Täytyypä jälleen korjata Siffan keksimiä omia värityksiä, joissa tahallaan vääristellään toisten sanomisia. Erittäin ikävä ja valitettava piirre näin kanssakirjoittajan näkökulmasta katsottuna. En tiedä miksi tähän alennun ja ja tuhlaan aikaani, mutta särähti niin silmiin nuo.
Itse olen "jo" niin väsynyt tuohon mieheen kaikkine tempauksine ja sakkoineen, että ei jaksaisi enää edes kommentoida mitään tähän liittyvää. Yrittää vain kestää nyt tämän ajan lävitse.
Tämän takia olen muistuttanut tästä asiasta diabloa täällä. Pelaajien takia ei ole viisasta kirjoitella esim. Vaasan yöelämässä Sportin pelaajilta saamiaan negatiivisia tietoja seurasta tai Tamista täällä nettikeskusteluissa.
Minun tietoni ovat kyllä tulleet aivan jostain muualta kuin "Vaasan yöelämässä" kuultuna.
Ja totta se ei olekkaan pelaajan itsensä takia edullista. Siksi en ole nimiä tai mitään muitakaan tarkempia yksityiskohtia maininnut. Joskus on vain tullut tarve korjata räikeimpiä vääriä väittämisiäsi.
Päin honkea mennyt väittämä nro 2:
Ei, vaikka tiedot kuinka hivelisivät omia ja monien muiden toiveita ja haluja esim. Tamin suhteen.
Itse olen vain lyönyt tosiasioita pöytään. Vaikka en Tamista tykkääkään, niin sellaisia "haluja" ei ole, että täytyisi miestä alkaa valehtelemalla mustamaalaamaan.
Vale nro 3:
Varsinkin nyt, kun nämä hyväksyntää kannattajilta etsivät pelaajat tekivät jatkosopimukset Tamin valmentamaan Sportiin, niin nämä "diablot" lienevät ihmeissään.
Montakohan kertaa tämäkin asia on jo pitänyt käydä läpi. Välillä juurta jaksaen, välillä kevyesti raapaistuna. Tätä ovat jo monet muutkin kommentoineet.
Ja mikä tuossa nyt on se suurin vale, niin ainakaan täälä
ei olla ihmeissään. Mutta hyvin arvattu silti...
Miksi se ei ihmetytä niin laitetaan vielä pähkinänkuoressa syitä miksi monet pelaajat Tamista huolimatta täälä jatkavat ja haluavat pelata.
- Moninkertainen palkka muihin mestisorganisaatiohin verrattuna (erittäin iso tekijä).
- Mestistasolle hieno halli, yleisö, tunnelma.
- Menestymismahdollisuudet (suuri pelaajabudjetti)
- Siteet (perhe, vaasalaisuus jne.)
- Kauden tai useampia täälä olleille tutut pelikaverit, ympäristöt jne. Pelaaja haluaa luonnollisesti monessa tapauksessa jatkaa vanhassa seurassaan, kuin vaihtaa joka kausi uuteen.
- Pohjanmaalaisuus (Takala, Sihvonen, Pernaa - pääsee kotikonnuille ja Sport käytännössä heille ainut mahdollinen joukkue tällä alueella).
Mitä tässä on nyt tapahtunut on se, että Tamminen paljastaa a) seurasta ja b) joukkueesta/pukukopista sellaisia asioita, joita hänen ei tulisi paljastaa a) koskaan ja b) varsinkaan nyt, kun hän on vielä lafkan palveluksessa. Hän herranjumala mustamaalaa omaa työnantajaansa. Tässä näkyy hyvin Tammisen sitoutuminen Sportiin: sitä ei ole.
Tamminen rikkoo valmentajana kenties joukkueurheilun suurinta sääntöä, missä ulkopuolisille ei kerrota joukkueen ja kopin sisäisiä asioita. Jos pelaaja mainitsee ulkopuoliselle, että homma ei oikein skulaa, on viesti välittömästi "katso peiliin petturi!". Nyt tuon tempun tekee valmentaja, jonka pitäisi vaalia tuota perinnettä ja sääntöä kaikista eniten. Mikä on Tammisen uskottavuus Sportin valmentajana pelaajien silmissä tämän kirjan jälkeen? Se on ollut heikko ennen, mitä se on nyt?
Näin. Tähän olen erittäin kiinnostunut kuulemaan arvon veli Siffan mielipiteen. :)
Siffa kun on arvostellut muun muossa minua suuresti muutaman pelaajan kautta tulleen pienen näppitiedon julkaisemisesta.
Tässä tapauksessa erittäin vastuullisessa asemassa oleva päävalmentaja tuo asiat pukukopin sisältä herranjumala kokonaisen kirjan muodossa julkisuuteen.
Miten näet Siffa tämän asian (lähinnä boldaamani kohta Mendietan tekstistä)? Toimiko Tami sinun mielestäsi oikein?
Tamihan toimi Tuomas Immosenkin tapauksessakin oikein. Juuri oikeanlaista käyttäytymistä. Tähän asiaan jätitkin Siffa tyypilliseen tapaasi ottamatta kantaa, kun tämä on sinulle ja Tamille negatiivista asiaa. Nämä voidaan painaa villasella.
EDIT:
Siffalta muuten taas hienoa tekstiä. Saman vanhan toistamista, jossa ei oteta tietenkään suoraan kantaa nykyiseen keskusteluun. No mutta tuo nimimerkkihän on tunnettu siitä, että ikäviä asioita ei oteta käsittelyyn.
Tässä Fordel kertoilikin samasta asiasta, jota itsekin hain tuossa äsken takaa.
Millä edellytyksillä Juhani Tamminen voi jatkaa Sportin päävalmentajana?
Potkut samantien. Tässä minun mielestäni täyttyy "taloudelliset ja tuotannolliset syyt". Lisätään samaan koppaan vielä liikesalaisuuksien paljastaminen.
Potkut, samantien.
Eiköhän eri syyt ole täyttyneet jo moneen kertaan, mutta kyllähän tämän kuvion nyt valitettavasti tietää. Potkuja emme tule näkemään, mutta katsotaan nyt jos ja kun toivottavasti selviämme näiden taloudellisesti haastavien aikojen yli, josko ensi kaudeksi saisimme niitä tarvittavia muutoksia. Jos sitä tämän kauden vielä tuota touhua jaksaisi.
Ehdotankin että Sportin viime ja tämän kauden pelaajat kirjoittavat kirjan Tammisesta. Alustukseen voisi haastatella myös Tamin aikaisempien joukkueiden pelaajia ja toimihenkilöitä. Aivan varma hitti, vaikkapa ensi vuoden joulumarkkinoille.
Tuossa on kyllä ideaa. Olisi takuuvarma hitti ja olisi varmasti tragikoomista luettavaa. Itseasissa ei hullumpi idea, jos vaikka business mielessä laittaisi vireille tuon. Hmm, pitääpä vakavasti harkita.
Siffan vaivojen säästämiseksi kirjoitan ylläolevaan valmiin siffa-vastineen...
Heh... Osasit hyvin ennakoida tulevan vastauksen. Eipä tuosta paljoa alkuperäiseen kirjoittajaan eroa huomannut. Ja piristi muuten päivää kummasti - kiitoksia siitä.