Tuhat turnauskorttia hukassa?
Viestin lähetti TM
En muista että aikaisemmin olisi ollut Tampere Cupin pelissä lähes 7700 katsojaa!
Eikä ollut eilenkään, ei lähellekään. Jos lukema alkoi kuutosella, niin hyvä. Yli tuhannen katsojan pintaan vetävät seisomakatsomot olivat tyhjät, rivit 1-6 oli miehitetty noin 25 prosenttisesti jne.
Mutta tuo ilmoitettu yleisömäärä olikin cupin koko päivän saldo. Ruotsalaisten keskinäistä välien selvittelyä sekä jännittävää venäläis-ruotsalaista kamppailua oli niitäkin siis katsomassa melkoinen lössi. Tai sitten yli tuhat turnauskortin ostanutta oli ehtinyt unohtaa tai hukata ostoksensa jo perjantai-iltaan mennessä ja he ostivat uuden päivälipun. Mene ja tiedä. ;)
Minusta, joka en jääkiekosta juuri mitään ymmärrä, eilinen peli oli mukiinmenevä jääkiekko-ottelu, varsinkin harjoitussellainen. Olisi melkein lopputulosta lukuunottamatta kelvannut tilanteiltaan ja tunnelmaltaan liigapeliksikin.
Mitä tulee tähän meidän isin joukkue vs. teidän isin joukkue -teemaan, niin minusta Tappara oli tuollaisen 1-0 verran parempi. Ei yhtään enempää eikä yhtään vähempää. Jos Ilves kehittyy tästä vielä kuukaudessa ihan vallan huimasti, se sopii minulle. Jos Tappara taas pelaa alkavalla kaudella aina Ilvestä vastaan sen viikon tai kuukauden ylivoimaisesti heikoimman ja veltoimman pelinsä, sekin sopii minulle. Mainiosti.
Mitä taas tulee viikon kohupelaajaan Toni Mäkiahoon, niin luulen, että äijästä on Tapparalle enemmän hyötyä kuin haittaa. Hänellä tuntuisi olevan putkissa virtaa ja kopassa näyttöhaluja. Mielenkiintoista on tietenkin nähdä, kuinka paljon häntä liigapeleissä tullaan hiillostamaan, ja kuinka pää siellä sitten kestää.
Ilveksestä eilen oli mielenkiintoisin tuttavuus Tommi Jäminki. Hän pelasi nelosketjun mieheksi hyvän ottelun, mitä nyt kerran taisi huolimattomuudellaan järjestää tapparalaisen karkumatkalle. Niemi ja Luomalakin olivat eilen ihan jees.