Tapaus Marttinen–Umicevic 20.4.2013

  • 44 754
  • 340
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Eläköön se 5%. Kyllähän kovaa pelaavan puolustajan pitäisi muulla tapaa pystyä reagoimaan kuin jalkoihin osuneen iskun jälkeen päätä pitäen kieriskelemällä. Olisi lyönyt vaikka vanhanaikaisesti turpaan, mitä en kenellekään tietenkään missään tapauksessa ja en tässäkään tapauksesssa jälkikäteen suosittele.

Mietin tässä juuri jos vaihdettaisiin rooleja ja sinä olisit patafani ja minä kannattaisin tapparaa, niin enpä usko että ihan samalla tavalla tulisivat kommentit ulos..
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
En usko että ihan noin kovaa maalinedustallakaan lyödään ja iso mies, älä itke, ulosajo oli silti tuollaisesti kostosta ainoa ja oikea tuomio.

Enhän mä nulikka muuta ole väittänytkään, mutta entäs ne kaksi muuta ulosajon kriteerit täyttävää?
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Tapparan fanit jatkaa samalla itkulinjalla, kuin hallillakin. Kasvattakaa pallit.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Ei olisi...muutenhan joka pelissä maalin edessä tehtäisiin kuolemaa kymmeniä kertoja.

Paitsi alkuperäisessä viestissä tarkoitettiin, että kyseisessä tilanteessa, jossa tuollaista cheap shottia ei odoteta.

Ja sen verran pakko lisätä, että jos sä kahdella kädellä pidät kiinni mailasta ja huitaiset kaveria tuolla tavoin pelitilanteen ulkopuolella takaapäin, niin eihän siinä ole ystävät hyvät vaihtoehtoja, kuin pistää tämä huitoja suihkuun.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Enhän mä nulikka muuta ole väittänytkään, mutta entäs ne kaksi muuta ulosajon kriteerit täyttävää?

Tarkoituksellinen vahingonteko vastustajalle joka varmasti myös aiheutti kipua, eihän tässä nyt kuitenkaan ole kahta sanaa. Tuo kai täyttänee kriteerit.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Käykää muuten työttömät kattomassa missä kunnossa on käytävien roskikset;)

Edit. ehkä ymmärrätte tämän heiton paremmin kuin aikaisemman pointtini...mutta niillähän on mentävä mitä on jaettu. Lähden ostamaan nessuja.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Miksei se sitten loukannutkaan? Miksi se nousi ylös, kun huomasi ettei tuomiota/ tuomio oli annettu? Lucenius teki itsestään pelin suurimman pellen, tämän päivän epäonnistuneiden filmausten ja eilisten haastatteluiden ansiosta.

Häh? En nyt oikeesti pysy sun kärryillä. Eikö se ois saanu nousta sieltä jäältä ollenkaan ylös? Olisi pitänyt odottaa golfkärryä hakemaan vai kenties medihelin laskeutumista keskiympyrään?

Sul on ihmeellinen logiikka.
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Turhautuneen miehen typerä teko, ei kahta sanaa jäähyn paikka. Rupeaa ehkä hieman karisemaan se Tappara-fanien mainostama suunnaton asiantuntemuus. Jos tuosta ei voi heittää kaveria ulos, niin mistä sitten.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Miten tuosta Marttisen tilanteesta saa filmin?

Pelitilanteen ulkopuolella takaapäin kaksin käsin pohkeille. Täysin tahallinen ja typerä teko. Kyllä tuo Marttisen ilme jo kertoo, että tuo sattui. Tälle kaatumisen ajankohdasta vääntäville jannuille huutonaurua. Toistelin samaa mantraa jo Lähteenmäen casen aikana: helppo huudella sieltä ruudun takaa että sattuiko vai ei. Eihän siltä perkele tule edes verta, jumalauta mikä nössö.

Savinaisen tilanne taas vaikutti siltä, että huitaisu osui vahingossa käsille. Oikea tuomio kuitenkin, ja olihan tuo typerä jäähy. Kuten Niemen temppu, siinä meni YV hukkaan kun päätti hypätä Luceniuksen niskaan. Luceniuksen kierimisestä voi tietysti vetää jälleen omia johtopäätöksiä, mutta en lähde siihen.
 

ronkpukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool FC, Toronto (seurailen)
Mietin tässä juuri jos vaihdettaisiin rooleja ja sinä olisit patafani ja minä kannattaisin tapparaa, niin enpä usko että ihan samalla tavalla tulisivat kommentit ulos..

Minulla on rooleista riippumatta asiasta vain yksi mielipide ja se on, että Umi teki typerän ja ulosajoon oikeutavan teon, mutta Marttinen jostakin syystä päätti vielä päälle filmata - ehkä jopa turhaan mainettaan mustaten.
 

cimoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jokipo, Canucks
Näin "ulkopuolisena" kerrottakoon, että oli kyllä ruma ja typerä temppu. Marttinen vetää pienen shown, mutta noita näkee jatkuvasti nykyjään. Eikä todellakaan ota mitään pois tuosta cheap shotista. Penalttia ainakin yks peli.
 
Onko mielestäsi sama asia huitaista pelitilanteessa vahingossa toista käsille, kuin tarkoituksella vahingoittaa toista takaanpäin cheap shotilla pohkeille. Luulisi 43v. ukkelin tietävän.

Savinaisen tilanteesta Nyt rehellisesti, oliko tämä vain huitaisu vaiko kunnon lyönti käsille? Ja toinen, oliko tämä sinusta oikeasti vahinko? Olen myös huomioinut, että Savinainen taklaa kyllä hyvin, mutta aina välillä hän korostaa taklausta hyppäämällä. tänäänkin toisen erän alussa taklasi hypäten ja tätä ei oikein voi käsittää. samalainen tyyli kuin Mäntylällä.

Umicevic veti turhautuneen pelaajan viikatteen vastustajan pohkeille. Täysin typerä teko. Itseäni on joskus vedetty samanlaisella viikatteella pohkeille parikin kertaa ja toisessa tilanteessa lyönti lähti olkapään tasolta. Voihan tuo olla, että Marttista sattui oikeasti, mutta kyllähän tää tilanne taisi Marttisen käsikirjoituksen mukaan mennä, koska ei hän ois tuolla kentällä ollu parin vaihdon päästä jos olisi oikeasti noin paljon sattunut.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Missä Luce on itkenyt? Ja filmaukset on mennyt 100-0 toiseen leiriin. Onkos tuo "myös" (boldaus minun) jokin tunnustus? Jotain muuta ennen iltapalaa?

Heh, sulta siis meni Lucen makoilut ja anovat katseet tuomariston suuntaan. Jatka vaan, yllättäen Tapparan leirissä näytellään ihan kivasti vaikka piti olla puhdasta pulmusta. Mä nauran. Itke itsesi uneen, oot jo tehnyt itsestäsi pellen, älä nyt enempää nolaa kuitenkaan.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Asiaa ja omistautuneista puhetta, ja ei millään pahalla, mutta nyt saatiin määritelmä värilaseille.

Terveisin Tapparan fani. Huhhuh.

Sinä katsot asiaa Tapparan näkökulmasta ja minä Ässien. Huvittavaa vedota värilasikorttiin (lienee Jatkoajan yleisin fraasi), sillä lasien läpi tässä tilannetta kommentoidaan kummastakin leiristä.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Herätkää nyt hiton apinat! Ei pystynyt lukemaan kuin viestiin #32 asti, sillä viesti viestiltä meni älyttömämmäksi nämä jutut! Mikä hitto tuota poria vaivaa! Hieno jääkiekkojoukkue, mutta fanit on kyllä niin paskaa sakkia, että huhhuh!

Kyllä nyt saa Tapparan miehistäkin herätä ne, jotka väittävät Marttisen filmaavan. Ihan sama vaikka vähän filmasi, koska isku oli tyhmä ja varmasti tuntui!

Mutta sitten nää patalaiset jaksaa jauhaa jotain "Savinainen huitoi kiekontavoittelutilanteessa." Tulee sellasta legendaa kyllä nyt, että värilasit on tasoa 100! Ja toisekseen joo kyllähän se paksu-Luce filmasi, kun Niemi tuli tilanteeseen ulkopuolisena ja takaa päin niskan/yläselän seudulle kovalla iskulla.

Pelataan hienoa finaalisarjaa ja täällä auotaan päätä kilpaa toisilleen! Ehdotan reilua joukkotappelua fanien kesken, kun ei tällasta pippelinvenytystä ja kusipäisyyttä enää jaksa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Savinaisen tilanteesta Nyt rehellisesti, oliko tämä vain huitaisu vaiko kunnon lyönti käsille? Ja toinen, oliko tämä sinusta oikeasti vahinko? Olen myös huomioinut, että Savinainen taklaa kyllä hyvin, mutta aina välillä hän korostaa taklausta hyppäämällä. tänäänkin toisen erän alussa taklasi hypäten ja tätä ei oikein voi käsittää. samalainen tyyli kuin Mäntylällä.

Umicevic ei jättänyt tuomareille saumoja. Savinaisen tilanteesta puheen ollen, oletan että yritti vain huitaista "sinneppäin" tai mailan pois, mutta tuo kaikki tapahtui nopeatempoisessa pelitilanteessa ja vielä hetken mielijohteesta , toisin kuin tämän ruotsalaisen harkittu teko. Eiköhän 2min Savinaiselle ja Umille 5+20 + mahd. pelikielto ole aivan oikea tuomio.
 

nappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara , Liverpool, Toronto
Taas helvetinmoista urpoilua Tapparan pelaajalta. Sä et voi yksinkertaisesti ottaa isoa rangaistusta finaaleissa vaikkakin peli oli täysin kotijoukkueen. Oli sitten filmiä vastustajalla tai ei....
Mitä tulee Savinaisen lyöntiin käsille, niin olisi hänkin lähtenyt isoista ovista jos olisi Palola heittänyt itsensä jäähän kieriskelemään.
Kummatkin pelaajat maanantaina taas askiin ja jatketaan tätä huikeata sarjaa!
Ihan mahtavaa meininkiä puolin ja toisin!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mä olen aina ihmetellyt jatkoajassa sitä että provo on provo, sitä provoillaan ennen peliä, sitä provoillaan pelin aikana, sitä provoillaan ketjuissa kun on joku pleijarisarja tms. menossa.

Mutta mä olen pudonnut aikaa sitten kärryiltä tässä värilasit ja provoilut kun joku loukkaantuu jutussa, silloin kun ollaan pelien ulkopuolella. Luuletteko te että ne pelaajat lukee näitä ja provosoituu? Tai että tuomarit tai kurinpito tekee päätöksiä näitten pohjalta?

Jotenkin se vaan on ihan uskomatonta kuinka ääripäissä aina on tahot näissä jutuissa, kuinka vaikeaa on monelle myöntää että nyt meni vituraksi, saati sitten reagoida rehellisesti tilanteisiin. Aina se nutun väri määrää penaltyn määrän tai teon vakavuuden, seuraavana vuonna se pelaa toisenvärisessä paidassa ja sama teko on täyttä paskaa, makoilua, filmausta tai vähintään elinkautisen arvonen juttu. (En ehkä ole puhdas pulmunen itsekkään, mutta vittu Henry 5 peliä liian vähän)

Eikä mua siis provoaminen haittaa, mutta josko pidettäis ne turhat värilasi paskeet siellä ja sitten kun näitä tapahtuu niin yritettäis puolin ja toisin katsoo näitä asioita vähän vähemmän värilasien läpi. Säästyttäis monelta känniltä, bannilta ja mielipahalta tässäkin touhussa. Toki on hyvä vetää tunteella mutta sen paikka ja aika on jossain muualla kuin ketjussa jossa puhutaan jostain pelissä sattuneesta törkeydestä/vähemmän törkeydestä.

Kiitos.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olin melkein 95% varma, ettei tätä mustaa voi selittää valkoiseksi. Olin väärässä. Ja tuo 5% marginaalikin oli varattu vain puusilmäisimmille faneille. Näköjään objektiivisesti peliä ja tilanteita seuraavat kuuluvat tuohon vähemmistöön. Mikä vittu teitä oikeasti vaivaa?
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Marttinen jo kaatuessaan kääntää koiranpentuilmeensä tuomaria kohti. Kahdella makoilulla saatu kaksi Tapparapeluria ulos Porissa. Tyhmä teko sinänsä, eikä Tapparan kärkimiehillä ole varaa näihin.

Voi vitsi kun te olette säälittävää porukkaa. Nessuja paketti lauantain iloksi? Aivan selvä tapaus, urpoja kumpikin, Umi ja Lucia.

Taas keskittyminen karkasi vääriin asioihin kentällä ja faneilla. Sehän tietää hyvää meille! Kiitos siitä.
 

Tuamas

Jäsen
kaksinaismoralismi kukkii ihanasti. Lucenius poraa filmeistä ja vetää itse kaksi totaalista jurkkaa ja porkkanajannut puolustavat. Edelleen, tappara pelaa ämmämäisen rikollisesti melkoisen usein, kiekotonta kelataan ja tilanteen ulkopuolella haetaan kaikenmoista. Ja sitten kehdataan inistä kun tulee jäähyjä ja sokeimmat huutavat joka tilanteessa filmiä. 06 all over again, muistan vieläkin vänkäyksen Grönvall vs. forsbacka tilanteesta, silloinkin puusilmäisyys oli samalla tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös