijareiden ajan. Purkaa pomminvarmasti tiukoissa paikoissa ja ruutia riittää vääntää kenen kanssa tahansa missä tahansa. Ihan hyvä lämärikin Tapsalta lähtee, kauheen vähän vaan kaveri sitä viljelee.

Olen aina tykännyt miehestä mutta nyt kun on päässyt tosipelien kautta kunnon testiin niin vahvuudet sen kun korostuu. Heikkouksia kun huomioidaan miehen rooli niin ei sitten oikeastaan olekaan. Such a fine man!
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Otteluseurantaketjussa monet kritisoivat Tapsan pientä muikkaria Generoukselle, joka takoi surutta maalintakana kultakypärä-Hagmania. Mielestäni jonkun muun kuin kultakypärän tulee hoitaa tälläiset jälkikähinät, joten tässä kohtaa Tapsa teki oikein. Toki tästä oli seurauksena Ässien yyveen menetys mutta ehkä tämä teko (omien puolustaminen) osittain sytytti joukkuetta yhtä 2min ylivoimaa enemmän.... mene ja tiedä, itse pidän siitä että joukkuekavereita puolustetaan eikä heitä jätetä oman onnensa nojaan kun esimerkkitapauksessa kaksimetrinen p-amerikkalainen hakkaa tähtipelaajaa selkäpuolelta
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Otteluseurantaketjussa monet kritisoivat Tapsan pientä muikkaria Generoukselle, joka takoi surutta maalintakana kultakypärä-Hagmania.

En ole otteluseurantaketjussa käynyt, mutta jo pelissä tiesin, että tästä porataan.

Fiksut kiekkoniilot pitävät tällaista toimintaa typeränä ja jopa idioottimaisena, kun taas kaltaiseni enemmän tunteella elävät näkevät nämä enemmänkin joukkuehenkeä kasvattavina ja oikeina tekoina. Vastustaja ei päässyt ylivoimalle, vastustaja ei tehnyt maalia, Ässät voitti ja uskoisin, että joukkuehenki ei ainakaan Tapsan tempusta kärsinyt.

Aivan oikea teko alakerran isännältä. Näin pitää toimia.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aivan oikea teko alakerran isännältä. Näin pitää toimia.

Olen samaa mieltä. On hyvä että meiltä löytyy taas joku muukin kuin Marttinen, joka voi antaa palautteen vastustajalle tähtihyökkääjän kaltoin kohtelusta. Tottakai tuosta olisi ollut kiva saada ylivoima ja mahdollisuus ratkaista ottelu, mutta joukkuehengen kannalta tällainen toiminta voipi olla pitkässä juoksussa aika paljon kannattavampaa. Ymmärrän toki sen, että jotkut ovat eri mieltä, mutta minun mielestäni Tapsa toimi tilanteessa ainoalla oikealla tavalla.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuolla tapaa peli pysyy siistinä. Tapsa näytti, ettei sikailuja sallita.

En tiedä johtuuko suoranaisesti Tapsan paluusta. Mutta Tapsan paluun jälkeen peli on näyttänyt paremmalta.

Ihan oikein toimittu, siitä propsit Tapsalle, ketään ei tökitä!
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Ihan oikein toimittu, siitä propsit Tapsalle, ketään ei tökitä!

Mun mielestä tuon olisi voinut hoitaa toisellakin tavalla. Toki Generous ei ollut lainkaan hereillä ja sen vuoksi lensi heppoisesti maalin, jonka takia jäähy tuli.

Mun mielestä Tapsa on ollut melko huono palattuaan kokoonpanoon, josta osasyy on Uden koohottamisessa kentällä. Esim. Vahalahden maalin Uden konttasi keskialueella ja Tapsa pelasi tilanteen täysin väärin. Parantaa kuitenkin varmasti, kun saa pelejä alle.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mun mielestä tuon olisi voinut hoitaa toisellakin tavalla.

