Mä olen aina ihmetellyt jatkoajassa sitä että provo on provo, sitä provoillaan ennen peliä, sitä provoillaan pelin aikana, sitä provoillaan ketjuissa kun on joku pleijarisarja tms. menossa.
Mutta mä olen pudonnut aikaa sitten kärryiltä tässä värilasit ja provoilut kun joku loukkaantuu jutussa, silloin kun ollaan pelien ulkopuolella. Luuletteko te että ne pelaajat lukee näitä ja provosoituu? Tai että tuomarit tai kurinpito tekee päätöksiä näitten pohjalta?
Jotenkin se vaan on ihan uskomatonta kuinka ääripäissä aina on tahot näissä jutuissa, kuinka vaikeaa on monelle myöntää että nyt meni vituraksi, saati sitten reagoida rehellisesti tilanteisiin. Aina se nutun väri määrää penaltyn määrän tai teon vakavuuden, seuraavana vuonna se pelaa toisenvärisessä paidassa ja sama teko on täyttä paskaa, makoilua, filmausta tai vähintään elinkautisen arvonen juttu. (En ehkä ole puhdas pulmunen itsekkään, mutta vittu Henry 5 peliä liian vähän)
Eikä mua siis provoaminen haittaa, mutta josko pidettäis ne turhat värilasi paskeet siellä ja sitten kun näitä tapahtuu niin yritettäis puolin ja toisin katsoo näitä asioita vähän vähemmän värilasien läpi. Säästyttäis monelta känniltä, bannilta ja mielipahalta tässäkin touhussa. Toki on hyvä vetää tunteella mutta sen paikka ja aika on jossain muualla kuin ketjussa jossa puhutaan jostain pelissä sattuneesta törkeydestä/vähemmän törkeydestä.
Kiitos.