Tamin Audi pois täältä!

  • 947 390
  • 3 295

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tästä tuskin menee yhtään sulkaa Tammisen hattuun. Mutta onneksi pelaajat olivat järkeviä ja halusivat toimintatapaan muutosta. Ja hyvä näin, ajattelevia ihmisiä eikä kenen tahansa pompoteltavissa.

Tähän Lead Fossilin kirjoitukseen puutuin. Nythän ei ole tullut uutta yökerhotapausta, onneksi, Sportin pelaajien taholta seuran selvitettäväksi. Emme siis tiedä, miten seura/Tami hoitaa seuraavan tapauksen. Toimintatavan muutos Tamin osalta nähdään sitten. Itse olen sitä mieltä, että mahdollisen seuraavan tapauksen hoitaminen kuuluu seuran hallituksen ja puh.johtaja Hiltusen tehtäviin.

Kenen pompoteltavissa Sportin pelaajat ovat olleet viime ja tämän kauden aikana, kun sellaista väität tapahtuneen? Varsinaisessa päävalmentajan ja pelaajien töissä tuskin on tapahtunut mitään muutoksia. Olettaisin, että tapahtunut on vain tiivistänyt Sportin joukkuetta (käsittäen pelaajien lisäksi valmentajat ja muut toimihenkilöt) tekemään työtä jos mahdollista entistä päämäärätietoisemmin kohti ensi kevään SM-liigakarsintoja.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tämä case sai liian isot mittasuhteet kun sen ympärille jäi liikaa kysymysmerkkejä nopeasta reagoinnista huolimatta. Case hoidettiin, mutta ei kunnolla.

Onneksi, siis mitä ilmeisimmin pelaajien myötävaikutuksella, taitaa kaikilla olla nyt työrauha. Lasken tämän työrauhan nimenomaan pelaajien ansioksi.

Niin oli minunkin mielestäni, että mittasuhteet olivat liian isot. Kun katsoo tätäkin viestiketjua ajalta 11.11.-09 - 15.11.-09 ja sen aikana tänne kirjoitettuja viestejä 9 sivun verran, niin kyllä porukka oli yökerhojupakan menettelytavoista johtuvan erimielisyyden vuoksi verenhimoisena liikkeellä erottamassa Tammista. Lisäksi sanomalehtien, iltapäivälehtien ja tv-uutisten sekä muiden nettikeskustelujen uutisoinnit ja kirjoittelut olivat jotain käsittämätöntä, kun tiedetään, mistä oli kyse.

Olen samaa mieltä, että Sportin pelaajat hoitivat kapteenistonsa välityksellä oman osansa hyvin sovintoratkaisun aikaansaamiseksi. Helppo on ollut lähteä sen jälkeen normaaliin työhön päävalmentajan johdolla, koska siinä ei ole ollut aiemminkaan mitään ongelmia. Varsinaiset työt on hoidettu mallikelpoisesti niin valmentajien kuin pelaajienkin toimesta koko ajan. Kävin katsomassa yhdet harjoitukset jupakan jälkeen ja harjoituksia paljon nähneenä voin kertoa, että ne olivat yhdet laadukkaimmat, mitä olen koskaan ollut tarkkailemassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Olen samaa mieltä, että Sportin pelaajat hoitivat kapteenistonsa välityksellä oman osansa hyvin sovintoratkaisun aikaansaamiseksi. Helppo on ollut lähteä sen jälkeen normaaliin työhön päävalmentajan johdolla, koska siinä ei ole ollut aiemminkaan mitään ongelmia. Varsinaiset työt on hoidettu mallikelpoisesti niin valmentajien kuin pelaajienkin toimesta koko ajan. Kävin katsomassa yhdet harjoitukset jupakan jälkeen ja harjoituksia paljon nähneenä voin kertoa, että ne olivat yhdet laadukkaimmat, mitä olen koskaan ollut tarkkailemassa.

Onko sinusta kaikki asiat hyvin, kun yksi Sportin pelaajista on työkyvytön ja odottaa valmennusjohdon yhteydenottoa?

Tässä sinulle linkki uutiseen, jos et ole vielä löytänyt sitä:Erholtz odottaa valmennuksen yhteydenottoa.
 

Lead Fossil

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Niin oli minunkin mielestäni, että mittasuhteet olivat liian isot. Kun katsoo tätäkin viestiketjua ajalta 11.11.-09 - 15.11.-09 ja sen aikana tänne kirjoitettuja viestejä 9 sivun verran, niin kyllä porukka oli yökerhojupakan menettelytavoista johtuvan erimielisyyden vuoksi verenhimoisena liikkeellä erottamassa Tammista. Lisäksi sanomalehtien, iltapäivälehtien ja tv-uutisten sekä muiden nettikeskustelujen uutisoinnit ja kirjoittelut olivat jotain käsittämätöntä, kun tiedetään, mistä oli kyse.

Oiva osoitus siitä, että jotain tehtiin tapahtuman hoidossa väärin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Jos nyt lukisit vaikka minun vastaukseni, äläkä puhu höpöjä.

Kiitos korjauksesta. Olit todella vastannut kysymykseeni.

Minua täällä moititaan siitä, että en vastaa tehtyihin kysymyksiin. Kun tulin metsätöistä takaisin, niin kirjoitin ensimmäisen viestini tänne 19.11.2009. Tähän ketjuun olen vastannut muiden palstaveljien/-sisarien viesteihin paluuni jälkeen n. 35 kertaa lainauksen kanssa. Lisäksi olen kirjoittanut viestejä ilman lainauksia jonkin verran. Omasta mielestäni olen tehnyt vähintään oman osuuteni keskustelun ylläpitämiseksi. Sehän on tullut selväksi, että kaikkien nimimerkkien kirjoituksiin ja kysymyksiin en katso olevan aihetta vastata. Tämä johtuu ihan siitä, että pyrin pitämään omalta osaltani määrätyn laadun keskusteluissa, kun ollaan erittäin korkeatasoisessa JA:n nettikeskustelussa osallisina.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko sinusta kaikki asiat hyvin, kun yksi Sportin pelaajista on työkyvytön ja odottaa valmennusjohdon yhteydenottoa?


Juuri näin. Kyllähän Tami ja Sportin johto hoiti tuon ahdistelujupakan ihan päin mäntyä. Siffalle sanoisin, että tekstiesi uskottavuus ei parane kiihkomielisellä ja totaalisen kritiikittömällä fanittamisella.

Niin ja vastaus siihen miten asia olisi pitänyt hoitaa, on niinkin yksinkertainen että nimi julkisuuteen välittömästi. Totaalisen typerää suojella yhtä virheen tehnyttä pelaajaa kaikkien muiden kustannuksella. On päivän selvää että niin kauan ennen kuin nimi tuotiin julkisuuteen, liikkui joukkueellinen jääkiekkoilijoita kännitoilailijan leima otsassaan Vaasassa. Miksi ihmeessä Tamin piti sopia tämän "leidin" kanssa, eihän Juhani ollut käsittääkseni kenenkään hanurissa kiinni. Jos Tamminen olisi oikeasti halunnut sovitella eikä korostaa omaa egoaan, olisi hän järjestänyt pelaajan ja "leidin" välille tapaamisen jossa asia olisi voitu sopia.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Niin ja vastaus siihen miten asia olisi pitänyt hoitaa, on niinkin yksinkertainen että nimi julkisuuteen välittömästi. Totaalisen typerää suojella yhtä virheen tehnyttä pelaajaa kaikkien muiden kustannuksella. On päivän selvää että niin kauan ennen kuin nimi tuotiin julkisuuteen, liikkui joukkueellinen jääkiekkoilijoita kännitoilailijan leima otsassaan Vaasassa. Miksi ihmeessä Tamin piti sopia tämän "leidin" kanssa, eihän Juhani ollut käsittääkseni kenenkään hanurissa kiinni. Jos Tamminen olisi oikeasti halunnut sovitella eikä korostaa omaa egoaan, olisi hän järjestänyt pelaajan ja "leidin" välille tapaamisen jossa asia olisi voitu sopia.

Jatkossa on varmaankin näin toimittava. Media kyttää näitä jääkiekkoilijoiden töppäilyjä, joita on vastaavanlaisia tapahtunut Tamin, Vellun ja Hexin ajoista lähtien jo vuosikymmeniä. Ajat ja yhteiskunta ovat muuttuneet ja varsinkin Vaasan kokoisissa kaupungeissa jääkiekkoilijat ovat erityisseurannan kohteina pelaajauransa ajan.

Nyt tarvitaan kuitenkin Viljurin osaamista siihen, miten töppäilijän nimi voidaan saada julkisuuteen, ettei tule oikeudenkäyntejä niissä tapauksissa, kun töppäilijä ei suostu tulemaan julkisuuteen tai ei yksinkertaisesti muista tapahtumista mitään ja, kun käpelöinnin kohdekaan ei halua tulla julkisuuteen eikä tee rikosilmoitusta asiasta.

Sehän täällä on tuotukin monen toimesta esille, että jatkossa tälläiset asiat on hoidettava pelaajien ja seuran johdon kesken.

Tamminenhan halusi asian pois päiväjärjestyksestä mahdollisimman nopeasti. Ei hän halunnut tulla alunperin asian kanssa julkisuuteen sen enempää kuin ilmoittamalla, miten asia hoidettiin asianosaisten kanssa pois päiväjärjestyksestä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tämähän se ongelma onkin. Kaikki keskustelua seuraavat eivät jaksa koko ajan jokaista itsestäänselvyyttä vahvistaa omalla mielipiteellään ja sitten yksi spämmää asiasta vastakkaisia mielipiteitä ns. jatkuvalla syötöllä ja luulee ilmeisesti itse olevansa oikeassa.

Myönnän, että palstan sääntöjen 4§:ää joutuu miettimään, kun yhä uudestaan kysytään uusien nimimerkkien toimesta samoja kysymyksiä. Ellet vastaa, syytetään siitä, kun ei vastaa KAIKKIIN kysymyksiin. Täytyy olla tässä jatkossa tarkempi ja kehoitettava lukemaan niitä viestejä. Tamin CV:hen olen jättänyt myös yleensä vastaamatta, kun olen sen tänne kirjoittanut jo vuosia sitten johonkin ketjuun. Sinä nohevana palstan tekniikan tuntijana voinet löytää sen ja antaa vinkin, mistä voin kaivaa sen esille. Muistan nohevuutesi siitä, kun olit pitänyt minua idioottina, etkä löytänyt silloin ko. idiootiksi nimittämis-viestiäsi.

Minulla on oikeus olla täällä mielestäni oikeassa. Olen sitä omaan laskuuni, joten älä siitä huolehdi.

Yksi sääntöjen pykälä on minulle ylitse muiden. Se on 10§, mikä kieltää minulta nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistämisen tai aiheeseen liittyvän vihjailun sekä arvuuttelun. Tiedän omalta osaltani, että 10§:n rikkominen on minun kohdaltani (jos siihen syyllistyn) äärimmäisen rangaistava.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin oli minunkin mielestäni, että mittasuhteet olivat liian isot. Kun katsoo tätäkin viestiketjua ajalta 11.11.-09 - 15.11.-09 ja sen aikana tänne kirjoitettuja viestejä 9 sivun verran, niin kyllä porukka oli yökerhojupakan menettelytavoista johtuvan erimielisyyden vuoksi verenhimoisena liikkeellä erottamassa Tammista. Lisäksi sanomalehtien, iltapäivälehtien ja tv-uutisten sekä muiden nettikeskustelujen uutisoinnit ja kirjoittelut olivat jotain käsittämätöntä, kun tiedetään, mistä oli kyse...

No, mistä sinun mielestäsi oli kyse?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Nyt tarvitaan kuitenkin Viljurin osaamista siihen, miten töppäilijän nimi voidaan saada julkisuuteen, ettei tule oikeudenkäyntejä niissä tapauksissa, kun töppäilijä ei suostu tulemaan julkisuuteen tai ei yksinkertaisesti muista tapahtumista mitään ja, kun käpelöinnin kohdekaan ei halua tulla julkisuuteen eikä tee rikosilmoitusta asiasta.

Sehän täällä on tuotukin monen toimesta esille, että jatkossa tälläiset asiat on hoidettava pelaajien ja seuran johdon kesken.

Tamminenhan halusi asian pois päiväjärjestyksestä mahdollisimman nopeasti. Ei hän halunnut tulla alunperin asian kanssa julkisuuteen sen enempää kuin ilmoittamalla, miten asia hoidettiin asianosaisten kanssa pois päiväjärjestyksestä.

Jos Tamminen olisi hyllyttänyt syyllisen/ syylliset, eikä syytöntä pelaajaa, asia olisi saattanut selvitä aikaisemmin. Tami olisi voinut kertoa Kuusistolle "isällisesti", että odottaa häneltä oikeita toimenpiteitä joukkueen eteen.

Tami halusi nimenomaan julkisuuteen, sillä hän ei osaa sanoa medialle, etten kommentoi asioita, jotka eivät minulle kuulu.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Muistan nohevuutesi siitä, kun olit pitänyt minua idioottina, etkä löytänyt silloin ko. idiootiksi nimittämis-viestiäsi.
Eli haluat tässäkin asiassa jatkaa muunnellun totuuden kirjoittamistasi, vaikka sinulle on jo kerran aukottomasti todistettu olleesi tässäkin asiassa väärässä? Älä nyt sitten ainakaan enää ihmettele, että kohdallasi tehdään yleistyksiä, koska itse omalla toiminnallasi kerta toisensa jälkeen syyllistyt moiseen ja vielä kehtaat jatkaa henkilökohtaisia hyökkäyksiäsi ja suoranaista valehtelua.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
No, mistä sinun mielestäsi oli kyse?

Joudun taas kertaamaan itseäni, vaikka olen tuonut jo tämän monta kertaa täällä esille. Ensinnäkään kyse ei ollut pelaajien ja Tamin välisistä ongelmista pukukopissa, harjoituksissa, otteluihin valmistautumisissa tai ottelujen aikaisissa tapahtumissa. Kyseessä oli yökerhotöppäily, johon Sportin pelaajia oli syyllistynyt. Erimielisyys oli siitä, julkistetaanko töppäilleiden pelaajien nimet. Minusta missään vaiheessa kyse ei ollut sen luokan ristiriidasta pelaajien ja Tamin välillä, että edes vihjailut Tami erottamisesta olivat realistisia.

Vastauksesi aiempaan kysymykseeni oli asiallinen.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Eli haluat tässäkin asiassa jatkaa muunnellun totuuden kirjoittamistasi, vaikka sinulle on jo kerran aukottomasti todistettu olleesi tässäkin asiassa väärässä? Älä nyt sitten ainakaan enää ihmettele, että kohdallasi tehdään yleistyksiä, koska itse omalla toiminnallasi kerta toisensa jälkeen syyllistyt moiseen ja vielä kehtaat jatkaa henkilökohtaisia hyökkäyksiäsi ja suoranaista valehtelua.

Itse ihmettelit, kun et löytänyt hakukoneen avulla kuin kolme mainintaa idiootiksi nimittelystäsi (eivät tosin koskeneet minua). Mitä mieltä olet kirjoitukseni pääasiasta eli sääntöjen 10§:n kunnioittamisesta?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joudun taas kertaamaan itseäni, vaikka olen tuonut jo tämän monta kertaa täällä esille. Ensinnäkään kyse ei ollut pelaajien ja Tamin välisistä ongelmista pukukopissa, harjoituksissa, otteluihin valmistautumisissa tai ottelujen aikaisissa tapahtumissa. Kyseessä oli yökerhotöppäily, johon Sportin pelaajia oli syyllistynyt. Erimielisyys oli siitä, julkistetaanko töppäilleiden pelaajien nimet. Minusta missään vaiheessa kyse ei ollut sen luokan ristiriidasta pelaajien ja Tamin välillä, että edes vihjailut Tami erottamisesta olivat realistisia.

Vastauksesi aiempaan kysymykseeni oli asiallinen.

Jutussa oli kysymys Tammisen aktiivisuudesta kyseisessä tapahtumassa. Tamminen suojeli Kuusistoa tai vähintääkin vähätteli syyttömien saamaa kohtelua, tähän joukkue reagoi. Eli joukkueen ja valmentajan välillä oli suuria ongelmia.

Tämän ongelman ratkaisemista joukkue vaati. Tämän vaatimus sisälsi uhkavaatimuksen Tammisen erosta. Miksi tämä on sinulle epäselvää??
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Jutussa oli kysymys Tammisen aktiivisuudesta kyseisessä tapahtumassa. Tamminen suojeli Kuusistoa tai vähintääkin vähätteli syyttömien saamaa kohtelua, tähän joukkue reagoi. Eli joukkueen ja valmentajan välillä oli suuria ongelmia.

Tämän ongelman ratkaisemista joukkue vaati. Tämän vaatimus sisälsi uhkavaatimuksen Tammisen erosta. Miksi tämä on sinulle epäselvää??

Tämä on hyvä kaikkien tietää, että kyse oli yökerhotöppäilyn selvittämisestä. Sinä pidät tapauksen selvittelyä suurena ongelmana pelaajien ja valmentajan välillä. Minusta se oli konflikti, joka ei syntynyt alunperin osapuolten toimesta ja he joutuivat neuvottelemaan asian pois päiväjärjestyksestä. Kun sopimukseen päästiin ja yksi yökerhotöppäilijä ilmoitettiin julkiseksi, joukkueen toiminta jatkui Tamin johdolla normaalisti aikaisempaan tapaan. Luottamus osapuolten kesken on 100%, niinkuin Pernaa antoi tv-haastattelussa ymmärtää. Mikäli suuria ongelmia pelaajien ja Tamin välillä olisi ollut, ei yhteistyö olisi lähtenyt käyntiin välittömästi osapuolten täydellä luottamuksella.

Hiltunen tuli julkisuuteen STT:n kautta sopimuksella, jonka sisällön olen jo monta kertaa tänne kirjoittanut. Mikä siinä on sinulle vaikeaa uskoa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on hyvä kaikkien tietää, että kyse oli yökerhotöppäilyn selvittämisestä. Sinä pidät tapauksen selvittelyä suurena ongelmana pelaajien ja valmentajan välillä. Minusta se oli konflikti, joka ei syntynyt alunperin osapuolten toimesta ja he joutuivat neuvottelemaan asian pois päiväjärjestyksestä. Kun sopimukseen päästiin ja yksi yökerhotöppäilijä ilmoitettiin julkiseksi, joukkueen toiminta jatkui Tamin johdolla normaalisti aikaisempaan tapaan. Luottamus osapuolten kesken on 100%, niinkuin Pernaa antoi tv-haastattelussa ymmärtää. Mikäli suuria ongelmia pelaajien ja Tamin välillä olisi ollut, ei yhteistyö olisi lähtenyt käyntiin välittömästi osapuolten täydellä luottamuksella.

Hiltunen tuli julkisuuteen STT:n kautta sopimuksella, jonka sisällön olen jo monta kertaa tänne kirjoittanut. Mikä siinä on sinulle vaikeaa uskoa?

Nyt minua viedään....

Mutta kerran vielä, joukkue protestoi Tammisen toimintaa, kun hän antoi syyttömien kärsiä tässä kohussa. Eli Tammisen toiminta oli se miksi joukkue uhkaili mm. lakolla, joka olisi tarkoittanut mm. Roki pelin väliin jättämistä.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Luottamus osapuolten kesken on 100%, niinkuin Pernaa antoi tv-haastattelussa ymmärtää.
Ja sinä uskot kaiken sinisilmäisesti ilman mitään epäilystä ?
Pelaajat kertovat aina samat tarinat julkisuuteen kauden aikana oli sitten kuinka iso myrsky käynnissä joukkueen sisällä.

Kun Jokerien valmentajana oli Glen Hanlon ja homma ei toiminut niin kaikki pelaajat vakuuttivat samaa potaskaa mitä Pernaa tuossa lateli. Pelaajien tarinat oli kauden jälkeen ihan päinvastaisia kun Hanlon oli saanut monoa.

Eräille näyttää olevan Sport(=Tami) yhtäkuin uskonto.
 

vihtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaanit
Minä olen mielenkiinnolla seurannut tätä viestiketjua ja olen siffan kanssa samaa mieltä lähes kaikessa mitä hän on kirjoittanut.

Kysyisin kuitenkin vielä: onko Tamminen syylliinen noihin toisen henkilön ravintolatöppäilyihin. Niin tässä välillä tuntuu kun katselee noita TosiFanin ym. kirjoituksia.

Mielestäni Tamminen hoiti tuon asian kasittelyn oikein ja nopeasti. Hän ei ole syyllinen siihen että jääkiekkoilijoiden vaimot eivät luota puolisoihinsa.

Syyllinen sai rangaistuksen välittömästi. Joten asia hoidettiin täsmälleen oikein. Minun mielestäni julkista syyttelyä tuosta töppäilystä ei ansaisisi kukaan.

Täällä on jauhettu pa**aa niin paljon tässä ketjussa, että jos olisin moderaattori sulkisin tämän ketjun välittömästi.

Tami on parasta mitä Mestikselle on tapahtunut pitkään aikaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä olen mielenkiinnolla seurannut tätä viestiketjua ja olen siffan kanssa samaa mieltä lähes kaikessa mitä hän on kirjoittanut.

Kysyisin kuitenkin vielä: onko Tamminen syylliinen noihin toisen henkilön ravintolatöppäilyihin. Niin tässä välillä tuntuu kun katselee noita TosiFanin ym. kirjoituksia.

Mielestäni Tamminen hoiti tuon asian kasittelyn oikein ja nopeasti...

Kaksi asiaa:

1. En ole missään väittänyt, että Tamminen olisi syyllinen ahdisteluun. Joukkue on protestoinut Tammisen toimintatyyliä asian selvittelyssä.

2. Asian käsittely ei kuulu Tammisen toimenkuvaan.
 

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Pernaan eilinen hymyssä suin annettu lausunto, jossa hän muun muassa korosti Tamin lanseeraamaa segmenttiajattelua ja korosti asioiden selvinneen, kertoo ihan omaa kieltää Anti-Tameille. Tämä taistelu on teidän osaltanne hävitty. Sportin joukkueeseen on rauha palannut, kaikki ylimääräinen siirretään syrjään ja ainoana tavoitteena siintää palaamaan voita kaksi kolmesta tavoitteeseen sekä keväällä mestiksen voittamiseen ja liigakarsintoihin. Verratkaa pelaajien lausuntoja Roki-ottelun jälkeen ja eilen, jos muuten on vaikea älytä tilanteiden muuttuvan. Minulle tärkein mittari on peli ja kaksi edellistä peliä ovat osoittaneet Sportin suunnan olevan täysin oikea. Joukkue on työteliäs ja menossa kohti terävämpää pelillistä identiteettia. Tilanne on erittäin hyvä, koska se identiteetti tulee selkäytimestä, eikä katoa sieltä mihinkään, vaikka pääkopassa välissä myrskyäisi. Kanuunakevättä odotellessa.

Enkä ymmärrä miksi TosiFäni jankkaa tuosta Tammisen toimenkuvasta. Tamminen otti heti vastuun joukkueensa tekemisistä, näin toimitaan Sportissa. Jos näin ei toimita Ässissä tai jossain muulla, fine, mutta ei Sportin tapa ole yhtään sen huonompi, vaikka nettikeskustelija sitä sellaiseksi väittääkin. Sportissa työnjako menee niin, että Tamminen hoitaa joukkueen ja Hiltunen muun organisaation.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Minä olen mielenkiinnolla seurannut tätä viestiketjua ja olen siffan kanssa samaa mieltä lähes kaikessa mitä hän on kirjoittanut.

Kysyisin kuitenkin vielä: onko Tamminen syylliinen noihin toisen henkilön ravintolatöppäilyihin. Niin tässä välillä tuntuu kun katselee noita TosiFanin ym. kirjoituksia.

Mielestäni Tamminen hoiti tuon asian kasittelyn oikein ja nopeasti. Hän ei ole syyllinen siihen että jääkiekkoilijoiden vaimot eivät luota puolisoihinsa.

Syyllinen sai rangaistuksen välittömästi. Joten asia hoidettiin täsmälleen oikein. Minun mielestäni julkista syyttelyä tuosta töppäilystä ei ansaisisi kukaan.

Täällä on jauhettu pa**aa niin paljon tässä ketjussa, että jos olisin moderaattori sulkisin tämän ketjun välittömästi.

Tami on parasta mitä Mestikselle on tapahtunut pitkään aikaan.


En nyt ymmärrä Vihtoria siinä, miksi moderaattorien tämä keskustelu pitäisi sulkea ja miksi tämä keskusteluketju olisi jotenkin jonkin jauhamista.

Täällähän aika analyyttisesti vaihdetaan mielipiteitä ja ollaan innostuttu asialliseen sävyyn ja tyyliin käytävään aitoon keskusteluun. Tämä taas kaiketi on jatkoajankin tavoite keskustelupalstoilla, eli keskustella muustakin kuin illan kokoonpanoista, poissaolijoista ja tulosennusteista - sekä käydä sitten pelin jälkeen väittelyä taklauksista ja tuomaritoiminnasta. Kaiketi laajempaakin keskustelua on hyvä käydä, jos kiinnostava aihe löytyy.

Toki meitä ei-vaasalaisia on tällä foorumilla nyt oudon paljon, mutta kun Tami on valtakunnallinen lätkäpersoona, niin se lienee sallittua. Me Tammisen kritisoijat emme pitäne tätä yökerhojuttua kuin yhtenä pienenä tekijänä isossa kokonaisuudessa, jota Tamminen edustaa. Sen taas voi koko viestiketjua tarkastelemalla saada hyvinkin selville.

Siffa lähinnä on kokenut, että Hiltusen lehdistötiedote ja nyt saavutetut kaksi voittoa ovat osoitus siitä, etä kaikki on kunnossa ja kaikki aiheutui vain yökerhotöppäysjutun käsittelystä. Itse taas epäilen, että yökerhojupakka on ollut vain laukaiseva tekijä - ei kaiken syy.

Mutta jos osoittautuu, että Siffa on oikeassa ja joukkue painelee tästä menestykseen valmentajaansa luottaen ja Sportin talouskin kestää mennen tullen tämän kauden - niin sitten olen nyt pahasti väärässä. Lupaan siinä tapauksessa Siffalle, että minäkin ostan Tamin kirjan ja luenkin sen - nyt en ole vielä siihen sortunut.

Seuraan tilannetta ja osallistun mieluusti silloin tällöin mielestäni mielenkiintoiseen keskusteluun. Tässä keskustelussa ollaan korkeintaan syyllistytty välillä puolin ja toisin jankkaamiseen. Epäasiallisuuksiin ei ole menty ja kiinnostus tätä keskustelua kohtaan osoittaa tämän tarpeellisuuden.
 
Viimeksi muokattu:

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Yksi sääntöjen pykälä on minulle ylitse muiden. Se on 10§, mikä kieltää minulta nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistämisen tai aiheeseen liittyvän vihjailun sekä arvuuttelun. Tiedän omalta osaltani, että 10§:n rikkominen on minun kohdaltani (jos siihen syyllistyn) äärimmäisen rangaistava.
En nyt oikein tajua, miksi tuon vedit tähän keskusteluun mukaan. Kenties multa on mennyt jotain ohitse? Ja miksi se olisi juuri SINUN kohdallasi sen rangaistavempaa kuin muidenkaan? Siis ilmeisesti kun tarkoitat, että jos sinä noin tekisit.

Mitä mieltä olet kirjoitukseni pääasiasta eli sääntöjen 10§:n kunnioittamisesta?
Ja kun sama jatkuu tuossakin viestissä. Itse kun en ole ainakaan mitään tuon tyylistä toimintaa havainnut.

Ainut joka täälä on jotain tuohon 10§ liittyvää kirjoittanut, niin P.Sihvonenhan kirjoitti tässä ketjussa aijemmin jotain, että "me Sihvoset" tai jotain vastaavaa. Mutta sekään nyt ei sinänsä tähän liity mitenkään. Modethan voisivat laittaa siis vaikka itse P.Sihvoselle pelikieltoa :)

Kenties tässä on sitten Gagsin osalta kyse jostain muusta, mistä itsellä ei ainakaan ole tietoa. Mutta joo, menee jo off-topickiksi. Ja eipä tuolla sinänsä väliä, mielenkiinnolla vain sivusta seurailen.

En nyt ymmärrä Vihtoria siinä, miksi moderaattorien tämä keskustelu pitäisi sulkea ja miksi tämä keskusteluketju olisi jotenkin jonkin jauhamista.
Samaa mieltä sun kanssa.

Mutta jos osoittautuu, että Siffa on oikeassa ja joukkue painelee tästä menestykseen valmentajaansa luottaen ja Sportin talouskin kestää mennen tullen tämän kauden - niin sitten olen nyt pahasti väärässä.
Se, vaikka joukkue painelisi liigaan saakka ei kuitenkaan kumoa tiettyjä faktoja muun muossa joukkueen sisältä. Esimerkiksi omat tietoni tai vaikka pelaajien mielipide Tammisesta ei varmasti suuremmin muutu, menivät pelit sitten tuloksellisesti mitenpäin tahansa. Tarkoitan, että ikään kuin nuo kaksi asiaa, mielipiteet / luottamus valmentajaa kohtaan ja menestys, eivät kuitenkaan suoraan korreloi keskenään. Vaikka ovatkin toki toisaalta olennaisia asioita matkalla menestykseen. Tällä materiaalilla kuitenkin täytyykin menestyä, oli valmentajana sitten melkeinpä kuka tahansa, odotusarvot menestykseen kun ovat suuret. Ja toivottavasti niitä voittoja tulisi jatkossakin hyvään tahtiin.

Talouspuolesta en osaa sanoa. Tai sen verranhan siitä voi sanoa, että tilanne on tukala. Itse en edes veikkaa sitä, selvitäänkö vai ei. Tuota on käytännössä tällä hetkellä mahdotonta sanoa, ja riippuu pitkälti siitä, miten suuret rahapamput lähtevät talkoisiin mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös