Tampereen Tappara – Suomen menestyksekkäin jääkiekkoseura

  • 114 502
  • 527

axe

Jäsen
Ei vittu, taas yksi santtusilvennoinen lisää. Lue @axe :n viestit tästä ketjusta aiemmin ja sivisty.

Edelleen eniten mua ihmetyttää, kun ei tarvitse kysyä mun mielipidettä, ei Kimmo Leinosen, ei Santtu Silvennoisen. Joka syksy ilmestyy virallinen tilasto- ja ennätyskirja, mistä saa luettua helposti oikean tiedon. Ei tarvita mielipiteitä.

Beastiltä kysyisin, että jos logo noin merkitsee, niin mites sitten kun siellä on katossa se 16 Ilveksen logoa mestaruuksien merkkinä, mutta niistä mestaruuksista 12 tai 13 on tullut ennen kuin sitä kyseistä logoa on edes ollut olemassa. Miten se on mahdollista?
 
Eipä mun tartte sivistyä ku oon jo. 13 tapparan logoa tällä hetkellä katossa, joten silmäni eivät valehtele. Uskokoon ken mitä tahtoo ja olkoon mitä mieltä tahansa.. Mutta hyvää päivänjatkoa teille vain.

Voi kun on rankkaa Ilvesläisellä.

Täähän on vähän sama, ku Ilveksellä on 0 mestaruutta, koska mestaruudet voitti Ilves RY eikä nykyinen Ilves Hockey OY.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelleen eniten mua ihmetyttää, kun ei tarvitse kysyä mun mielipidettä, ei Kimmo Leinosen, ei Santtu Silvennoisen. Joka syksy ilmestyy virallinen tilasto- ja ennätyskirja, mistä saa luettua helposti oikean tiedon. Ei tarvita mielipiteitä.

Beastiltä kysyisin, että jos logo noin merkitsee, niin mites sitten kun siellä on katossa se 16 Ilveksen logoa mestaruuksien merkkinä, mutta niistä mestaruuksista 12 tai 13 on tullut ennen kuin sitä kyseistä logoa on edes ollut olemassa. Miten se on mahdollista?

Niin tai kun siellä on se yks viiri viellä Ilveksen logojen vieressä, niin onko ipallakin sitten 17 eli lasketaanko sekin!? ;)
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Itse en arvosta juurikaan mestaruuksia, jotka on voitettu suljetun sarjan aikana. Esim. itse pidän TPS:ää huomattavasti menestyneempänä joukkueena, kuin Tapparaa. Mutta tämä on siis vain oma mielipiteeni.
 

axe

Jäsen
Niin tai kun siellä on se yks viiri viellä Ilveksen logojen vieressä, niin onko ipallakin sitten 17 eli lasketaanko sekin!? ;)

Vaihtoikos Tampereen Palloilijat nimensä jossain vaiheessa Ilvekseksi ja lopetti kiekon? Se ei kyllä taida olla mahdollista, koska ne pelasivat samaan aikaankin SM-sarjassa. Joten vastaan ei, sitä ei lasketa Ilvekselle.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse en arvosta juurikaan mestaruuksia, jotka on voitettu suljetun sarjan aikana. Esim. itse pidän TPS:ää huomattavasti menestyneempänä joukkueena, kuin Tapparaa. Mutta tämä on siis vain oma mielipiteeni.
Millaisella kertoimella määrittelisit nämä eri sarjajärjestelmien mestaruudet, eli montako suljetun sarjan mestaruutta vastaa yhtä avonaisen sarjan mestaruutta?
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Itse en arvosta juurikaan mestaruuksia, jotka on voitettu suljetun sarjan aikana. Esim. itse pidän TPS:ää huomattavasti menestyneempänä joukkueena, kuin Tapparaa. Mutta tämä on siis vain oma mielipiteeni.

Ja NHL-mestaruuksiakaan ei kannata laskea, right?
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Millaisella kertoimella määrittelisit nämä eri sarjajärjestelmien mestaruudet, eli montako suljetun sarjan mestaruutta vastaa yhtä avonaisen sarjan mestaruutta?

Tämä on edelleenkin vain oma mielipiteeni. En vain arvosta enää nykyisin niin korkealle Liigan mestaruutta, kuin ennen.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei mulla ole, katsoin juuri VIRALLISIA tietoja, ja kappas, Tappara on Suomen menestynein jääkiekkoseura.

Sä tänne tulet tollasta pikkupoika itkua huutaan.

Sullekin tulee parempi fiilis, kun hyväksyt tosi asiat.

Ei ole selvää virallista tietoa, muutakuin viirit katossa. :) Ja ei tarvitse olla pikkupoika, voi sitä vanhakin välillä hurvitella. ;)
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Ai tässä puhuttiin NHL:sta? Right? En tiennytkään, että Tappara pelaa NHL:ssä.

Suljettu sarja on suljettu sarja. Tosin en usko että Jokipojat toisivat kovin suurta uhkaa Tapparan mahdollisille mestaruuksille, vaikka sarja olisikin avoin (jota toki kannatan).
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä on edelleenkin vain oma mielipiteeni. En vain arvosta enää nykyisin niin korkealle Liigan mestaruutta, kuin ennen.
Saahan sitä arvostaa tai olla arvostamatta, mutta jos laitat mielessäsi joukkueet järjestykseen menestyksen mukaan, niin osaat varmasti kertoa millä päädyit tuohon lopputulokseen? Eli montako suljetun sarjan mestaruutta enemmän esim. Tapparan pitää voittaa mennäkseen TPS:n ohi sinun menestystaulukossasi, vai onko tämä tyystin mahdotonta?
 
Itse olen kyllä Sim_Samin kanssa samoilla linjoilla, voitaisiin unohtaa kaikki mestaruudet, jotka on voitettu ennen SM-Liigan alkamista. Mutta varsinkin Ilvesläisille, ne Pyhäjärven jäällä voitetut on niin rakkaita, että tuskin koskaan tapahtuu.

Ei ole selvää virallista tietoa, muutakuin viirit katossa. :) Ja ei tarvitse olla pikkupoika, voi sitä vanhakin välillä hurvitella. ;)

Kyllä järjestävä organisaatio Liiga ihan niitä virallisia tilastoja kerää. Sieltä voit käydä kattoon.

Mutta ymmärrän jos haluat vielä niitä sodanaikaisia Pyhäjärven jäällä voitettuja mestaruuksia muistella. Teidän ens kauden joukkuekin sellainen huumoripläjäys, että säälit tekee tiukkaa. Ymmärrettävää siis.

Jaksamisia.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Ha, @Beast kokee olevansa viisaampi kuin Aarne Honkavaara! Ei olisi minulla munaa kyseenalaistaa kenties suurimman Ilves-ikonin faktatietoja. Mutta mikäli Beast ja Santtu Silvennoinen haluavat tanssia hänen haudallaan niin se heille suotakoot. Varmasti ollaan Ipa-leirissä ylpeitä!
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Saahan sitä arvostaa tai olla arvostamatta, mutta jos laitat mielessäsi joukkueet järjestykseen menestyksen mukaan, niin osaat varmasti kertoa millä päädyit tuohon lopputulokseen? Eli montako suljetun sarjan mestaruutta enemmän esim. Tapparan pitää voittaa mennäkseen TPS:n ohi sinun menestystaulukossasi, vai onko tämä tyystin mahdotonta?

Niin milloin sitten SM-liigassa on ollut kilpailu kovimmillaan? Omasta mielestäni TPS pystyi hallitsemaan SM-liigaa silloin, kun sarjassa oli oikeasti jotain muutakin panosta, kuin mestaruuden voittaminen. Joukkueita oli huomattavasti vähemmän ja näin sarjan tasokin oli tietysti kovempi. Jokaisessa pelissä oli oikeasti panosta. Kuitenkin ammattilais-sarjasta jo tuolloin puhuttiin. Okei, olen syntynyt ihan 80-luvun alussa, joten kai se TPS on itselle jäänyt mieleen oikean SM-liigan meriitti joukkueena. Ei mitään pois Tapparan menestykseltä. Hieno ja upea seura kyseessä, joka on tehnyt upeaa työtä viime vuosina! Kaikki mestaruudet on arvokkaita, olipahan ne voitettu, vaikka Peräjärven jäällä. Mutta edelleenkin itse arvostan TPS:n mestaruuksia enemmän, joka on ainoastaan oma henk.koht. mielipiteeni.

Suljettu sarja on suljettu sarja. Tosin en usko että Jokipojat toisivat kovin suurta uhkaa Tapparan mahdollisille mestaruuksille, vaikka sarja olisikin avoin (jota toki kannatan).

Miten Jokipojat tähän liittyy? Ai niin, kyseessä on vain, joku mestis porukka. Oikein mielelläni seuraan Jokipoikien otteita. Eikä ole jäänyt vakavia traumoja, vaikka Suomi-sarjaakin on tullut seurattua. Suosittelen käymään katsomassa. Näköjään nopeasti se virtsa joidenkin päähän nousee, kun vähäkin "menestystä" tulee. Eipä tähän olisi edes kannattanut tarttua. Onneksi on järkevämpiäkin ihmisiä, kenen kanssa pystyy keskustelemaan asiallisesti.

.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ha, @Beast kokee olevansa viisaampi kuin Aarne Honkavaara! Ei olisi minulla munaa kyseenalaistaa kenties suurimman Ilves-ikonin faktatietoja. Mutta mikäli Beast ja Santtu Silvennoinen haluavat tanssia hänen haudallaan niin se heille suotakoot. Varmasti ollaan Ipa-leirissä ylpeitä!

Itseasiassa tyhmänä ja yksinkertasena mua tulis pitää, kun katson vain niitä viirejä katossa. ;)
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Niin milloin sitten SM-liigassa on ollut kilpailu kovimmillaan? Omasta mielestäni TPS pystyi hallitsemaan SM-liigaa silloin, kun sarjassa oli oikeasti jotain muutakin panosta, kuin mestaruuden voittaminen.

Eli toisin sanoen myös kaikki TPS voittamat mestaruudet täytyy jättää huomioimatta, koska noin 20 vuoden kuluttua jääkiekko on paljon laadukkaampaa ja ammattitaitoisempaa kuin nyt, jolloin sarjassa pelaa sellaisia pelaajia, jotka eivät edes syö niin kuin huippu-urheilijan pitäisi ja pelit pelataan halleissa, jotka eivät kaikki ole edes oikeita halleja vaan katettuja tekojääratoja. Seuraavaksi varmaan kerrot kuinka ensimmäinen maailmansota ei ollut oikea sota, koska aseteknologia oli paljon alkeellisempaa kuin Vietnamin sodassa.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Ottamatta kantaa absurdiin paremmuuskilpaan, niin Tepsi oli kyllä kultapäivinään hurja joukkue. Rosteri oli parhaimmillaan kovempi, mitä Suomen silloisen maajoukkueen..näin väitän.
Jos siis vertaa silloisen Liigan tasoa nykyiseen, niin alaspäin on tultu ja rajusti. Noihin aikoihin lisäksi jotkut silloiset 1-divisioonaseurat kaappasivat lähes maajoukkuetason pelaajia.

Ja kiitos Henkalle ansiokkaasta ja varsinkin hyvin perustellusta väittämästä..tai pohdinnasta. Tämä asia ei tosiaankaan ole mitenkään yksiselitteinen.
 
Viimeksi muokattu:

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Ottamatta kantaa absurdiin paremmuuskilpaan, niin Tepsi oli kyllä kultapäivinään hurja joukkue. Rosteri oli parhaimmillaan kovempi, mitä Suomen silloisen maajoukkueen..näin väitän.
Jos siis vertaa silloisen Liigan tasoa nykyiseen, niin alaspäin on tultu ja rajusti. Noihin aikoihin lisäksi jotkut silloiset 1-divisioonaseurat kaappasivat lähes maajoukkuetason pelaajia.

Juuri näin. Tätä jotakuinkin hain vähän takaa tässä.

Eli toisin sanoen myös kaikki TPS voittamat mestaruudet täytyy jättää huomioimatta, koska noin 20 vuoden kuluttua jääkiekko on paljon laadukkaampaa ja ammattitaitoisempaa kuin nyt, jolloin sarjassa pelaa sellaisia pelaajia, jotka eivät edes syö niin kuin huippu-urheilijan pitäisi ja pelit pelataan halleissa, jotka eivät kaikki ole edes oikeita halleja vaan katettuja tekojääratoja. Seuraavaksi varmaan kerrot kuinka ensimmäinen maailmansota ei ollut oikea sota, koska aseteknologia oli paljon alkeellisempaa kuin Vietnamin sodassa.

Etkö ymmärrä mitä hain takaa? TPS pystyi hallitsemaan liigassa silloin, kun panosta oli myös toisessa päässä sarjaa ja mikään ei tullut helpolla tai ilmaiseksi. Organisaation piti olla oikeasti kunnossa, että menestystä pystyttiin rakentamaan. Oli mahdollisuus myös tippua alaspäin joten pelko oli kaikilla perseessä. Silloin oli oikeaa kilpaurheilua vielä jääkiekossa. 20 vuoden kuluttua liigassa, kaikki pääsee playoffeihin, että kenellekkään ei tule mielipahaa. Mutta tämä OT:sta..
 
Viimeksi muokattu:

Eeyore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Doug93 ja @Beast Onneksi pohditte täällä tyhmiä ja yksinkertaisia asioita. Jatkatte Ilveksen perinteitä siinä, miten keskitytään aivan vääriin asioihin. Itkunne muiden menestyksestä, pelitavasta, naisjoukkueiden puutteesta tai ylipäänsä muiden tekemisistä eivät lisää yhtään kelta-valko-musta-vihreätä viiriä Hakamettän kattoon. Olette oikeastaan tiivistelmä siitä, mitä häviäjät tekevät väärin. Voittajat keskittyvät omaan tekemiseen ja pohtivat miten asiat voi tehdä paremmin. Häviäjät vain keskittyvät siihen, mitä muut ovat tehneet väärin. Onneksi olette vähemmistössä Ilveksen kannattajien keskuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
@Doug93 ja @Beast Onneksi pohditte täällä tyhmiä ja yksinkertaisia asioita. Jatkatte Ilveksen perinteitä siinä, että keskitytte aivan vääriin asioihin. Itkunne muiden menestyksestä, pelitavasta, naisjoukkueiden puutteesta tai ylipäänsä muiden tekemisistä eivät lisää yhtään kelta-valko-vihreätä viiriä Hakamettän kattoon. Olette oikeastaan tiivistelmä siitä, mitä häviäjät tekevät väärin. Voittajat keskittyvät omaan tekemiseen ja pohtivat miten asiat voi tehdä paremmin. Häviäjät vain keskittyvät siihen, mitä muut ovat tehneet väärin. Onneksi olette vähemmistössä Ilveksen kannattajien keskuudessa.
Ensinnäkin..jos ihailen Tapparan organisaatiota ja Tepsin menestysvuosia, niin en tiedä itkeväni mitään. Upeaa toimintaa ja ansaittua menestystä..kunpa jonain päivänä oma suosikkiseuranikin yltäisi samaan.
Toiseksi..Ilveksellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Se sattuu olemaan oma suosikkiseurani, mutta en ole missään vaiheessa esim. väittänyt sen olevan Suomen menestynein jääkiekkoseura. Jos Tappara voittaa tänäkeväänä, niin ei se myöskään aiheuta minkäänlaista katkeruutta. Se ei aiheuta mitään tunteita..toki toivon Kalpan voittavan mestaruuden, mutta en Tapparan takia, vaan Kalpan. Mestaruus olisi heille ensimmäinen ja todella iso juttu koko Liigalle.
Rauhassa saa jokainen keskittyä omiin saavutuksiinsa, siksi olen maininnut Ilveksen kohdalla myös mm. naisten ansiot. En ole siinäkään maininnut Tapparan naisjoukkuetta sanallakaan, vaan Ilveksen vastaavan. Jos mainitsen Ilveksen mestaruuksista, niin mitä se on, jos ei omiin tekemisiin huomion kiinnittämistä.
Tappara on todella menestynyt, niin menestynyt, ettei lisäansioita tarvitse hatusta vedellä. Jos haluatte, ettei muiden joukkueiden kannattajat puutu teidän juttuihinne, niin olisiko oikeampi paikka jokin " Tapparan oma foorumi ", sellainen jossa pyörii vain Tapparan kannattajia. Sieltä varmasti löytyy enemmän yksimielisiä mielipiteitä, eikä kaikenmaailman Ilvesläiset sotkea pilvilinnojanne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös