Tästähän on kyse tässä ketjussa. Tammisen Opelin oleminen Vaasa Areenan parkkipaikalla on yhtä tärkeä nyt kuin silloin, kun tämä ketju avattiin. Itse olen joutunut perustelemaan Tamin tärkeyttä vaasalaisen jääkiekkoilun eteenpäin viejänä monien esimerkkien avulla. Tamille ja ennen kaikkea joukkueelle on taattava nyt rauha kevään ratkaisupeleihin saakka.
Puolustella saa ja joskus pitääkin, mutta Tamin kohdalla ei soisi vankkureiden pysähtyä vuotta pidemmäksi aikaa minnekään, jos kiekkoilua halutaan kehittää. Tamminen on täysi projektijohtaja ja kriisinhallintaan erikoistunut henkilö.
Mies onnistuu kääntämään sillä raivokkaalla tarmolla ja itsesuggestiolla toisten päät hetkeksi aikaa oleelliseen ja unohtamaan miksi ollaan päädytty tähän tilanteeseen, (oletettu kriisi).
Mutta kun se kuherruskuukausi on ohi, eli puolen kauden verran, ei mies pysty tuomaan pelillisesti mitään uutta kaukaloon, jos yleensä on sitä ennenkään tuonut, vaan alkaa se hirveä muiden ihmisten solvaaminen ja virheiden etsiminen toisten tekemisestä tai tekemättä jättämisistä. Omassa työnteossa kun ei sitä kritiikin tilaa ole.
Ei kukaan itseään kunnioittava kiekkoilija jaksa kuunnella sitä meuhkaamista montaa aikaa. Hetken se voi toimia, mutta ei pitkään.
Olen kovasti ihmetellyt tätä kiekkokuviota, että miksi Tamminen saa vuodesta toiseen tilaisuuksia valmentaa liigatasoisia tai lähes liigatasoisia joukkueita pidemmällä shopparilla. Ainakin oman kertomansa mukaan kyselyitä tulee aina ulkomaita myöden. Tänä vuonna ne silmät ovat auenneet Vaasassakin.
Tami on projektijohtaja ja saa itsensä näyttämään paljon suuremmalta ja ammattitaitoisemmalta kuin oikeasti on. Puheenlahjat ja ego miehellä kyllä ovat kiistatta Universumin kärkikaartia. Ei edes toimittajat enää uskalla kyseenalaistaa Tamin toimia. Täyslaidallinen kuraa puskee niskaan välittömästi, jos uskaltaa jotain kysyä.