Tapio Sammalkangas – patapakiston tervaskanto

  • 66 987
  • 260

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Parru lienee blokannut näissä muutamassa pelissä enemmän vetoja, kuin koko Ässä-puolustus yhteensä tämän kauden aikana. Näin kärjistetysti sanottuna.

Tämä muistettakoon miestä arvosteltaessa.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Mielestäni Parrun paluu ollut todella onnistunut. Välillä tietysti näkyy, ettei pelejä ole pelannut tällä kaudella mutta siitä huolimatta hyvää pelaamista.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Parru lienee blokannut näissä muutamassa pelissä enemmän vetoja, kuin koko Ässä-puolustus yhteensä tämän kauden aikana. Näin kärjistetysti sanottuna.

Tämä muistettakoon miestä arvosteltaessa.

Tämä, ja ylläpitää kuitenkin kuria ja järjestystä, vaikka termiä poliisi en käyttäisi Sammalkankaasta puhuttaessa. Luovaan neppikikkailuun Sammaltapsasta ei ole, mutta saa kuitenkin vetoja kohti maalia.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tämä, ja ylläpitää kuitenkin kuria ja järjestystä, vaikka termiä poliisi en käyttäisi Sammalkankaasta puhuttaessa. Luovaan neppikikkailuun Sammaltapsasta ei ole, mutta saa kuitenkin vetoja kohti maalia.

Niin eli Parru ja Jyssy on joukkueen puolustajista tällä hetkellä ne jotka pystyvät pelaamaan kovaa omassa pääässä ja hyökkäyspäässä tarvittaessa pistämään kiekkoa maalille, me like.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällähän onkin lähes kaikki samaa mieltä Parrun palautteesta. Niinkuin otteluketjuun kirjoitin niin vaikka selostajat ja muut (jopa Ketola) valittivat tyhmästä jäähystä niin tuskinpa tuli kopissa negatiivista palautetta, Nikkekin varmaan kopautti polvareita tjsp.

Ei ne kaikki ole aina "tyhmiä kostojäähyjä".

Ja pelin se käänsi padalle lopullisesti. Henkinen puoli oli tässäkin tärkeässä osassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin eli Parru ja Jyssy on joukkueen puolustajista tällä hetkellä ne jotka pystyvät pelaamaan kovaa omassa pääässä ja hyökkäyspäässä tarvittaessa pistämään kiekkoa maalille, me like.

Marttinen on edelleen surkea, pelaa edelleen itselleen väärää peliä. Kuvaavaa oli ensimmäisessä erässä tapahtunut tilanne, jossa Marttinen oli kiekon kanssa puhtaalla jäällä, mutta hukkasi kiekon siitä huolimatta, kun yritti veivata kiekkoa.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Marttinen on edelleen surkea, pelaa edelleen itselleen väärää peliä. Kuvaavaa oli ensimmäisessä erässä tapahtunut tilanne, jossa Marttinen oli kiekon kanssa puhtaalla jäällä, mutta hukkasi kiekon siitä huolimatta, kun yritti veivata kiekkoa.

Niin on, mutta ei Parrukaan vielä parhaassa vireessä ole, lähinnä tarkoitin pelityyliä ja tapaa jolla miehet pelaa.
Marttinen ja Parru kummatkin parhaimmillaan kun parina on kiekollisena hyvin pelaava pakki, jolloin saavat pelata omilla vahvuuksillaan ja tällä hetkellä kummankaan pari ei ole viime kauden tasoa.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Ei, vaan suoraan edestä päin, niin olisi tajunnut mikä iski.

Tai sitten sillä perinteisellä jarkkoruutu-tyylillä eli mennään nokan eteen kyselemään do you wanna go ja ravistelemaan hanskoja ja kun Generous sitten tiputtaa hanskansa niin nauraa paskasesti ja luistelee pois tilanteesta... Sammal-Tapsa ei kuitenkaan ole mikään Honkkarin ja Forsbackan tasoinen pugilisti.

Voisin kuvitella että moisesta palaisi Generousin tapaisen pelaajan käämit entistä pahemmin ja sen jälkeen se keskittyminen on entistä vähemmän itse pelissä
 

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua on jo useamman vuoden mietityttänyt tuo kirjoittajien käyttämä lempinimi "Parru". Itse muistelisin, että alunperin tuota lempinimeä on käytetty aikoinaan ässissä puolustaneesta Pekka Kangasalustasta. No mitäs näista.

Itse Tapsasta on pakko sanoa, että on ilo katsoa kun tää sälli luutii linjoilla ja puolustaa joukkuetovereitaan kun sen tarvetta on.
 

IkuinenPata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Williams, Mogilny, Afinogenov.
Yleensä en innostu näistä kostoretkistä, mutta joukkueen nykyisessä henkisessä tilanteessa Sammalkankaan toiminta oli järkevää. Hän osoitti joukkueelle, että joukkueesta löytyy vielä ylpeyttäkin.

Juuri näin. Täysin samaa mieltä tuosta, että on todella tärkeää oman joukkueelle pelaajille antaa signaali, että mä kyllä turvaan teidän selustanne, jos teitä kohdellaan kaltoin. Muutenkin oon aina tykännyt sammalkankaasta, perus nöyrä omissa, mutta fyysisesti väkivahva omissa, ajoittain antaa todella hyviä pusuja, ja myös viime kaudesta lähtien on jopa hyökkäyssinisellä toimittanut hyvin kiekkoa maalille, vaikka sitä tapsalta en odota edes. Tärkeä mies ässille.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Minua on jo useamman vuoden mietityttänyt tuo kirjoittajien käyttämä lempinimi "Parru". Itse muistelisin, että alunperin tuota lempinimeä on käytetty aikoinaan ässissä puolustaneesta Pekka Kangasalustasta. No mitäs näista.
No niin kyllä onkin. Jollain on mennyt Ilveslähtöiset pelaajat sekaisin.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Itsekkin olen Parrua käyttänyt ja sen täältä keskustelupalstalta omaksunut Tapio Sammalkankaaksi, pikanen googletus löysi tälläsen:

Ilves.com

Eli oisko Tapi sitten oikeampi, mutta kyllä mielestäni Parru kuullostaa miehekkäämmältä ja sopii Tapion olemukseen paremmin kuin Tapi ;)

Ja tosiaan Parrua on käytetty Kangasalustasta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Plääh, wikipedia kertoo, että kaverin lempinimi on yksinkertaisesti "Tapsa".

Mennään sillä, kelpaa mulle! *hymiö*
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Voisin vaikka vannoa, että olen kuullut Ässien pelaajien käyttävän lempinimeä Parru..

Ja kyllähän mies kuvaukseen sopii, tuollainen yhtä pitkä kuin leveäkin "patukka".

Mielestäni Parru on lempinimi, jota ei ole syytä häpeillä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Piti vielä sanomani, että pidän tuosta Tapsan tavasta toimittaa kiekkoa maalille. Mikään viivaruoska hän ei tosiaan ole, mutta tuo tapa jolla hän "suupaisee" kiekon maalille, tuottaa kerta toisensa jälkeen jonkinlaisen tilanteen maalille. Mikä tärkeintä, nämä suupaisut tuntuvat menevän sinne maalille asti, eivätkä jää ensimmäiseen äijään, kuten monen muun kaverin (kovatkin) laukaukset. Tätä kun opitaan käyttämään hyväksi hyökkääjien toimesta, on Ässillä yksi työkalu hyökkäyksessä lisää.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Peltosen Pasi käytti joskus Tapsasta lempinimeä "ratapölkky", joten tiedä sitten onko tuolla jotain vaikutusta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sammalkangas on ollut aivan saatanan huono. Häviää 99% kaksinkamppailuista, kiekon kanssa ratkaisut ovat usein heikkoja ja sitten vielä hukkaa miehiä omissa.

Kalpan 2-0 maalissa joku junnu sai vetää KAKSI kertaa vaikka Tapsa oli iholla. Loukkaantumisen aikana Tapsa ei joko treenannut kunnolla tai sitten vaan Virta on saanut parrunkin sekaisin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Sammaltapsa, ei Ässäkautta ilman maalia. Ja sieltähän se taas napsahti. Paljon on miestä parjattu mutta tänään varmasti sai kiitosta joukkueelta ja valmennukselta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maalinhan se teki, mutta otti myös todella typerän jäähyn. Tapsa koomailee edelleen aivan liikaa...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tapsa palaa pitkästä aikaa tänään mukaan peleihin. Toivottavasti Ässien hyvin toiminut puolustus ei sekoitu tästä. Oiskohan se Parkkonen joka joutuu nyt 7.pakiksi?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tapsa otti sitten tämän kauden ensimmäisen Ässämyllyn SaiPan Suutarin kanssa. Aika tasapäin pojat halailivat, Sammalkangas näytti olevan aktiivisempi osapuoli.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Oli kyllä hienosti tehty tuomareilta, juuri noin nämä kuuluu hoitaa, ketään ei sattunut ja kansa sai sirkushuveja.

edit. Osaako joku lukea huulilta, mitä isällisiä neuvoja Sammalkangas tuossa antoi??
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös