Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 328 018
  • 1 764

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kertokaas tamperelaiset turistille onko Huberissa hyvät steikit?
Vesi tuli kielelle ohi kävellessä..

Oman kokemuksen mukaan on kyllä aivan sieltä parhaasta päästä mitä voi tarjolla olla. Jos aikataulun suhteen on liikkumavaraa, varaisin pöydän viikonloppuisin mielummin alkuillasta kuin loppuillasta. Huberin lista elää tarjolla olevien mukaan ja joskus on parhaat lihat ehtineet loppua. Kaikki toki tuolla varmasti hyvää, mutta jos on tiettyyn lihaan mieltymyksiä, suosittelen alkuiltaa. Korona-aika tietysti on voinut muuttaa tätä, omat kokemukset ennen poikkeusoloja.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oman kokemuksen mukaan on kyllä aivan sieltä parhaasta päästä mitä voi tarjolla olla. Jos aikataulun suhteen on liikkumavaraa, varaisin pöydän viikonloppuisin mielummin alkuillasta kuin loppuillasta. Huberin lista elää tarjolla olevien mukaan ja joskus on parhaat lihat ehtineet loppua. Kaikki toki tuolla varmasti hyvää, mutta jos on tiettyyn lihaan mieltymyksiä, suosittelen alkuiltaa. Korona-aika tietysti on voinut muuttaa tätä, omat kokemukset ennen poikkeusoloja.
Jees kiitos, hyvä pointti muuten tuo!
Paremmat valikoimat varmaankin alkuillasta niin löytynee paremmin mitä haluaa.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Juu ja sinne kannattaa mennä vähän isommalla porukalla. Enemmän saa irti jollain 4+ hengen porukalla, kun voi ostaa useita eri lihoja. Useimmat lihat myydään muistaakseni jonain 400g satseina ja se on aika paljon yksin syötäväksi. Mutta erittäin hyvä ravintola on kyllä kyseessä.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jees kiitos, hyvä pointti muuten tuo!
Paremmat valikoimat varmaankin alkuillasta niin löytynee paremmin mitä haluaa.

Söin tuolla ensimmäisen kerran hevosta ja se oli yksi parhaista pihveistä mitä olen syönyt. Johtaa varmasti pitkälti meikäläisen tottumuksista, mutta silti Huberissa kyllä osataan kaikesta tehdä hyvää. Sinänsä siis ruuan osalta varma valinta, ei tule huonoa lautaselle. Itse olen ollut vain kaksin, mutta kyllähän joku kunnon maistelusatsi porukalla olisi varmasti huikea makuelämys.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Täältä myös iso peukku Huberille. Olen muutaman kerran ollut 2-6 hengen porukalla syömässä siellä. Parhaan nautinnon saanut niinä kertoina, kun olemme tilanneet satsin erilaisia lihoja ja maisteltu kaikkia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tuossa kun silmäilin edellissivujen parkkipaikkakeskusteluja, niin kysynpä tarkentavan kysymyksen: onko siis Tampereen keskustassa jossain ilmaisia parkkiluolia joista valtaväestö ei ole tietoinen? Vai onko parkki ilmaista vain jonkin tietyn ajan? Tuollainen kyllä helpottaisi aika paljon silloin kun Tampereella käy, sillä siellä on ollut ihan älyttömän vaikeaa löytää parkkipaikkaa mistään läheltä keskustaa. Taloyhtiöiden vieraspaikkoja ja kirkon pihaa on tullut käytettyä. Työmatkoilla on sitten voinut laittaa muuallekin kun työnantaja kuittaa maksun. Helsingissähän melkein kaikki parkkeeraaminen on tehty maksulliseksi ja tietäjienkin paikat kerrottiin Ilta-Sanomissa Sinnemäelle joku viitisen vuotta sitten, joten nekin salaisuudet mentiin pilaamaan. Eipä ole ollut täällä keskustaan juuri muuta asiaa kuin juopumistarkoituksessa sen jälkeen.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huberille vahva suositus myös täältä. Lihoista olikin kaikki jo sanottu, mutta asiakaspalvelu on myös asiantuntevaa ja ns. pelisilmää osataan käyttää. Tuossa viime vuoden loppupuolella oltiin syömässä Huberissa ja yksi pariskunta oli tullut koiran kanssa syömään. Noh, se välillä siinä haukkui eikä haitannut meitä eikä juuri muitakaan. Paitsi yhtä keski-ikäistä hämeenlinnalaisrouvaa, joka ilmoitti kovaan ääneen, että ei olisi tullut ravintolaan jos olisi tiennyt että tänne saa tuoda koiria. Koira oli toki ainaki 5m päässä rouvasta, en tiedä sitten miten allergiat käyttäytyy. Mutta erikoinen tilanne siinä mielessä, että tämä hämeenlinnalaisrouva oli miehensä kanssa kerennyt tilaamaan ruuat ja juomiakin oli jo juotu ja sen jälkeen ilmoittivat että lähtevät pois. Tarjoilija hoiti kyllä upeasti tämän, tarjosi paikkaa kauempaa - ei kelvannut - ja ei tietenkään sitten veloittanut harmistunutta pariskuntaa. Pariskunnan mies toki oli hiljaa koko ajan.

Kun me olimme tekemässä lähtöä niin tarjoilija varmisti vielä meiltä, että toivottavasti koira ei häirinnyt. Totesin hymyssä suin, että ainoastaan tuon kauniimman osapuolen koirakuume kasvoi entisestään. :)
 

Tuamas

Jäsen
Tuossa kun silmäilin edellissivujen parkkipaikkakeskusteluja, niin kysynpä tarkentavan kysymyksen: onko siis Tampereen keskustassa jossain ilmaisia parkkiluolia joista valtaväestö ei ole tietoinen? Vai onko parkki ilmaista vain jonkin tietyn ajan?

Ei, tai no Ratinassa saa äpillä tunnin ilmaisen parkin.

Vaikka nyt markkinataloushenkisenä en ymmärrä ollenkaan toiveita ilmaisista parkeista kaupunkien keskustoissa, niin Tampereella kuluttajaystävällisimpiä parkkipaikkoja on Tampere-talon parkki Sairaalankadulla, joka on reilun euron tunti.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei, tai no Ratinassa saa äpillä tunnin ilmaisen parkin.

Vaikka nyt markkinataloushenkisenä en ymmärrä ollenkaan toiveita ilmaisista parkeista kaupunkien keskustoissa, niin Tampereella kuluttajaystävällisimpiä parkkipaikkoja on Tampere-talon parkki Sairaalankadulla, joka on reilun euron tunti.
Nojoo, tuo nyt on tuollaista pseudohöpinää markkinataloudesta. Kunnilla on käytännössä monopoliasema maan arvon määrittelyyn, joten kaikesta tästä on markkinatalous aina kaukana. Minusta olisi yritysystävällistä, että asiakkaat saisivat muutaman ilmaisen tunnin jossei muuta. Toisaalta autoilijoilla maksatetaan muutenkin niin paljon kaikkea, että parkkeeraamisen ei kuuluisi maksaa mitään.

Mutta joo, itse menen käytännössä aina maksuttoman parkin perässä kauppakeskuksiin yms. enkä keskustaan. Tampereella käydään yleensä läpikulkumatkalla, ja keskustaraflan sijasta ollaan yleensä valittu Pyynikinharjun munkkikahvila koska keskustassa maksaa pysäköidä. Sääli sinänsä mutta minkäs teet.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos on halua tulla keskustaan syömään vaikkapa nelihenkisen perheen kanssa niin kyllä minua ihmetyttää mitä niiden ihmisten päässä liikkuu, jotka jättävät ko. retken väliin siitä syystä ettei voi maksaa 3-6 euroa pysäköinnistä kun ruokailuun menee kuitenkin se kolminumeroinen summa. Noh, meitä on moneen junaan.
 

Tuamas

Jäsen
Nojoo, tuo nyt on tuollaista pseudohöpinää markkinataloudesta. Kunnilla on käytännössä monopoliasema maan arvon määrittelyyn, joten kaikesta tästä on markkinatalous aina kaukana. Minusta olisi yritysystävällistä, että asiakkaat saisivat muutaman ilmaisen tunnin jossei muuta. Toisaalta autoilijoilla maksatetaan muutenkin niin paljon kaikkea, että parkkeeraamisen ei kuuluisi maksaa mitään.

Ylipäätään kyse on enemmän asenteesta, että niukkaa hyödykettä tulisi saada ilmaiseksi.

Parkkihallit ovat käytännössä kokonaan kaupallisia toimijoita.

