Tamin Audi pois täältä!

  • 945 190
  • 3 295

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ja Bykov on kopioinut Venäjälle, Kookoon tilastomieheltä saamansa VHS-kasetin pohjalta, Tammisen pelitavan. Niinpä.

Tälle linjalleko taas lähdit. Etkö pysty keskustelemaan asiallisesti siitä, mitä Fordélin väitteeseen kirjoitin. Tilastoin viime yönä Bykovin Venäjän pelitavasta määrätyt elementit. Niiden perusteella Bykovin pelitapa poikkeaa olennaisesti Tamin "60 minuutin paineen"-pelitavasta. Mutta, jatka sinä täällä valitsemallasi linjalla, kun pelistä ja pelitavoista et pysty keskustelemaan.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Näemmä täm ketju heräsi jälleen kuolleista, kun eräs messias koki jälleen ylösnousemuksen P.Pilatuksien langettaman pelikiellon päätyttyä.

Ja Bykov on kopioinut Venäjälle, Kookoon tilastomieheltä saamansa VHS-kasetin pohjalta, Tammisen pelitavan. Niinpä.

Samaa VHS-kasettia on varmaan katsellut myös Scotty Bowman, Tamin hyvä frendi Mike Keenan, Erkka&Rami ja Ruotsin päävalmentaja Bengt-Åke...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kertaus siis lienee paikallaan. Sinuakin helpottaisi ymmärtämään asiaa paremmin, kun lukisit Tamin jääkiekkoon liittyvän kirjallisen tuotannon

Sinuakin helpottaisi ymmärtämään asiaa paremmin, kun ymmärtäisit sen että kun puhutaan "huippuvalmentajasta", niin hänellä on edes jonkilaisia saavutuksia missä osoitetaan, että tämä huippuvalmennus on toteuttanut ihan oikeasti ja oikeaa tulosta.

Nämä asiat selviävät kun lukisit tilastokirjoja ja sarjataulukkoa.

Silloisista älykkäistä Kärppä-pelaajista puolustaja Kari Kivi toteutti Tamin pelitapaa tunnollisesti ja tunnetusti otti siitä mallia Ässien hopea-joukkueen pelaamiseen, kun oli suunnittelemassa yhdessä Mika Toivolan ja Pasi Kaukorannan kanssa tulevan hopea-joukkueen pelikirjaa.

Seuraavan kerran näin Tamin pelitavan toteutuvan Sportissa puolentoista kauden ajan viime vuosikymmenen puolessavälissä. Mikään ei ollut muuttunut. Tuttu "60 minuutin paine" toimi myös Sportissa, mutta NHL-miesten ja Tamin Kärppä-aikojen kakkosvalmentajan Mika Pieniniemen johdolla Kalpa löi Sportin Mestiksen finaalisarjassa.

Jännää, että kaiken maailman muut valmentajat on ottanut mestarilta mallia ja vaikutteita ja saanut tulostakin, mutta mestari itse ei ole saavutttanut juurikaan mitään.

Viime kausi olikin sitten kuin piste iin päälle, kun Sport oli nousta Tamin johdolla SM-liigaan.

Niinkuin englanniksi sanotaan: could have, would have, should have.

Jääkiekkovalmentajia ja -pelaajia mitataan pisteitä, mestaruuksien ja saavutusten perusteella. Tämä on ammattilaisurheilua eli tulosurheilua.

Vanha totuus on se, että "lähellä olo ei auta kun tanssilavalla."

EDIT: Vinkki Tamille, tässä olisi hyvä fraasi mitä hän voisi käyttää:

Winning isn't everything... it's the only thing.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Sinne on ilmestynyt KooKoo-kannattaja K.Pylkkänen keskusteluihin mukaan. Tuntuu tietävän jääkiekosta melkoisen paljon. K.P toivoi toisessa Sportin viestiketjussa keskustelua Tamin pelitavasta. Olen siitä kirjoittanut täällä ja nyt pistin vähän pitemmän kirjoituksen vastauksena samalla Fordélin väitteeseen. Kysynkin K.P:ltä, että tyydyttääkö sinua näin alustavasti kirjoitukseni Tamin ja Wahlstenin kehittämästä "60 minuutin paineen"-pelitavasta?
 

Tilastomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja muut laaksokunnan jääkiekkoseurat
Ja Bykov on kopioinut Venäjälle, Kookoon tilastomieheltä saamansa VHS-kasetin pohjalta, Tammisen pelitavan. Niinpä.

Tuota, enpä minä muista mitään tuosta kasetista. Oletko ihan varma, että se oli KooKoon sen aikainen tilastomies?

Kysyy Tilastomies Kouvolasta
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tuota, enpä minä muista mitään tuosta kasetista. Oletko ihan varma, että se oli KooKoon sen aikainen tilastomies?

Kysyy Tilastomies Kouvolasta

Tässä näet, miten toivotonta on keskustelu täällä. Minä, kun kirjoitin, että isä-Huuhka tai Lampisen Ana videoivat Kärpät-pelit valmentajia varten, niin täällä jo väännetään, että sen aikainen KooKoon tilastomies olisi luovuttanut ne Bykoville. Sen aikainen KooKoon tilastomies teki arvokasta, omaa työtään valmentajakaksikon tarpeisiin.

Ne videot ovat edelleen olemassa ja katseltavissa ja vertailtavissa kaikkien Tamin Sport-joukkueiden pelitapoihin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ei vaan tuo oli ekalta liigakaudelta, 00-01 kun Tami sai loppukaudesta kenkää. Lähinnä viittasin vain loppupeleissä aika pieneen juttuun joka jäänyt mieleen.

Kiitos kakkoselle asiallisesta vastauksesta.
 

Kiekko-Kolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks & KooKoo
Tammisen valmentaja kyvyistä voi kyllä olla montaa mieltä, mutta se nyt ainakin on selvää, että herra on sen verran kova persoonallisuus ettei jätä kyllä ketään kylmäksi.

Oma mielipiteeni on hieman kaksi jakoinen, pidän Tammista varsin hyvänä projekti ja turnaus valmentajana, mutta miehen tyyli vain taitaa olla niin kuluttava että se uuvuttaa kaikki pidemmällä tähtäimellä.

Oikeastaan tämä Sport projekti kuvaa hyvin Tammista, hän vaati jokaiselta täydellistä sitoutumista tavoitteeseensa, joka on/oli nousu SM-Liigaan ja poisti organisaatiosta kaikki henkilöt jotka eivät seisoneet hänen takanaan täysin sata prosenttisesti. Viime kaudella tämä konkretisoitui sitten lähes Tamin unelman toteutumiseen, mutta kun tavoite ei täyttynyt iski koko organisaatioon sitten väsymys, ei nimittäin kukaan jaksa paahtaa loputtomiin sata lasissa, ei edes Tami itse.

Olisi mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuisi jos Tami saisi käsiinsä organisaation missä hän voisi rauhassa koota haluamansa näköisen joukkueen ilman huolta rahojen loppumisesta ja vaihtaa pelaajia sitä mukaa kun he uupuisivat Tamin vaatimus tasoon. No, Lukko,Kärpät,Jokerit ja HIFK taitavat olla ainoat kellä sitä rahaa olisi riittävästi ja niissä tuskin Tamia näemme, toivottavasti kuitenkin joku Mestis organisaatio vielä Tamille antaisi mahdollisuuden penkin takana, kyllä kiekkoilu tarvii persoonia.
 

K.Pylkkänen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
K.P toivoi toisessa Sportin viestiketjussa keskustelua Tamin pelitavasta. Olen siitä kirjoittanut täällä ja nyt pistin vähän pitemmän kirjoituksen vastauksena samalla Fordélin väitteeseen. Kysynkin K.P:ltä, että tyydyttääkö sinua näin alustavasti kirjoitukseni Tamin ja Wahlstenin kehittämästä "60 minuutin paineen"-pelitavasta?

Huh. I am completely satisfied. Kiitokset vaan vaivannäöstä ja valaisusta. Myös siellä toisessa ketjussa oli ihan mielenkiintoista luettavaa useilta kirjoittajilta. Alkuperäinen tarkoitukseni ei ollut ensijaisesti herätellä keskustelua Tamin pelitavasta, vaan kyseenalaistaa sitä, että Sportin pelaajilla olisi tällä hetkellä asennevamma ja kysyä myös Sportin fanien näkemyksiä siitä, miksi hyvän alun jälkeen peli vaikuttaa aaltoilevan suoritustason suhteen myös Westerbackin alaisuudessa. Siihen sain hyviä vastauksia ja uutta tietoakin. Sportin pelitavan tähän em. asiaan liitin hypoteettisena vaihtoehtona Sportin ongelmille asenteen sijaan.
Pelitapaan liittyy muutama kysymys: Miksi Tamin alaisuudessa 60min paine vaikutti ennemminkin 10 minuutin paineelta? Sportin vastustajien keskuudessa muodostui yleisesti näkemys, että jos selviät ekasta kympistä, selviät koko pelistä. Toki käytännössä Sportilla oli myös viimeinen kymppi aika vahva. Joka tapauksessa peli oli purskeenomaista ja ehjää 60 minuuttista ei tainnut juuri löytyä.? Toiseksi nykyiseen tilanteeseen liittyen: mikä on Kenan pelikirja ja onko se pelkästään rakennettu Kanukkien varaan? Ymmärtääkseni Kena on sanonut jatkavansa Tamin jäljillä, mutta raportit etenkin vieraspeleistä kertovat, että Sport pelaa niin hyvässä kuin pahassa seesteisemmin. Kanukeista olen samaa mieltä kuin useat muutkin täällä, että tällä hetkellä Sport elää ja kuolee heidän mukanaan. On selvää, että pleijareissa Sportin vastustajat rakentelevat mitä mielenkiintoisempia jarrukenttäkombinaatioita kanukkien pimentämiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
K.P toivoi toisessa Sportin viestiketjussa keskustelua Tamin pelitavasta. Olen siitä kirjoittanut täällä ja nyt pistin vähän pitemmän kirjoituksen vastauksena samalla Fordélin väitteeseen.

Se oli varmasti vastaus K.P:n heittoon, mutta ei minun väitteeseen, jota se itse asiassa vaan vahvisti. Helvetisti tekstiä aina KooKoo-ajoista lähtien, mutta sillä ei ollut mitään tekemistä minun väitteeni kanssa. Itse asiassa taas kerran Tamminen analysoitiin Tami-fanittajien toimesta vain pelitavan mukaan, jota itse en ole kritisoinut. Pelitapojahan on monia eikä yhtä oikeaa ole olemassa. Tamilla on oma tapansa ja sen onnistuminen riippuu siitä, onko hänellä käytössä oikeanlaiset palikat sen toteuttamiseen ja miten nämä palikat omaksuvat Tamin pelitavan.

Edelleen se kokonaisuus näyttää olevan liian vaikea hahmoteltavaksi siffalle ja monelle muulle Tami-fanille. Pelitapa ja sen toimivuus on vain yksi osa-alue millä voidaan määritellä valmentajien osaamista.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Valmentajaa kokonaisuutena arvosteltaessa pakettiin kuuluu muukin kuin pelikirja. Ja Tammisen tämän kauden säädöt yökerhojupakan ja Erholtz-tapauksen suhteen olivat kaikkea muuta kuin huippuvalmentajan toimia. Huippuvalmentaja ei olisi repinyt Erholtzin perhettä mukaan. Huippuvalmentaja olisi keskittynyt olennaiseen ja ymmärtänyt, että Erholtzin vaimon työnantajan ottaminen mukaan soppaan ei ole sitä olennaista. Huippuvalmentaja ei olisi hiillostanut pakkipulasta kärsivästä joukkueesta kokenutta puolustajaa pihalle, vaan olisi ottanut lakin kauniiseen käteen ja pyytänyt anteeksi.

Tamminen itse vaatii pelaajilta 100% sitoutumista ja organisaatiolta 120% panostuksia, mutta itse samaan aikaan huseeraa tv-kanavilla, kirjoittelee kolumneja, rustaa kirjoja, vetää seminaareja ja koulutuksia, ym. Eli hän itse hajoittaa energiansa moneen eri suuntaan sitoutumatta täysillä siihen päätyöhönsä. Ja sitten poltettuaan kynttilää liian pitkään molemmista päistä hän jää flunssan takia pois siitä päätyöstään eli valmennuksesta.

edit. Viestistä editoitu pois toisiin nimimerkkeihin liittyvä osuus allaolevan moderaattoreiden toivomuksen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoitus

Tässä ketjussa keskustelu keskustelijoista loppuu sitten tähän hetkeen. Mikäli joku vielä syyllistyy vastaavaan, niin pelikieltoa on seurauksena.

Mikäli näette, että jokin viesti ei kuulu ketjun aiheeseen, niin raportoikaa se meille, niin me tutkimme sen.

Tämä ketju saadaan myös lukkoon, mikäli katsomme sen olevan aiheellista.

Moderaattorit
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Edelleen se kokonaisuus näyttää olevan liian vaikea hahmoteltavaksi siffalle ja monelle muulle Tami-fanille. Pelitapa ja sen toimivuus on vain yksi osa-alue millä voidaan määritellä valmentajien osaamista.

Kirjoitin todellakin tietoni Tamin pelitavasta, sen synnystä ja toteuttamisesta mm. Kärpissä ja Sportissa. Pelitavan merkityksestä pelaajien joukkuehenkeen ja uskoon siitä, että noudattamalla päävalmentajan pelitapaa, voidaan mennä sarjassa tappiin saakka, oli myös tarkoitukseni selvittää hieman aiempaa tarkemmin.

Valmentajan tukijalasta ja joukkueen menestykselle tärkeimmästä eli pelaajien valinnasta olen jo kirjoittanut aiemmin. Kun keskusteltiin syksyllä Tamin uudesta kirjasta, referoin tätä valmentajuuden tärkeintä osa-aluetta kattavasti. Koskien juuri Sportin pelaajiston valintaa kauden 2008-2009 kovan tavoitteen saavuttamiseksi, kirjoitin siitä paljon. Lyhyesti, Tami valitsi ne pelaajat, jotka saivat jatkaa edelliseltä kaudelta Sportissa ensin. Tami sai sieltä kaikki muut haluamansa jatkoon, mutta Kim Nabbin ja Filip Riskan siirtymiset pois olivat tappioita Sportille. Uusia pelaajia valittiin tarkan harkinnan jälkeen paljon. Tami oli päävalmentajana neuvottelemassa uusien pelaajien asiat siihen malliin, että he päättivät valita Vaasan Sportin joukkueekseen kukin sopimuksensa määrittelemän ajan. Tässä pelaajien valinnassa Tami onnistui päävalmentajana lähes nappiin ja sillä joukkueella Sport otti ensimmäisen Mestis-mestaruutensa ja oli nousta jopa SM-liigaan.

Kesäharjoittelun suunnittelussa ja sen toteuttamisessa Tami kulkee Suomessa omia polkujaan. Siitäkin olen täällä kirjoittanut. Samoin koko kauden kattavasta Tamin harjoitusprosessista olen jo aiemmin kirjoittanut.

Toistan sen, että Tami on psyyken ja ryhmädynamiikan valmentaja. Tämä näkyi hurmoksena Kuparisaaressa viime kauden lopussa.

Tässä lisää sinulle, kun väität, että en ajattele valmentajuutta kokonaisuutena. Vielä on paljon valmentajuudesta kirjoitettavaa, mikäli tämä ei riitä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Luuserit itkee ja selittää ja voittajat ovat intiimisti huutosakinjohtajan kanssa.

Tässä lisää sinulle, kun väität, että en ajattele valmentajuutta kokonaisuutena.

Unohdit tämän kokonaisuuden tärkeimmän osa-alueen eli tulos.

Tosiasia on se, että oli sitten kuinka hyvä pelikirja hyvänsä ja olit sitten kuinka hyvä psyyken ja ryhmädynamiikan valmentaja hyvänsä, niin näillä ei ole mitään merkitystä jos ei saavuta tulosta joka on kaiken a ja o.

Tulostaulu kertoo kaiken, myös Tammisen osalta. Kaikki muu on loppujen lopuksi turhaa sananhelinää.
 

K.Pylkkänen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Toistan sen, että Tami on psyyken ja ryhmädynamiikan valmentaja. Tämä näkyi hurmoksena Kuparisaaressa viime kauden lopussa.

Jälkimmäinen lause on totta ja Tamille siitä myös iso osa kunniaa kuuluu. Mutta jos väität, että Tami erityisesti profiloituu ryhmädynamiikan ammattilaisena, miten se näkyi syksyllä -09? Se, että saa oman primitiivisen intohimon jääkiekkoon, voittamiseen jne.. kaikkine seurannaisineen siirrettyä pelaajiin, ei vielä riitä, että voitaisiin puhua ryhmädynamiikan osaajasta. Pelikentällä nähtiin ailahteleva Sport, toisinaan annettiin turpalöylyjä ja toisinaan niitä otettiin. Uskoisin, että jos ryhmädynamiikka olisi kunnossa, peliesitykset olisivat olleet tasapainoisempia. Vai oliko sitten pelikirjan hallinta pelaajilla niin heikkoa, että välillä painetta osattiin antaa, välillä ei. Väittäisin, että korvien välistä tässä oli kyse Tamin aikana syksyllä -09.

Yksi hyvä esimerkki Tamin ryhmädynamiikan hallinnasta on Tamilisät.
Se, että ottaa ties kuinka monennessa ottelussa peräkkäin aikalisän vastustajan ensimmäisen maalin jälkeen huutaen saatanaa ja perkelettä, pelaajien katsoessa tyhjyyteen tai luistintensa kärkiin, riittää jo visuaalisena kuvana kertomaan, että Tamilla on ryhmädynamiikan hallinnan osalta eväät syöty.
 
Viimeksi muokattu:

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä pelaajien valinnassa Tami onnistui päävalmentajana lähes nappiin ja sillä joukkueella Sport otti ensimmäisen Mestis-mestaruutensa ja oli nousta jopa SM-liigaan.

Onnistui todella nappiin. Jopa niin nappiin että oli viedä seuran konkurssiin. Hei pidätkö oikeasti jotenkin huikeana saavutuksena koota mestarijoukkue ylivoimaisesti sarjan suurimmalla budjetilla, joka kaiken lisäksi oli laadittu päin persettä. Uskallan väittää ettei tarvita maan parasta skouttia kokoamaan amatöörisarjaan voittajajoukkue tuplabudjetilla toiseksi sijoittuneeseen verrattuna.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Juuri näin. Tami on Sihvosen ja siffan mittapuulla huippuvalmentaja, mutta he eivät nää koko pakettia. Sihvonenkin analysoi vain sitä pelitapaa ja kategorisoi sen mukaan valmentajat. Kokonaisuus ei ole kummallakaan hallussa.

Pakko on nyt muistuttaa, että olen vastannut eilen ja tänään tähän Fordélin väittämään. Olen yrittänyt kertoa Fordélille, miten paljon asioita kuuluu minun mielestäni valmentajuuden kokonaisuuteen. Olen lähestynyt valmentajuutta aiemmin myös Tamin menestystekijöiden kaavalla 65+20+15. Pelitapa kuuluu tuohon lukuun 15. Summa 65+20 kertoo sen, mihin on Tamin mukaan jokaisen valmentajan satsattava eniten menestyäkseen. Tamin Kärpät tai Sport eivät ole ainoita joukkueita, jotka ovat satsanneet maalivahteihin ja kenttäpelaajiin ja sitä kautta saavuttaneet menestyksen. Esimerkkejä on pilvin pimein, mutta mainitsen nyt Suomesta Jursinovin TPS:n, Dufvan Jukurit ja JYP:n, Westerlundin/Summasen HIFK:n, Kari Jalosen Kärpät, Pieniniemen KalPa:n. Tällä kaudella kovia satsauksia jo hyviin joukkueisiin ovat tehneet valmentajavaihtojen jälkeen Jortikan Jokerit ja Lehkosen KooKoo.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tamin Kärpät tai Sport eivät ole ainoita joukkueita, jotka ovat satsanneet maalivahteihin ja kenttäpelaajiin ja sitä kautta saavuttaneet menestyksen.

Ei millään pahalla, mutta eikö tämä ole jokaisen joukkueen itseisarvo?
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Mä en edes jaksa alkaa vääntämään täällä siffan kanssa, koska taistelu on tuulimyllyjä vastaan. Juttelin parin sportin pelaajan kanssa männä viikolla, jotka kertoivat joukkuehengen parantuneen merkittävästi tamin lähdön jälkeen. Ei sitä meuhkaamista jaksanut enään kukaan kuunnella. Sanokoot siffa mitä tahansa, mutta tämä asia on kuultu itse pelaajilta, joten luotan siihen enemmän kuin siffan sanaan! Niin ja näkeehän sen jo otteistakin, jotka paranivat merkittävästi tamin lähdön jälkeen.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mä en edes jaksa alkaa vääntämään täällä siffan kanssa, koska taistelu on tuulimyllyjä vastaan. Juttelin parin sportin pelaajan kanssa männä viikolla, jotka kertoivat joukkuehengen parantuneen merkittävästi tamin lähdön jälkeen. Ei sitä meuhkaamista jaksanut enään kukaan kuunnella. Sanokoot siffa mitä tahansa, mutta tämä asia on kuultu itse pelaajilta, joten luotan siihen enemmän kuin siffan sanaan! Niin ja näkeehän sen jo otteistakin, jotka paranivat merkittävästi tamin lähdön jälkeen.

Mistä vääntämisestä nyt kirjoitat? Näytä ne minun viestini, johon viittaat. Voidaan jatkaa keskustelua sitten eteenpäin.
 

Lead Fossil

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Ainakin Toni Sihvoseen sattuu hyvin moni noista valmentajista
Vladimir Jursinov TPS
Hannu Aravirta Pelicans, maajoukkue
Raimo Summanen HIFK, Jokerit
Kari Jalonen Kärpät
Hannu Kapanen HIFK
Esko Nokelainen Reipas
Pentti Matikainen HIFK, maajoukkue

Pietilää ja Sinkkoa nyt en saanut kuvaan mukaan nopealla sniffauksella.

Onko niin, että Petteri Sihvonen (PS) ylistää Tammista ja tekeekö samaa veli Toni Sihvonen (kuuluisa TS)? Vai ketä pelaajaa tarkoitit? Onko, siffa, Toni Sihvonen sinunkin lähteesi, kuten on Petterinkin? Noin monta osumaa ei monellakaan pelaajalla ole - Toni Sihvosella on.

Osuiko veikkaukseni oikeaan? Veikkauksen esitin viestissä #3197.
(http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=3044031&postcount=3197)
Minusta nuo luettelemasi (siffa) valmentajat natsaavat Toni Sihvoseen.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Harri Ahola tuossa juuri MTV3:n uutisten urheiluosuudessa kehui Tammisen tehneen Mestiksen eteen paljon hyvää työtä. Ahola toisti aikaisemman kantansa, että Tamminen tulisi valita Mestiksen kehitysjohtajaksi.

Itse näkisin mieluusti Tamin vielä valmennustehtävissä, jotka ovat hänen parasta osaamisaluettaan ja hyviä valmentajia ei meillä ole liikaa. Muita töitään Tamin tulisi samalla vähentää ja keskittyä lähes pelkästään valmentamiseen. Kannatan Aholan esitystä, mikäli Tami ei valmennushommia tässä vaiheessa jatka.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Harri Ahola tuossa juuri MTV3:n uutisten urheiluosuudessa kehui Tammisen tehneen Mestiksen eteen paljon hyvää työtä. Ahola toisti aikaisemman kantansa, että Tamminen tulisi valita Mestiksen kehitysjohtajaksi.

Itse näkisin mieluusti Tamin vielä valmennustehtävissä, jotka ovat hänen parasta osaamisaluettaan ja hyviä valmentajia ei meillä ole liikaa. Muita töitään Tamin tulisi samalla vähentää ja keskittyä lähes pelkästään valmentamiseen. Kannatan Aholan esitystä, mikäli Tami ei valmennushommia tässä vaiheessa jatka.

Juu, kyllä Tamminen olisi hyvä veto kehitysjohtajaksi Mestikseen. Jos tämä toteutuu, lupaan tehdä varjopuheen Tammisen avausmanifestista. Onkohan Tammisen mieli muuttunut Ässien toimariajoista, sillä eräästä tilaisuudesta muistuu mieleeni tällainen otos:

"Meidän taloudellinen tilanne on tiukka, mutta ei se ole muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kovinkaan erilainen muihin liigaseuroihin nähden. Moni seura on kusessa, mutta onneksi meiltä löytyy herroja kuten Helkovaara, Ahola etsetera etsetera.. Se, että liiga on toistaiseksi suljettu sarja, on Suomalaisen huippujääkiekon kannalta elintärkeä asia. Me pystytään, niin Ässissä, kuin muuallakin hoitamaan talousasiat kuntoon, kun välitöntä vaaraa putoamisesta ei ole. Se tarkoittaa myös kipeitä ratkaisuja, että voidaan suunnitella jo tulevaa kautta, jos peli on kuluvan kauden kohdalta menetetty. Uusi kausi on uusi mahdollisuus, uusi dream, etsetera etsetera..

SM-Liiga on NHL:n jälkeen maailman kovin ammattilaisliiga ja sen brändin säilyttäminen on tärkein asia. Mun tarkoitus on tehdä Porin Ässistä tän maailman toiseksi kovimman jääkiekkosarjan huippujoukkue niin pelillisesti kuin taloudellisesti. Suljettu liiga tukee parhaalla mahdollisella tavalla, niin mun, kuin monen muunkin liigajoukkueen toimitusjohtajan työtä, tästä kiitos kuuluu Urpo Helkovaaralle."

Suurin piirtein noin Julle jutteli silloin Ässien toimariaikoina. Urpo ei taida ihan yhtä kova jätkä olla Tamin avauspuheessa Mestiksen kehitysjohtajana.

No, mutta onhan Tamilla helvetin hyvät suhteet esim. SM-liigaan ja Vuoriseen. Sakkoakaan ei taida olla perässä kuin 12 500 vai mitä se oli?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös