Talonrakennus- ja remonttiketju

  • 886 946
  • 4 118

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käytännössä voidaan evätä vain sellainen remontti, joka voi aiheuttaa perustellusti haittaa muille osakkaille tai koko kiinteistölle. Sikäli kuulostaa tuo tapaus joko urbaanilegendalta tai sitten siellä on purettu kantavaa seinää miten sattuu. Yhtiön hallitus ei voi kieltää remontteja siis millään ei huvita -perusteella.
Joo, eikä ainakaan ole mitään perusteita vaatia seinän palauttamista. Jos kevyt, ei kantava/jäykistävä ym seinä on purettu ja jälkeenpäin haetaan siihen lupa (ts tehdään ilmoitus), niin ainoa mitä taloyhtiö voi minusta tehdä on kirjata isännöitsijäntodistukseen, että tällainen purkutyö on tehty ilman ilmoitusmenettelyä, eikä taloyhtiöllä ole siten ollut mahdollisuutta työtä valvoa, mutta eipä pelkän purkutyön kohdalla tuossakaan oikein ole voimaa kun ei tietysti ole esim mitään piiloon jääviä rakenteita.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onkos palstalaiset seuranneet maikkarilta ja avalta tulevaa grand desings sarjaa ? Aika lennokkaita taloprojekteja on ollut tuossa sarjassa vaikka kuinka ja paljon. Ja myöskin todella hintavia budjetteja kun maksavat yli 400000 £:kin. Mielenkiintoinen sarja minun mielestä ja kyllä noista projekteista voi ottaa moni "tavis rakentajakin" mallia omaan taloonsa
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko palstalla muita radon-mittaajia?

Tulipa tilattua Stukilta purkki ja parin kuukauden mittauksen tulokset tipahti postiin. Tulokset olivat hyviä. 400 mikälie yksikköä on korkean radonin raja vanhassa kiinteistössä Huushollini tulos oli 40. Hyvä näin.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onko palstalla muita radon-mittaajia?

Tulipa tilattua Stukilta purkki ja parin kuukauden mittauksen tulokset tipahti postiin. Tulokset olivat hyviä. 400 mikälie yksikköä on korkean radonin raja vanhassa kiinteistössä Huushollini tulos oli 40. Hyvä näin.

Itse kun aloin rakentamaan, niin tiedossa oli, että Radonia ei alueella juuri ole. No perustuksia tehdessä kuitenkin laitoin reikäputkea kapillaarin sekaan kiemurtelemaan ja pää otin ylös teknisestä huoneesta. Ajatuksena, että josko sittenkin siellä olisi. Putki olisi sitten helppoa jatkaa välikattoon, jos mittaukset näyttäisivät huonoa lukemaa. Purkit tilasin ja eihän siellä mittausten jälkeen mitään ollut, eli nyt vaamn teknisessä huoneessa töröttää putken pää lattiassa. Vaikka tiedossa oli, että Radonia ei löydy, niin mielestäni 20 euron putken laitto oli hyvä idea. Paskamaisinta olisi ollut se, että jostain kumman syystä Radonia olisi ollutkin juuri meidän tontilla ja sitten miettimään ratkaisua.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse kun aloin rakentamaan, niin tiedossa oli, että Radonia ei alueella juuri ole. No perustuksia tehdessä kuitenkin laitoin reikäputkea kapillaarin sekaan kiemurtelemaan ja pää otin ylös teknisestä huoneesta. Ajatuksena, että josko sittenkin siellä olisi. Putki olisi sitten helppoa jatkaa välikattoon, jos mittaukset näyttäisivät huonoa lukemaa. Purkit tilasin ja eihän siellä mittausten jälkeen mitään ollut, eli nyt vaamn teknisessä huoneessa töröttää putken pää lattiassa. Vaikka tiedossa oli, että Radonia ei löydy, niin mielestäni 20 euron putken laitto oli hyvä idea. Paskamaisinta olisi ollut se, että jostain kumman syystä Radonia olisi ollutkin juuri meidän tontilla ja sitten miettimään ratkaisua.
Jep. kyllä noi radonputkistot kannattaa rakennusvaiheessa vetää, vaikka asuisikin matalan riskin alueella. Hieman aiheeseen tutustunut ja ei ole lainkaan harvinaista että vaikka lukemat olisi kohteessa x matalia, niin vieressä nököttävä 70-luvun "alipainetalo" huonoine perustuksineen, voi antaa satakertaisia annoksia radonia sisäilmaan verrattuna naapuriin. Jälkeenpäin korvaavia systeemejä onkin sitten hankala (ja kallista) asennella, ja eivät edes välttämättä pelitä.

No, tulipahan mitattua ja oma koti tuntuu taas entistäkin paremmalta paikalta.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Tällä viikolla alkoi ensimmäinen remonttiprojektini. Muutamaa yksityiskohtaa lukuunottamatta homma on aika selkeä. Kaipaisin kuitenkin vähän vinkkiä lattian kanssa. Kämpästä puretaan keittiön ja olohuoneen välinen kevyt väliseinä. Olohuoneen puolella on tällä hetkellä parkettilattia (joka puretaan), ja keittiössä muovimatto. Seinän purkamisen jälkeen haluamme toki yhtenäisen lattian, joten uusi laminaatti asennetaan koko tilaan. Olen koittanut miettiä ratkaisua jossa keittiön muovimattoa ei tarvitsisi repiä irti vaan askeläänieristeen ja laminaatin voisi asentaa suoraan sen päälle. Olohuoneen parketti pitää kuitenkin purkaa, joten huoneiden lattiat ovat muovimaton verran eri korkeudella. Voiko olohuoneen kohdalle laittaa laminaatin alle kaksinkertaisen askeläänieristyksen vai tuleeko lattiasta liian joustava? Vai tuleeko jotain muuta ratkaisua mieleen?
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Poistaisin kyllä itse muovimaton alta, koska saattaa alkaa natisemaan. Tasanen pohja on tasanen pohja. Kyllä se laminaattikin liikkuu ja silloin tulee ongelmia, jos lattia on keittiössä korkeammalla tai olohuoneessa on tupla äänieristeet. Eli revi pois ja tee yhtenäinen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Niin kuin jäsen tombraider tuossa aikaisemmin postitti, niin parempi vain hikoilla se vanha muovimattokin pois ja tehdä sitten lattiat samalla tasolla. Paljon duunia nyt, mutta vähemmän ongelmia jatkossa.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Toisaalta vitustusketju kaipaa aina sillon tällöin, kunnon "teimpä remontin ja näin siinä kävi"-settiä. Joten ihan mun ja Kommentaattorin takia, jätä se muovimatto alle :)
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Selvä homma. Ei tässä hikipisarat mietityttänyt vaan lähinnä ajattelin, että muovimatto olisi tasaisempi alusta laminaatille kuin alla oleva betoni. Noh, tasoitellaan sitten jos tarve vaatii.
Talo on rakennettu -82, eli ilmeisesti asbestiliimaa ei tarvitse pelätä?
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Selvä homma. Ei tässä hikipisarat mietityttänyt vaan lähinnä ajattelin, että muovimatto olisi tasaisempi alusta laminaatille kuin alla oleva betoni. Noh, tasoitellaan sitten jos tarve vaatii.
Talo on rakennettu -82, eli ilmeisesti asbestiliimaa ei tarvitse pelätä?

Paha sanoa tuohon mitään, mutta tod.näk. ei. Asbesti oli enemmänkin 60-70-luvun juttuja. Mutta niin kuin tomb ja minä sanoimme, niin uusi lattia on parasta tehdä vanhalle pohjalle. Kaikenlainen oikotie puree nilkkaan myöhemmin. Itse näitä remontteja tehneenä (ihan koti remontteja), niin kustannus on oma arvio kustannuksista+20%+oma työ potenssiin 2=valmis työ. En halua pelotella, mutta näin ne remontit vaan menee.
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko täällä kokemuksia kylpyhuoneen ja saunan remontista? Kuinka kalliiksi tulee tehdä uusiminen? Kiuasta ei tarvitse vaihtaa,mutta muutoin kaikki uusiksi..kyseessä 50-luvun ok-talo. Paljonko teillä maksoi, onko joku tehnyt remontin itse?
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Onko täällä kokemuksia kylpyhuoneen ja saunan remontista? Kuinka kalliiksi tulee tehdä uusiminen? Kiuasta ei tarvitse vaihtaa,mutta muutoin kaikki uusiksi..kyseessä 50-luvun ok-talo. Paljonko teillä maksoi, onko joku tehnyt remontin itse?

Itsellä juuri menossa kylpyhuone- ja sauna remontti rv- kämpässä. Kaikki laitetaan uusiksi, mitään vanhaa ei jätetä. Mukava olis, jos ei kauheasti yli kuuden tonnin hinta kipuaisi, mutta voin päivitellä ensi viikolla tarkan summan, kun remontti valmis. Työn suorittaa kokonaan alan yritys.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Onko täällä kokemuksia kylpyhuoneen ja saunan remontista? Kuinka kalliiksi tulee tehdä uusiminen? Kiuasta ei tarvitse vaihtaa,mutta muutoin kaikki uusiksi..kyseessä 50-luvun ok-talo. Paljonko teillä maksoi, onko joku tehnyt remontin itse?

No aika mahdoton on sanoa mitään hintaa, kun se riippuu aika pirun monesta asiasta. Laatat voi maksaa 500€, toisaalta niihin saa menemään vaikka 4000€ jos haluaa. Sama pätee kaikkeen muuhunkin, kalusteet, paneelit, sähköt etc.

Ja remontin voi toki tehdä itse, mutta kannattaa miettiä tarkkaan mikäli kokemusta ei ole. Ei esim. laatoittaminen mitään ydinfysiikkaa ole, mutta aika helposti sen laatoituksen saa ryssittyä. Puhumattakaan ajasta mitä tollaseen remonttiin menee. Tuon kokoluokan remontti kannattaa tehdä kerralla kunnolla, niin ei jää jälkikäteen vituttamaan.
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itsellä juuri menossa kylpyhuone- ja sauna remontti rv- kämpässä. Kaikki laitetaan uusiksi, mitään vanhaa ei jätetä. Mukava olis, jos ei kauheasti yli kuuden tonnin hinta kipuaisi, mutta voin päivitellä ensi viikolla tarkan summan, kun remontti valmis. Työn suorittaa kokonaan alan yritys.
Hienoa kuulla,miten remontti sinulla menee. Jään odottelemaan päivitystäsi.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko täällä kokemuksia kylpyhuoneen ja saunan remontista? Kuinka kalliiksi tulee tehdä uusiminen? Kiuasta ei tarvitse vaihtaa,mutta muutoin kaikki uusiksi..kyseessä 50-luvun ok-talo. Paljonko teillä maksoi, onko joku tehnyt remontin itse?
Itsellä meni noin 3000 €. Purin itse ja rakensin seinät valmiiksi laatoittajia varten. Saunassa ei uusittu muutakuin lattia. Seinät ja lauteet käsiteltiin "öljyillä". Pesuhuoneen katon paneloin itse ja sinne tuli kuusi Led lamppua. Luultavasti laatoista moni maksaa enemmän, mutta kyllä niihin saa uppoamaan nopeasti sen 1000€. Yllättävän paljon on laatoissakin eroja laadussa.
 

Veijari

Jäsen
Onko täällä kokemuksia kylpyhuoneen ja saunan remontista? Kuinka kalliiksi tulee tehdä uusiminen? Kiuasta ei tarvitse vaihtaa,mutta muutoin kaikki uusiksi..kyseessä 50-luvun ok-talo. Paljonko teillä maksoi, onko joku tehnyt remontin itse?
Onko sulla alkuperäiset viemärit, vesijohdot, sähköt jne? Jos on niin kannattaa uusia jotakuinkin kaikki mahdollinen,ettei vaan jätä mitään vanhoja, viittä vaille puhki ruostuneita viemäreitä, vesijohtoja yms. uusien pintojen alle. Budjettia on tosiaan ihan mahdoton arvata kun ei tiedetä edes sun kph- ja saunatilojen kokoa, saati sitä teetkö itse jotain vai teetätkö kokonaan ulkopuolisella.
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko sulla alkuperäiset viemärit, vesijohdot, sähköt jne? Jos on niin kannattaa uusia jotakuinkin kaikki mahdollinen,ettei vaan jätä mitään vanhoja, viittä vaille puhki ruostuneita viemäreitä, vesijohtoja yms. uusien pintojen alle. Budjettia on tosiaan ihan mahdoton arvata kun ei tiedetä edes sun kph- ja saunatilojen kokoa, saati sitä teetkö itse jotain vai teetätkö kokonaan ulkopuolisella.
Sauna/kylpytilat n. 12m2.osaamista löytyy omista joukoista,mutta kun kyseessä suht.alkuperäisessä kunnossa oleva 50-luvun ok-talon remppa,pohjatöihin tulisi apua palkata.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Vaikka asiasta on vuosia kinattu ja väännetty, niin kysynpä siltikin, että kenelläkään positiivista henkilökohtaista kokemusta laattamaaleista? Pesuhuoneessa pääsisi vaan helevetin palijon helepommalla, jos saisi pätkän vetää maalilla piiloon.
 

J.Petke

Jäsen
Vaikka asiasta on vuosia kinattu ja väännetty, niin kysynpä siltikin, että kenelläkään positiivista henkilökohtaista kokemusta laattamaaleista? Pesuhuoneessa pääsisi vaan helevetin palijon helepommalla, jos saisi pätkän vetää maalilla piiloon.

Muihin tiloihin hampaita kiristellen mutta en ikinä laittaisi suihkun kohdalle. Lattiaan en koskaan minnekään.
 

ferro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NY Rangers, Liverpool, 49ers
Vaikka asiasta on vuosia kinattu ja väännetty, niin kysynpä siltikin, että kenelläkään positiivista henkilökohtaista kokemusta laattamaaleista? Pesuhuoneessa pääsisi vaan helevetin palijon helepommalla, jos saisi pätkän vetää maalilla piiloon.
Seinät onnistuu kyllä, lattiaa en suosittele. Itse kiskaisin maalaten koko kylppärin tuossa kuukausi sitten. Lattiaa olen joutunut muutamasta kohtaa paikkailemaan, kun maalipinta oli naarmuuntunut rikki. Toinen jostain kivistä jalan alla ja toisessa kiskoin puoli täyttä lasten kylpyammetta epähuomiossa lattiaa pitkin. Onhan tuo halpa ja helppo facelift, jos esim. putkiremppa on tiedossa muutaman vuoden sisään ja nykyiset laatat eivät kestä päivänvaloa.

Mutta siis seiniin voin kyllä suositella, varsinkin mattavalkea oli hyvä, eikä tarvitse saumojakaan tehdä erikseen.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaikka asiasta on vuosia kinattu ja väännetty, niin kysynpä siltikin, että kenelläkään positiivista henkilökohtaista kokemusta laattamaaleista? Pesuhuoneessa pääsisi vaan helevetin palijon helepommalla, jos saisi pätkän vetää maalilla piiloon.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millaisen pätkän meinaat vetää maalilla piiloon ja miksi?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millaisen pätkän meinaat vetää maalilla piiloon ja miksi?

Hammasharjan paikanvaihto toisen naisen luo, missä edellinen asukas oli tehnyt meistä väärän värivalinnan laatotuksen boordissa. Olisi turhauttavaa vaan laittaa kaikki paskaksi ja palamaan. Lattiaan ei olisi tullut edes mieli laittaa, tai mihinkään missä on kulutusta, facelift vain mielessä.

Itse kiskaisin maalaten koko kylppärin tuossa kuukausi sitten.

Millä ja mistä?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hammasharjan paikanvaihto toisen naisen luo, missä edellinen asukas oli tehnyt meistä väärän värivalinnan laatotuksen boordissa. Olisi turhauttavaa vaan laittaa kaikki paskaksi ja palamaan. Lattiaan ei olisi tullut edes mieli laittaa, tai mihinkään missä on kulutusta, facelift vain mielessä.
Kiertääkö boordi koko tilan ympäri vai onko se pystyssä vain yhdellä seinällä?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kiertääkö boordi koko tilan ympäri vai onko se pystyssä vain yhdellä seinällä?

Kiertää koko pirun pesuhuoneen. Siinäpä se ongelma onkin. Muuten olis voinut kikkailla kalustella tms...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös