Mitä pidemmälle kevät etenee, sitä immuunimpi Tappara on koronalle.Onko korona tällä hetkellä ainoastaan Ilveksen riesa? Kuinka paljon koko kauden mittaan on haitannut Tapparan tekemistä?
"pojat" 7293 vs. "miehet" 4629
(viittaus Tapparan markkinointiin)
Olisin naapurissa... Tai no, koko Liigan osalta huolissani...
Ensimmäiseen sanoisin, että tuskin kannattaa olla ensimmäisenä huolissaan Tapparan taloudesta jos tamperelaisseuroja lokeroidaan.Jääkö noilla yleisömäärillä edes plussalle?
Tästä näkee, mikä seura Tampereella kiinnostaa.
Olin sanomassa samaa. Säälittäviä lukemia Tapparalla.
Kannattaisikohan Tapparan siirtyä takaisin Hakametsään näillä luvuilla? Ilves pyörittää Areenaa. Jääkö noilla yleisömäärillä edes plussalle?
Eiköhän kauden päätyttyä Tappara ole kuitenkin kerännyt enemmän rahaa kuin Ilves. En tiedä johtuuko halvemmista lipuista, kannattajakunnan köyhyydestä, vai Tapparan suuremmasta määrästä yritysasiakkaita. Rahan kerääminen joukkueen rakennukseen on kuitenkin ainoa asia, millä on oikeasti vaikutusta...Tästä näkee, mikä seura Tampereella kiinnostaa.
Eiköhän kauden päätyttyä Tappara ole kuitenkin kerännyt enemmän rahaa kuin Ilves. En tiedä johtuuko halvemmista lipuista, kannattajakunnan köyhyydestä, vai Tapparan suuremmasta määrästä yritysasiakkaita. Rahan kerääminen joukkueen rakennukseen on kuitenkin ainoa asia, millä on oikeasti vaikutusta...
Olin sanomassa samaa. Säälittäviä lukemia Tapparalla.
Kannattaisikohan Tapparan siirtyä takaisin Hakametsään näillä luvuilla? Ilves pyörittää Areenaa. Jääkö noilla yleisömäärillä edes plussalle?
Jos Manngardista ja Honkalehdosta se olisi kiinni, niin Ilves ei pelaisi edes Hakametsässä(eikä Areenalla)Jos Ilveksestä olisi kiinni, niin oltaisiin kaikki edelleen hakametsässä.
Fact.
No nyt oli kaikkien aikojen selitys :D Toivottavasti myös parempi väki uskaltautuu pian hallille, siitähän tämä on pääosin kiinni.Asiaan vaikuttaa myös yleisön profiili. Tapparalla on paljon korkeakoulutettua fanikantaa. Siis ihmisiä jotka edelleenkään eivät ole täysin palanneet kiekkokatsomoihin.
Olet toki osittain oikeassa. Mutta oikeastaan mielestäni vakavin asia siellä leirissä on tällä hetkellä se, että tappara ei herätä minkäänlaisia tunteita(siis lähinnä satunnaiskatselijoiden osalta). Some menee toki eteenpäin, sillä hyvin on otettu vaikutteita Ilveksen sometekemisestä. Tekeminen on vieläkin tunteetontaJa taas täällä mennään...
Ei minulla ainakaan ole mitään niistettävää sen asian suhteen, etteikö Ilveksen yleisötilanne, kannatus ja ehkä jopa itse ottelutapahtuma tällä hetkellä olisi Tapparan vastaavaa edellä. Sen verran kuitenkin näistä kommenteista loukkaannun, että yleisömäärään vaikuttaa ihan aidosti todella moni asia. Otan sen selvimmän asian kuitenkin nyt heti esiin:
Ilves pelaa urheilullisesti parastaan melkein 20 vuoteen. Tuo aikamäärekin on sinänsä mielivaltainen, mutta ei Ilves "heittopussi" ollut 2000-luvun alkupuolella. Kun tällainen seura menestyy, jossa fanit ovat miettineet syntynä syviä vuosikymmeniä niin totta kai sieltä koloista alkaa löytyä niitä faneja. Ilves on tällä hetkellä Tampereen joukkueista tämän kontrastin vuoksi merkittävästi mediaseksikkäämpi vaihtoehto kuin Tappara. Tappara on huuhtonut menestystä viimeiset 10 vuotta, joten Tapparan yleisöä ei yksinkertaisesti enää liikuteta pelkästään sillä, että just nyt on kivaa. Tämän täysin saman ilmiön huomaa kyllä, kun seuraa kannattajien profiilia ja tämä ei ole syytös Ilvekselle: Ilves ei ole tehnyt mitään väärää - se on tehnyt monta asiaa enemmän kuin oikein.
Mutta jos haluaa mennä yleisömäärävertailuun ylipäätään niin tämän kontrastin mainitsematta jättäminen on erittäin lapsellista ja osoittaa ajattelukyvyn puutetta. Urheilu on tunteita - jääkiekko on kontrasteja. Mitä suurempi kontrasti ja mitä dramaattisempi tarina, sitä enemmän yleisöä. Se on globaali fakta. Ihmiset turtuvat sekä menestymättömyyteen että menestykseen.
Mutta oikeastaan mielestäni vakavin asia siellä leirissä on tällä hetkellä se, että tappara ei herätä minkäänlaisia tunteita(siis lähinnä satunnaiskatselijoiden osalta)
Ole rauhallisesti. Paniikkiin ei ole aihetta. Jos ja kun parannettavaa on, niin sitähän voidaan tehdä. Ilveksen kannattajalle toiminnankehittäminen on varmasti tuttu aihe. Itse näen asian päinvastoin. Mitä selkeämmin puutteet havaitaan, niin sitä todennäköisimmin niihin myös reagoidaan.Olet toki osittain oikeassa. Mutta oikeastaan mielestäni vakavin asia siellä leirissä on tällä hetkellä se, että tappara ei herätä minkäänlaisia tunteita(siis lähinnä satunnaiskatselijoiden osalta). Some menee toki eteenpäin, sillä hyvin on otettu vaikutteita Ilveksen sometekemisestä. Tekeminen on vieläkin tunteetonta
Tuo oli tietysti oma mielipiteesi. Minä kirjoitin (myös), joten tuossa minun mielestäni on useitakin erilaisia asioita. Edellä mainitsemani yksi monista.No nyt oli kaikkien aikojen selitys :D Toivottavasti myös parempi väki uskaltautuu pian hallille, siitähän tämä on pääosin kiinni.
Seison korjattuna, toivottavasti myös muut osa-alueet saadaan kuntoon! Lähinnä pointtini oli nostaa hattua hienon näkökulman ja selityksen löytämisestä.Tuo oli tietysti oma mielipiteesi. Minä kirjoitin (myös), joten tuossa minun mielestäni on useitakin erilaisia asioita. Edellä mainitsemani yksi monista.
Jos Ilveksestä olisi kiinni, niin oltaisiin kaikki edelleen hakametsässä.
Fact.
Niin kauan kuin kaikki on hyvin muumilaaksossa tuloksen näkökulmasta niin Tapparan ympärille ei uutta boomia tule syntymään
Jotain sellaisista, joka nykyaikana ja nykyaikaisessa joukkueurheilun viihdebisneksessä on tärkeää, on Ilveksen johdossa hoksattu ja jota Tapparassa ei ole, vaan luotetaan juurikin tämmöseen vanhakantaiseen ajatteluun.