Ai sillä tyypillisellä tavalla eli kääntää selkä ja luistella vaihtoaitioon. Mentaliteetilla, "ei koske minua, ei ole minun ongelma".
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mielestäni tuo tilanne oli yksi kulminaatiopisteistä pelissä ja jos se olisi hoidettu toisella tavalla olisi lopputuloskin voinut olla eri.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Otteluseurantaketjussa monet kritisoivat Tapsan pientä muikkaria Generoukselle, joka takoi surutta maalintakana kultakypärä-Hagmania...

Yleensä en innostu näistä kostoretkistä, mutta joukkueen nykyisessä henkisessä tilanteessa Sammalkankaan toiminta oli järkevää. Hän osoitti joukkueelle, että joukkueesta löytyy vielä ylpeyttäkin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Liekö ensimmäinen kerta, kun näin Sammal-Tapsan tekevän hyvinkin fiksun liikkeen Lukkoa vastaan. Jokusen kerran Ässät on näissä paikallismatseissa kärsinyt nimenomaan Sammalkankaan oudoista ratkaisuista, mutta tänään tuo käytännössä käänsi pelin. Lukko menetti hyvän otteensa ja tasavajaalla Ässät teki kaksi(?) maalia.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mielestäni Tapsan tulo ei suoranaisesti ole Ässien peliin vaikuttanut, tänäänkään ei Parru-Ude ollut äärrimmäisen vakuuttava, mutta riittävän hyvä ja uskon että nämä tulevat vielä parantamaan.
Parrun jäähyä en nähnyt, mutta niin usein nämä on näitä, jos lukko olisi tehnyt 4vs4 pelissä maalin olisi tullut paskaa niskaan, mutta nyt näin. Joukkue oli hereillä muutenkin (mikon maalin ansiosta) joten en siinä mielessä anna jäähylle arvoa joukkueen otteita parantavana tekona, mutta tietenkin jonkin näköinen signaali vastustajan suuntaan se on, en tuomitse ja itse pidän kyllä tämänkaltaisesta toiminnasta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni Tapsan tulo ei suoranaisesti ole Ässien peliin vaikuttanut, tänäänkään ei Parru-Ude ollut äärrimmäisen vakuuttava, mutta riittävän hyvä ja uskon että nämä tulevat vielä parantamaan...

Uusitalo on ollut täysin sekaisin Sammalkankaan paluun jälkeen, pyrkii "auttamaan" kaveria liikaa. Lukko pelissä Tapsa pelasi ensimmäisen Lukon maalin väärin, höntyili.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Uusitalo on ollut täysin sekaisin Sammalkankaan paluun jälkeen, pyrkii "auttamaan" kaveria liikaa. Lukko pelissä Tapsa pelasi ensimmäisen Lukon maalin väärin, höntyili.

Tämän tilanteen huomasin myös Ude ajoi aivan turhaan Parrun mieheen kiinni, voi olla että Uden pelaaminen sekoittaa myös Parrun pelaamista, mutta itse uskon että näiden taso nousee vielä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämän tilanteen huomasin myös Ude ajoi aivan turhaan Parrun mieheen kiinni, voi olla että Uden pelaaminen sekoittaa myös Parrun pelaamista, mutta itse uskon että näiden taso nousee vielä.

Tarkoitatko Lukon ensimmäistä maalia? Siinä Sammalkangas luuli, että pelaa 2 - 1 tilannetta ja heitti vatsalleen ihan turhaan, jolloin Vahalahti pääsi rauhassa kiertämään vetopaikkaan.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tarkoitatko Lukon ensimmäistä maalia? Siinä Sammalkangas luuli, että pelaa 2 - 1 tilannetta ja heitti vatsalleen ihan turhaan, jolloin Vahalahti pääsi rauhassa kiertämään vetopaikkaan.

En tarkoita, vaan tilannetta jossa Lukon hyökkääjä nousi laitaa pitkin ja tilanne oli Parrulla "hallussa" ja Ude ajoi samaan mieheen jolloin Lukon mies löi liinat kiinni ja syöttö vapaalle Uden miehelle maalin eteen, tilaantesta ei tullut maalia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös