Tamin Audi pois täältä!

  • 947 433
  • 3 295

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ilmeisesti vaasalaiset ovat ostaneet Rewellin Suomalaisen Kirjakaupan tyhjäksi, kun Tamin uusin kirja on jo myyty loppuun. Kehtaako yksikään Sportin kannattaja (tai muu) myöntää ostaneensa kirjan?

Ilmoittaudun hankkineeni Sportin kannattajana Seinäjoelta Suomalaisesta kirjakaupasta Tamin kirjan. Olen nyt päässyt sinne saakka, missä Tuomas Immosen koko hankintakuvio on selvinnyt. Kirja on ollut positiivinen yllätys tähän saakka. Täyttä jääkiekkoasiaa ovat olleet 62 ensimmäistä sivua. On turhauttavaa alkaa pöyhimään yksityiskohtia, joilla kirja on markkinoitu. Mutta, kun lupasin ottaa kantaa Tuomas Immosen tapaukseen, niin totean kirjan siltä osin lukeneena, että Immosen hankinta oli oikea toimenpide Sportin hallitukselta. Järkevä keskustelu tältä osin on mahdollista vain niiden kanssa, jotka ovat tutustuneet case-Immoseen Tamin kirjan lukeneena. En aio alkaa paljastamaan kirjasta yksityiskohtia, koska sen jälkeen kirjan lukemisesta menee mielenkiinto.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täyttä jääkiekkoasiaa ovat olleet 62 ensimmäistä sivua. [...] Järkevä keskustelu tältä osin on mahdollista vain niiden kanssa, jotka ovat tutustuneet case-Immoseen Tamin kirjan lukeneena. En aio alkaa paljastamaan kirjasta yksityiskohtia, koska sen jälkeen kirjan lukemisesta menee mielenkiinto.

Eli onko toisin sanoen markkinoinnissa esille nostetut asiat ainoat kiinnostavat kohdat koko kirjassa ja ensimmäiset 61 sivua "täyttä jääkiekkoasiaa" sittenkin turhaa täytettä? Itse olen lukenut aika paljon urheilukirjoja, mutta en ainakaan muistaakseni koskaan Tamin opuksia. Enkä taida aloittaa tästäkään, jos ja kun siffankin mukaan ainoat mielenkiintoiset asiat on referoitu jo ytimekkäästi ja kommenttien kera muissa medioissa.
 

Fordél

Jäsen
Mutta, kun lupasin ottaa kantaa Tuomas Immosen tapaukseen, niin totean kirjan siltä osin lukeneena, että Immosen hankinta oli oikea toimenpide Sportin hallitukselta.

Eli mielestäsi on ammattimaista uhata eroamisella, jotta saa organisaatiossa tahtonsa läpi?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ilmoittaudun hankkineeni Sportin kannattajana Seinäjoelta Suomalaisesta kirjakaupasta Tamin kirjan.

Ja miten tämä liittyy Sportin kannattamiseen? Tuosta kirjasta tai sen ostamisesta ei tipu senttiäkään Sportille, joten voinet korjat tuon kohdan Sportin kannattajana. Parempi ilmaisu on Tammisen kannattajana.
 

Rocco

Jäsen
En aio alkaa paljastamaan kirjasta yksityiskohtia, koska sen jälkeen kirjan lukemisesta menee mielenkiinto.
Anna kun arvaan jenkkiläistyylisen draamakirjan ainekset.

Sport voittaa lopulta Mestiksen. Voittomaalin tekee joku paikallinen pelaaja, joka on vedetty aiemmissa otteluissa lähes sairaalaan asti, mutta palaa yksikätisenä tekemään jatkoajalla voittomaalin kotiyleisön edessä. Karsinnoissa kukaan ei usko Sportin menestykseen, mutta niin vain Sport voittaa kolme peliä, ja on todella lähellä voittaa kuudennen pelin kotonaan, mutta onnetar kääntää selkänsä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Eli onko toisin sanoen markkinoinnissa esille nostetut asiat ainoat kiinnostavat kohdat koko kirjassa ja ensimmäiset 61 sivua "täyttä jääkiekkoasiaa" sittenkin turhaa täytettä?

Varmasti ymmärsit, mitä minä tarkoitin? Kunhan venkoilet. Julkisuudessa esillä olleet asiat ovat pieniä sivujuonteita. Kirjan monipuolinen jääkiekkoanti on minulle se tärkein informaatio, mitä olen kirjasta saanut (en ole lukenut vielä loppuun saakka).

Tuomas Immosen palkkaamiseen Sportiin kannattaa tutustua kirjasta ja tehdä sitten johtopäätökset. Täällä on väitetty Tamin paljastaneen Sportin entisen ja nykyisen hallituksen tekemiä salaisia päätöksiä. Näinhän ei ole tapahtunut. Tami kertoo oman käsityksensä siitä, miksi Lassila ja Rintamäki erosivat. Tamin mukaan he erosivat sen jälkeen, kun Tami kertoi Rintamäelle tietonsa siitä, että Rintamäki oli Sportin nettisivujen keskustelussa nimimerkin takaa johtanut Tamin erottamista seurasta. Todellisen syyn eroihin tietävät hallitusten jäsenet ja hehän eivät ole lausuneet sopimuksen mukaisesti siitä julkisuudessa mitään.

Tamin väite Rintamäen roolista nettikirjoittajana on niin kova väite, että se olisi Rintamäen toimesta selvitettävä perin juurin, mikäli hän ei ole tuo nettikirjoittaja, joka jo lähes kauden alusta alkaen aloitti keskustelun Sportin sivuilla Tamin eroittaminen päätavoitteenaan. Näinhän oli täällä JA:ssakin, määrätyt Sportin kannattajat vaativat Tamin erottamista ja saivat valtakunnallisen tuen muiden seurojen kannattajien taholta. Itse annoin 100%:n tuen Tamille ja jälkeenpäin voin todeta, että Vaasan Sportin onneksi näin tein.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ja miten tämä liittyy Sportin kannattamiseen? Tuosta kirjasta tai sen ostamisesta ei tipu senttiäkään Sportille, joten voinet korjat tuon kohdan Sportin kannattajana. Parempi ilmaisu on Tammisen kannattajana.

Jatkuvasti joutuu korjaamaan näitä ilmeisesti tahallaan tehtyjä virhetulkintoja. Käy nyt lukemassa se Niksin viesti, johon vastasin. Palataan sitten, jos antaa vielä aihetta keskustella tästä.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näinhän oli täällä JA:ssakin, määrätyt Sportin kannattajat vaativat Tamin erottamista ja saivat valtakunnallisen tuen muiden seurojen kannattajien taholta.

En jaksa niitä vanhoja viestejä etsiä eikä varmaan kukaan mukaan. Mutta ettet nyt siffa laittaisi sanoja muiden suuhun. Tamia on kritisoitu monenkin kirjoittajan toimesta, mutta muistatko tosiaan niin hyvin nuo vanhat viestit että voit sanoa suunnilleen 10 joukkueen kannattajan olleen täällä erottamassa Tamia viime syksynä?
 

Ma-kE-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
KiVa
Hienoa ja kiitos Siffa kun osin jo vastasit sinulle laittamaani kysymykseen. Jos vielä jaksaisit miettiä mitä mieltä henkilökohtaisesti olet, kun Tami kertoi näistä Henri Lassilan ja Ari Rintamäen eron syystä julkisuuteen?
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nythän Tamilla olisi mahdollisuus tarjota palveluksiaan oikein mielenkiintoiseen projektiin Ilmalassa.


Tätä toivoisin itsekin. Tami olisi sopiva valmentaja Jokereihin ainakin loppukauden ajaksi. Projektikin on valmis. Jumbosijalta mestariksi. Sopii Tamille kuin nenä päähän. Hjallis vaan rahatukkojen kanssa Sportin hallituksen luo, niin eiköhän Tamin audi suuntaa nokan kohti Ilmalaa.

Ja sit heräsin.
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tami kertoo oman käsityksensä siitä, miksi Lassila ja Rintamäki erosivat.

- clip -

Todellisen syyn eroihin tietävät hallitusten jäsenet ja hehän eivät ole lausuneet sopimuksen mukaisesti siitä julkisuudessa mitään.


Itse olen ainakin käsittänyt että tuo sopimus olla kommentoimatta asiaa julkisuudessa oli nimenomaan Lassilan ja Rintamäen eikä Tamilla ole sen kanssa mitään tekemistä. Eli tuota sopimusta hän ei ole voinut rikkoa.

Kova syytöshän tuo Rintamäkeä kohtaan on. Ja niin kauan kun on vaan kahden ihmisen sana toisiaan vastaan, ei homma ratkea mihinkään. Jos hommasta on haittaa Rintamäen busineksille, kuten hän on tuonut esiin ja kaverilla on puhtaat jauhot pussissa, niin mikä estää esittämästä avointa tutkintaa asiaan. Tekis sitten vaikka tutkintapyynnön kunnianloukkauksesta tai jotain. Aika näyttää riittääkö kantti tai kuinka puhtaita ne jauhot olivatkaan.

Vaikea sinänsä itse ottaa vahvaa kantaa suuntaan tai toiseen, kun ei tunne taustoja varmasti enkä toisaalta ole kirjaakaan vielä lukenut.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Täytyypä jälleen korjata Siffan keksimiä omia värityksiä, joissa tahallaan vääristellään toisten sanomisia. Erittäin ikävä ja valitettava piirre näin kanssakirjoittajan näkökulmasta katsottuna. En tiedä miksi tähän alennun ja ja tuhlaan aikaani, mutta särähti niin silmiin nuo.

Itse olen "jo" niin väsynyt tuohon mieheen kaikkine tempauksine ja sakkoineen, että ei jaksaisi enää edes kommentoida mitään tähän liittyvää. Yrittää vain kestää nyt tämän ajan lävitse.

Tämän takia olen muistuttanut tästä asiasta diabloa täällä. Pelaajien takia ei ole viisasta kirjoitella esim. Vaasan yöelämässä Sportin pelaajilta saamiaan negatiivisia tietoja seurasta tai Tamista täällä nettikeskusteluissa.
Minun tietoni ovat kyllä tulleet aivan jostain muualta kuin "Vaasan yöelämässä" kuultuna.

Ja totta se ei olekkaan pelaajan itsensä takia edullista. Siksi en ole nimiä tai mitään muitakaan tarkempia yksityiskohtia maininnut. Joskus on vain tullut tarve korjata räikeimpiä vääriä väittämisiäsi.

Päin honkea mennyt väittämä nro 2:
Ei, vaikka tiedot kuinka hivelisivät omia ja monien muiden toiveita ja haluja esim. Tamin suhteen.
Itse olen vain lyönyt tosiasioita pöytään. Vaikka en Tamista tykkääkään, niin sellaisia "haluja" ei ole, että täytyisi miestä alkaa valehtelemalla mustamaalaamaan.

Vale nro 3:
Varsinkin nyt, kun nämä hyväksyntää kannattajilta etsivät pelaajat tekivät jatkosopimukset Tamin valmentamaan Sportiin, niin nämä "diablot" lienevät ihmeissään.
Montakohan kertaa tämäkin asia on jo pitänyt käydä läpi. Välillä juurta jaksaen, välillä kevyesti raapaistuna. Tätä ovat jo monet muutkin kommentoineet.

Ja mikä tuossa nyt on se suurin vale, niin ainakaan täälä ei olla ihmeissään. Mutta hyvin arvattu silti...

Miksi se ei ihmetytä niin laitetaan vielä pähkinänkuoressa syitä miksi monet pelaajat Tamista huolimatta täälä jatkavat ja haluavat pelata.

- Moninkertainen palkka muihin mestisorganisaatiohin verrattuna (erittäin iso tekijä).
- Mestistasolle hieno halli, yleisö, tunnelma.
- Menestymismahdollisuudet (suuri pelaajabudjetti)
- Siteet (perhe, vaasalaisuus jne.)
- Kauden tai useampia täälä olleille tutut pelikaverit, ympäristöt jne. Pelaaja haluaa luonnollisesti monessa tapauksessa jatkaa vanhassa seurassaan, kuin vaihtaa joka kausi uuteen.
- Pohjanmaalaisuus (Takala, Sihvonen, Pernaa - pääsee kotikonnuille ja Sport käytännössä heille ainut mahdollinen joukkue tällä alueella).

Mitä tässä on nyt tapahtunut on se, että Tamminen paljastaa a) seurasta ja b) joukkueesta/pukukopista sellaisia asioita, joita hänen ei tulisi paljastaa a) koskaan ja b) varsinkaan nyt, kun hän on vielä lafkan palveluksessa. Hän herranjumala mustamaalaa omaa työnantajaansa. Tässä näkyy hyvin Tammisen sitoutuminen Sportiin: sitä ei ole.

Tamminen rikkoo valmentajana kenties joukkueurheilun suurinta sääntöä, missä ulkopuolisille ei kerrota joukkueen ja kopin sisäisiä asioita. Jos pelaaja mainitsee ulkopuoliselle, että homma ei oikein skulaa, on viesti välittömästi "katso peiliin petturi!". Nyt tuon tempun tekee valmentaja, jonka pitäisi vaalia tuota perinnettä ja sääntöä kaikista eniten. Mikä on Tammisen uskottavuus Sportin valmentajana pelaajien silmissä tämän kirjan jälkeen? Se on ollut heikko ennen, mitä se on nyt?
Näin. Tähän olen erittäin kiinnostunut kuulemaan arvon veli Siffan mielipiteen. :)
Siffa kun on arvostellut muun muossa minua suuresti muutaman pelaajan kautta tulleen pienen näppitiedon julkaisemisesta.

Tässä tapauksessa erittäin vastuullisessa asemassa oleva päävalmentaja tuo asiat pukukopin sisältä herranjumala kokonaisen kirjan muodossa julkisuuteen.

Miten näet Siffa tämän asian (lähinnä boldaamani kohta Mendietan tekstistä)? Toimiko Tami sinun mielestäsi oikein?

Tamihan toimi Tuomas Immosenkin tapauksessakin oikein. Juuri oikeanlaista käyttäytymistä. Tähän asiaan jätitkin Siffa tyypilliseen tapaasi ottamatta kantaa, kun tämä on sinulle ja Tamille negatiivista asiaa. Nämä voidaan painaa villasella.

EDIT:
Siffalta muuten taas hienoa tekstiä. Saman vanhan toistamista, jossa ei oteta tietenkään suoraan kantaa nykyiseen keskusteluun. No mutta tuo nimimerkkihän on tunnettu siitä, että ikäviä asioita ei oteta käsittelyyn.
Tässä Fordel kertoilikin samasta asiasta, jota itsekin hain tuossa äsken takaa.

Millä edellytyksillä Juhani Tamminen voi jatkaa Sportin päävalmentajana?

Potkut samantien. Tässä minun mielestäni täyttyy "taloudelliset ja tuotannolliset syyt". Lisätään samaan koppaan vielä liikesalaisuuksien paljastaminen.

Potkut, samantien.
Eiköhän eri syyt ole täyttyneet jo moneen kertaan, mutta kyllähän tämän kuvion nyt valitettavasti tietää. Potkuja emme tule näkemään, mutta katsotaan nyt jos ja kun toivottavasti selviämme näiden taloudellisesti haastavien aikojen yli, josko ensi kaudeksi saisimme niitä tarvittavia muutoksia. Jos sitä tämän kauden vielä tuota touhua jaksaisi.

Ehdotankin että Sportin viime ja tämän kauden pelaajat kirjoittavat kirjan Tammisesta. Alustukseen voisi haastatella myös Tamin aikaisempien joukkueiden pelaajia ja toimihenkilöitä. Aivan varma hitti, vaikkapa ensi vuoden joulumarkkinoille.
Tuossa on kyllä ideaa. Olisi takuuvarma hitti ja olisi varmasti tragikoomista luettavaa. Itseasissa ei hullumpi idea, jos vaikka business mielessä laittaisi vireille tuon. Hmm, pitääpä vakavasti harkita.

Siffan vaivojen säästämiseksi kirjoitan ylläolevaan valmiin siffa-vastineen...
Heh... Osasit hyvin ennakoida tulevan vastauksen. Eipä tuosta paljoa alkuperäiseen kirjoittajaan eroa huomannut. Ja piristi muuten päivää kummasti - kiitoksia siitä.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Päin honkea mennyt väittämä nro 2:

Itse olen vain lyönyt tosiasioita pöytään. Vaikka en Tamista tykkääkään, niin sellaisia "haluja" ei ole, että täytyisi miestä alkaa valehtelemalla mustamaalaamaan.

Siffa kun on arvostellut muun muossa minua suuresti muutaman pelaajan kautta tulleen pienen näppitiedon julkaisemisesta.

En ole väittänytkään sinun valehdelleen täällä. Olet kertonut pelaajalta/pelaajilta saamiasi tietoja minunkin mielestä juuri niinkuin pelaajat ovat ne sinulle kertoneet. Alempi lainaamani lause on totta. Siitä olen sinua arvostellut. Minun mielestäni PELAAJIEN TAKIA ei kannata täällä huudella kaikkia juttuja mitä heiltä kuulee. Varsinkaan, jos ne tiedot ovat negatiivisia seuraa, valmentajaa tai muita pelaajia kohtaan.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
En ole väittänytkään sinun valehdelleen täällä. Olet kertonut pelaajalta/pelaajilta saamiasi tietoja minunkin mielestä juuri niinkuin pelaajat ovat ne sinulle kertoneet. Alempi lainaamani lause on totta. Siitä olen sinua arvostellut. Minun mielestäni PELAAJIEN TAKIA ei kannata täällä huudella kaikkia juttuja mitä heiltä kuulee. Varsinkaan, jos ne tiedot ovat negatiivisia seuraa, valmentajaa tai muita pelaajia kohtaan.
Asia selvä tuolta osin. Kiitän vastauksesta.

Miten näet (vaikkapa nyt sitten PELAAJIEN kannalta) tuon asian, josta jo tuossa aijemmin kertoilinkin.
Lainaan vielä lyhyesti otosta Mendietan kirjoituksesta:
"Tamminen rikkoo valmentajana kenties joukkueurheilun suurinta sääntöä, missä ulkopuolisille ei kerrota joukkueen ja kopin sisäisiä asioita"
Näetkö että Tamminen on toiminut oikein tuomalla pukukopin sisäisiä asioita julkisuuteen ja kertomalla muun muossa Immosen palkan? Ja jos saa vielä oikein pyytää, niin voisitko vastata tuohon ensin KYLLÄ tai EI - ja sitten kertoa kantasi asiaan.

Uskoisin, että vastauksesi pitäisi alkaa tällöin sanalla EI. Koska jo vain mitättömän minun tapauksessani tuo kyseinen toimintamalli on väärin. Minähän olen kuitenkin vain jatkoajan palstakirjoittaja. Asemanihan on hiukan eri kuin Tammisella, ja toisekseen en ole julkaissut tiedoistani lähimainkaan kirjan paksuista opusta :)
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Näin. Tähän olen erittäin kiinnostunut kuulemaan arvon veli Siffan mielipiteen. :)
Siffa kun on arvostellut muun muossa minua suuresti muutaman pelaajan kautta tulleen pienen näppitiedon julkaisemisesta.

Tässä tapauksessa erittäin vastuullisessa asemassa oleva päävalmentaja tuo asiat pukukopin sisältä herranjumala kokonaisen kirjan muodossa julkisuuteen.

Oletan, että olet kirjan lukenut, kun lähdit keskusteluun mukaan. Kerro minulle, mitä pukukoppiasioita Tami on tuonut kokonaisen kirjan muodossa julkisuuteen. Jatkan keskustelua sen jälkeen mielelläni.


Tamihan toimi Tuomas Immosenkin tapauksessakin oikein. Juuri oikeanlaista käyttäytymistä. Tähän asiaan jätitkin Siffa tyypilliseen tapaasi ottamatta kantaa, kun tämä on sinulle ja Tamille negatiivista asiaa. Nämä voidaan painaa villasella.

Tähän olen jo Fordélille vastannut. Lukemalla Tamin kirjan ei ole vaikeaa ottaa kantaa siihen, tekikö Tami oikein vai väärin. Tähänkin on laitettava oletus, että Tami on kertonut asian niinkuin se on mennyt. Mitä mieltä sinä olet, kun kirjan olet ilmeisesti lukenut?

Edit: Siellä olikin jo konkreettinen kysymys liittyen Immosen palkkaan. Minusta on ollut Tamilta virhe kertoa Tumen palkka.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mutta, kun lupasin ottaa kantaa Tuomas Immosen tapaukseen, niin totean kirjan siltä osin lukeneena, että Immosen hankinta oli oikea toimenpide Sportin hallitukselta...

Sport on laatinut budjetin, jolla on varmasti selvät perusteet eli tietty tulonmuodostus. Nyt tämä budjetti ylitettiin kesäkuussa ja Immosen hankinta suoritettiin tämän jälkeen. Ja sinusta tämä on oikea toimenpide? Ilmeisesti sinä kannatat "urheilullinen menestys hintaan mihin tahansa" -tyyliä. Juuri tämän tyylin takia SM-liiga suljettiin aikanaan.

Immosen hankintaa ei voi ymmärtää mitenkään, koska tällä ja muilla vastaavilla toimenpiteillä riskeerattiin Sportin tulevaisuus. Nyt täytyy muistaa, että valmentajat haluavat aina vahvistuksia joukkueeseensa. Tällöin muiden johtajien pitää katsoa asioita kokonaisuuden kannalta, ei pelkästään urheilullisen menestyksen kautta.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Oletan, että olet kirjan lukenut, kun lähdit keskusteluun mukaan. Kerro minulle, mitä pukukoppiasioita Tami on tuonut kokonaisen kirjan muodossa julkisuuteen. Jatkan keskustelua sen jälkeen mielelläni.
Eli on ilmeisesti pakko olla lukenut koko kirjan, jotta tähän voi nyt sitten ottaa kantaa. Tässä tapauksessa joudut kyllä odottamaan. Kyllähän nuo oleellisimmat tiedot ovat jo julkisuuteen vuotaneet muun muossa Tamin itsensä suusta.

Tähän olen jo Fordélille vastannut. Lukemalla Tamin kirjan ei ole vaikeaa ottaa kantaa siihen, tekikö Tami oikein vai väärin. Tähänkin on laitettava oletus, että Tami on kertonut asian niinkuin se on mennyt. Mitä mieltä sinä olet, kun kirjan olet ilmeisesti lukenut?
En nyt ole aivan sataprosenttisen varma, mihin asiaan tarkalleen minun mielipidettäni tuossa kysyt. Minä olen sitä mieltä, että Tamminen toimi väärin, koska ei ole todellakaan valmentajalle sopivaa kiristää eronsa uhalla saadakseen tahtonsa läpi. Itselleni ei ole ainakaan tuttu tuollainen toimintamalli, jossa valmentaja uhkaa erota, saadakseen nyt vaikka sitten jonkun yksittäisen pelaajan. Siinä tuo nyt lyhyessa ytimekkyydessään.

Kirjaa en ole lukenut vaan tietoni perustuvat Pohjalaisen ja muun median kautta saamiini otoksiin Tammisen kirjasta. Pitäisi kuitenkin olla päivänselvää, että Pohjalainen kertoo asiat kuten ne kirjassakin ovat.

EDIT:
Ehkä käytin hieman väärin sanaa "pukokoppi", kun puhuin näistä joukkueen sisäisistä asioista. Siinä mielessä tuo pukokoppi on hieman väärä sana.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kirjaa en ole lukenut vaan tietoni perustuvat Pohjalaisen ja muun median kautta saamiini otoksiin Tammisen kirjasta. Pitäisi kuitenkin olla päivänselvää, että Pohjalainen kertoo asiat kuten ne kirjassakin ovat.

Tämä nyt menee minulta Tamin kirjan mainostamiseksi. Pohjalaisessa ja muussa mediassa on otettu kirjan myynnin kannalta raflaavia esimerkkejä lyhynnettyinä esille. Kirjan lukemalla saa kokonaisuudesta oikean käsityksen.
 

Fordél

Jäsen
Tähän olen jo Fordélille vastannut. Lukemalla Tamin kirjan ei ole vaikeaa ottaa kantaa siihen, tekikö Tami oikein vai väärin. Tähänkin on laitettava oletus, että Tami on kertonut asian niinkuin se on mennyt. Mitä mieltä sinä olet, kun kirjan olet ilmeisesti lukenut?

Olet vastannut siihen siffamaisen kaarrellen ja jätit "yllättäen" vastaamatta tähän sekä moneen muuhun ikävään kysymykseen:

Eli mielestäsi on ammattimaista uhata eroamisella, jotta saa organisaatiossa tahtonsa läpi?

Jos tosiaan pitäydyt vastauksessasi, että Tami toimi kaikin tavoin oikein Immosen kohdalla, nostat valmentajan Sportin johdon yläpuolelle hierarkisesti sekä hyväksyt tältä kiristämisen toimintamuotona. Itse en näe tuota ammattimaisena tapana toimia enkä linjassa niiden Tamin ajatusten kanssa, joita hän on tiimityöskentelystä lausunut.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Olet vastannut siihen siffamaisen kaarrellen ja jätit "yllättäen" vastaamatta tähän sekä moneen muuhun ikävään kysymykseen:

Eli mielestäsi on ammattimaista uhata eroamisella, jotta saa organisaatiossa tahtonsa läpi?

Jos tosiaan pitäydyt vastauksessasi, että Tami toimi kaikin tavoin oikein Immosen kohdalla, nostat valmentajan Sportin johdon yläpuolelle hierarkisesti sekä hyväksyt tältä kiristämisen toimintamuotona. Itse en näe tuota ammattimaisena tapana toimia enkä linjassa niiden Tamin ajatusten kanssa, joita hän on tiimityöskentelystä lausunut.

Tamin kirjasta olisi helpompaa keskustella, kun yksikin muu nimimerkki lukisi sen ensin. Pakko on sitten avata tuota case-Immosta. Immonen on Tamin ihannepelaaja. Tami, Immonen ja Tamin mukaan hallitus (Lassila) sopivat, että, jos Immonen ei saa Euroopasta pelipaikkaa, niin Immonen pelaa Sportissa. Immonen palasi kesän jälkeen pelihaluja uhkuen Vaasaan. Tami lupasi Lassilalle, että hän ja Saari hankkivat budjetin ulkopuolelta rahat Immosen palkkaamiseen. Lassila pani hanttiin ja Tami ilmoitti, että todetaan huomenna yhdessä tilanne niin, että Tamminen eroaa, koska Lassila ei pidä sopimuksesta kiinni. Lassila esitti sitten uuden varainhankintaohjelman, jonka Tami ja Saari hyväksyivät. Immonen palkattiin hallituksen siunauksella sitten Sportiin. Tami menetteli täysin oikein tässä tilanteessa, se on vastaukseni.

Kannattaa Fordél tutustua ensin asioihin ja tehdä sitten oikeat kysymykset. Yritin sinua johdatella ja kehotin lukemaan ensin Tamin kirjan, mutta jankkaat vaan näitä päivänselviä kysymyksiäsi.

Nythän on nähty, että Tami tietää, mitä on budjettikuri. Tällä hetkellä Sportin pelaajabudjetti on Tamin kertoman mukaan käytetty, mikä merkitsee sitä, että Sport ei pysty hankkimaan minun mielestäni välttämätöntä lisävoimaa puolustukseen.

Mitä ovat ne monet muut ikävät kysymykset? Kysyin jo diablolta, että mitä se Tami on kirjoittanut ja avannut pukukoppiasioita. Diablo oli rehellinen siinä, että ei tiennyt, koska ei ole kirjaa lukenut. Suuri paljastus Tamilta on Rintamäen rooli Sportin nettisivujen kirjoittajana, joka johti keskustelua Tammisen erottamiseksi noin vuosi sitten. Tässä viestiketjussa on vuosi sitten viitattu noihin Sportin sivujen keskusteluihin, mutta annetun linkin kautta tuli vastaus, että sivut eivät enää avaudu. Mikäli se keskustelu on vielä tallella, niin miten sitä pääsee tutkimaan?

Nyt on pallo Lassilalla ja Rintamäellä. Syytökset heitä kohtaan ovat Tamin puolelta niin kovia, että niiden oikeellisuus on selvitettävä, mikäli Tamin väitteet eivät pidä paikkaansa.

Muuten JA:n esittelystä saa tähän mennessä parhaimman käsityksen Tamin 220 sivuisesta kirjasta. Kirja on todella mielenkiintoinen ja se avaa hienosti Tamin tapaa koota joukkue, valmentaa sitä päivästä toiseen vain perusasioihin koko ajan paneutuen, roolittaa ja motivoida joukkue, opettaa sinnikkäästi Tamin vaikeasti opetettavaa ja opittavaa pelitapaa. Henkisestä valmennuksesta "kymmenen askeleen menetelmästä voittajaksi", unelmien elementeistä, uskalluksesta ja mikä tärkeintä jatkuvasta itsetutkistelusta Tami kirjoittaa kokemuksen antamalla viisaudella.
 

Fordél

Jäsen
Tami menetteli täysin oikein tässä tilanteessa, se on vastaukseni.

Kannattaa Fordél tutustua ensin asioihin ja tehdä sitten oikeat kysymykset. Yritin sinua johdatella ja kehotin lukemaan ensin Tamin kirjan, mutta jankkaat vaan näitä päivänselviä kysymyksiäsi.

Tulihan se sieltä vihdoinkin ja jopa ilman, että koko porukkaa pakotetaan lukemaan kirja, jota he eivät ehkä halua lukea. Huomasitko siffa, että keskustelu menee mukavasti eteenpäin, kun uskaltaa vastata suoraan kysymyksiin? Olisit voinut tehdä sen jo aikoja sitten niin olisimme säästyneet taas monelta turhalta viestiltä ja jankkaukselta.

Tein mielestäni edelleen oikeat kysymykset ja olen edelleen eri mieltä ko. asiasta, mutta tyytyväinen siihen, että tällä kertaa sulta tuli kysymykseen vastaus (toki suuren vaivan jälkeen taas kerran). No jottei totuus unohtuisi, on niitä avoimia kysymyksiä auki edelleen tukuttain.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tein mielestäni edelleen oikeat kysymykset ja olen edelleen eri mieltä ko. asiasta, mutta tyytyväinen siihen, että tällä kertaa sulta tuli kysymykseen vastaus (toki suuren vaivan jälkeen taas kerran). No jottei totuus unohtuisi, on niitä avoimia kysymyksiä auki edelleen tukuttain.

Sinä kysyit jotenkin niin, että, onko siffa valmentajalta (Tamilta) oikein uhata erolla saadakseen joukkueeseen pelaajan (Immosen), vaikka pelaajabudjetti on jo ylitetty. Nyt, kun olen kertonut asian oikean laidan Tamin kirjan mukaan, niin mitä mieltä olet? Toimiko Tami oikein, kun täytti seuran (hallituksen ja Tamin) lupaukset pelaajalle, vaikka pelaajabudjetti oli jo ylitetty ja ylitettiin lisää?

Kerro nyt niistä avoimista kysymyksista liittyen Tamin kirjaan. Yritän vastata lisää, koska näyttää siltä, että muut eivät ole kiinnostuneita tutustumaan asioihin, joista ovat valmiita tekemään hakuammunnalla kysymyksiä.
 

Fordél

Jäsen
Sinä kysyit jotenkin niin, että, onko siffa valmentajalta (Tamilta) oikein uhata erolla saadakseen joukkueeseen pelaajan (Immosen), vaikka pelaajabudjetti on jo ylitetty. Nyt, kun olen kertonut asian oikean laidan Tamin kirjan mukaan, niin mitä mieltä olet? Toimiko Tami oikein, kun täytti seuran (hallituksen ja Tamin) lupaukset pelaajalle, vaikka pelaajabudjetti oli jo ylitetty ja ylitettiin lisää?

Olen jo kertonut viime viestissäni kantani tähän kysymykseen.

Herää vain kysymys, että onko hallitus tosiaan luvannut Immoselle paikan joukkueesta? Nythän olemme kuulleet vasta Tamin version tapahtuneesta. Siitä on kuitenkin lähdettävä, että se pitää paikkansa.

Joka tapauksessa Tami oli tuossa vaiheessa vain joukkueen valmentajana ja toimi hallituksen alaisena. En näe siis mitään syytä sille, että miksi Tamin olisi pitänyt uhata tässä kohdin erolla, koska ainoat jotka tuon lupauksen pystyivät lunastamaan olivat Sportin hallitus ja Immonen. Lupaus pelipaikasta oli heidän välinen vaikkakin Tami oli myös antanut sille oman siunauksen, mutta hän ei tee asiassa lopullista päätöstä ja varsinkin kun budjetti oli jo ylitetty, oli asiassa pakko toimia mahdollisimman harkiten.

Mielestäni Tami otti tässä kohdin aivan liian suurta roolia itselleen ja laittoi koko toiminnan taas vaakalaudalle yhden pelaajan sopimuksen takia. Okei, kyse oli Sportin kannalta todella tärkeästä pelaajasta, mutta kokonaisuus meinasi taas kärsiä sen takia, että Tami ei olisi saanut tahtoaan läpi. Kyse onkin toimintaperiaatteesta. Itse hyväksyt tällaisen toimintaperiaatteen, mutta itse en hyväksy.

Kerro nyt niistä avoimista kysymyksista liittyen Tamin kirjaan. Yritän vastata lisää, koska näyttää siltä, että muut eivät ole kiinnostuneita tutustumaan asioihin, joista ovat valmiita tekemään hakuammunnalla kysymyksiä.

Isona ihminenä (olettaen että olet jo vähintään täysi-ikäinen) löydät ne tuolta keskusteluista itse. Minun tehtäväni ei ole niitä sinulle koota.

Ja kyllä, olet oikeassa, että kaikki eivät ole kiinnostuneita tutustumaan Tamin kirjaan esimerkiksi niin paljon, että viitsisivät sen ostaa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ja kyllä, olet oikeassa, että kaikki eivät ole kiinnostuneita tutustumaan Tamin kirjaan esimerkiksi niin paljon, että viitsisivät sen ostaa.

On vain paljon helpompaa ja järkevämpää keskustella jonkin kirjan sisällöstä, jos on lukenut sen. Eiköhän noita löydy jo kirjastoistakin lainattaviksi. Niinkuin olen omana mielipiteenäni ilmoittanut, niin Tamin uusimmasta löytyy mielenkiintoista asiaa jääkiekosta joukkueurheilulajina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös