Ja Bykov on kopioinut Venäjälle, Kookoon tilastomieheltä saamansa VHS-kasetin pohjalta, Tammisen pelitavan. Niinpä.
Ja Bykov on kopioinut Venäjälle, Kookoon tilastomieheltä saamansa VHS-kasetin pohjalta, Tammisen pelitavan. Niinpä.
Tälle linjalleko taas lähdit. Etkö pysty keskustelemaan asiallisesti siitä, mitä Fordélin väitteeseen kirjoitin...
Kertaus siis lienee paikallaan. Sinuakin helpottaisi ymmärtämään asiaa paremmin, kun lukisit Tamin jääkiekkoon liittyvän kirjallisen tuotannon
Silloisista älykkäistä Kärppä-pelaajista puolustaja Kari Kivi toteutti Tamin pelitapaa tunnollisesti ja tunnetusti otti siitä mallia Ässien hopea-joukkueen pelaamiseen, kun oli suunnittelemassa yhdessä Mika Toivolan ja Pasi Kaukorannan kanssa tulevan hopea-joukkueen pelikirjaa.
Seuraavan kerran näin Tamin pelitavan toteutuvan Sportissa puolentoista kauden ajan viime vuosikymmenen puolessavälissä. Mikään ei ollut muuttunut. Tuttu "60 minuutin paine" toimi myös Sportissa, mutta NHL-miesten ja Tamin Kärppä-aikojen kakkosvalmentajan Mika Pieniniemen johdolla Kalpa löi Sportin Mestiksen finaalisarjassa.
Viime kausi olikin sitten kuin piste iin päälle, kun Sport oli nousta Tamin johdolla SM-liigaan.
Tuota, enpä minä muista mitään tuosta kasetista. Oletko ihan varma, että se oli KooKoon sen aikainen tilastomies?
Kysyy Tilastomies Kouvolasta
Ei vaan tuo oli ekalta liigakaudelta, 00-01 kun Tami sai loppukaudesta kenkää. Lähinnä viittasin vain loppupeleissä aika pieneen juttuun joka jäänyt mieleen.
K.P toivoi toisessa Sportin viestiketjussa keskustelua Tamin pelitavasta. Olen siitä kirjoittanut täällä ja nyt pistin vähän pitemmän kirjoituksen vastauksena samalla Fordélin väitteeseen. Kysynkin K.P:ltä, että tyydyttääkö sinua näin alustavasti kirjoitukseni Tamin ja Wahlstenin kehittämästä "60 minuutin paineen"-pelitavasta?
K.P toivoi toisessa Sportin viestiketjussa keskustelua Tamin pelitavasta. Olen siitä kirjoittanut täällä ja nyt pistin vähän pitemmän kirjoituksen vastauksena samalla Fordélin väitteeseen.
Edelleen se kokonaisuus näyttää olevan liian vaikea hahmoteltavaksi siffalle ja monelle muulle Tami-fanille. Pelitapa ja sen toimivuus on vain yksi osa-alue millä voidaan määritellä valmentajien osaamista.
Tässä lisää sinulle, kun väität, että en ajattele valmentajuutta kokonaisuutena.
Toistan sen, että Tami on psyyken ja ryhmädynamiikan valmentaja. Tämä näkyi hurmoksena Kuparisaaressa viime kauden lopussa.
Tässä pelaajien valinnassa Tami onnistui päävalmentajana lähes nappiin ja sillä joukkueella Sport otti ensimmäisen Mestis-mestaruutensa ja oli nousta jopa SM-liigaan.
Juuri näin. Tami on Sihvosen ja siffan mittapuulla huippuvalmentaja, mutta he eivät nää koko pakettia. Sihvonenkin analysoi vain sitä pelitapaa ja kategorisoi sen mukaan valmentajat. Kokonaisuus ei ole kummallakaan hallussa.
Tamin Kärpät tai Sport eivät ole ainoita joukkueita, jotka ovat satsanneet maalivahteihin ja kenttäpelaajiin ja sitä kautta saavuttaneet menestyksen.
Mä en edes jaksa alkaa vääntämään täällä siffan kanssa, koska taistelu on tuulimyllyjä vastaan. Juttelin parin sportin pelaajan kanssa männä viikolla, jotka kertoivat joukkuehengen parantuneen merkittävästi tamin lähdön jälkeen. Ei sitä meuhkaamista jaksanut enään kukaan kuunnella. Sanokoot siffa mitä tahansa, mutta tämä asia on kuultu itse pelaajilta, joten luotan siihen enemmän kuin siffan sanaan! Niin ja näkeehän sen jo otteistakin, jotka paranivat merkittävästi tamin lähdön jälkeen.
Ainakin Toni Sihvoseen sattuu hyvin moni noista valmentajista
Vladimir Jursinov TPS
Hannu Aravirta Pelicans, maajoukkue
Raimo Summanen HIFK, Jokerit
Kari Jalonen Kärpät
Hannu Kapanen HIFK
Esko Nokelainen Reipas
Pentti Matikainen HIFK, maajoukkue
Pietilää ja Sinkkoa nyt en saanut kuvaan mukaan nopealla sniffauksella.
Onko niin, että Petteri Sihvonen (PS) ylistää Tammista ja tekeekö samaa veli Toni Sihvonen (kuuluisa TS)? Vai ketä pelaajaa tarkoitit? Onko, siffa, Toni Sihvonen sinunkin lähteesi, kuten on Petterinkin? Noin monta osumaa ei monellakaan pelaajalla ole - Toni Sihvosella on.
Harri Ahola tuossa juuri MTV3:n uutisten urheiluosuudessa kehui Tammisen tehneen Mestiksen eteen paljon hyvää työtä. Ahola toisti aikaisemman kantansa, että Tamminen tulisi valita Mestiksen kehitysjohtajaksi.
Itse näkisin mieluusti Tamin vielä valmennustehtävissä, jotka ovat hänen parasta osaamisaluettaan ja hyviä valmentajia ei meillä ole liikaa. Muita töitään Tamin tulisi samalla vähentää ja keskittyä lähes pelkästään valmentamiseen. Kannatan Aholan esitystä, mikäli Tami ei valmennushommia tässä vaiheessa jatka.