Tamin Audi pois täältä!

  • 951 858
  • 3 295
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Kuulin että Sportin pukukopissa olisi SaiPan logo ja teksti, keväällä tavataan.
Eikö tuo ole tällainen itsensä psyykkaaminen mitä yleensä käytetään pysyäkseen raiteella. Verkostomarkinoinnin puuhastelijat, esim pistää jonkun Swan purjeveneen seinään ja herätessään joka ammu ne näkee tavoitteen ja tällä tavalla ne pysyy raiteilla niin sanotusti. Tamihan on tämä tunnettu mental guru joka pitää luentoja näistä asioista, eli en ole yllättynyt ;)
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ja Tammisen kyvyt ei vaan riitä, mikäli materiaali on yhtä hyvä tai huonompi kuin vastustajilla.

Kyllä minusta Ässien materiaali oli parempi viime keväänä. Tamin kyvyt riittivät haastamaan tasaväkisesti SM-liigajoukkueen. Tamilta se oli niin kova työnäyte, että ihmetyttää tälläiset puheet täällä. Sen nyt vielä jotenkin ymmärrän, että etukäteen viime syksynä Tamin valmentajan taitoja väheksyttiin oikein urakalla täällä, mutta, kun näytöt on annettu, niin sen jälkeen tämäntyylinen aliarvioiminen osoittaa kirjoittajan puolelta melkoista asiantuntemattomuutta jääkiekon suhteen.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tamihan on tämä tunnettu mental guru joka pitää luentoja näistä asioista, eli en ole yllättynyt ;)

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö Tami ole lässyttänyt myös näistä vastusjoukkueen pelaajien aliarvioivista lausunnoista esim. lehdistöön ja sitten näiden juttujen liimaamisesta motivaatioksi pukukopin seinille? Minusta tässä SaiPa-logossa annetaan nyt aikalailla samanlaisia aseita eteenpäin..
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö Tami ole lässyttänyt myös näistä vastusjoukkueen pelaajien aliarvioivista lausunnoista esim. lehdistöön ja sitten näiden juttujen liimaamisesta motivaatioksi pukukopin seinille?

Korjatkaa myös minua, mikäli olen väärässä, mutta eikös Tammiselle ole moinen temppu niin sanotusti lirahtanut lahkeille ainakin kertaalleen suupala-TuTon kanssa? Vai sotkenko nyt siihen muutaman vuoden takaiseen Hokki-Hakkaraisen settiin?
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä minusta Ässien materiaali oli parempi viime keväänä. Tamin kyvyt riittivät haastamaan tasaväkisesti SM-liigajoukkueen.

Se on kiistaton totuus että Ässien viime kauden rosteri oli paperilla kovempi kuin meillä nyt. Yhtä kiistaton totuus on äärimmäisen vaikea ja poikkeuksellinen asetelma Ässien kannalta. He olivat taistelleet pudotuspeli paikasta kalkkiviivoille saakka ja sen jälkeen hävinneet Tapparalle sekä Lukolle nöyryyttävästi. Tämän jälkeen heillä oli vain isoja asoita hävittävänään itseään paljon huonompaa joukkuetta vastaan.

Kun Tamin kykyihin niin kovasti uskot, voitko kertoa milloin hän on voittanut jotain ilman ylivertaista materiaalia. Kärppien kanssa "menttaaliguru" putosi liigatason jengillä kerran ennen finaaleja ja nousi seuraavalla kaudella täysin ylivoimaisella materiaalilla. Viime kevään mestaruus ei mielestäni tullut Tamin huikeiden valmentajataitojen, vaan reippaasti yli varojen elämisen ansiosta.

Kanssakirjoittajan asiantuntemuksen/asiantuntemattomuuden arviointi keskusteluargumenttina ei ole toimiva. Me keskustelemme tässä osiossa Juhani Tammisesta, ei minun kiekkoymmärtämättömyydestä. En pidä itseäni minään guruna, eikä näin ollen sinunkaan tarvitse pitää. Tuolla argumentilla et kuitenkaan voi kummota arviotani, koska onhan mahdollista että minäkin tietämättömyydestäni huolimatta olen voinut arvata oikein Tammisen kyvyttömyyden.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kun Tamin kykyihin niin kovasti uskot, voitko kertoa milloin hän on voittanut jotain ilman ylivertaista materiaalia.

Viime keväänä Tami ja Sport voittivat koko suomalaisen jääkiekkoa seuraavan kansan luottamuksen siihen, että huomattavasti halvemmalla pelaajamateriaalilla voidaan nousta Mestiksestä SM-liigaan. Se oli kiistaton osoitus Tamin valmentajan taidoista. Hän sai kaiken irti joukkueestaan juuri oikealla hetkellä.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Tamilta se oli niin kova työnäyte, että ihmetyttää tälläiset puheet täällä.
Sport hävisi karsinnat.
Viime keväänä Tami ja Sport voittivat koko suomalaisen jääkiekkoa seuraavan kansan luottamuksen siihen, että huomattavasti halvemmalla pelaajamateriaalilla voidaan nousta Mestiksestä SM-liigaan.

Sport hävisi karsinnat.
Muistatko? Itse peleistä on kaikki kirjoitettu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime keväänä Tami ja Sport voittivat koko suomalaisen jääkiekkoa seuraavan kansan luottamuksen siihen, että huomattavasti halvemmalla pelaajamateriaalilla voidaan nousta Mestiksestä SM-liigaan. Se oli kiistaton osoitus Tamin valmentajan taidoista. Hän sai kaiken irti joukkueestaan juuri oikealla hetkellä.

Kerro minulle mitä Tamminen on voittanut valmentajaurallaan. Tähän ei lasketa nousuja tai yksittäisten pelejen voittoja vaan ne kansalliset tai kansainväliset mestaruudet, joista jää kultamitali kaappiin muistoksi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö Tami ole lässyttänyt myös näistä vastusjoukkueen pelaajien aliarvioivista lausunnoista esim. lehdistöön ja sitten näiden juttujen liimaamisesta motivaatioksi pukukopin seinille? Minusta tässä SaiPa-logossa annetaan nyt aikalailla samanlaisia aseita eteenpäin..

Minkä joukkueen pukukopin seinille noita on liimattu? Mistä Saipa-logosta on kyse? Jatketaan sitten, kun kerrot ensin, mistä tällä kertaa on kysymys. Evertonkin voi vastata kysymyksiini.
 
Minkä joukkueen pukukopin seinille noita on liimattu? Mistä Saipa-logosta on kyse? Jatketaan sitten, kun kerrot ensin, mistä tällä kertaa on kysymys. Evertonkin voi vastata kysymyksiini.

Voisitko sinä puolestasi perustella mitkä näytöt tekevät Tamista hyvän valmentajana?
Itselle ei tule muuta mieleen kuin yksi ottelu, jossa Ranska voitti Kanadan vuonna 1995.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viime keväänä Tami ja Sport voittivat koko suomalaisen jääkiekkoa seuraavan kansan luottamuksen siihen, että huomattavasti halvemmalla pelaajamateriaalilla voidaan nousta Mestiksestä SM-liigaan. Se oli kiistaton osoitus Tamin valmentajan taidoista. Hän sai kaiken irti joukkueestaan juuri oikealla hetkellä.

Tulosten valossa Tamminen on tällä hetkellä Suomessa ammattiaan harjoittavista jääkiekkovalmentajista 19. paras. Se ei ole järin korkea rankingsijoitus valmentajalle, jota jotkut pitävät "modernin jääkiekon" rautaisena ammattilaisena.
 

Fordél

Jäsen
Tulosten valossa Tamminen on tällä hetkellä Suomessa ammattiaan harjoittavista jääkiekkovalmentajista 19. paras. Se ei ole järin korkea rankingsijoitus valmentajalle, jota jotkut pitävät "modernin jääkiekon" rautaisena ammattilaisena.

Näistä tuloksistahan voidaan vetää aina johtopäätöksiä siihen suuntaan mikä tukee omaa mieltymystä. Mielestäni esittämälläsi "faktalla" ei tee hevon helvettiäkään. Esim. Suikkanen olisi ollut tovi sitten tällä mittarillasi mitattuna parhaimmillaan Suomessa ammattiaan harjoittavista valmentajista 15 paras vaikka kaikilla oli tiedossa miehen potentiaali. Kannattaa sunkin katsoa Tammisen otteita joukkueen peräsimessä ja miltä Tammisen johtaman joukkueen pelaaminen näyttää suhteessa materiaaliin ja heitä sitten vähän järkevämpiin kriteereihin perustuva rankkaus eli tässä tapauksessa provo siffalle.
 

Fordél

Jäsen
Eli Tammisen sijoitus tipahtaa entisestään? Edelleen kaipaan listaa Tammisen mestaruuksista ja voitoista.

Niin itse en ole tässä keskustelussa ja ylipäänsäkään Tammisesta puhuttaessa ottanut kantaa hänen valmennuksellisiin taitoihin, koska en ole nähnyt tarpeeksi hänen joukkueensa pelaamista parilla viime kaudella. Eli jos mielestänne noilla kriteereillä sijoitus tipahtaa entisestään niin tuokaa se ihmeessä esille.

Onko sulla muuten asiasta tarpeeksi otantaa, että voit arvioida Tammista vai mihin näkemyksesi perustuu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Onko sulla muuten asiasta tarpeeksi otantaa, että voit arvioida Tammista vai mihin näkemyksesi perustuu.

Tammisella on menossa 44. vuosi valmentajana ja omien puheidensa ja Sihvosen mukaan hän on huippuvalmentaja. Tästä huolimatta Tamminen on valmentanut pääosin alasarjoissa tai kakkosluokan maajoukkueita, miksi tällainen ristiriita?
 

Fordél

Jäsen
Tammisella on menossa 44. vuosi valmentajana ja omien puheidensa ja Sihvosen mukaan hän on huippuvalmentaja. Tästä huolimatta Tamminen on valmentanut pääosin alasarjoissa tai kakkosluokan maajoukkueita, miksi tällainen ristiriita?

Et vastannut kysymykseen.

Itse määrittelen huippuvalmentajan hänen lähi vuosien tason mukaan, mutta sinulle toki sallitaan eri kriteerit. Tietysti tällaisista asioista keskustellessa olisi ehkä syytä määritellä mitä tarkoitetaan sanalla huippuvalmentaja.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Et vastannut kysymykseen.

Itse määrittelen huippuvalmentajan hänen lähi vuosien tason mukaan, mutta sinulle toki sallitaan eri kriteerit. Tietysti tällaisista asioista keskustellessa olisi ehkä syytä määritellä mitä tarkoitetaan sanalla huippuvalmentaja.

Mielestäni Sportin aikana Tamminen on viime vuotta lukuun ottamatta suorittanut tehtävänsä välttävästi eli joukkueen materiaaliin verrattuna Sportin menestys on ollut vaisuhko.
 

Fordél

Jäsen
Mielestäni Sportin aikana Tamminen on viime vuotta lukuun ottamatta suorittanut tehtävänsä välttävästi eli joukkueen materiaaliin verrattuna Sportin menestys on ollut vaisuhko.

Miksi viime vuosi pitäisi poistaa arvioista? Ota ihmeessä se mukaan kun arvioita Tammista valmentajana. Tässä vielä muistin virkistämiseksi Tamin ja Sportin sijoitukset yhteiseltä taipaleelta viime vuosilta:

2004-2005 2.
2005-2006 2.
2007-2008 6.
2008-2009 1.

Keskiarvo on 2,75 eli Tamminen on keskimäärin luotsannut joukkueensa TOP3 ja se on mielestäsi välttävä suoritus?

Ja edelleen, et vastannut kysymykseen että kuinka paljon olet nähnyt Tamin nykyisen joukkueen otteita kaukalossa, kun kerran niiden perusteella tiputit entisestään hänen rankingiään.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Minkä joukkueen pukukopin seinille noita on liimattu? Mistä Saipa-logosta on kyse?

Viittasin siis tähän Dieppen viestiin tuossa vähän aiemmin:

Kuulin että Sportin pukukopissa olisi SaiPan logo ja teksti, keväällä tavataan.

Mitään tietoa ei tuon jutun paikkansapitävyydestä ole, mutta aika absurdia menoa, jos näin olisi. Noh, kukin tavallaan. Noin yleisesti muistelisin Tamin jossain Ylen kisastudiossa tms. pauhanneen kuinka tällaisella psyykataan myös vastajoukkuetta, mutta täysin hataran mielikuvan perusteella tässä mennään. Tästä syystä pyysinkin korjaamaan, jos olen väärässä.

Edit:

Tässä vielä muistin virkistämiseksi Tamin ja Sportin sijoitukset yhteiseltä taipaleelta viime vuosilta:

2004-2005 2.
2005-2006 2.
2007-2008 6.
2008-2009 1.

Ottamatta sen enempää kantaa tuohon Fordélin ja TosiFanin vääntöön, niin eiköhän tuon boldatun 2005-2006-kauden ja Tammisen Sveitsin reissun voi tuosta pyyhkiä huoletta pois. Ainakin, jos yhteisistä sijoituksista puhutaan. Kuulostaa muuten hieman itsensä Ison-J:n muotoilulta tuo "Tammisen sijoitukset viime vuosina". Noh, sillä erotuksella tosin, että mainitseehan Forkká tuossa myös Sportin..
 
Viimeksi muokattu:

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Miksi viime vuosi pitäisi poistaa arvioista? Ota ihmeessä se mukaan kun arvioita Tammista valmentajana. Tässä vielä muistin virkistämiseksi Tamin ja Sportin sijoitukset yhteiseltä taipaleelta viime vuosilta:

2004-2005 2.
2005-2006 2.
2007-2008 6.
2008-2009 1.
Tosin 05-06 ja 07-08-kausien vaillinaisuus hieman vaikeuttaa arviointia, mutta jos sanotaan että ne kumoavat toisensa niin onhan Tammisen Sport-aika ollut tuloksellisesti kuitenkin vähintään kohtuullinen, kun ajatellaan että -05-finaalivastustaja KalPan materiaalin paremmuutta tuskin kukaan kiistää.

