Se, vaikka joukkue painelisi liigaan saakka ei kuitenkaan kumoa tiettyjä faktoja muun muossa joukkueen sisältä. Esimerkiksi omat tietoni tai vaikka pelaajien mielipide Tammisesta ei varmasti suuremmin muutu, menivät pelit sitten tuloksellisesti mitenpäin tahansa. Tarkoitan, että ikään kuin nuo kaksi asiaa, mielipiteet / luottamus valmentajaa kohtaan ja menestys, eivät kuitenkaan suoraan korreloi keskenään. Vaikka ovatkin toki toisaalta olennaisia asioita matkalla menestykseen. Tällä materiaalilla kuitenkin täytyykin menestyä, oli valmentajana sitten melkeinpä kuka tahansa, odotusarvot menestykseen kun ovat suuret. Ja toivottavasti niitä voittoja tulisi jatkossakin hyvään tahtiin.
Tätä jaksan edelleen ihmetellä. Miksi on niin tarpeellista todistella tällä palstalla, että ei meidän seurassa ja joukkueessa ole kaikki kunnossa, kun minä olen kuullut etteivät pelaajat pidä Tammisesta. Mitä väliä sillä on, pitävätkö pelaajat Tammisesta vai ei? Lopputulos on se jolla on väliä. Paska tippuu rattailta, kun tavoitteet ovat korkeat ja mennään kovaa. Viime kaudella Nikoskelainen ja nyt, tippuu jos tippuu. Ne, jotka leikin kestävät, pelaavat keväällä loistavaa jääkiekkoa. Mä en ymmärrä sitä, että valmennuksellisesti olisi jotakin väärää siinä, ettei tänne tehdä happy familyä. Tammisesta ei monella pelaajalla ole hyvää sanottavaa kauden jälkeen, mutta onko sillä mitään väliä jos viiri on katossa? Pelaajat ovat tyhmiä, eikä heiltä pääsääntöisesti pitäisi kysyä mitään suurempiin linjauksiin liittyvää. Olen sataprosenttisen varma, että esimerkiksi Toni Sihvonen pitää Juhani Tammista huippuvalmentajana, vaikka on hetkiä jolloin Soosi vihaa Tamia. Soosilla on kuitenkin poikkeusyksilönä kyky erottaa mikä on lopunperin merkittävää, kun pelataan isoista asioista. Minulle on ainakin ihan selvää, ettei suurin osa pelaajista pidä Tammisesta ihmisenä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko Tamminen huippuvalmentaja vai ei. Kaiken lisäksi, Tammisen luoma pelitapa ja ilmapiiri on kaikesta huolimatta sellainen että tiukan paikan tullen siinä on niin saatana kova tuki ja turva, että se tuo jääkiekkoilullista menestystä. Tätä on yllättävän monen vaikea vuosienkin menestymisen jälkeen sisäistää.