Mikään ei estä yrityksiä subventoimasta parkkimaksua tai maksamasta sitä asiakkaan puolesta, kuten esim. Ratina tekee ensimmäisen tunnin osalta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos on halua tulla keskustaan syömään vaikkapa nelihenkisen perheen kanssa niin kyllä minua ihmetyttää mitä niiden ihmisten päässä liikkuu, jotka jättävät ko. retken väliin siitä syystä ettei voi maksaa 3-6 euroa pysäköinnistä kun ruokailuun menee kuitenkin se kolminumeroinen summa. Noh, meitä on moneen junaan.
Junalla minäkin menen yleensä Tampereelle kun edestakainen lippu maksaa vähemmän kuin pysäköinti. Mutta onhan se hieman outoa matematiikkaa ostaa joku, 30000-50000 kiesi ja sitten pihistellä femman pysäköinnistä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jos on halua tulla keskustaan syömään vaikkapa nelihenkisen perheen kanssa niin kyllä minua ihmetyttää mitä niiden ihmisten päässä liikkuu, jotka jättävät ko. retken väliin siitä syystä ettei voi maksaa 3-6 euroa pysäköinnistä kun ruokailuun menee kuitenkin se kolminumeroinen summa. Noh, meitä on moneen junaan.
Mutta jos menee läpikulkumatkalla vaimon kanssa nopeasti pizzalle vaikka Napoliin, niin hintalappu on siinä kolmenkympin tietämillä. Parkkimaksu on täysin ylimääräinen lisäkulu, jota emme halua maksaa tuohon päälle.

@Tuamas puhuin nimenomaan kaupungin tiloista, eli tässä tapauksessa kadunvarsista yms. Yritykset varmasti voittaisivat, jos olisi 60min kiekolla.

@heavy nopea huomio, ettei minulla ole kuin ehkä 4k arvoinen auto. Toki ymmärrän pointtisi noin yleisemmin.
 
Sääli sinänsä mutta minkäs teet.
Eihän se ole kun arvostuskysymys. Jos tykkää enemmän munkkirinkilästä ja kahvista kuin pitsasta, niin kannattaa ajella Pyynikin luonnonkauniille harjanteelle. Jos taas esimerkiksi Napolin pitsa houkuttelee enemmän, niin Pyynikiltä ei sitä löydy, vaan täytyy hankkiutua keskustaan. Kätevästi lähelle pääsee esimerkiksi bussilla tai autolla, jos ei halua kävellä kauempaa. Tunnin-parin pysäköinti lämpimässä hallissa ja pari bussilippua lienevät suurin piirtein saman hintaisia. Jos Napolin pitsa ei ole tämän arvoinen, ja edelleen mieli tekee pitsaa, voi tällöin ajaa Hervantaan Hevaliin. Siellä kaupungin eteläisimmällä reunalla on ilmaisia kadunvarsipaikkoja kilometreittäin.

Helsingissä ajoin kerran auton maratonin ajaksi Kampin parkkihalliin. Se olisi maksanut varmaan 40 euroa. Onneksi juoksutapahtuman järjestäjä kuittasi tästä muistaakseni puolet. Sen parikymppisen maksoin itse ihan mielelläni vaivattomuudesta ja siitä, että ei ollut aikaa optimoida parkkipaikkaa.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mutta jos menee läpikulkumatkalla vaimon kanssa nopeasti pizzalle vaikka Napoliin, niin hintalappu on siinä kolmenkympin tietämillä. Parkkimaksu on täysin ylimääräinen lisäkulu, jota emme halua maksaa tuohon päälle.

@Tuamas puhuin nimenomaan kaupungin tiloista, eli tässä tapauksessa kadunvarsista yms. Yritykset varmasti voittaisivat, jos olisi 60min kiekolla.

@heavy nopea huomio, ettei minulla ole kuin ehkä 4k arvoinen auto. Toki ymmärrän pointtisi noin yleisemmin.
Tämmönen pihistely on varmaan yksi syy siihen, miksi ylipäätään Suomessa ei palvelut pyöri. Vaihdat varmaan myös autoon öljyt itse, että säästää pari sataa euroa vuodessa?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tämmönen pihistely on varmaan yksi syy siihen, miksi ylipäätään Suomessa ei palvelut pyöri. Vaihdat varmaan myös autoon öljyt itse, että säästää pari sataa euroa vuodessa?
Hyvin mahdollista, tosin Suomihan kyllä "palveluistuu" kovaa vauhtia. Itse inhoan kaikkia palveluita ja lisenssejä. En käytä kauppakasseja enkä woltteja. Parinsadan euron vuosisäästö on minusta jo varsin suuri, etenkin jos sen pystyy saavuttamaan jostain yhdestä tarpeettomasta kohteesta, kuten keskustaparkkeeraamisesta.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Hyvin mahdollista, tosin Suomihan kyllä "palveluistuu" kovaa vauhtia. Itse inhoan kaikkia palveluita ja lisenssejä. En käytä kauppakasseja enkä woltteja. Parinsadan euron vuosisäästö on minusta jo varsin suuri, etenkin jos sen pystyy saavuttamaan jostain yhdestä tarpeettomasta kohteesta, kuten keskustaparkkeeraamisesta.
Niinkuin joku aiemmin sanoi. meitä on moneen junaan. Itse rakastan kaikkia palveluja, ja mielelläni maksan lähes kaikesta, mikä vaan omaa elämääni helpottaa. Joskus tosin olen esimerkiksi auton renkaita itse käynyt huoltoasemalla täyttämässä. Mutta esimerkiksi näin talviaikaan olen valmis parkkihallista maksamaan sen 5-20€ pelkästään jo, että auto saa sulaa ja pääsee lämpimään autoon istumaan lounaan tai ostosreissun jälkeen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Niinkuin joku aiemmin sanoi. meitä on moneen junaan. Itse rakastan kaikkia palveluja, ja mielelläni maksan lähes kaikesta, mikä vaan omaa elämääni helpottaa. Joskus tosin olen esimerkiksi auton renkaita itse käynyt huoltoasemalla täyttämässä. Mutta esimerkiksi näin talviaikaan olen valmis parkkihallista maksamaan sen 5-20€ pelkästään jo, että auto saa sulaa ja pääsee lämpimään autoon istumaan lounaan tai ostosreissun jälkeen.
En tunne Tamperetta niin hyvin, että osaisin sanoa miten siellä on keskustan ulkopuolisten ostoskeskusten kanssa, mutta Helsingissä kolme neljästä eniten käyttämästäni paikasta tarjoaa maksuttomat lämpimät parkkitilat. Nämä ovat siis Kaari, Sello ja Iso Omena. Jumbossa ei ole lämmintä parkkialuetta, mutta lumelta yms. suojassa kuitenkin.

Mitä noihin palveluihin tulee, niin hyvin olen pärjännyt ilmankin, eikä tuo minulle aiheuta päänvaivaa. Kai sekin on asennekysymys, mutta auton pikkuviat korjaan säännöllisesti itse, samoin vaihdan renkaat jne. (öljyjä en), koska on aivan turhaa maksaa 70-90 euroa tunnilta sellaisesta työstä, jonka osaa itsekin tehdä. Hyvänä lisänä nuo hommat ovat usein mielenkiintoisia ja niistä oppii kaikenlaista. Sitten taas esimerkiksi kaupassakäynnistä tai kodin siivoamisesta pitäisi maksaa minulle, että suostuisin antamaan niiden tekemisen jollekin ulkopuoliselle.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen seurannut "Tampere vanhoissa kuvissa" -Facebook-ryhmää. Salaperäinen Viistokatu on ollut yksi keskeisimpiä puheenaiheita. Onneksi jossakin vanhassa kartassa sen sijainti ilmeni ulkopuoliselle.

Olen tehnyt päätöksen, että koronarajoitusten loputtua tulen Tampereelle viettämään pitkän viikonlopun. Ohjelmassa tutustumista muihinkin ravintoloihin kuin Plevnaan sekä museotarjontaan.

Vaunut.org:n kuva kertoo, että ratikat tunkeutuvat aina vain uusille alueille.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Olen seurannut "Tampere vanhoissa kuvissa" -Facebook-ryhmää. Salaperäinen Viistokatu on ollut yksi keskeisimpiä puheenaiheita. Onneksi jossakin vanhassa kartassa sen sijainti ilmeni ulkopuoliselle.

Olen tehnyt päätöksen, että koronarajoitusten loputtua tulen Tampereelle viettämään pitkän viikonlopun. Ohjelmassa tutustumista muihinkin ravintoloihin kuin Plevnaan sekä museotarjontaan.

Vaunut.org:n kuva kertoo, että ratikat tunkeutuvat aina vain uusille alueille.
Viistokatu takaisin. Ei sellaista uutta julkaisua ryhmässä joka ei päätyisi viistokatuun ennemmin kuin myöhemmin.
Muistan viistokadun suhteellisen hyvin ja vaadin sitä myös takaisin... Kauppakadun suunta takaisin ylöspäin.

Kaipaan myös Hämeenkadun mukulakiviä, siinä sai iskari ja hampaiden kuntotarkastuksen samalla.
Kaikki pilalla.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen seurannut "Tampere vanhoissa kuvissa" -Facebook-ryhmää. Salaperäinen Viistokatu on ollut yksi keskeisimpiä puheenaiheita. Onneksi jossakin vanhassa kartassa sen sijainti ilmeni ulkopuoliselle.

Olen tehnyt päätöksen, että koronarajoitusten loputtua tulen Tampereelle viettämään pitkän viikonlopun. Ohjelmassa tutustumista muihinkin ravintoloihin kuin Plevnaan sekä museotarjontaan.

Oo sitten varovainen ettet jää auton alle viistokatua ylittäessäsi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös