Huikeaa, meillä isännöitsijä irtisanoi itsensä. Virallisesti syynä on se, että keskittyvät isompiin kohteisiin, mutta epävirallisesti (ja todellinen) syy on se, että meidän vajukkihallitus kuormittaa isännöitsijää vähän helvetin paljon. Harmi, kyseessä oli hyvä isännöintitoimisto.
Meillä on hallituksen PJ esimerkiksi vaatinut isännöitsijää soittelemaan lähitalojen isännöitsijöille, koska hänen kukkapenkkinsä on rikottu :D Tai kun vahingossa ottivat omin luvin asukkaan haravan, ja tämä asukas oli tekemässä rikoisilmoitusta, niin isännöitsijä joutui selvittelemään tätä riitaa. Viimeisin niitti taisi olla, kun PJn postilaatikossa oli paskaa, ja luultavasti puheenjohtaja on vaatinut isännöitsijältä vakavia otteita asian suhteen.
Vittu mitä huumoria tämä yhtiö on, alusta loppuun. Kävin yhden kauden hallituksessa, mutta yhteen se todellakin jäi. Hallituksessa kiertää samat naamat, ja uusien ideat tyrmätään suorilta. Esimerkiksi minun kokemus rakennusalalta oli täysin yhdentekevää, kun muut tiesivät paremmin. Kilpailutettiin tiettyjä remontteja, ja sanoin suoraan yhdestä tarjouksesta, että tuossa on monta tonnia ilmaa päällä. Pyysin urakoitsijalta tarkennusta, että mistä hinta koostuu. Sain vastaukseksi täysin yhdentekevän viestin, luokkaa "hinta koostuu työstä ja materiaalista". Tämä riitti muille hallituksen jäsenille, äänin 2-1 valittiin kallein, koska heillä on kokemusta näistä asioista ja tämä oli paras tarjous. Ei siinä, työ tuli tehtyä asiallisesti, mutta tajusin nopeasti, että päätös oli tehty jo alkumetreillä, minun mielipiteellä ei ollut mitään merkitystä.
Kaiken kukkuraksi hallituksen PJ kutsui hallituksen kokouksia muutaman tunnin varoajalla kasaan, aiheena "metsässä on nähty hirvi" tason juttuja. Kieltäydyin jatkossa kunniasta, jolloin hän VAATI HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJANA, että osallistun kokoukseen. Kiitin kutsusta, mutta kerroin kuinka minulla on sunnuntaina muutakin tekemistä, kuin palaveerata turhien asioiden parissa.
Kun yhtiökokous läheni, soitti isännöitsijä erikseen minulle, että jatkaisinko vielä vuoden, kun on tykännyt että minä olen järjen äänenä ollut monessa asiassa. Kerroin suoraan, etten aio missään nimessä olla hallituksessa jatkossa. Ymmärsi yskän, sanoi että heilläkin on harkinnassa jatko meidän kanssa. Ja nyt se mitta tuli täyteen.
Nyt kuulema hallitus selvittää, että voiko isännöitsijä irtisanoa sopimuksen :D vaikka sopimuksessa selvällä suomen kielellä lukee, että sopimuksessa on X mittainen irtisanomisaika.
Tavallaan tää on ihan viihdyttävää, monet naurut olen saanut. Ja kun tässä tulee asuttua maksimissaan pari vuotta, niin antaa rokin soida vaan.