Onko sinulla mitään käsitystä, mitkä ovat päävalmentajan tehtävät joukkueessa? Jos on, niin ilmoita minulle mitä tehtävää Tami ei johtanut Kärppien nousukauden harjoituskaudella ja pelikaudella. Ilmoita täällä sitten hänet, joka nämä tehtävät siellä Kärpissä silloin hoiti.
Tuskin tässä ketjussa tarvitsee tässä vaiheessa alkaa puimaan kaikkia päävalmentajan tehtäviä, riittänee käydä läpi asioita, jotka eivät olleet Tamilla hallinnassa. Näistä tärkeimpänä lienee pelitaktiikka ja ennen kaikkea pelaaminen johtoasemassa, joka olikin äärimmäisen olennainen seikka, koska Kärpät pääsääntöisesti johtivat peliä materiaalillisen ylivoiman ansiosta. Pelaajat ottivat ohjat omiin käsiinsä ja pitivät huolen siitä, ettei edelliskauden Tutostrofi pääse toistumaan. Avainasemassa oli joukkueen kapteenisto Jari Laukkasen johdolla. Ylivoimapelaaminenhan oli ratkaisuketjujen omaa käsialaa jo entuudestaan.
Käytännössä taktinen puoli oli aivan muiden kuin Tamin hallinnassa. Tami sai hoitaa sen minkä parhaiten osasi, eli pressitilaisuudet ja kirjojen kirjoittelun.
Nuo nimettömät puheet organisaation sisältä ovat huuhaata niin kauan kuin ilmoitat oikeilla nimillä huhujesi lähteet.
Itselleni on aivan yksi lysti mihin uskot vai uskotko mihinkään. Sen sijaan on olennaista, ettei kukaan satunnaisesti ketjussa käväisevä erehdy pitämään valheitasi paikkaansapitävinä. Kaikki ketjussa hiukankin aikaansa viettäneet tietävät suurimman osan paatoksestasi aivan täydeksi paskan jauhannaksi.
Oltuani 1,5 vuotta Sport-kannattajana, nostettiin Vaasassa kannua ja pelattiin huimat, koko Suomen jääkiekkoväkeä kiinnostaneet, SM-liigakarsintaottelut Ässiä vastaan. Siitä lähtien, kaikki mitä tulee lisäksi, on vain plussaa, mitään hävittävää ei ole. Tämä kausi on kesken ja se etenee pitkälti jo viime kaudelta tutuin askelin.
Sinulle hävittävää ei tunnu olevan, mutta monelle Sportin pitkäaikaiselle kannattajalle seuran olemassaolo on tärkeämpi asia kuin yhden tai kahden kauden menestys. Kaikki eivät ole valmiita vaihtamaan suosikkijoukkuettaan tuuliviirin lailla. Myös suurin osa tähän keskusteluun osaaottaneista muiden seurojen kannattajista on toivonut Sportin pysyvän hengissä. Sivuunkirjoittanut mukaanlukien.
Tämä kausi on kesken ja se etenee pitkälti jo viime kaudelta tutuin askelin.
Liiankin tutuin. Ylivarojen on taas kerran eletty, eikä budjettikurista ole ollut tietoakaan. Joukkueen päävalmentajana toiminut pelle on huseerannut vanhaan malliin keskittyen kaikkeen muuhun kuin joukkueen valmentamiseen mennen jopa niin pitkälle, että jäi valmentajan työstään sairauslomalle pystyäkseen keskittymään muuhun kuin varsinaiseen päätyöhönsä.
Ei ollut tarkoitus todeta muuta kuin se, että jälleen kerran minulle tuttu henkilö, Mika Pieniniemi, olikin silloin Kärppien nousukaudella Tamin kakkosvalmentaja. Kiitos vinkistä ensiolle. Siinä voi olla minulla yksi mahdollisuus (Juha Junnon lisäksi) saada sisäpiiritietoa Kärppien nousukauden todellisesta pelillisestä johtajasta. Kerron sitten tietoni täällä, mikäli jompi kumpi herroista suostuu niitä minulle antamaan. Hämminkiä en aikonut aiheuttaa vaan etsiä totuus näillekin Tamille negatiivisille väitteille.
Hienoa, jos sinullekin vihdoin selviää nämä kymmenen vuotta vanhat asiat, jotka ovat olleet kiekkoa seuraavien ihmisten tiedossa jo aikoja sitten. Toivottavasti tieto saa sinut lopettamaan asioiden vääristelyn ja suoranaisten valheiden levittämisen.
Tosin veikkaan, ettei sinusta ole koskaan miestä myöntämään olleesi totaalisen väärässä, vaan jatkat vanhaa tuttua paskanjauhantaasi hamaan vedenpaisumukseen saakka. Siihen sinulla on toki oikeus ja itsesi sinä siinä vain nolaat lopullisesti.
Pidän Tamia huippuvalmentajana ja siitä minulla on myös arvio pelaajalta, jota ovat valmentaneet mm. Vladimir Jursinov, Hannu Aravirta, Raimo Summanen, Kari Jalonen, Hannu Kapanen, Sakari Pietilä, Esko Nokelainen, Pentti Matikainen sekä Harri Sinkko. Nämä ovat henkilöltä itseltään saatuja arvioita Tammisen valmentajan taidoista, joista on paljon opittavaa, jos tähtää itse valmentajan tehtäviin.
Muistathan, että tällaiset nimettömät lähteet organisaation sisältä ovat täyttä huuhaata niin kauan kuin ilmoitat oikeilla nimillä huhujesi lähteet.