Suhteellisen Tami-kriittisinkin silmin, "vaisuhko" on kyllä aika vähättelevä arvio.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viittasin siis tähän Dieppen viestiin tuossa vähän aiemmin:

Mitään tietoa ei tuon jutun paikkansapitävyydestä ole, mutta aika absurdia menoa, jos näin olisi. Noh, kukin tavallaan. Noin yleisesti muistelisin Tamin jossain Ylen kisastudiossa tms. pauhanneen kuinka tällaisella psyykataan myös vastajoukkuetta, mutta täysin hataran mielikuvan perusteella tässä mennään. Tästä syystä pyysinkin korjaamaan, jos olen väärässä.

Kuulopuheitten varassa siinä Dieppe on. En anna niille mitään arvoa. Sporthan on ammattimaisesti johdettu joukkue. Tami kertoo kirjassaan, että pukukoppiongelmia Sportilla ei viime kautena ollut. Kapteenikolmikko piti siitä huolen. Eiköhän siellä samanlainen ammattiote ole tälläkin kaudella, joten Diepen puheet voi jättää omaan arvoonsa.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Pohjalaisen otteluraportissa taas perus tamismia.
Äijä väittää olevansa hyvä valmistamaan joukkuetta matseihin. Miksi sitten Sportin perisynti on pelata paskasti ns. heikompia joukkueita vastaan? Miksi aikalisä täytyy ottaa jo ensimmäisessä erässä, jos on niin pirun hyvin valmistauduttu? Oma kehu haisee taas kerran aika pahalta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Keskiarvo on 2,75 eli Tamminen on keskimäärin luotsannut joukkueensa TOP3 ja se on mielestäsi välttävä suoritus?

Ja edelleen, et vastannut kysymykseen että kuinka paljon olet nähnyt Tamin nykyisen joukkueen otteita kaukalossa, kun kerran niiden perusteella tiputit entisestään hänen rankingiään.

No, opettajana voisin nostaa Tammisen arvosanan tyydyttävää eli seiskaan. Hänellä on ollut käytössä sarjaan hyvä materiaali, menestys on ollut kohtuullista, sitoutumisen taso laskee arvosanaa.

Mutta turha meidän on tästä vääntää, Tammisen historia osoittaa, hän ei ole voittava valmentaja.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Kuulopuheitten varassa siinä Dieppe on. En anna niille mitään arvoa. Sporthan on ammattimaisesti johdettu joukkue. Tami kertoo kirjassaan, että pukukoppiongelmia Sportilla ei viime kautena ollut. Kapteenikolmikko piti siitä huolen. Eiköhän siellä samanlainen ammattiote ole tälläkin kaudella, joten Diepen puheet voi jättää omaan arvoonsa.
Miten Tammisen omat sanomiset eroavat siitä mitä DIeppe sanoo?
Eihän Tami toki itse menisi paljastamaan ongelmia, mikäli niitä olisi ja varsinkaan jos ongelmien aiheuttaja olisi Tami itse.
Tamin omat selitykset tästä voi jättää omaan arvoonsa kun niin usealta taholta on kuulunut muunlaisia selityksiä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Miten Tammisen omat sanomiset eroavat siitä mitä DIeppe sanoo?
Eihän Tami toki itse menisi paljastamaan ongelmia, mikäli niitä olisi ja varsinkaan jos ongelmien aiheuttaja olisi Tami itse.
Tamin omat selitykset tästä voi jättää omaan arvoonsa kun niin usealta taholta on kuulunut muunlaisia selityksiä.

Nyt on kyse Sportin pukukoppielämästä ja siellä Diepen kuulopuheiden mukaan olevista Saipan logosta ja siihen liittyvästä tekstistä.

Tami kertoo kirjassaan, että hän on pukukopissa vain ennen harjoituksia ja ennen pelejä tai hetken niiden jälkeen. Tamin toimintatapaan kuuluu valita itse joukkueelle kapteenisto. Sportin kolmelle kapteenille Tami on syvästi kiitollinen, että he hoitivat kapteeni Markus Jämsän johdolla pukukoppitehtävänsä esimerkillisesti. Tami antaa kapteenistolle suuren määrän vapauksia ja samalla se toimii valmentajan äänenä pukukopissa.

Minä tukeudun Tamin kirjassaan kertomiin asioihin. Sinä tukeudut, niinkuin Dieppekin, kuulopuheisiin. Miltä eri tahoilta olet kuullut muunlaisia selityksiä koskien Sportin viime ja tämän kauden pukukoppitoimintaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös