Piti jo laitella viestiä ennen ensimmäistä peliä, mutta itse nyt katsonut kaikki Tampan playoff pelit (pois lukien round Robin). Tämän kesän vastuksissa on ns taso noussut kokoajan. Melkein jopa väittäisin, että jos Columbuksella olisi ollut viime vuoden joukkue koossa tänä vuonna (-bobi), olisi Columbus jatkanut pelejä game 7 jälkeen. Toki Tampa pelasi kyllä suhteellisesti ihan mukiin menevästi tuossa sarjassa. Kakkos kierroksella sitte vastaan Boston, jonka sanoisin olleen Tampalle se helpoin vastus (lue. Ainoa joka ei Tampan vastuksista sumputtanut keskialuetta ihan umpeen). Konferenssi finaaleissa sitte vastaan tuli Islanders, jolla sarjan yksi tiiviimmistä viisikkopeleistä. Vastus oli tiukka ja venyikin game 6 asti. Toki sarja olisi varmaan katkennut jo game 5 jos Point olisi edes jokseenkin terve.
Näistä sitten päästäänkin itse finaaleihin jossa vastaan tuli Dallas. Näkisin, että vastus taas astetta kovempi mitä Islanders oli. Tampan peli mielestäni näytti suht väsyneeltä, toki lepoakin oli vastusta nähden vähemmän, mutta jotenki tuntuu, että kun saanu parit sarjat jo puskea kiekkoa ylös lihamuurin läpi, niin tälläisellä pelitahdilla sen on pakko alkaa tuntumaan jossain kohtiin. Päälle kun laskee vielä, että Point on täysin puolikuntoinen (terveenä ei olisi kyllä JFK:n alle jäänyt). Stamkos puuttuu (ok puuttunut melkein jokaiselta edellis vuosien playoff runeilta), mielestäni Kucherovikaan ei ole täysin kunnossa, niin vähän liikaa ottanut nuo ykköstähdet osumia. En missään nimessä väitä, että Dallasin kaverit ei osumia olisi ottanut ja siellä ei pelaajat pelaisi jonkinlaisilla loukkaantumisilla.
Jotenki tosta ekaasta pelistä tuli fläsärit Tampa-Chicago sarjaan, jossa Bishop ei maalissa pystynyt liikkumaan oikein mihinkään ja Johnson pelasi käsi murtuneena.
Valitettavasti sellainen kutina, että Tampan tankista alkaa bensa loppua, ja mikäli tuota yv:tä ei saada toimimaan niin tulee kyllä lyhyt sarja.
Samalla toki testatataan kumpi on se "ykkönen", kun Tampan nykyinen päävalmentaja ja entinen kakkonen kohtaavat, eka peli meni selkeesti Bownessille. No tänä yönä taas mennään ja toivottavasti olen mietteideni kanssa väärässä.